Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Deze advertentie op e-Bay van een Pertrix nr 667 zaklamp gewoon even bekijken.. :roll: ..het houdt immers toch nooit op!!! 200154783248
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

bedankt voor je antwoord, ik vroeg het me gewoon af. Dat van de "leertjes"wist ik al en lijkt me ook redelijk logisch gezien de tekorten die er waren. Mede daarom mijn vraag!

Michiel
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Bericht door BRUNO FRANCK »

dag Custom

even een kleine reactie,indien mogelyk blyf hier mee doorgaan ik reageer wel niet veel op je topic (tydgebrek end) maar vind het HEEL intresant en leerlyk en tel soms af om naar een beurs te gaan op zoek te gaan naar zaklampen ik heb er nu al een stuk of 20 en men intresse groeit

KEEP ON GOING THE GOOD WORK :)

grts bruno
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Dank je .... heren :wink: -)ik doe mij best en zal proberen geheel mijn naslag werken en kennis vanuit de Duitse Wehrmacht zaklamp hier gratis voor u neer te leggen zodat niets verloren gaat voor een volgende generatie verzamelaars.....Het zal wel even tijd in beslag nemen wand het is echt veel,maar doorgeven en delen met elkander dat is pas echt verzamelen tevens elkaar iets ''willen gunnen'' en niet enkel alle info's voor je eigen willen houden en daar boven op gaan zitten en lekker belangrijk doen.Maar helaas zijn die verzamelaars er ook nog steeds, maar ik heb het al eens vaker gezegd verzamelen is een samenspan alleen berijk je wenig tot niets...in dit wereldtje en of je blijft betweterig in je eigen cirkeltje zitten. Deze laatste zinnen zijn wat recht voor de raap maar zijn zeker zo belangrijk voor ons verzamelaars om verder te willen komen waar wij zo naar streven...toch!

NB:Zorg er voor dat je goede naslagwerken bezit van hetgeen dat je wilt gaan verzamelen...en niet eerst verzamelojecten gaan aanschaffen waarvan je niet eens zeker weet wat het kan zijn,dat geeft enkel maar teleurstellingen.En denk er ook eens aan ''als verzamelaar heb je alles hier maar heel even in bruikleen'' je moet immers straks alles weer achter laten zo ook een verzameling en of je nu (5) j of (50) verzameld hebt dat maakt dan ook geen verschil meer.Ik heb al heel wat verzamelingen van overleden verzamelaars onder ogen gehad,in ruim 40 jaar militairia verzamelen en dan pas realiseer je hoe betrekkelijk zoiets maar kan zijn. :idea: ...maar vooralsnog niet treuren en ik wil zeker ook niet zeuren ....maar wij gaan eerst gewoon door met militairia verzamelen. :)
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Hoe zo ....van elkaar kopieeren bekijk deze Nederlandse Catter en Artas zaklampen maar eens goed deze zijn van na de oorlog 50/60 jaren hebben veel kenmerken van de Daimon Wehrmacht manschappen zaklamp.1938. en de Artas niet te vergeten maar deze laatste zat onder Daimon en dat is dus niet zo vreemd deze lampen worden soms wel voor 2WO lampen aangeboden.Ik zal het voorlopig maar bij een uitvoeringen van Artas houden anders krijg je weer zo'n verwarring wand er zijn div) modellen van Artas gemaakt die overeen komen met deze laatste afbeelding de Daimon Wehrmacht in feldgrau..1938.Deze lamp is zeer bekend bij de verzamelaars....maar pas op!! er zijn vele gelijke modellen van gemaakt die toch naoorlogs zijn...ik kom daar nog wel eens op terug!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Bijgaand 18 stuks verschillende type's van de meest voorkomende Daimon zaklampen die gebruikt zijn tijdens de (2WO) bij de Wermacht en of andere eenheden van de nazi's.maar zoals je wellicht zult weten hadden zij tevens ook nog (div)andere merken in gebruik zoals ik hier ook al besproken had. Na deze Daimon's komen de Pertrix type aan de beurt..veel kijk plezier..en als er nog vragen over mochten zijn laat maar gerust horen :) .

NB: Er zitten ook zaklampen tussen deze gehele serie die voor de burger in de (2WO) als luchtbeschermingslampen werden aanbevolen.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daimon katalog 1934
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NB:hieronder aub geen reactie geven ik wil deze ruimte gebruiken voor Daimon katalog info
Laatst gewijzigd door custom op 27 jan 2008, 11:58, 24 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

En dan is het eindelijk zover, Custom is de 10000 views gepaseert! En daarbij is toch duidelijk geworden dat dit zeer informatief naslagwerk is aan de hand van mooie scherpe foto's!

Naast het feit dat dit natuurlijk een prachtig aantal is, word het nu ook een feit dat dit topic een sticky gaat worden! deze info moet niet wegzakken maar voor alle leden in de toekomst makkelijk te vinden zijn!

Bedankt en gefeliciteerd Custom!

Sobel
(ben toch beter in toespraken dan ik dacht :P)

Afbeelding
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Bericht door BRUNO FRANCK »

hoi custom

gefeliciteerd met je sticky,dit moet je toch moed geven om er mee door te gaan
prachtig die daimon zaklampen, ik vind die met het kruis erop iets apart ,dient deze voor het rote kreuz en waarschynlyk is hy wel redelyk zeldzaam

groetjes bruno
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Tatata.... taaaa. :D :D mooi werk en bedankt allemaal voor deze bijdragen dat er 10,000 maal gekeken is
naar dit topic het verbaazd mij toch weer...mooi werk en graag gedaan! :)

@Bruno De Daimon met kruis was gewoon het type Ambulancia 1938 aanduiding niet speciaal gemaakt voor het
rode kruis zo zijn er meer Daimon Ambulancia type.
Laatst gewijzigd door custom op 25 sep 2007, 00:32, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Bijgaand 17 stuks Pertrix zaklampen die door de Nazi's in
gebruik waren tijdens de (2WO)


NB: Er zitten ook enkele zaklampen tussen deze gehele serie die voor de burger in de (2WO) als
luchtbeschermingslampen werden aanbevolen.

Afbeelding
Pertrix zaklampen vanaf 1934 /1945
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze onderstaande Pertrix is Zeldzaam en wellicht een kopie van de Daimon Telko of andersom met het oude Pertrix logo de mopshond
met de zaklamp in zijn bek

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pertrix zaklampen katalogus 1936
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 27 sep 2007, 16:06, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ook van mij een reactie: allereerst gefeliciteerd met het behalen van de sticky-status! Jouw topic lees ik geregeld, en ik wil je bij deze dan ook bedanken voor alle informatie! Keep up the good work! _/-\o_
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Dank je en graag gedaan..hoor :) !!!!
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Oproep voor Duitse (2WO)zaklampen

Wie heeft nog zaklampen liggen en of op een Duitse (2WO) uniform hangen en
daarvan toch niet zeker weet of deze wel werkelijk uit die periode komen zo ja ...Maak dan even snel enkele duidelijke foto's
daarvan en plaatst ze hier in dit topic dan zal ik proberen :? deze lampen in te delen waaronder zij dan wel thuis
behoren ....En het kan wellicht ook nog leerzaam zijn :idea: hopelijk tot dan!
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Bijgaand (div) verschillende miltaire zaklampen die ook
wel door de Nazi's gebruikt zijn in de(2WO) zowel vanuit
(beute) als uit eigen materieel...Veel kijkplezier!!!!



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Twee Hassia zaklampen uit de (1WO) de lamp rechts is geheel uit messing
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 29 sep 2007, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Even iets anders: Als laten doen overkomen voor (2WO)zaklampen!!!. FAKE.. :?
Bijgaand twee zaklampen vanuit verschillende merken maar de uitvoeringen zijn bijna voor 98 % gelijk aan de civile Pertrix 668.
Wat is hier aan de hand zul je eigen afvragen,deze Pertrix 668 kennen wij nu onderhand wel een naoorlogs zaklamp was bedoelt
voor overheidstaken jaren 50/60.Tevens bijaand de Balux en Orion 668 deze zijn gelijk aan de Pertrix 668 maar zijn beiden gestempeld met (WAa)
rood inktstempel het lijkt tevens wel dat de Orion lamp met een soort was of vernis wat extra ouder is gemaakt...wellicht ruikt het hier
erg naar (Fake) :evil: Ik heb geen info zowel van Orion als Balux maar denk dat deze onder licentie in de jaren 50/60voor Pertrix zijn gemaakt,
wie.... O ...wie weet meer dan hoor ik dat graag. :wink:


[
Laatst gewijzigd door custom op 27 jan 2008, 12:00, 6 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie