Lufwaffe helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Lufwaffe helm

Bericht door Manu Forti »

Hey hallo.

Wou gewoon even mijn nieuwe aanwinst posten.
Luftwaffe helm m42.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gr tim
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Lufwaffe helm

Bericht door JimK »

Daar hebben we verzamelaars en collecties toch voor?

Wat is er met de buitenkant gebeurd? Overgeverfd geweest en er weer afgehaald, zo lijkt het.
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Manu Forti »

met de buitenkant is volgens mij niets gebeurd, het is het lichtinval (rooiige gloed) die je bedoelt denk ik?

gr tim
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Lufwaffe helm

Bericht door JimK »

De verf is heel erg kaal, en er zitten putjes van extreme roestvorming in de buitenpot. Als de buitenpot zo aangetast is geweest is het vreemd dat het binnenwerk in een nog zo goede conditie verkeerd. De buitenpot is volgens mij behandelt met of wat ik al zei verfafbeit (eigen ervaring), maar waarschijnlijker is dat hij ontroest is, daarom is de decal ook zo aangetast. Deze is niet zoals je ze origineel zou zien, en zoals je mag verwachten met zo'n binnenwerk. De splitpennen zijn ook niet matching met de helm. Dit bij elkaar gezien denk ik dat het binnenwerk aan deze buitenpot is toegevoegd om zo de helm goed te kunnen verkopen. Ook de naam en het dienstnummer roepen bij mij sterke twijfels op, ik denk persoonlijk dat deze ook toegevoegd zijn, dat gebeurd heel erg veel. Deze matchen ook niet goed met de pot.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Samuel. »

Manu Forti schreef: Afbeelding
Zouden die letters ook niet in het Gotisch moeten zijn?
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Lufwaffe helm

Bericht door magicdutchmen »

Decal lijkt me 2de model LW.
Lak, wel of niet mee gerommeld dat durf ik aan de hand van deze foto's niet te zeggen. Foto's zijn veel te donker.
Binnenwerk repro. Conditie van het binnenwerk is ook totaal anders dan dat van de helmschaal.
Naam en dienstnummer heb ik ook mijn twijfels over.
Laatst gewijzigd door magicdutchmen op 01 okt 2008, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Lufwaffe helm

Bericht door S1991 »

Tim,

Ik wil niet veel zeggen maar, je opent hier alweer een topic over je M-42 helm. Terwijl je in Verzamelaars/Collectie topic ook al 2 topics had aangemaakt met je aanwinsten ;) Het beste is om ze daar in te plaatsen.
Over het binnenwerk heb ik ook mijn twijfels over, alhoewel ik geen Duits verzamelaar ben kan ik toch wel zien, dat het binnenwerk gewoon gloednieuw uitziet.. Ook de naam en dienstnummer vind ik erg gloednieuw uitzien, en lijkt mij ook meer het hedendaagse schrift, want het zou in Gotische stijl geschreven moeten zijn.
Maar verder wil ik niks meer zeggen omdat ik gewoon totaal geen verstand heb van Duits, maar als ik zo kijk naar het binnenwerk, denk ik dat je een replica gekocht hebt ;)

Grtz

PS. Kan iemand mij dit bevestigen dat iemand het ook zo ziet? Dan weet ik ook alweer wat af van Duitse helmen ;) Alvast bedankt.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Lufwaffe helm

Bericht door michiel01 »

hoeft niet per se in het gotisch naar mijn mening.

Echter binnenwerk is in mijn ogen een repro.

Buitenschaal lijkt me helaas behandeld te zijn met een chemisch goedje, mogelijk om te ontroesten of de verf ervan te verwijderen. Splitpennen word ik ook niet vrolijk van, sorry

Waar heb je de helm vandaan?
Gebruikersavatar
ArjenS
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:10
Gegeven: 1 keer

Re: Lufwaffe helm

Bericht door ArjenS »

Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Von Brand »

Binnenwerk is repro. Ook de paint vindt ik er niet goed uitzien, maar om daar zeker van te kunnen zijn, heb ik betere foto's nodig. En wat betreft het lettertype heb je gelijk omgitsme, het lettertype klopt ook niet, te modern, al hoeft het niet perce gotisch te zijn.
Laatst gewijzigd door Von Brand op 30 sep 2008, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Von Brand »

haha dat is snel in 3 minuten 3 reply's , jullie waren me net voor :mrgreen:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Lufwaffe helm

Bericht door ammo »

Op waf staan mooie foto,s alles goed te zien , ik heb hier verder niks meer aan toe te voegen , behalve ,
Deze helm is zooi .
Nemo Me Impune Lacessit
jessedwo2
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 sep 2008, 17:00
Locatie: Tubbergen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door jessedwo2 »

hallo,

heb niet veel verstand van duitse helmen, maar volgens mij is het decal niet goed.. hieronder een voorbeeld van een goede
als ik het fout heb zeg het maar leer ik er direct wat bij!

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... 1217908069

jesse wo2
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Von Brand »

jessedwo2 schreef:hallo,

heb niet veel verstand van duitse helmen, maar volgens mij is het decal niet goed.. hieronder een voorbeeld van een goede
als ik het fout heb zeg het maar leer ik er direct wat bij!

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... 1217908069

jesse wo2
Dat kun je niet goed zeggen van de decal van deze helm omdat hij te vaag is. Voor hetzelfde geld zag deze decal, mits deze orgineel is wat ik niet denk, er ook ooit zo uit maar daar kun je nu dus niet meer zeker van zijn.
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
jessedwo2
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 sep 2008, 17:00
Locatie: Tubbergen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door jessedwo2 »

Von Brand schreef:
jessedwo2 schreef:hallo,

heb niet veel verstand van duitse helmen, maar volgens mij is het decal niet goed.. hieronder een voorbeeld van een goede
als ik het fout heb zeg het maar leer ik er direct wat bij!

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... 1217908069

jesse wo2
Dat kun je niet goed zeggen van de decal van deze helm omdat hij te vaag is. Voor hetzelfde geld zag deze decal, mits deze orgineel is wat ik niet denk, er ook ooit zo uit maar daar kun je nu dus niet meer zeker van zijn.
op waf stond een close up van t decal en toen heb ik ze vergeleken en heb toch wel degelijk verschillen gezien..
Plaats reactie