Amerikaanse oorlogsmisdadigers

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Amerikaanse oorlogsmisdadigers

Bericht door Hauptman Raymond »

Waarom zijn Amerikaanse oorlogsmisdadigers nooit vervolgd? Als een Amerikaan een misdaad pleegde tijdens de W.O 2 kregen ze alleen een medaille.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Dat is niet waar wat je zegt.
Ze kregen er geen medaille voor.
Als ze bijvoorbeeld burgers doden of mede soldaten (geallieerd) gingen ze voor de krijgsraad.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Ik heb het niet zozeer over burgers en mede soldaten,dat weet ik dan wel dat ze voor de krijgsraad kwamen, maar ik heb het meer over misdaden tegen duitse soldaten die zich hadden overgegeven.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Als ze die zonder reden dood schoten en een goede officier zag het.
Werd de soldaat of welke rang dan ook voor de krijgsraad gehaald.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Neem nu een klein dorpje in de ardennen genaamd Brisy, duitsers lagen gewond langs de weg toen er een sherman aankwam, die ging express over de duitsers rijden en toen draaide die om en reed die weer over de duitsers heen, niemand die ooit voor de krijgsraad is verschenen.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Das het zelfde als de massamoord in Malmedy.
Misschien was dat wraak op de duitsers.
En misschien was het ook wel moeilijk te achterhalen wie dat gedaan heeft.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Het was nog voor de massamoord in malmedy gebeurd
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Ok, maar dan nog moeilijk te achterhalen als niemand zijn mond open doet.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

FF oftopic: ik kijk net op je site,maar mooie site hoor
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Bedankt raymond.
Ik zeg ook niet dat elke amerikaan goed is.
Maar ik weet er ook niet zoveel over.
Dat over Dachau heb ik ook nog nooit van gehoord.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

Tuurlijk niet , amerikaanse oorlogsmisdaden wie heeft daar nu al van gehoord
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Precies wat je zegt.
Meestal wat de bevrijders deden voor oorlogs misdaden werd door de vingers gezien.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Oorlogsmisdaden

Bericht door asjemenou »

Het is een feit dat een oorlog van de meest beschaafde mens een beest kan maken. En dit gegeven is niet aan een nationaliteit gebonden.
Persoonlijk ken ik iemand die als Frans gedéporteerde werd gedwongen voor de Duitsers te vechten. Zo kwam hij als 18 jarige bij de SS terecht.
De misdaden begaan door de Duitsers praat hij zeer zeker niet goed. Hij is er zelfs meerdere malen getuige van geweest. Hij heeft altijd aan het front gezeten en heeft met concentratiekampen dan ook niets te maken gehad.
Aan het eind van de oorlog kwam hij en z' n eenheid tegenover de Amerikanen te staan. Doordrongen van het feit dat de oorlog voor hen toch verloren was besloten ze zich over te geven. Iets wat niet geheel zonder gevaar was voor hen. Er stond een zware straf zo niet de doodstraf op. Ongewapend en met de handen omhoog traden zij de Amerikanen tegemoet. Bij het naderen van de Amerikaanse soldaten werden enkele van z'n kameraden meteen al zonder pardon neergeschoten. Het was de Amerikanen blijkbaar meteen al duidelijk dat ze met SS' ers te maken hadden. Voor SS'ers bestond blijkbaar geen genade ook niet als je er toe gedwongen was. Blijkbaar was het neerschieten van enkele van deze SS'ers nog niet genoeg voor de Amerikanen. Nog twee van z'n SS kameraden werden gedood. Zij werden doodgeslagen met een hamer afkomstig uit een gereedschapskist van een legervoertuig. Het waren toch maar Moffen. Hun verzoek om de dode kameraden te mogen begraven werd afgewezen. Na dit voorval werd hij en de overgebleven SS'ers afgevoerd naar een opvang voor krijgsgevangen. Over dit voorval durfde hij tegenover z'n Amerikaanse bewakers/ondervragers niet te praten. Van andere krijgsgevangenen hoorde hij soortgelijke verhalen. De eenheid Amerikanen waaraan hij en z'n kameraden zich hadden overgegeven zou een eenheid "oorlogsvrijwilligers" zijn geweest. Personen die levenslang hadden gekregen maar de keuze kregen om in het leger te dienen. Gewoon een stelletje criminelen dus.
Of deze "Amerikaanse bevrijders" hier ooit voor zijn vervolgd valt te betwijfelen. Het zou zijn woord tegen het hunne zijn geweest.
Na de oorlog keerde mijn bekende terug naar Frankrijk. Z'n Franse nationaliteit was 'm ontnomen omdat hij voor de Duitsers had gevochten. Deze nationaliteit kon hij maar op één manier terug krijgen, en dat was dienen in het vreemdelingenlegioen.
Ik heb 'm wel eens de vraag gesteld waarom hij dan toch voor het Duitse leger koos. Z'n antwoord is dan heel kort; Hij had geen keus. Of dienen of tegen de muur. Op zo'n moment kies je dan omdat je wil overleven.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hauptman Raymond schreef:Neem nu een klein dorpje in de ardennen genaamd Brisy, duitsers lagen gewond langs de weg toen er een sherman aankwam, die ging express over de duitsers rijden en toen draaide die om en reed die weer over de duitsers heen, niemand die ooit voor de krijgsraad is verschenen.
Hauptman Raymond schreef:Het was nog voor de massamoord in malmedy gebeurd
Voor 17 december 1944? Ik ben erg nieuwsgierig naar je bronnen voor wat in Brisy zou hebben plaatsgevonden. Op welke datum gebeurde dit en van welke eenheden waren de slachtoffers en de daders?
Plaats reactie