[IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [20-12-2008]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

[IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [20-12-2008]

Bericht door Jurrie »

Hoi allen,

Daar is ie weer, een nieuw modelbouwtopic van mijn kant. Ik ben nog bezig met mijn Fahrgestell Panzer IV, maar dat gaat nog wel ff duren. Die wordt tzt ook weer geupdated. Anyways, ik ben onlangs gestart met de Daimler Dingo MKII van Tamiya, in het kader van de "Burnt Sand" campaign op Kitmaker. Een oud kitje, hier en daar simpel, maar goed te bouwen en het ziet er over het algemeen prima uit.

Hier wat pics:

Doos
Afbeelding

Na de primer
Afbeelding
Afbeelding

Na de preshade
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleine notitie: ik bouw & schilder & werk af het hele interieur, daarna de buitenkant. Dit ivm het feit dat ik er later anders niet goed bij kan. Volgende stop: binnenkant de juiste kleur geven (zandgeel).

Tot de volgende update!

Greetz,

Jurrie
Laatst gewijzigd door Jurrie op 28 aug 2008, 17:47, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [14-06-2008]

Bericht door Veltro »

@Jurrie; weet je zeker dat de binnenkant zandgeel moet? Ik heb zelf een Scout Car in het echt mogen zien en de binnenkant was creme-wit (dit geldt bijna voor al pantservoertuigen).

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [14-06-2008]

Bericht door Jurrie »

Veltro schreef:@Jurrie; weet je zeker dat de binnenkant zandgeel moet? Ik heb zelf een Scout Car in het echt mogen zien en de binnenkant was creme-wit (dit geldt bijna voor al pantservoertuigen).

Veltro
Hey Veltro,

Er zijn meerdere Scout Cars, dus misschien was dit geen Daimler Dingo? Je hebt bijvoorbeeld ook een Humber Scout Car...bovendien lijken ze ook wel wat op elkaar allemaal. Ik weet het ook allemaal niet precies met de typen, ben geen Brits-voertuig kenner ;). Alle bronnen die ik tot nu toe gezien heb laten dezelfde buitenkantkleur als de binnenkant zien. Er zijn wel meldingen van enkele groene Daimler Dingo's, die voor de woestijn alleen aan de buitenkant zandgeel gespoten zijn.

Voorbeeldje van een zandgele Dingo met een zandgeel interieur:

Afbeelding
Meer (mooie) pics: http://www.d-daytanks.org.uk/exhibits/dingo.html

Vaak zijn pantservoertuigen wit aan de binnenkant inderdaad, maar in dit geval heb ik nog geen enkele Daimler Dingo gezien op het web die dat had. Mocht je wel wat vinden, laat het me even weten, want dan is dat nog een optie. Maar ik ga denk ik voor zandgeel/zandgeel, dat is in ieder geval ook mogelijk (zie plaatje en verder op Google :))

Thanks!

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [14-06-2008]

Bericht door Veltro »

@Jurrie; De Scout Car uit je link heeft een creme-wit interieur....
Maar maakt verder niet uit, kijk maar wat je met de info doet en wat je het mooist vind.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [14-06-2008]

Bericht door Jurrie »

Veltro schreef:@Jurrie; De Scout Car uit je link heeft een creme-wit interieur....
Maar maakt verder niet uit, kijk maar wat je met de info doet en wat je het mooist vind.

Veltro
Ik vraag het me af hoor! Wel licht weliswaar, maar de buitenkant is ook licht zandgeel. Check de laatste foto van de serie maar, daar kan je het goed zien. Maar goed, het maakt niet uit, als je verder googled kom je meer afbeeldingen tegen waarbij de interieurkleur gelijk is aan de exterieurkleur, dus daar ga ik voor ;)

Jurrie
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [14-06-2008]

Bericht door johan willaert »

FWIW Overschilderde MkI Dingo met donker interieur, originele foto-geen restauratie

Afbeelding
Bron: http://www.btinternet.com/~ian.a.paters ... edcars.htm
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [14-06-2008]

Bericht door Jurrie »

johan willaert schreef:FWIW Overschilderde MkI Dingo met donker interieur, originele foto-geen restauratie

Afbeelding
Bron: http://www.btinternet.com/~ian.a.paters ... edcars.htm
Thanks! Daarvan had ik nog geen plaatje gevonden!

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [14-06-2008]

Bericht door Veltro »

@johan willaert; op de foto is in het geheel niet te zien welke kleur de binnenzijde heeft.
Het donkere vlak na het wapen wordt veroorzaakt door de foto/lichtinvals hoek, zoals ook bij de wielophanging geldt.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [14-06-2008]

Bericht door Jurrie »

Veltro schreef:@johan willaert; op de foto is in het geheel niet te zien welke kleur de binnenzijde heeft.
Het donkere vlak na het wapen wordt veroorzaakt door de foto/lichtinvals hoek, zoals ook bij de wielophanging geldt.

Veltro
Je kan het wel zien aan de openstaande bovenste klep, die is gewoon donker ;)

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [14-06-2008]

Bericht door Veltro »

@Jurrie; ook niet. Het zijn de verhogingen (gleuven) welke ook hier door de lichtinval donker kleuren. Hiernaast is het gewoon licht. Of dit zand of creme wit is is niet te zeggen. Dit doet er ook niet toe, daar de klep wel in de camouflage kleur wordt meegenomen, om overduidelijke redenen.

Groet,

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [22-06-2008]

Bericht door Jurrie »

Hey allen,

Maar weer even verder met de werkelijkheid, ;), een kleine update. Ik weet niet hoe nuttig alle pics zijn, heb ze nl binnen onder een lamp genomen. Zal begin volgende week even pics maken met normaal daglicht, geeft de kleuren nog net even beter weer!

Wat heb ik gedaan?
1) Binnenkant geairbrusht, 3 kleuren gebruikt. Van een donkere zandkleur naar een lichtere zandkleur.
2) Wat details geverfd
3) Chips met de lichtste zandkleur + een beetje wit
4) Chips met met een mix van grijs + beetje zwart + beetje zilver. Op de foto's lijkt het wel heel glimmend en glanzend, dat valt echt mee, vind het IRL een goede kleur, dat zal wel blijken bij de daglicht pics!
5) Deel figuur in elkaar gezet
6) Instrument panel geschilderd + over de meters een laagje P+. Deze is op de foto's nog niet droog, daarom lijkt het wat maf als je em de 2de keer voorbij ziet komen in de fotoserie ;).
7) EHBO tas toegevoegd, het is een Duitse, gecaptured ofzo ;). Van Plusmodel. Ik denk dat ik nog wel 1 a 2 details wil invoegen in het interieur.

Pics
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hope u like it so far, zal tzt nieuwe pics maken. Ik kan even tijdelijk niets spuiten, heb per ongeluk mn nozzle kapot van mn airbrush, woensdag heb ik hopelijk een nieuwe ;)! Nog een note: wanneer het figuur in het voertuig zit, zit hij vrijwel volledig over de naad in de voorkant van de vloer heen, daar zie je dus mooi niets van :)

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [22-06-2008]

Bericht door de korte golf »

ziet er goed uit
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [22-06-2008]

Bericht door Jurrie »

Thanks "de korte golf". En we zijn nog maar net onderweg hehe ;)

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [29-06-2008]

Bericht door Jurrie »

Een nieuwe update. Het volgende heb ik gedaan:

- Een wash met een lichtbruine kleur. Mix van twee olieverven; een gele en een bruine
- Pinwash met donkerbruin. Mix van twee kleuren bruin, zwart en Humbrol 170

Ook ben ik met het figuurtje bezig geweest. Daarvan nog even geen pics. Ik heb een idee hoe ik zou moeten figuurschilderen :P, en er wat mee geexperimenteerd, dus ik hoop binnenkort wat redelijks te laten zien :)

Pics
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu ga ik de scout car in zijn geheel verder afbouwen, minus de wielen (even handig om die los te houden ivm spuiten). Dan kan het spuiten etc etc daarvan gaan gebeuren. Misschien ga ik ook nog op zoek nog naar wat leuke accesoires die erbij kunnen.

Greetz,

Jurrie
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: [IP] - [Tamiya 1:35 Daimler Dingo Mk II] - [29-06-2008]

Bericht door coco »

Ziet er netjes uit, ghehehe een duitse affe, dat ziet er wel beetje vreemd uit, maar toch zeer netjes!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie