Leden stellen zich voor - deel 1

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Leden stellen zich voor - deel 1

Bericht door Proos »

Wie is iedereen eigenlijk?

Om de bezoeker van dit forum een beetje een beeld te geven van de mens achter de nickname, kan ieder hier kort iets van zichzelf te posten (eventueel met foto? altijd leuk).

Wie ben je? Waar kom je vandaan? Waarom doe je mee aan dit forum, wat zijn je kennisgebieden ongeveer, je hobby? Hoeft geen heel verhaal te zijn, gewoon een korte introductie! Natuurlijk niks vertellen wat je eigenlijk niet kwijt wilt. Overleg kan via pb-systeem, zie knopjes onder m'n post.

Alvast bedankt!
Proos 8)
Laatst gewijzigd door Proos op 07 jun 2004, 13:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Wie ik ben ?
PPL uit Amsterdam, bouwjaar 1973
Naar men zegt ben ik van het mannelijk geslacht, wat sommigen al door hadden na mijn opmerkingen over vrouwenkiesrecht :wink:

De interresse voor WOII komt voort uit een algehele interresse voor geschiedenis.
Ik zal niet zover gaan om te zeggen dat ik een pure die-hard WO2 kenner ben, maar door een bovengemiddelde kennis van de geschiedenis als geheel kan ik af en toe dingen in een ander licht plaatsen.
Door bijvoorbeeld een gebeurtenis uit de WO2 te vergelijken of af te zetten tegen andere historische gebeurtenissen.

Ter illustratie van mijn achtergrond in deze materie kan ik nog aangeven dat ik ook in deze richting heb gepoogd te studeren.
Niet dat ik het afgemaakt, maar toch nuttig ter informatie waar de opmerkingen vandaan komen die ik hier plaats.
De studies behelste Politicologie en Nieuwste Politieke en Sociale Geschiedenis (da's de geschiedenis vanaf pakweg 1870, zeg maar de stichting van het Duitsland onder Bismarck wat uiteidenlijk weer resulteerde in WO1 en later dus weer tot WO2).

Naast het pure geschiedkundige verhaal kan ik dus ook nog wel eens wat kwijt willen over de sociale-culturele omstandigheden overgoten met een vleugje filosofie van politieke denkers.

Naast 'Expert' ben ik ook 'Moderator'
Voor moderatie-zaken kun je contact opnemen via xxx@wo2.nl of gebruik mijn profiel om een prive-bericht (PB) te verzenden.
Laatst gewijzigd door PPL op 28 feb 2006, 12:05, 3 keer totaal gewijzigd.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

.. Ok ok - Ook ik zal er aan moeten geloven.

Naam : dvaupell
Woonplaats : Dordrecht
Geboren : Ja, in 1966 (Wel op leeftijd, maar heb de oorlog dus niet zelf meegemaakt)

Ondanks dat ik de oorlog niet heb meegemaakt zit de oorlog wel een beetje in mij. Joodse voorouders, waarvan 34 mensen omgekomen in concentratiekampen. Ik ben opgevoed met de oorlog. Lees alles wat er over de oorlog te lezen is (en waar ik tijd voor heb)
Omdat een deel van mijn familie Joods was (en is) en bovendien in Arnhem woonde tijdens WO II - Zoals wellicht bekend is de stad Arnhem volledig geevacueerd en zwaar beschadigd.

Ik ben ervaringsdeskundig uit de tweede hand dus.

Is dit genoeg info, Proos ?
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik zal als super moderator (inmiddels administrator) ook wat persoonlijke gegevens toevoegen:

Naam: Martijn (evenals, hoe origineel... mijn nickname)
geslacht: mannelijk
geboortedatum: 12- 05- 1981
woonplaats: Eindhoven

Ik ben studiegenoot van ene Proos... Bekend hier op dit forum? Maar goed hij heeft mij benaderd voor supermoderator, dit heb ik natuurlijk geaccdepteerd. De tweede wereldoorlog heeft mij namelijk altijd al gefascineerd. Op de middelbare school heb ik de tweede wereldoorlog als schoolonderzoek gehad. Daarbij had ik een leraar die zeer veel kennis in huis had en zeer boeiend kon vertellen. De interesse zakte een beeje toen ik op de pabo belandde. Pabo nodigd niet echt uit tot denken en al helemaal niet tot handelen tot ik het vak herinnering voor de toekomst kreeg. Daar kreeg je een flinke les in mensenkennis. Verhalen van joden uit de tweede wereldoorlog, beelden uit concentratiekampen en voorbeelden vanm menselijk gedrag waren de kost daar. Na elke les was je flink onder de indruk. Als afsluiting en eigenlijk ook hoogtepunt (voor de bezetters en de mensheid dieptepunt!) een bezoek aan een concentratiekamp. Mijn interesse is weer opgelaaid dus, vooral nu er via dit forum de kans wordt geboden met andere te discussieren en vooral te leren.
Mijn kennis zal gelijk staan aan die van Proos. Een beetje kennis, uit boeken en van de modules hier op school...

Momenteel zit ik in het 4e jaar van de pabo. Heb nog wat studiepunten achterstand en ben hard bezig om die in te lopen. Dit wordt bemoeilijkt door wat hobby's: Voetbal, voetbal en voetbal, kermissen vind ik heel interessant en ook computeren. Vooral Roller Coaster Tycoon is verslavend heb ik gemerkt.

Fotootje komt nog...

edit: foto's opgevist en gemerkt dat ik er niet veel van mezelf heb. De eerste foto hebben Gijs en ik eens een keer op de pabo gemaakt toen we aan t spelen waren met een skelet. En de tweede foto is gemaakt op het eilandje bij Mont St Michel in deze zomer in Frankrijk. Op dit punt zakte je dik 30 cm de grond in.
Bijlagen
foto1.jpg
foto2.jpg
foto2.jpg (81.42 KiB) 2770 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Martijn op 21 sep 2003, 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Nog maar een keertje dan...

Mijn nick is dus YPPY, irl heet ik Yvonne en ben 22 lentes jong. :)

Op fok! zag ik een oproepje staan voor experts. Ik voelde me niet aangesproken, maar ben toch even gaan kijken. Na één nuttig antwoord, was ik ineens expert.
Ik weet niet vreselijk veel over WOII, maar wel meer dan gemiddeld en zeker meer dan de kinderen op wie deze site gericht is. Het gedeelte wat me het meeste interesseert, zijn de verhalen van de (niet-)overlevers.

Verder heb ik havo eindexamen geschiedenis gedaan, met een schoolonderzoek over WOII. Tijdens mijn studie culturele en maatschappelijke vorming heb ik helaas maar weinig geschiedenis gehad.

Dit is wel genoeg info voor nu denk ik.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Nickname: _The_General_
Geslacht: mannelijk
Geboortedatum: 16 september 1984
Woonplaats: Heythuysen, limburg
Expertise gebied:

Ik verzamel Duitse medailles, foto's, fotoalbums en kledingstukken uit de tweede wereldoorlog. Daardoor weet ik veel over medailles, onderscheidingen en rangen. Verder ben ik me aan het verdiepen in de verschillende instancies in het derde rijk zoals de reicharbeidsdienst.

Als iemand vragen heeft over militaria of wilt weten of iets echt of namaak is vraag het dan gerust. Verder heb ik veel contacten in de verzamelwereld zowel in Nederland en Amerika.

Achtergrond:

Ik zit nu in het tweede jaar van de opleiding it mediaproductie op de Eindhovense school te Eindhoven.
Laatst gewijzigd door Roel R. op 21 sep 2003, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

_The_General_ schreef:Woonplaats: Heythuysen, limburg
Dat ligt dus hier werkelijk om de hoek dus he!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

:) klopt, viel me al op dat er veel mensen in eindhoven komen trouwens !
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Nickname: Kaptijn (maar niet op dit forum)
Naam: Willem ter Haar
Geslacht: mannelijk
Geboortedatum: 27 december 1984
Woonplaats: Barneveld, Gelderland

Ik volg, bij schrijven, een studie Middelbaar Laboratorium Techniek ter Amersfoort.

Zit nu in het derde jaar en ben de Klinische chemie, Hematologie weg ingeslagen.
Dit houd in dat ik later in het ziekenhuislaboratorium bloed, urine en andere lichaamsvocht onderzoek op wat de artsen willen.

Ben door Proos tot Site coördinator gebombardeerd. Dit houd in dat ik in de gaten houd wie er allemaal schrijft voor de site en ik zorg er voor dat het in de schaduwsite verwerkt word zodat Proos het kant en klaar over kan zetten op de hoofdsite.

Wil je graag meewerken kijk dan ff hier over wat voor onderwerpen er geschreven word. Staat jouw onderwerp er nog niet bij dan kun je me dat laten weten via een willemterhaar@wo2.nl of een persoonlijk bericht (pb).
Laatst gewijzigd door Willem ter Haar op 03 dec 2003, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Naam: Peter van den Broek
Leeftijd: 33 jaar
Woonplaats: Heesch Noord-Brabant.


Ik ben werkzaam in een multimedia bedrijf waar topografische gegevens met fotogegevens worden gecombineerd. Verder ben ik bezig met het toelatingsexamen voor de Faculteit Letteren afd. Geschiedenis.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Net toegevoegd aan de experts:

nick: paulstolk
Naam: Paul Stolk (duh)
Geboortedatum: 6-2-1976
Woonplaats: Ede (gld)
Beroep: Docent Geschiedenis

Mijn interesse voor de Tweede Wereldoorlog komt voort uit het feit dat mijn opa 4 jaar in concentratiekamp Buchenwald heeft gezeten.

Ik begin heel langzaam dingen te kopen die met de Tweede Wereldoorlog te maken hebben. Stelt nog niks voor maar het begin is altijd moeilijk.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Nickname: Ernst-H
Naam: Ernst
Geslacht: mannelijk
Afgestudeerd TU-Delft, op dit moment werkzoekend.

Interesse in WO2 al van jongs af aan. Ene set grootouders moesten evacueren uit Arnhem, andere grootvader heeft een tour door Duitsland gemaakt (Heinkel Fabrieken berlijn, Sans Soucie, Sachsenhausen, Buchenwald)
Ofwel de verhalen kreeg ik mee en daardoor waarschijnlijk geinteresseerd geraakt.

in 1995 begonnen met verzamelen. Daarbij ook veel boeken kopen en lezen. Daardoor veel kennis opgedaan.
Sinds ruim anderhalf jaar heb ik een naslagwerk op internet staan over de Duitse Polizei in WO2. http://www.germanpolice.org

Sinds kort toegevoegd aan het team moderators. Voor vragen kan je me altijd een PB'tje sturen of een email (zie website)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Expert durf ik mezelf niet te noemen maar aangezien ik toch moderator ben geworden ook van mij wat gegevens.

Ik ben Sjoerd, ben 19 jaar en woon inmiddels al weer een jaar of 12 in Dronten. Momenteel volg ik de Lerarenopleiding Aardrijkskunde aan Windesheim in Zwolle (na enige twijfel tussen AK en Geschiedenis), maar ik heb ook een sollicitatie bij de politie van Amsterdam lopen waar ik 1 dezer weken een keuring voor verwacht.
Ik zou niet weten hoe ik ooit op het forum terecht ben gekomen, maar waarschijnlijk was dat op één van die momenten dat ik eens doelloos achter de pc zat.
Tweede Wereldoorlog heeft me wel altijd geinteresseert. Ik ben er ingerold omdat ik een enorme vliegtuig gek ben en vliegtuigen uit de WO2 de mooiste machines vind die ooit zijn gebouwd. Tussen alle drukte van school en de sportschool (waar ik me probeer voor te bereiden op de fysieke keuring van de politie) door probeer ik meer te lezen en waar mogelijk een nuttige bijdrage aan het forum te leveren.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Verder in:

Leden stellen zich voor - deel 2

- ter informatie -
Dit topic was oorspronkelijk bedoeld om mensen met een speciale functie op dit forum zichzelf te laten introduceren, maar dit is nu gewoon samengevoegd met alles en iedereen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten