Gaat het forum achteruit?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Gaat het forum achteruit?

Ja
63
66%
Nee
32
34%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

RelicHunter44 schreef:Jep, lijkt mij ook beter, maar het is goed om deze ''ergenis'' eenmalig kenbaar te maken. Dat dit in het vervolg misschien minder wordt of zelfs voorkomen wordt.
We zijn inmiddels weer 4 pagina's verder dus iedereen zal dat vast wel duidelijk kenbaar hebben gemaakt :wink:
Nogmaals niks persoonlijk bedoeld..
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

  1. Veilig posten van je nieuwe aanwinst in het onderdeel #verzamelaars & collecties.
  2. Discussies over de echtheid kunnen plaatsvinden in #as-mogendheden en #geallieerd.
  3. Vanuit #as-mogendheden en #geallieerd mag gelinkt worden naar de items in #verzamelaars & collecties en omgekeer.d
  4. Beweringen van fake en echt moet zijn voorzien van argumentatie.
  5. Niemand is verplicht onderbouwingen te geloven. Maak je punt en zaag er niet op door (doordrammen).
  6. Bejegen elkaar met respect.
  7. Voor snel ingrijpen altijd even contact opnemen met een moderator indien een welles-nietes situatie ontstaat of in #verzamelaars en collecties topics worden verpest.
  8. Marktplaats vrij van discussies, nieuwe topics met discussies over items kunnen buiten marktplaats gestart worden met een link naar het topic in #marktplaats.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

"# Marktplaats vrij van discussies, nieuwe topics met discussies over items kunnen buiten marktplaats gestart worden met een link naar het topic in #marktplaats."


Er heeft ooit eens een SS vestje op MP gestaan en wanneer enkele mensen hiervoor een discussie hadden geopend werd deze kortweg na een paar paginas gesloten, hoewel ze toch nut had... Ik hoop zo'n acties van de mods niet meer te moeten zien en hoop dat je nu zonder wroeging of angst voor een slotje een discussie kan openen?

MvG,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Jr

Als je het niet mee-eens ben dat een marktplaats topic word gesloten kan je altijd een mod een PB sturen voor opheldering. Tenminste zo kreeg ik het altijd uitgelegd hier. Of heb ik het mis???

779
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Bob heeft gelijk. Tevens is het niet zo dat er geen discussie kan plaatsvinden, maar die moet dan gevoerd worden buiten de markplaats, in combinatie met een link naar het onderwerp. In marktplaats zelf geen discussies.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Maar ff een vraagje, hoe kan een onzin topic zoals "de Babbelbox" nou achteruit gaan?

Misschien meer onzin, maar daar is het toch voor bedoeld!?

:roll:
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het is niet voor onzin bedoelt, het is bedoelt voor community-vorming. Dat daar onzin bij komt kijken is een tweede... ;)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Ik zie dat volgens de meesten 'as-mogendheden' achteruit gaat... Jammer, ondanks de inspanningen van velen...
Vele, vooral jonge, verzamelaars hier kunnen blijkbaar niet overweg met een negatief oordeel omtrent originaliteit... Men post een item in "toon je nieuwste item", waarvan men denkt dat het origineel is en bij een negatief oordeel komt men op de proppen met de mededeling: "Ik wilde totaal niet weten of het nu origineel was of niet, ik wilde gewoon mijn nieuwste item tonen...
De beste oplossing zou zijn: je huiswerk maken en geen replica te kopen... Dat is zeker niet gemakkelijk aangezien, bij manier van spreken, 8/10 van de Duitse militaria op rommelbeurzen replica is en 9,9/10 van de SS militaria replica is... Om het probleem kort te schetsen ziehier een stukje uit een PM die ik een moderator heb gestuurd...

Volgens sommigen is het beoordelen van de echtheid een kwestie van zelf 'aanvoelen', luisteren naar wat de verkoper zegt, weten waar het gevonden is, en dergelijke meer. Men is hier blijkbaar van mening dat militaria verzamelen geen exacte wetenschap is... (Athans volgens diegenen die nog weinig ervaring hebben, nog maar pas begonnen zijn met verzamelen en diegenen die maar enkele uren met hun verzameling bezig zijn wegens andere bezigheden....)

Niets is echter minder waar! Indien je het verstandig aanpakt, kun je van militaria verzamelen een exacte wetenschap maken. En het is precies DAT dat Johan W, Junior, Sander, Giel, Gilles, ikzelf en nog enkele anderen willen bereiken. Door gewoon 'verstandig' te gaan verzamelen gaan heel wat discussies vermeden worden...
Met verstandig verzamelen bedoel ik onder andere:
1. Eerst iets posten voor meningen en dan pas kopen,
2. Bij de minste twijfel van mensen die er iets van afweten geld terugvragen,
3. Iets kopen waarvan je weet dat je het zonder probleem voor dezelfde prijs (of meer ) terug kunt verkopen (zonder iemand te moeten oplichten)
4. Beter 1 duur item kopen dan 10 prullen
5. Het item op zich bekijken, niet het verhaal dat de verkoper er rond vertelt
6. Alleen jezelf geloven en geen enkele verkoper.
7. Wanneer de marktprijs van een bepaald item 500 euro is, dan is de kans groot dat 'hetzelfde' item, dat op een beurs 50 euro kost, hoogstwaarschijnlijk een kopie is. M.a.w. NIET kopen dus....
Bijvoorbeeld: een Waffen-SS helm met 2 decals kost om en bij de 6000 a 7000 euro... De verkopers die SS helmen verkopen aan 2000 euro zijn ofwel Sinterklaas ofwel bedriegers... (Ik denk het laatste... )

Wel moest men deze regels opvolgen dan zouden de commentaren op het topic 'Mijn nieuwste item' veel minder in discussies uitmonden... Het is louter omdat er te veel jongeren, zonder enige kennis van zaken, hun mening niet willen herzien dat er altijd zo veel onenigheid is...
En zo kan ik nog uren doorgaan... Als je een bepaald item origineel wil, dan moet je er de prijs voor betalen... Te veel beginnende verzamelaars denken steeds van 'geluk' te hebben om dat ze het zo goedkoop gevonden hebben... 9,9 kansen op 10 blijkt het dan om kopie te gaan...
Ik begrijp de reacties van Johan, Giel, Sander, Junior, Gilles volkomen en steun ze 100%. Ze zullen nooit stoppen met kritiek geven op kopie items en ik ook niet... De gedragsverandering zal moeten komen van de talrijke "Basje's, 13 jaar" die hier aanwezig zijn...

Men wilde toch namen horen??

PS:
Ik, en ik denk de anderen ook, vinden het niet erg om op dit forum dikwijls tegen de wind in te moeten pissen...

MvG,
Gerd
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Toen ik op dit forum kwam was ik de eerste verzamelaar. Ik was een beginnend verzamelaar en nodigde andere Nederlandstalige verzamelaars uit om naar dit forum te komen.

Het was fantastisch hier, gezellig, informatief en beleefd.

De laatste tijd irriteer ik me echter mateloos aan het gedrag van bepaalde mensen.

Waarom is het zo moeilijk voor bepaalde mensen om niet eindeloos door te zeuren over bepaalde onderwerpen. Blijf bij het onderwerp, stop met steken onder de gordel. Post alleen als je daadwerkelijk iets te zeggen hebt. Besteed tijd aan je post, denk na over hoe je reactie op iemand anders over kan komen.

Kortom, gedraag je niet als een kind, en Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

Ik kan iedereen op dit forum recht in de ogen kijken zonder me te hoeven schamen. Maar kan iedereen dat hier? Laten we allemaal eerst eens naar ons zelf en ons gedrag op dit forum kijken voordat we de vinger naar andere wijzen.
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

Roel R. schreef:Toen ik op dit forum kwam was ik de eerste verzamelaar. Ik was een beginnend verzamelaar en nodigde andere Nederlandstalige verzamelaars uit om naar dit forum te komen.

Het was fantastisch hier, gezellig, informatief en beleefd.

De laatste tijd irriteer ik me echter mateloos aan het gedrag van bepaalde mensen.

Waarom is het zo moeilijk voor bepaalde mensen om niet eindeloos door te zeuren over bepaalde onderwerpen. Blijf bij het onderwerp, stop met steken onder de gordel. Post alleen als je daadwerkelijk iets te zeggen hebt. Besteed tijd aan je post, denk na over hoe je reactie op iemand anders over kan komen.

Kortom, gedraag je niet als een kind, en Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

Ik kan iedereen op dit forum recht in de ogen kijken zonder me te hoeven schamen. Maar kan iedereen dat hier? Laten we allemaal eerst eens naar ons zelf en ons gedrag op dit forum kijken voordat we de vinger naar andere wijzen.
Helemaal mee eens !
Gebruikersavatar
Daniel
Lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:23
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door Daniel »

Kunnen forumleden in diverse topics ook ajb ophouden met halve pagina's te quoten en daar een één-regelig antwoord op te geven????? Of 9 foto's van iemands verzameling te quoten om daaronder de fantastische uitdrukking "echt mooi" te plaatsen????

VRESELIJK IRRITANT & NIET BEVORDERLIJK VOOR DE LEESBAARHEID.....
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Daniel schreef:Kunnen forumleden in diverse topics ook ajb ophouden met halve pagina's te quoten en daar een één-regelig antwoord op te geven????? Of 9 foto's van iemands verzameling te quoten om daaronder de fantastische uitdrukking "echt mooi" te plaatsen????

VRESELIJK IRRITANT & NIET BEVORDERLIJK VOOR DE LEESBAARHEID.....
Mee eens.

Maar kijk ook eens naar je eigen post hier, en bedenk je eens hoe deze er uit zou zien met slechts één vraagteken achter iedere zin ;)

Zoals al gezegd is door onder andere Roel en Proos;

Kijk ook eens naar jezelf voor je anderen op iets aanspreekt.
Geef zelf de toon aan van de sfeer die je graag op dit forum zou zien.
Geef het goede voorbeeld, etc. etc.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Daniel schreef:Kunnen forumleden in diverse topics ook ajb ophouden met halve pagina's te quoten<knip>
Hierover ook:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=2486
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Toen ik op dit forum kwam was ik de eerste verzamelaar. Ik was een beginnend verzamelaar en nodigde andere Nederlandstalige verzamelaars uit om naar dit forum te komen.

Het was fantastisch hier, gezellig, informatief en beleefd.

De laatste tijd irriteer ik me echter mateloos aan het gedrag van bepaalde mensen.

Waarom is het zo moeilijk voor bepaalde mensen om niet eindeloos door te zeuren over bepaalde onderwerpen. Blijf bij het onderwerp, stop met steken onder de gordel. Post alleen als je daadwerkelijk iets te zeggen hebt. Besteed tijd aan je post, denk na over hoe je reactie op iemand anders over kan komen.

Kortom, gedraag je niet als een kind, en Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

Ik kan iedereen op dit forum recht in de ogen kijken zonder me te hoeven schamen. Maar kan iedereen dat hier? Laten we allemaal eerst eens naar ons zelf en ons gedrag op dit forum kijken voordat we de vinger naar andere wijzen.
haha en toch ben ik het met roel eens !
kijk nu post ik deze quote omdat er reeds een andere onderwerp is aan gesneden ( wat helemaal niks met het marktplaats te maken heeft )

en ik vind de post van gerd nog al overkomen van : ik verzamel verstandig dus ik kan me effe overal mee lopen bemoeien en iedereen afzeiken als het me niet aanstaat ! zoals al eerder aangegeven !

over dat recht ik de ogen kijken denk ik trouwens ook dat roel daar helemaal gelijk in heeft. sommige moeten zich onderhand maar eens afgaan vragen waar ze ingodsnaam mee bezig zijn. andere mensen de hobby verpesten ! dat word hier veel gedaan, jalozie en elkaars aankopen niet gunnen. vaak al door iets te posten net na dat iemand anders iets heeft gekocht ! zo van hoppa, maar ik heb iets duurders gekocht! en om dan terug te komen over het quote van foto's, dat krijg je ook soms van zo'n gedrag. iemand sneeuwd een ander onder terwijl de eerst geplaatste graag ook wat aandag zou willen.

maar ja, de meeste heir op het forum verandere toch niet en denken toch heer en meester te zijn

jammer.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

killingspree schreef:vaak al door iets te posten net na dat iemand anders iets heeft gekocht ! zo van hoppa, maar ik heb iets duurders gekocht! en om dan terug te komen over het quote van foto's, dat krijg je ook soms van zo'n gedrag. iemand sneeuwd een ander onder terwijl de eerst geplaatste graag ook wat aandag zou willen.
Daar kan ik mij niet echt in vinden. De prijs/waarde van iets is toch niet per definitei evenredig met de schoonheid (die overigens subjectief is)?

Voor mij maakt het persoonlijk weinig uit in welke volgorde iets geplaatst wordt. Op de duur zou iemand die iets duurs heeft gekocht zich nog moeten schamen omdat hij plaatst achter een goedkoper object, dat kan de bedoeling niet zijn :)
Plaats reactie