Generaal Rommel

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Generaal Rommel

Bericht door Harro »

symen schreef:Ik heb het gelezen in Grootboek van de tweede wereldoorlog
Okay, dan is het waar :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

De "Britse" piloot die hem beschoot in z'n wagen, was eigenlijk een Belg :!:
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

misschien leuk om de film the desert fox eens te kijken
een oude film maar wel de moeite waard als rommel je intresse heeft !

niels
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Re: Generaal Rommel

Bericht door koos24 »

Roel R. schreef:
koos24 schreef:
Harro schreef: Klopt, hij moest kiezen tussen eervol zelfmoord of een oneervolle rechtzaak plus repressailles tegen zijn gezin

Pas in 1946, tijdens de Neurenberger processen erkend maarschalk Keitel dat Hitler persoonlijk aan General der Infanterie Wilhelm Burgdorf opdracht heeft gegeven om Rommel uit de weg te ruimen.
Weet iemand wat de reactie van de media was op die onthulling? Zowel Duits als anders.
Ik heb er weinig van kunnen vinden.

In het naoorlogse Duitsland vond men tot in de jaren 70 dat de 20 juli samenzweerders "verraders" waren.
Pas in de jaren 80 / 90 vond er een verandering in deze denkwijze plaats en nu erkent men dat de toenmalige "samenzweerders" gewoon verzetslieden waren met hun hart op de juiste plaats voor Duitsland.

Misschien is dat de verklaring van het feit dat er weinig ophef is geweest over de dood van hun geliefde Maarschalk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Otto Günsche
Lid
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2005, 21:59

Bericht door Otto Günsche »

Het blijft natuurlijk verraad aan een democratisch gekozen regiem en daar staat de doodstraf op. De NSDAP is gewoon op 30 januari 1933 officieel gekozen en aan de macht gekomen.

Hij heeft gewoon verraad gepleegd aan de opperbevelhebber van zijn leger, te weten Adolf Hitler. In ieder leger ga je eraan als je plannen hebt om een operbevelhebber ontrouw te zijn, laat staan om hem te vermoorden (of tegen hem samen te zweren).

De eed die Rommel afgelegd had aan zijn vaderland met als opperbevelhebber Adolf Hitler.

De Waffen SS waren van het begin af aan ingezworen op de Führer Adolf Hitler.

Eigenlijk kreeg hij nog een mooie staatsbegrafenis, van het regiem wat hij wilde verraden.

Beter was zijn plaats geweest in de rechtzaal van Roland Freissler.
Ere wie ere toekomt!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Van Herr Adjutant gaan we vast stel afscheid nemen hier.

Maar for the time being: had Sepp Dietrich dan ook voor Freisler mogen verschijnen?

Overigens is de regering in 1933 democratisch gekozen maar over het afschaffen van de democratie is het Duitse volk daarna nooit meer iets gevraagd. Dus niets democratie maar gewoon een dictatuur.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Kzat net nog effe te kijken en ik zag dat er al een topic over Rommel was
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Als Balkenende de democratie zou afschaffen (en daarmee zijn macht voor decennia zou verzekeren), zou je het dan ook 'Democratisch' noemen, Günsche?

Want na januari 1933 zijn er bij mijn weten geen verkiezingen meer gehouden, en dat gebeurt toch echt iedere 4 á 5 jaar in een democratie.
In Rusland waren er nog wel verkiezingen. Het aantal partijen waarop men kon stemmen: 1. Da's ook democratie, of niet, Günsche?
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Stop maar.
Die gebruiker is reeds monddood gemaakt!!!
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Glenn Janssens schreef:Stop maar.
Die gebruiker is reeds monddood gemaakt!!!
Oh? Hoe weet jij dat :)
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:Van Herr Adjutant gaan we vast stel afscheid nemen hier.
Ben het absoluut niet eens met Herr NAZI maar waarom afscheid nemen? Omdat hij een andere mening heeft? Of eigenlijk, een andere mening heeft dan Harro?

Kijk dat was toch de strijd in 1939-1945 vrijheid van meningsuiting / democratie tegen dictatuur.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Koch en market g: niet zozeer mijn mening als wel een beslissing van de moderators: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=110 ... 8f9bb5e577

Glenn: monddood of niet, ik vind het prima.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Harro schreef:
Glenn: monddood of niet, ik vind het prima.
Tja,als het niet in je kraampje past!!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

LOL, Glenn. Heb je jezelf een persoonlijke taak gevonden om overal alles wat ik post tegen te spreken? Je bent vermakelijk :mrgreen:

Maar blijkbaar is er voor hem in meer kraampjes geen plaats. Voor klachten moet je niet bij mijn zijn maar bij de moderators.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Glenn Janssens schreef:Tja,als het niet in je kraampje past!!!
Je wilt dus zeggen dat mensen die vrij extreme neo-nazistische uitspraken doen hier maar gewoon hun gang mogen gaan? Op dit forum dat deels een educatieve rol heeft? Kom nou, het is hier terecht de regel dat neo-nazistische uitspraken verboden zijn. Daarvoor zijn andere fora en het is het voledige recht van het forumbeheer om zo iemand te weren.
Plaats reactie