Landmacht

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Major Winters
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2005, 01:54
Contacteer:

Landmacht

Bericht door Major Winters »

Hallo,
Ik moet aan het einde van het jaar gaan kiezen wat ik wil gaan doen nu zit ik te twijfelen tussen ICT of de landmacht.

Maar kan iemand mij info geven over de landmacht en ook de eventueele verdiensten??

Groeten Stefan
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

kijk eens op http://www.landmacht.nl daar kan je ook meteen info halen over het orientatie jaar, als je daar niet voldoende info krijgt weet ik het ook niet
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Re: Landmacht

Bericht door Skylighter »

Major Winters schreef:Hallo,
Ik moet aan het einde van het jaar gaan kiezen wat ik wil gaan doen nu zit ik te twijfelen tussen ICT of de landmacht.

Maar kan iemand mij info geven over de landmacht en ook de eventueele verdiensten??

Groeten Stefan
Welk niveau heb je gedaan?
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

Bericht door RLS »

Ik heb ook een tijd getwijfeld om de KMA te gaan doen (koninklijke militaire academie). Ik heb als voor opleiding het VWO gedaan, dus dan kun je de lange opleiding volgen op een universitair niveau.
Maar mijn rede om dit toch niet te gaan doen is, omdat ik denk dat je op de lange termijn meer hebt aan een andere opleiding ( dit is slechts mijn mening, ik vind als je zoiets echt wilt, het ook gewoon moet doen natuurlijk). En ik ben van mening dat je zo'n opleiding alleen kan afmaken als je er 100% voor gaat, en dat kon ik op dat moment niet.

Op de site van de landmacht is veel info te vinden, en een e-mailtje sturen naar hun vacaturebanken is ook een mogelijkheid. Je kunt ook op gesprek gaan...

verdiensten vroeg je? Het begint bij €830,- bruto als 18 jarige soldaat, een 30 jarige 2e luitenant zit op €2500 bruto... Je betaald geen studiekosten en boeken zijn ook gratis.

Succes met je keuze.
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Een voordeel van de landmacht is, je krijgt een oogcorrectie.. Scheelt 1400 euro per oog. Eigenlijk al een reden voor mij om dat te doen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Een stomme reden om dat te doen!

Oppassen want bij voorlichtingen worden alleen de positieve dingen verteld uiteraard! Maar ze vertellen niet dat je veel van huis bent, geen carriere kunt maken (Het Belgische leger gaat dit beter dacht ik, daar kun je ook solliciteren als Nederlander).

Dus denk je in, je gaat met je 18de de dienst in, je kan evt. studeren daar maar dit is ook meestal erg moeilijk omdat je er te weinig tijd voor hebt! Komt eruit met je 25/26ste? En dan... verder studeren als je uit je studie ritme bent?

De Landmacht is ook niet alles meer, je kunt beter zoveel mogelijk gaan studeren tot je 26ste o.i.d. en dan proberen te solliciteren.
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Mij hebben ze toendertijd verteld op een voorlichtingsmiddag op school dat je het met een HAVO diploma BBT-er kon worden tot maximaal je 30 en dan werd je gekickt
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Je moet gewoon doen wat je leuk vindt!
Zelfs als je gekickt wordt kan je nog een baan krijgen, denk maar eens aan een beveiligings of management baan!
Dadelijk heb je ene opleiding gekozen waar je niks aan vindt, dan zit je er ook maar tegenaan te hikken.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Re: Landmacht

Bericht door symen »

Major Winters schreef:Hallo,
Ik moet aan het einde van het jaar gaan kiezen wat ik wil gaan doen nu zit ik te twijfelen tussen ICT of de landmacht.

Maar kan iemand mij info geven over de landmacht en ook de eventueele verdiensten??

Groeten Stefan
MIjn broer zit ook bij de landmacht, maar wat hij door deweeks moet doen is voor ens mij wel saai, maar de oeffeningen en de uitzendingen zijn mooi
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Welk toekomstperspectief biedt de Landmacht dan?
Je kan als je de KMA niet hebt gedaan geen officier worden. Ik zal het wel verkeerd hebben. maar 55 jaar hetzelfde lage rangetje houden lijkt mij niets aan..? Of zie ik dat verkeerd?

779
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Dat gaat al zelfs niet meer! Er is nu een zogenaamde "up or out" systeem ingevoerd, dat wil zeggen dat je moet bijleren en stijgen in rang of je mag je spullen pakken en vertrekken. Volgens mij kan je als Soldaat en Korporaal al geen Carriere meer maken binnen defensie! en moet je er voor je 35ste uit! Ook als Onder Officier moet je nog geluk hebben of je wel of niet mag blijven! Dus eigenlijk blijven er dan nog maar weinig voordelen over!

Als oud-militair zonder enige diploma's word het redelijk lastig om op 35 jarige leeftijd een andere baan te vinden lijkt mij! (Als je de 35 haalt in dienst, kan ook zijn dat ze je er eerder uitschoppen!)
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

779 schreef:Welk toekomstperspectief biedt de Landmacht dan?


779
In Nederland zal dat gene vette zijn.
Je kan altijd proberen bij de buren (België),waar het iets beter is qua toekomstperpectief vrees ik.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

De filosofische discussie waar dit topic op uit liep is hier terug te vinden:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=107 ... sc&start=0

Hier verder met antwoord op de vraag van de Topic Starter.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

sorry...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Het geeft niks, het is nu alleen overzichtelijker. Back on topic. :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie