helm kopen en spuiten

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

:) men is hier erg gevoelig voor het verkl*ten van de geschiedenis :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

ja idd ,bah ik zou de helm dan niet meer hoeven hoor. Want het is wel een reproductie. En zoiezo dat deze mogelijkheid bestaat om een helm te laten spuiten vind ik al niks, ik bedoel de verkeerde mensen zullen daar maar een helm laten spuiten en hem dan aanbieden als origineel en er zijn nog steeds mensen die daarin trappen.
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
danny
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 okt 2005, 23:40
Locatie: schiedam

Bericht door danny »

Rémy carré schreef:ja idd ,bah ik zou de helm dan niet meer hoeven hoor. Want het is wel een reproductie. En zoiezo dat deze mogelijkheid bestaat om een helm te laten spuiten vind ik al niks, ik bedoel de verkeerde mensen zullen daar maar een helm laten spuiten en hem dan aanbieden als origineel en er zijn nog steeds mensen die daarin trappen.
mvg
Rémy
zoals ik al zij , het is niet mijn bedoeling om hem te verkopen.
ik spaar net zoals jullie artiekelen , maar zal het niet verkopen .
want ikzelf weet hoe het voelt om opgelicht te zijn.
''A single Death is a Tragady , a Million Deaths is Statistic''
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dus je verzamelt repo?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
danny
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 okt 2005, 23:40
Locatie: schiedam

Bericht door danny »

sobel schreef:dus je verzamelt repo?
jep , de voordelen had ik al genoemd :wink:
''A single Death is a Tragady , a Million Deaths is Statistic''
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Verplaatst naar As-mogendheden, omdat het hier gaat om een verzamelaarsvraag.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Hehe, bij een repro helm, tja dat kan. Als jij het leuk vind om zoiets te doen mijbest. Originele (SS) helmen zijn inderdaad duur. Wat betreft die krassen en het roes, tja dat hoort er nu eenmaal bij en dan geeft net dat beetje extra, in mijn ogen!! :)
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

danny schreef:
sobel schreef:dus je verzamelt repo?
jep , de voordelen had ik al genoemd :wink:
maar vind je het dan persoonlijk niet het niet historischgetrouw weergeven van iets?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

danny schreef: jij spaart toch ook WO 2 artiekelen ?
jullie zijn blijkbaar niet echt onder de indruk , als hij klaar is zal ik wel een foto posten :)

edit : kijk hier maar eens http://www.militariacollection.com/
Dat zeg je goed, wij verzamelen "WO 2 artiekelen"! Geen repro's dus!!! ;) Overigens vind ik, mits vermeld, een repro item toegestaan als het origineel gewoon veels te duur is(heb ik zelf met een FSJ-helm). Maar zelfs dit ligt al gevoelig bij sommigen hier. Het moet wel bij ww2 spul verzamelen blijven en niet uitlopen op het verzamelen van repro ww2 uniformen/uniformen. Dan ben je een repro-verzamelaar en geen ww2-verzamelaar. Maar iedereen moet zelf weten wat hij verzameld en hoe hij het verzameld, zelf heb ik echter al een paar keer ondervonden dat repro spul na verloop van tijd gaat tegenstaan en dan wil je er toch orgineel spul voor hebben omdat, dat gewoon veel meer historische achtergrond heeft en gewoon veel meer uitstraling heeft op een of andere manier. 8) :wink:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Het is tuurlijk jouw geld en tijd, maar persoonlijk vind ik het doodzonde dat je zoiets doet! Je maakt origineel materiaal kapot van 60 jaar oud en je doet enkel de waarde ervan maar zakken. Als ik op een beurs/internet een Duitse helm zie in perfecte kleur en met de decals etc.. er splinternieuw op, dan loop/kijk ik gewoon verder. Het interesseert me simpelweg niet.
Ik heb ooit ook zo'n herverfde helm gekocht. Maar dat was omdat ik een volledige pop opgekocht had met echte M36 overjas, echte riem en helaas namaakkoppel-slot, een originele Smeisser patronentas, de laarzen en de pop ook nog erbij. Ik heb er zo'n 275 euro voor betaald. De helm, een M40, was overschilderd, dat zag ik zo, maar binnenin intact qua riempjes en bescherming. Ik heb de bovenste laag eraf geschuurd en daaronder kwam een decal vrij. Na opzoekingswerk over dit teken ben ik erachter gekomen dat die helm geherbruikt is na de oorlog door het Noorse leger. Dus laat ik hem zo maar nu.., heb er wel kippengaas overgespannen maar das voor persoonlijke redenen. Tuurlijk zou ik hem verder kunnen afschuren.. Wie weet wat zit er onder die na-oorlogse decal. Maar denk dat ik dat niet ga doen.

Afbeelding

To the point; repro-materiaal, ok als het vermeld word als namaak!
Echt materiaal bewerken, NOT DONE!!!!
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Pcies, maar als ik jou was zou ik toch eens een kijkje nemen onder de naoorlogse laag. Ik zou te benieuwd zijn. Maargoed das mijn mening.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

is ook zo replica heeft niks daar zit niks achter de nieuwigheid ruik je ervan niks aan zonde van je eurocentjes ;)
koop liever 1 roestige helm met halve decal dan 3 geverfde helmen met nieuwe decals
maarja ieder zijn eigen mening...
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Alhoewel echt natuurlijk mooier is, het is ook duurder. Ik heb zelf een keer een helm overgeverfd, want deze was erg slecht geverfd door de vorige eigenaar. Maar als je een originele en goede helm koopt zou ik hem niet oververven, dat is nm zonde.
Als je geen geld hebt voor een echte helm, dan zou ik als ik jou was een goedkope reeds overgeverfde helm van marktplaats halen, en dan zelf een verfje en decals er op smeren. Dit kan al voor een paar tientjes.
Succes!
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Drs. S. schreef:Alhoewel echt natuurlijk mooier is, het is ook duurder. Ik heb zelf een keer een helm overgeverfd, want deze was erg slecht geverfd door de vorige eigenaar. Maar als je een originele en goede helm koopt zou ik hem niet oververven, dat is nm zonde.
Als je geen geld hebt voor een echte helm, dan zou ik als ik jou was een goedkope reeds overgeverfde helm van marktplaats halen, en dan zelf een verfje en decals er op smeren. Dit kan al voor een paar tientjes.
Succes!
Hierbij de RAL kleur nummers.
Appelgroen ( tot ca. 1939 ) : ral 6006
Groengrijs ( vanaf ca. 1940 ) : ral 6026
Aan het einde van de oorlog : ral 7021
Heb deze gegevens van het net gehaald,maar controle van de kleur nr. zou ik maar doen.
Volgens mij is de 6006 de juiste kleur vanaf 1940.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Plaats reactie