Stormfront & revisionisme

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Lenco schreef:
"Ik ben blank en ik ben daar trots op", ik ben inderdaad trots op mijn afkomst. MAAR dat wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor de zwarten! Ik ben er zeker van dat ook zij wel trots zijn op hun eigen huidskleur! En daar kan ik respect voor tonen.

Een vergelijkbaar voorbeeld:
Ik ben Vlaming,Belg (ookal ben ik op dat laatste nu niet zo trots, ik ben namenlijk Vlaamsch-Nationalist)... Dus ik ben Vlaming,Belg en daar ben ik trots op (vaderlandsliefde) net zoals jullie ook wel trost ("pride"-afg.-"proud") zullen zijn om Nederlander te zijn. Maar omdat ik trots ben omdat ik Belg ben wilt het nog niet zeggen dat ik Nederlanders, Duitsers of gelijk wat haat!
Wat valt er trots te zijn op de kleur van je huid? Wat valt er trots te zijn op de grond waarmee je bent geboren.
Trots ben je op een verdienste, iets wat je hebt bereikt. De black-pride beweging gaat m.i. ook absoluut niet over de kleur van de huid, maar veel meer over gezamelijke cultuur en saamhorigheid.
Ik ben een Nederlander maar ontleen daar geen enkel gevoel aan, behalve dat het als "thuis" voelt omdat ik nu eenmaal veel tijd hier doorbreng.
Tekens, slogans zoals het celtic kruis, "wpww" zijn vaak verkeerd begrepen en er is een "slechter" gemaakte betekenis aangegeven.
We worden direct bestempeld als "slecht" ook al kennen ze ons niet eens.
9/10 mensen die vooraf weten hoe ik/wij denk, luisteren gewoon niet naar wat we te zeggen heb, laten ons gewoon niet uitspreken, geven ons de kans niet om uit te leggen waarom we zo denk, doen geen moeite om te luisteren naarwat we te zeggen hebben maar wel worden we direct bestempeld, veroordeeld.
Ik heb niet de indruk dat deze tekens, slogans etc. verkeerd worden begrepen. Deze tekens staan gewoon ergens voor on onze cultuur. Een historische beschouwing over het ontstaan van het Keltisch Kruis of wat mij betreft de Swastika doen daar helemaal niets aan af.
Juist omdat de deelnemers van bijv. Stormfront (maar er zijn meer van dergelijke fora) worden omgeven door deze rechts-extreme symbolen, namen en vaak ook motieven wordt er niet meer naar je geluisterd.

Een eenvoudige vergelijking: Als jij een KKK kostuum aantrekt en in het vondelpark op een zeepkist gaat vertellen dat je het zo erg vind dat de asielzoekers het zo slecht hebben in dit land neemt ook niemand je serieus.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
lenco
Lid
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2006, 20:59

Bericht door lenco »

Ik ben wel altijd voorzichtig hiermee....
maar ik kan wel mijn mening op dit moment geven...

Aldus wij stammen we af van de apen, De apen evolueerden naar de eerste mensensoort (in Afrika, waar volgens wetenschappers de eerste mensen vandaan moeten komen) deze eerste mens soort (evolutie) leverde de "Zwarten" op. Deze "zwarte" mensen waren de eerste evolutie vorm.

Toen kreeg je de tweede evolutie de "bruin" gekleurde mensen die zich vooral in Azië versperden

Toen kreeg je de derde evolutie uit de 2de evolutie mensen.

Tevens hebben de blanken de grootse prestaties mogelijk gemaakt (denk maar aan het veroveren van de wereld, dit meerdere malen.)
Nu kan je natuurlijk wel zeggen dat de 2de evolutie op verschillende plaatsen slimmer was dan ons blanken (wat inderdaad zo is.) maar de blanken zijn pas later ontstaan die moesten zich helemaal nog ontwikkelen. Ok dat kan je dan nog misschien voor onzin verklaren maar denk eens. Als die "bruinen" dan zo slim waren (en veroveringslust hadden ze ook!) zouden ze toch ook de wereld moeten hebben veroverd?..

"blanken" zijn vroeger veel meer succesvol dan de anderskleurigen. Ze hebben werelddelen ontdekt, hebben handel uitgevonden, hebben het betaalsysteem ontworpen en toegepast, hebben landen binnengevallen omdat ze meer land wouden innemen, en hebben een hele hoge technologie ontdekt. En daar ben ik inderdaad wel trots op. Ook al kan je de "wereld veroveren" tweezijdig bekijken...

Toch wil ik er nog eens op vestigen dat dit mijn mening is en niet volledig 'stormfront's!

Nu even terug naar SF... Wij, ik zeg weeral "wij" maar er zijn natuurlijk mensen op SF die hier een andere visie op hebben. Staan voor het behoud van onze eigen (volkse) cultuur. En voor samenhoorigheid.

Vervolgens kan ik begrijpen dat je Nederland enkel en alleen maar als een "thuis" ziet, ikzelf heb dat gevoel ook over België. Maar wel ben ik er trots op dat ik Vlaming ben, doorom vechtik ook voor de onafhankelijkheid van m'n Vlaanderen! (vechten niet verkeerd interpreteren.) Maar dit is dan waarschijnlijk een gevoel waar jij jezelf niet in kunt plaatsen.

Huidige symbolen die wij gebruiken om aan te tonen waar we voor staan worden inderdaad gezien als tekens van haat, wat niet de bedoeling is. Maar ik wil een ander teken gebruiken, in een mum van tijd zal dat ook weeral beschouwd worden als een teken van "haat". Even terzijde hoeveel mensen kennen eigenlijk maar de echte! betekenis van de Swatiska?!

En ook al worden er geen tekens gebruikt; ikzelf draag niks dat ook maar verband heeft met "rechts", toch als ze weten, vermoeden! dat ik rechtse, nationalistische gedachten heb word ik al "scheef" bekeken.... zonder dat ze weten waarvoor ik echt sta, hoe ik denk, ze stellen zichzelfs geen vragen...


Vriendelijke groet;
Lenco
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Mijn theorie van evolutie is dat Lenco geadopteerd is!

Ben je eventjes helemaal? Zal ik je eventjes met heteerste FEIT om de oren slaan?
De eerste mensen waren blank flappie! Onder een haardos krijgtje huid namelijk geen zonlicht en kan het geen extra pigment ontwikkelen.
Het is dus onmogelijk datde behaarde mensen die de eersten van ons ras waren een andere huidskleur dan blank hadden.

p.s. leer spellen
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
lenco
Lid
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2006, 20:59

Bericht door lenco »

Om te beginnen beste:

"...ls je niet op een normale deftige, volwassene manier kan communiceren zoals dvaupell heb ik geen behoeft om nog te antwoorde, rreageren op jouw posts..."


Vervolgens: ER ZIJN MEERDERE EVOLUTIETHEORIËN, net zoals er meerder theoriën zijn over het ontstaan der aarde!

tenslotte"p.s. leer spellen": Ik maak fouten, akkoord, ik gebruik dialect akkoord... maar
...met heteerste FEIT...
...HET "spatie" EERST. Geef geen commentaar op iemand als jezelf fouten maakt!

En vervolgens antwoord ik niet meer op jouw posts zolang je niet op een beschaafde, volwassen manier zoals dvaupell kunt praten.

Dank u!...
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Mijn spatiebalk hapert, Lenco; dat is een heel andere kwestie.
Het verheugt me trouwens dat iemand met UW gedachtenslecht niet met mij wil discussiëren. Ik zie dit als de eerste overwinning van het intellect.
Met UW woorden over de evolutietheorie heeft U trouwens het vooroordeel "skins have more hair than brains" bevestigt. Er is namelijk maar 1 evolutie-theorie en dat is deze:
Alle levende wezens vinden haar oorsprong in hetzelfde. Alle onderlinge verschillen zijn toe te schrijven aan pogingen van het wezen in kwestie zichzelf aan te passen aan de omgeving en situatie.
Voetnoot in deze is dat het woord wezen in ruime zin is gebruikt en alle soorten van leven hieronder vallen; dus ook plant of bacterie.

Hieruit blijkt dus dat de mens een gezamenlijk voorouder heeft. Deze was behaard en had hierom geen stimulans tot het aanmaken van pigment ontvangen en was dus blank.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Beste Arjen; alhoewel ik niet achter het stormfront sta, moet ik echter de uitleg van Lenco toch wel gedeeltelijk ondersteunen.
De emigratiegolven die Lenco beschrijft zijn in academische kring doormiddel van oa DNA onderzoek inderdaad bevestigd, alleen is zijn uitleg niet geheel correct.
Volgens de huidige geaccepteerde theorie is de mensheid in Afrika ontstaan. Deze eerste golf heeft zich aan dit klimaat aangepast en ontwikkelde de negroide eigenschappen (eerste golf).
Door onbekende oorzaken emigreerden een gedeelte der mensheid naar het noorden en vestigden zich in het huidige India (tweede golf).
Vanuit hier volgde een tweesprong naar Azie / Amerika en Europa (derde golf).Europa is als laatste door de mensheid bevolkt en is hiermee het nieuwste ras.
Echter elk ras heeft in zich dezelfde DNA bouwstenen als waarmee de mensheid is begonnen. Dit betekent dat elk ras is terug te voeren naar de primaire bron en hiermee Afrika. De uiterlijke kenmerken zoals huidskleur, vormgeving etc zijn ontstaan door de omgevings en klimaat eigenschappen van het vestigingsgebied.
Conclusie elke mens is gelijk, maar past zich aan aan haar omgeving. Dit beinvloed gedrag (de genoemde veroveringsdrang etc.) en uiterlijke kenmerken.

Kort door de bocht voor dummies: zetten we alle Europeanen in Afrika en alle Afrikanen in Europa, dan worden wij na verloop van de benodige evolutiejaren vanwege de al aanwezige primaire DNA bouwstenen zwart en "relaxt" en worden de Afrikanen blank en aggressiever in hun benadering

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

We zijn het eens Veltro; maar we kiezen een andere uitleg.
Het feit dat Veltro beide verklaringen negeert en kiest voor een 3e, fictieve, verklaring namelijk dat de eerste mens zwart was en dom en de laatste versie wit is en slim is het punt waarop ik reageer.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Ik hoop dat je mijn naam in de tweede regel onjuist gebruikt hebt :roll:

Ter aanvulling;

Persoonlijk denk ik dat vanwege het klimaat en vanwege de plaats van origine de mens in Afrika als eerste permanent zijn "vachtje" heeft afgedaan. Daardoor zou je kunnen concluderen dat de eerste menselijke beschaving negroide was.

Het is echter academisch onjuist te denken dat de huidige negroide vorm minder is dan enige andere vorm, want de evolutie heeft niet stilgestaan. De eerste Afrikaanse vorm (eerste golf) is niet dezelfde als welke nu de aarde bevolken. Net zoals het blanke ras zich via Azie uit de eerste Afrikaanse "negroide?" ras heeft ontwikkelt, zo heeft het huidige negroide ras zich hier uit ontwikkelt.

Rassenleer gebaseerd op nieuw/oud is dus onjuist, want onze gezamelijke bouwstenen zijn even oud en hebben sinds die tijd een even lange ontwikkeling doorgemaakt welke verschillend zijn vanwege klimaat en geografische verschillen.
En net als Arjen al aangaf, onderbouwingen met stellingen als slim/dom zijn subjectief en niet vatbaar, waardoor onjuist.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
lencov2
Lid
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:00

Bericht door lencov2 »

Ok om verder te gaan, beste Arjen, ik ben bereid om met jou een discussie aan te gaan, als je m'n gestelde regels volgt die ik eerder beschreven heb.

1) op een volwassen beleefde manier.
2) luisteren en elkaars mening respecteren.
Ik respecteer jouw mening en ben bereid om naar jou te luisteren, maar ik zou willen dat het ook andersom is, dank u.

Er zijn meerdere evolutietheoriën als jij niet met mijn akkoord bent wel dat is jouw mening, alhoewel er nog vele geleerden hierover speculeren. Ik weet ook dat mijn uitleg niet 100% correct is, maar weet er wel een kleine basis van.

Vervolgens wil ik je er ook op vestigen dat ze vroeger geloofde dat "god" de aarde geschapen had en dat werd als de waarheid, theoretisch goed aanvaard. Nu na de jaren is m'n natuurlijk van mening veranderd en slimmer geworden en wie weet wat ze later nog ontdekken over e.t.'n.

Wat me wel opvalt, en wat ik spijtig vind is dat je niet openstaat voor andere dingen. Lach JIJ de ISLAM ook uit omdat ze in een ANDERE god geloven?! Ik denk het niet, dus waarom daar wel met akkoord gaan en met een andere mogenlijke (wat grotendeels bewezen is) theorie niet?
Ook vind ik het triestig dat je jezelf "intellect" noemt en dat je deze discussie ziet als een wedstrijd!

Tenslotte vind ik het wel spijtig dat ik geband ben, ook al heb ik hier zelfs nog geen enkele vorm van rechtse propaganda of gelijk welk naar voren gebracht. Sommigen onder jullie zeggen dat jullie niet welkom op SF zijn maar het zelfde vind hier plaats. Alhoewel ik dit zo neutraal (niet "links" of "rechts") mogenlijk probeer te houden.

Vriendelijke groeten,
lencov2
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik denk dat het opnieuw aanmelden dan geen goed idee is, want binnen de kortste keren ben je weer gebanned...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
lencov2
Lid
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:00

Bericht door lencov2 »

misschien niet, akkoord.

Maar ik wou wel nog reageren op vorige posts.
+ ik hoop dat ik niet weer geband word aangezien ik niet direct iets fouts zie in wat ik hier doe, ik probeer sommige hier gewoon doen aanzien dat niet iedereen op SF hetzelfde is of denkt en dat sommige conclusie van hun te voorbarig zijn, en dat ze niet iedereen over dezelfde kam mogenb scheren. Maar dit als op een beleefde en volwassen manier als het van mij afhangft.

En bannen zal me niet direct doen zwijgen, zelfs Ip-bannen niet.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Arjen schreef:Mijn spatiebalk hapert, Lenco; dat is een heel andere kwestie.
Het verheugt me trouwens dat iemand met UW gedachtenslecht niet met mij wil discussiëren. Ik zie dit als de eerste overwinning van het intellect.
Met UW woorden over de evolutietheorie heeft U trouwens het vooroordeel "skins have more hair than brains" bevestigt. Er is namelijk maar 1 evolutie-theorie

Nou Arjen, Laat hem toch bij zijn theorie blijven, hij zegt toch ook niet dat dit DE evolutiethearie is, maar hij zegt dat het ZIJN evolutietheorie is.
Daarbij snap ik ook wel dat hij zegt zo niet met je te willen discusiërren. Jij bent hem namelijk o.a. aan het beledigen (ik zou het namelijk opvatten als een belediging als men zei 'een overwinning voor het intelellect' en 'skins have more hair than brains')
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

lencov2 schreef:Maar ik wou wel nog reageren op vorige posts.
+ ik hoop dat ik niet weer geband word aangezien ik niet direct iets fouts zie in wat ik hier doe,

Kom nou toch, zieltjes winnen voor dat stormfront, dat is wat jullie doen, niet meer niet minder. Als je zo graag over de holocaust of over die rassenleer van je wilt praten doe je dat maar op je eigen forum, kom ons daar niet mee lastig vallen alsjeblieft.
Laatst gewijzigd door Zhukov op 11 apr 2006, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

lencov2 schreef:misschien niet, akkoord.

Maar ik wou wel nog reageren op vorige posts.
+ ik hoop dat ik niet weer geband word aangezien ik niet direct iets fouts zie in wat ik hier doe, ik probeer sommige hier gewoon doen aanzien dat niet iedereen op SF hetzelfde is of denkt en dat sommige conclusie van hun te voorbarig zijn, en dat ze niet iedereen over dezelfde kam mogenb scheren. Maar dit als op een beleefde en volwassen manier als het van mij afhangft.

En bannen zal me niet direct doen zwijgen, zelfs Ip-bannen niet.
Nou, ik snap je beredenering en vindt zelf ook dat bannen in deze situatie niet nodig was geweest, maar dit is aan de mods en hier leg ik me bij neer. Ik denk wel dat je je kansen voor zover je ze nog had op het mogen blijven wel hebt vergooid met dat laatste dreigement. Proos is namelijk erg grondig mbt mensen bannen/voorkomen dat ze terug blijven komen :P
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

lencov2 schreef:En bannen zal me niet direct doen zwijgen, zelfs Ip-bannen niet.
Tssssss. En we hadden niet eens het IP gebanned, alleen de gebruikersnaam. Het is een adsl-account, dus als dit circus te lang duurt neem ik wel contact op met de provider, werkt veel handiger dan IP-bans, goede ervaringen mee :W
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie