Riem en suspenders WWII

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Davken
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:10

Riem en suspenders WWII

Bericht door Davken »

Hallo iedereen

Ik ben een nieuw lid hier op dit forum.
Ik zal mij eerst even voorstellen. Ben 20 jaar en afkomstig uit Belgie en ik verzamel US sinds kort( daarvoor heb ik Duits verzameld maar vindt us mooier en betalbaarder)

Ik heb een vraag over de riem je weet wel zo een pistol belt met gaten in. Hoe kanje een valse van een echte WWII onderscheiden?
En hoe doe je dat bij de suspenders?

En heb ik leggings nodig als ik buckleboots gebruik?

MVG Davken
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Allereerst welkom op het forum.

over de suspenders:

een mooi origineel paar

http://www.2ndrangers.org/Equipment/M19 ... enders.JPG

ik zou bij suspenders vooral letten op een datering, daarnaast koop ik ook enkel suspenders als ze kaki van kleur zijn :)

de belt

eigenlijk hetzelfde verhaal, behalve dat van dat kaki, goed letten op een datering, en kijk naar de sluiting want mischien is er wel een grapjas die een naoorlogse nederlandse heeft voorzien van een US stempel..

verder kan ik je zeker het boek ''The GI Collectors Guide'' adviseren, een boek vol met nuttige info over uitrusting stukken gebruikt in de ETO.



(er zullen ongetwijfelt nog andere herkennings punten zijn, indien dat zo is, vul het maar aan of verbeter me :))
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Als je begint met US, koop dan EERST!!!!!!!!!!!!!!!!! deze boeken!

http://www.ww2-eto.com/forum/index.php?topic=33.0
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Re: Riem en suspenders WWII

Bericht door Michiel M. »

Davken schreef: Ik heb een vraag over de riem je weet wel zo een pistol belt met gaten in. Hoe kanje een valse van een echte WWII onderscheiden?
En hoe doe je dat bij de suspenders?
http://www.ww2-eto.com/forum/index.php?topic=1501.0

Kijk dit topic even door voor je pistol belt vragen, en het forum voor al je andere US vragen! :)


Davken schreef: En heb ik leggings nodig als ik buckleboots gebruik?
Nope, alleen bij gewone service shoes.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

sobel schreef: ik zou bij suspenders vooral letten op een datering, daarnaast koop ik ook enkel suspenders als ze kaki van kleur zijn :)
Hoeft niet! Ik heb een reinforced setje liggen, op beide delen 1944 gedateerd, en deze zijn half OD#7 en half OD#3. Zie het rechtse paar in de GI collector guide. Vanaf juli '44 al gedragen in de eto volgens de schrijver.

Verder worden suspenders en pistol belts niet zoveel nagemaakt, dus kijk gewoon naar de kwaliteit van de webbing/hardware.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

ALLES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! van US materieel wordt nagemaakt!!!!

http://www.wwiiimpressions.com/usarmygear.html


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Loek D. schreef:Verder worden suspenders en pistol belts niet zoveel nagemaakt, dus kijk gewoon naar de kwaliteit van de webbing/hardware.
Reken maar van wel :!:
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

inderdaad, alles word nagemaakt, ik ben gister op een beurs in arnhem geweest, er was echt heel veel neppe US troep...

en bij een kaki heb je wel wat meer de zekerheid dat hij oorlogs is.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie