nakende oorlog tegen Irak

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Amerika (+zovele landen) tegen Irak

Peiling eindigde op 20 feb 2003, 18:18

Ja, ik ben onvoorwaardelijk voor deze oorlog
0
Geen stemmen
Er moet iets veranderd worden, maar een oorlog is misschien niet het beste idee
6
50%
Nee, laat ons het eerst wat diplomatischer aanpakken en de onderzoekers meer tijd geven
3
25%
Nee, de gevolgen kunnen enorm zijn!!
2
17%
Nee, wat dan ook, we moeten alles doen om oorlog te vermijden
1
8%
 
Totaal aantal stemmen: 12

lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

K ben trouwens vanmiddag gaan betogen tegen een oorlog tegen Irak in Brussel. Zijn er die in Nederland gaan betogen zijn, of waren er geen betogingen?
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
hcokmot
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 feb 2003, 19:15

Toevoeging

Bericht door hcokmot »

Hi Allemaal!
Proos schreef:Ik denk dat men geen CIA, MI5 e.d. stuurt omdat wanneer Saddam overhoop geknalt wordt die zoon van 'm aan de macht komt en die is nog veel erger dan Saddam zelf.

Of je hebt 't risisco dat die mensen een onderlinge burgeroorlog beginnen voor de macht. Je hebt die drie grote bevolkingsgroepen die het volgens mij ook niet zo goed met elkaar kunnen vinden.
Ik wil hier aan toevoegen, dat dat ook meer terroristische aanslagen tegen de VS en haar bondgenoten teweeg zal brengen!

Overigens vind ik die Saddam een creep, maar ik vind ook, dat Bush veel te veel druk op Blix zet. De inspectie moet meer tijd krijgen, en meer mankracht, zodat ze op verschillende locaties tegelijk onverwachts kunnen binnenstappen. Ik ben namelijk net als Lapijntje bang voor de gevolgen van de op handen zijnde oorlog...
Wees Meester en Vormgever van Jezelf ~ F.Nietzsche
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

lapijntje schreef:K ben trouwens vanmiddag gaan betogen tegen een oorlog tegen Irak in Brussel. Zijn er die in Nederland gaan betogen zijn, of waren er geen betogingen?
Goed zo Eva; lekker uitdragen wat je vind.
Ik ben zelf in Amsterdam gaan demonstreren dus dat beantwoord je vraag wel een beetje he?
Ik kwam Jan Marijnissen tegen trouwens; was lachen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

héhéh, woowoow in your face Bush!! Hihi, k vind het massas tof dat er hier ook zijn die gaan betogen zijn!! :lol: M'n dag is goe!! :D
Vinden jullie 't niet prachtig dat er zoveel betogingen zijn over de hele wereld? Men spreekt over 6 miljoen!!
K had eventjes getwijfeld of ik zou gaan betogen, maar ik ben echt blij dat ik toch iets heb kunnen doen om mijn proteststemmeke uit te spreken! :)
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja; ik ook ja...vooral omdat het (in Amsterdam) zo'n goeie sfeer was.
Lekker lopen zingen en een klein beetje gedanst en na afloop nog ff een bakkie wezen drinken in een coffeeshop. Dit omdat de rest dat zo graag wilden overigens; ik ben zelf gestopt met roken een half jaartje geleden.
Eigenlijk echt een fijne dag gehad hierdoor. :)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
hcokmot
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 feb 2003, 19:15

U.S soldiers

Bericht door hcokmot »

Hi Allemaal!

Vanaf vandaag mogen de Amerikanen ons spoorwegennet, Schiphol en Rotterdam gebruiken voor troepentransport naar Irak. Men zegt dat Nederland geen doelwit is voor aanslagen (vanwege haar onbelangrijkheid), maar op deze manier maakt men Nederland toch wel een stuk interessanter voor psychopaten! Ik vind dan ook dat Nederland zich in geen enkel opzicht moet mengen met de Amerikanen en hun oorlog, in dit stadium van de ontwikkelingen. Wat vinden jullie ervan :?:
Wees Meester en Vormgever van Jezelf ~ F.Nietzsche
Gebruikersavatar
vonne
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 feb 2003, 11:49
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door vonne »

waarom niet?
vonne
wie een kuil graaft voor een ander..........zit nooit zonder werk ;-)
kijk eens op http://www.vonne-vh.com
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Als angst voor de gevolgen de enige reden tegen is doe het dan maar gewoon.
Ik ben overigens niet falikant tegen die oorlog hoor; ik denk alleen dat wanneer je een oorlog gaat voeren uit angst dat iemand iets zal doen wat jij niet wil dat je dan verkeerd bezig bent.
Zo kun je ook geen bankovervaller van tevoren arresteren.
Ik ben trouwens wel van mening dat Saddam die wapens heeft en ook de wil heeft om ze te gebruiken.
Maar ja...Bush heeft ze ook en heeft ze in het verleden ook al gebruikt.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
hcokmot
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 feb 2003, 19:15

Bericht door hcokmot »

Hi Benmaf!
benmaf schreef:Als angst voor de gevolgen de enige reden tegen is doe het dan maar gewoon.
Juist doordat ik angst heb voor de gevolgen wil ik het niet, maar misschien zie ik te veel spoken :bonk: . Het heeft hier dus niet met de prncipekwestie te maken (dat NL er niets mee te maken moet hebben), maar het ligt puur gevoelsmatig (en dan niet speciaal voor m'n eigen hachje, maar voor het algemene gevoel dat je veilig een kroeg in kunt gaan of iets dergelijks).

Ik ben ook niet helemaal tegen de oorlog, maar ik vind dat de VN-inspecteurs meer tijd en mankracht moeten krijgen. Wel ben ik tegen Nederlandse militaire inmenging.
Wees Meester en Vormgever van Jezelf ~ F.Nietzsche
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Mijn punt was dat je je angsten onder ogen moet zien; anders leid je een onwaardig bestaan volgens mij.
Als ik mijn eigen angsten niet bij de kladden zou vatten dan zou ik niet weten wat het leven allemaal te bieden heeft.
Sowieso moet je nooit een ander iets verkeerds laten doen omdat je zelf te bang bent om dit tegen te gaan; ik heb wel eens het een en ander laten gebeuren en ik schaam me daar nog steeds voor.
Snap je?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
hcokmot
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 feb 2003, 19:15

Snap het

Bericht door hcokmot »

Hi Benmaf!

Ik snap wat je bedoelt, maar het ligt voor mij toch moeilijker. Ik vind namelijk dat je het een beetje zwart op wit zegt:
Mijn punt was dat je je angsten onder ogen moet zien; anders leid je een onwaardig bestaan volgens mij.
Ik vind, dat als het ooit tot regelmatige aanslagen komt, dat ik niet zonder angst een disco instap, als er diezelfde dag nog eentje is opgeblazen. Dan druk ik die angsten niet even weg. :zapped:
Sowieso moet je nooit een ander iets verkeerds laten doen omdat je zelf te bang bent om dit tegen te gaan; ik heb wel eens het een en ander laten gebeuren en ik schaam me daar nog steeds voor.
Ik vind dat Nederland al genoeg doet in deze kwestie: steun aan Turkije, troepentransport door NL voor U.S. soldiers, politieke steun aan de U.S. We hoeven ons dus in ieder geval niet schuldig te voelen als het tot een oorlog komt en NL geen troepen naar Irak stuurt (de demonstratie zegt al genoeg: troepenmacht gaat te ver).
Daarnaast vind ik dat het hier niet per se om iets verkeerds gaat, want er is nog niets bewezen: de schommel is nog niet tot stilstand gekomen.
Als laatste zou ik nog duidelijk willen maken, dat ik liever heb dat NL, óf wel voor 100% achter de V.S. staat, óf helemaal niet. :!:
Wees Meester en Vormgever van Jezelf ~ F.Nietzsche
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Jaa...en dan sla je de bal precies mis zeg.
Ik bedoel: wanneer je je angsten niet onder ogen komt zal het tot een confrontatie met die angsten komen.
Neem nou Saddam; hij scheit zeven kleuren en daar wordt ie boos van en dus heeft ie een grote muil tegen de verkeerde naties en daarom onstaat dit hele conflict.
Neem nou jezelf omdat je bang bent om ooit een keer een disco in te lopen terwijl er een andere niet zo ver weg het doelwit van een aanslag is geworden vind je dat we ons nergens mee moeten bemoeien en daarmee veroordeel je bijv. Turkije tot dat lot.
Wanneer het in Turkije eenmaal zover is is het allemaal een stapje dichter bij huis gekomen en zo neemt de pijn en de angst hand over hand toe.Uiteindelijk komen die aanslagen dan ook hier en daar sta je dan met al je angsten.
Nee de enige manier om dit op te lossen is er eens goed met elkaar over te praten (zonder te liegen) en hopen dat we weer samen kunnen leven zonder elkaar naar het leven te staan.
Want kijk nou eens wat er door al die angst van Bush en Saddam ontstaat?
Alleen nog maar meer dingen om bang voor te zijn.
Er worden alleen nog maar meer wapens gemaakt en misschien worden ze binnenkort nog wel gebruikt ook.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
hcokmot
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 feb 2003, 19:15

Jep...

Bericht door hcokmot »

Hi benmaf!
benmaf schreef:Neem nou jezelf omdat je bang bent om ooit een keer een disco in te lopen terwijl er een andere niet zo ver weg het doelwit van een aanslag is geworden vind je dat we ons nergens mee moeten bemoeien en daarmee veroordeel je bijv. Turkije tot dat lot.
Ik ben het met je eens, maar ik vind het goed dat Turkije wordt geholpen in defensieve zin. Dat vind ik los staan van de vraag of je Saddams vijand ons land moet laten doorkruisen. Want dan zijn de offensieve soldaten betrokken bij ons land, wat heel anders is dan het helpen van Turkije in defensieve zin.
Wees Meester en Vormgever van Jezelf ~ F.Nietzsche
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Nee hoor inactie tegen iemand die zijn macht misbruikt is hetzelfde als het steunen; alhoewel Amerika ook geen lieverdje is natuurlijk.
Ik bedoel..hoe was jij vroeger op school?
Je had er altijd wel 1 of 2 in de klas die de rest liep te terroriseren.
Ik was altijd die jongen die er wat aan deed ipv naar zijn angsten te luisteren. En dat is van wezenlijk belang volgens mij; want alhoewel Bush ook een dwaas is worden er in Amerika geen mensen gemarteld en worden er geen biologische wapens op Koerden gegooid...wel op militaien overigens, maar ja..een stap voorwaarts is een stap voorwaarts.
Ik ben geen voorstander van vechten; maar je moet ook niet weglopen van een gevecht met machtswellustelingen.
Ik weet overigens niet of Irak wel de logische eerste keus is; maar ik vind wel dat een dictator als Saddam ook zijn beurt moet krijgen; want door mijn ogen gezien zit het zo dat niemand onderdrukt mag worden.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik vind eigenlijk dat er in al die discussies over wel of niet meedoen (in militair opzicht) aan een heel belangrijk punt voorbij wordt gegaan:

Wat vinden de Nederlandsche militairen zelf eigenlijk?

Ik heb een tijdje terug een artikel gelezen in 'M' (een maandelijkse bijlage van NRC Handelsblad) over het KCT (Korps Commando Troepen) die mannen staan te springen om eindelijk eens iets van hun lange en zware training in praktijk te brengen. Waarom zouden we dan geen Commando eenheden aan de VS ter beschikking stellen?
Dit zijn zwaar getrainde jongens, die graag willen, we hoeven er geen tank bataljon heen te sturen, maar een paar commando eenheden, samengesteld uit vrijwilligers moet toch kunnen?

Wat vinden jullie daarvan?
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gesloten