Opheffing onderdeel "discussieren".

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Opheffing onderdeel "discussieren".

Bericht door Proos »

:arrow: Dit forumonderdeel is momenteel gesloten

Er is besloten dit onderdeel voor de periode van één week te sluiten. De medewerkers van dit forum bekijken in die tijd welk effect het sluiten van dit onderdeel heeft op het forum in het algemeen. Afhankelijk van de evaluatie, zal het onderdeel daarna ofwel a) permanent opgeheven worden; of b) opnieuw opengesteld.

Deze tijdelijke - en mogelijk definitieve sluiting - is uitvoerig intern besproken. Er is met opzet gekozen voor de grootst mogelijke zorgvuldigheid op dit vlak, waar deze proefperiode dan ook onderdeel van uitmaakt. Na de proefperiode hopen we dan ook een goed besluit te kunnen nemen over het voortbestaan van dit onderdeel.

De uiteindelijke beslissing zal uitsluitend intern - dus door de vrijwilligers - worden genomen. Het is wel toegestaan een mening te geven, voorkeur uit te spreken e.d. Meedenken wordt zeer gewaardeerd. Dit kan door een pb te sturen aan ondergetekende of een moderator. Dat bericht zal dan intern worden geplaatst en meegewogen. Je krijgt een ontvangstbevestiging, maar geen inhoudelijke reactie.

/edit: titel aangepast voor #mededelingen (verplaatst)
Laatst gewijzigd door Proos op 20 jul 2007, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Het forumonderdeel discussie is nu een week (en een dag) gesloten. Onze uitleg was dat dit bij wijze van proef is geweest. Deze proef wordt verlengd met een periode van een maand.

Waarom gaan we dit doen?

Het forumonderdeel discussie zit de staff een beetje dwars de laatste tijd. Aan de ene kant is het een waardevol forum waarin actief gediscussieerd kan worden over hedendaagse zaken. Daar blijkt in ieder geval animo voor te zijn. Ook is het goed dat afwijkende meningen met elkaar in gesprek blijven.
Aan de andere kant signaleren wij dat het forumonderdeel discussie wordt gebruikt om politieke meningen ongenuanceerd te ventileren. Bovendien ontstaan er de meeste ruzies en de meeste bans zijn een gevolg van een uit de hand gelopen discussie in "discussiëren". We kunnen concluderen dat het op deze manier de sfeer op het forum niet ten goede komt.

Hoe nu verder?

Het forumonderdeel discussie blijft voor nog een periode van een maand dicht. In deze periode onderzoekt de staff de mogelijkheden op dit forum. De mogelijkheid bestaat dat het onderdeel discussiëren opgeheven wordt, al willen we niet op de zaken vooruit lopen.
Ondertussen mogen de leden feedback blijven geven wat betreft hun mening over deze zaak. Deze meningen worden meegenomen in ons uiteindelijk besluit. De berichten worden in een topic in de staffroom verzameld. Het blijft echter onmogelijk om op alle berichten een inhoudelijke reactie te geven.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Onze excuses voor de vertraging, maar het was geen beslissing die we overhaast wilden nemen. Er is besloten het onderdeel discussieren op te heffen. De belangrijkste reden hiervoor is dat dit forum zich richt op discussie rond de Tweede Wereldoorlog en niet op discussies in het algemeen. Daarom vinden wij dat discussies niet moeten plaatsvinden in een onderdeel "discussieren", maar in een specifieker aan WOII gerelateerde omgeving - oftwel: onderliggend aan de diverse subcategorieën op dit forum, waardoor een discussie nauwer verband krijgt met het onderwerp van dit forum. We vinden dat de diverse onderdelen van dit forum, buiten 'discussieren', hiervoor voldoende ruimte bieden. Door het eerst tijdelijk sluiten van het onderdeel is hierin meer inzicht verkregen.

Graag wil ik iedereen bedanken die heeft meegedacht en ons via pb of e-mail heeft benaderd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Hoi Gijs, Martijn en anderen.

Het spijt me om te vernemen dat het deel van het forum wat fora in het algemeen zo de moeite waard maakt gesloten is. Als het niet mogelijk is om van gedachten te wisselen puur om te vernemen wat anderen van de gedachte vinden, dan kan dit alleen maar met een bepaald doel voor ogen. Dat maakt dat men veel minder makkelijk objectief van gedachten kan wisselen en daarmee gaat zoveel waarheid verloren.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie