Museum Tips Bastogne

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Museum Tips Bastogne

Bericht door Daan S. »

Ik ga binnenkort naar bastogne, heeft er iemand nog museum of bezoek tips van dit gebied?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Verplaatst naar Kennisdoos
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Bedankt, dat kan ik goed gebruiken!!
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Uiteraard het museum aan het Mardasson, echt een prachtmuseum

Ook in het centrum zijn er twee museums, beide in zijstraten van het stadsplein waar de Sherman tank staat. Ik ben er in één geweest (het andere was gesloten), het museum het verst van het Mardasson verwijderd, dit was nogal klein ; 1 zaaltje van WOII. Wel een aanrader als je ook nog iets wilt bijleren over bvb de natuur en de geschiedenis van Bastogne (dus ook opgezette vogels, historische ambachten etc in het museum)
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Het Bastogne Historical Center is wel aan te raden,ben je zeker 1 uur bezig om het hele museum te zien,en je kunt uitleg krijgen via een soort telefoon die je dan krijgt(Naast het Museum ligt ook nog een groot monument waar je opkunt!).Er zijn nog een aantal museums IN bastogne maar die heb ik toen niet bezocht. Kortbij Bastogne ligt ook nog een duits kerkhof,waar precies weet ik niet meer.Als je schutterputjes wilt bekijken dan moet je eens gaan kijken in de bossen van Bois Jaques,daar heb ik ook veel schuttersputjes zien liggen toen ik in Bastogne was.

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Het Bastogne Historical Centre ligt naast het Mardasson (monument) en is een must. Het Duits kerkhof is in Recogne.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bastogne 2004

Bericht door johan willaert »

Tijdens de eindejaarsperiode zou er ook een tijdelijke tentoonstelling zijn in het 'Seminarie' te Bastogne.
Enkele verzamelaars hebben de handen in elkaar geslagen om daar een expo op te zetten.
Juiste openingsdagen ken ik nog niet.
Het seminarie is de plaats waar tijdens het Ardennenoffensief een US GMC volgeladen met mijnen exploseerde bij het overladen van de springtuigen en waarbij meerdere GI's van de 101AB sneuvelden.
Het gebouw ligt ter hoogte van het rondpunt op het einde van de hoofdstraat richting Houffalize en op de koer is er een herdenkplaat voor die slachtoffers.

Rgds,

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Re: Bastogne 2004

Bericht door barry »

johan willaert schreef:Tijdens de eindejaarsperiode zou er ook een tijdelijke tentoonstelling zijn in het 'Seminarie' te Bastogne.
Juiste openingsdagen ken ik nog niet.
Volgens deze evenementenagenda is het de gehele maand december.
-F.U.B.A.R-
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Ik denk dat ze het daar op 01 December gezet hebben omdat ze de juiste datum nog niet wisten....

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Johan
29th Let's Go!!!!!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

MSS off-topic maar in hét GROTE museum in Bastogne is 90% namaak, zelfs de Kubel die vanachter op de voertuigen-display staat is de achterzijde geheel van karton gemaakt en bedekt met takken. 't Is maar da je 't weet hé.
Groeten,
Junior.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik denk dat dat niet het enige museum is dat veel namaak spul heeft! Anders is het voor zo'n museum toch ook niet te betalen :)
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Heb ik ook van gehoord maar het schijnt wel dat dit museum een zeer grote, originele verzameling wapens heeft.

En euh..het museum van poteau (ik weet het, geen bastogne :lol: ) schijnt ook mooi te zijn.Je kan er zelf met een duitse en amerikaanse halftrack en een sherman tank het slagveld bezoeken !!! 8)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Guns

Bericht door johan willaert »

De mooiste verzameling WO2 wapens die ik tot nog toe gezien heb bevindt zich in de wapenkamer van het museum te Diekirch in het Groot Hertogdom Luxemburg.
Het is, volgens mij, ook het mooiste museum over het Ardennenoffensief.....

Van Poteau was ik niet onder de indruk...... Als je al een GI z'n tankbroek achterstevoren aantrekt........ en de Sherman daar rijdt niet....

Johan
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Guns

Bericht door johan willaert »

De mooiste verzameling WO2 wapens die ik tot nog toe gezien heb bevindt zich in de wapenkamer van het museum te Diekirch in het Groot Hertogdom Luxemburg.
Het is, volgens mij, ook het mooiste museum over het Ardennenoffensief.....

Van Poteau was ik niet onder de indruk...... Als je al een GI z'n tankbroek achterstevoren aantrekt........ en de Sherman daar rijdt niet....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie