Theo van Gogh vermoord..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

okke schreef:Ik vind het erg beangstigend dat een onderwerp over een moordaanslag op Theo van Gogh nu lijkt te gaan over de bedreiging van de 'Islamitische' cultuur voor 'onze' cultuur.
Ik vind de kortzichtigheid van de Islam niet bedreigend (als deze al kortzichtig zou zijn); ik vind het verontrustend dat een aanslag gepleegd door een Nederlander gelijk aan een religieuze overtuiging toegeschreven wordt.
Okke, ik sluit me helemaal aan bij deze verstandige mening. Ik ga in dit topic niet verder in op het zogenaamde 'moslim-gevaar'. Theo van Gogh die verdient nu onze aandacht...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

John Rambo schreef:
Proos schreef: Mensen die bijvoorbeeld in naam van het geloof een moord begaan. Er is geen enkele god die dat van je verlangt. Ik ken de Koraan niet, maar volgens mij staat dat er echt niet in.
In de koran staat dat moslims de plicht hebben om hun geloof met het "zwaard" te verspreiden (m.a.w. met geweld dus). Dat staat er wel in.

Ik ken de Koran ook niet uit mn hoofd maar er zullen ook wetten in staan die moord als straf voorschrijven (dit laatste weet ik niet zeker, ik veronderstel het).
Je haalt mijn quote uit zijn context, want ik doelde op fundamentalisme, het extreme. Kijk maar eens in de Bijbel, er staat ook vanalles in wat gewoon intens injuist is, maar elleen extremisten zouden die teksten tot uiting brengen.

Mensen die niet in de bijbel geloven moeten gruwelijk vermoord worden Leviticus 20:1
1 Gij zult ook tot de kinderen Israëls zeggen: Een ieder uit de kinderen Israëls, of uit de vreemdelingen, die in Israël als vreemdelingen verkeren, die van zijn zaad den Molech gegeven zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; het volk des lands zal hem met stenen stenigen.
En Ik zal Mijn aangezicht tegen dien man zetten, en zal hem uit het midden zijns volks uitroeien; want hij heeft van zijn zaad den Molech gegeven, opdat hij Mijn heiligdom ontreinigen, en Mijn heiligen Naam ontheiligen zou.

Dierenmishandeling is toegestaan Leviticus 1:4-6
4 En hij zal zijn hand op het hoofd des brandoffers leggen,9) opdat het voor hem aangenaam zij,10) om hem te verzoenen.11)
5 Daarna zal hij het jonge rund12) slachten voor het aangezicht des HEEREN;13) en de zonen van Aaron, de priesters, zullen het bloed offeren, en het bloed sprengen rondom dat altaar, hetwelk voor de deur van de tent der samenkomst is.
6 Dan zal hij het brandoffer de huid aftrekken,14) en het in zijn stukken delen.

Levend verbranden? Waarom ook niet Leviticus
9 Als nu de dochter van enigen priester zal beginnen te hoereren,14) zij ontheiligt haar vader;15) met vuur zal zij verbrand worden.

Gehandicapten-discriminatie
18 Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen, hij zij een blind man, of kreupel, of te kort,32) of te lang in leden;33)
19 Of een man, in wien een breuk des voets, of een breuk der hand zal zijn;
20 Of die bultachtig, of dwergachtig zal zijn,34) of een vel op zijn oog zal hebben,35) of droge schurftheid, of etterige schurftheid, of die gebroken zal zijn aan zijn gemacht.

Gabber-discriminatie Leviticus 21:5
5 Zij zullen op hun hoofd geen kaalheid maken,6) en zullen den hoek van hun baard niet afscheren, en in hun vlees zullen zij geen sneden snijden.

Discriminatie alto's en andere hasjrokers Leviticus 20:6
Wanneer er een ziel is, die zich tot de waarzeggers en tot de duivelskunstenaars zal gekeerd hebben, om die na te hoereren, zo zal Ik Mijn aangezicht tegen die ziel zetten, en zal ze uit het midden haars volks uitroeien.

Wie vloekt wordt vermoord
Als er iemand is, die zijn vader of zijn moeder zal gevloekt hebben, die zal zekerlijk gedood worden; hij heeft zijn vader of zijn moeder gevloekt; zijn bloed is op hem!

Homoseksuelen moeten dood! Leviticus 20:13
13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Dierenvrienden moeten dood! Leviticus 20:15-16
15 Daartoe als een man bij enig vee zal gelegen hebben, hij zal zekerlijk gedood worden; ook zult gijlieden het beest doden.
16 Alzo wanneer een vrouw tot enig beest genaderd zal zijn, om daarmede te doen te hebben, zo zult gij die vrouw en dat beest doden; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

En zo zijn er nog honderden!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

robin.h schreef:
KevinP schreef:
Ik begrijp je gevoelens heus wel maar zulke uitlatingen zijn gewoon niet verstandig. Je beledigt er mensen mee en doet geen eer aan de vele moslims die op een eerlijke en respectvolle wijze hun geloof beleven.
Ok daar heb je ook gelijk in,maar heb je ooit wel eens iets positiefs gehoord van die Marokkanen? De meeste zijn allemaal criminelen of worden crimineel,en ze hebben al messen bij zich als ze 13 jaar zijn.
Nee,hier kan ik dus echt geen respect voor opbrengen.
Dit omdat je dit alleen maar te horen krijgt van zowel de mensen om je heen en op het nieuws. Horen wij goede dingen van Nederlanders? ALleen van bekenden, niet van normale mensen. Horen wij negatieve dingen? zoals dat gedoe met de breedbeeld tv? ja dat horen wij ook, vervormd ons beeld van een Nederlander daar door? nee. ALs je een Marrokaan dat deed? ja, meer haat tegenover hen.

Mensen die denken dat "alle" moslims etc slecht zijn moeten eens wat breder gaan kijken
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

robin.h schreef:
Ok daar heb je ook gelijk in,maar heb je ooit wel eens iets positiefs gehoord van die Marokkanen? De meeste zijn allemaal criminelen of worden crimineel,en ze hebben al messen bij zich als ze 13 jaar zijn.
Nee,hier kan ik dus echt geen respect voor opbrengen.
Nog een laatste opmerking hierover: ja, ik ken heel veel marokkanen die zich positief inzetten binnen de Nederlandse samenleving.

Denk asljeblieft goed na voordat je zulk soort dingen zegt. De media laat vooral negatieve berichten door, Marokkanen die een studie volgen, hun best doen op school, een leuke baan hebben of zich inzetten als vrijwilliger komen niet in het nieuws.

Nu... Theo van Gogh.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Wat ik zo ziek eigenlijk vind, dat vele mensen, ook op dit forum, niet breed kijken!
Je moet niet alleen op de individu, maar op de groep. In de groep zit misschien een enkeling die tot zoiets in staat is, een paar die met hun eens is en de rest die er op tegen is!
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik ben bang, dat mensen nu alle moslims (niet alleen moslims, ook de allochtonen) als vijanden gaan zien. Dat er meer rassen haat komt. Ik ben het helemaal niet mee eens wat er vannochtend gebeurd is, ik kan er gewoon ook niet bij. Maar hoe sommige mensen reageren.... Dat vind ik ziek, daar maak ik mij druk om. Omdat er zoveel mensen zijn die 1 ding ziet en meteen denkt dat de groep ook zo is...
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Proos schreef:
John Rambo schreef:
Proos schreef: Mensen die bijvoorbeeld in naam van het geloof een moord begaan. Er is geen enkele god die dat van je verlangt. Ik ken de Koraan niet, maar volgens mij staat dat er echt niet in.
In de koran staat dat moslims de plicht hebben om hun geloof met het "zwaard" te verspreiden (m.a.w. met geweld dus). Dat staat er wel in.

Ik ken de Koran ook niet uit mn hoofd maar er zullen ook wetten in staan die moord als straf voorschrijven (dit laatste weet ik niet zeker, ik veronderstel het).
Je haalt mijn quote uit zijn context, want ik doelde op fundamentalisme, het extreme. Kijk maar eens in de Bijbel, er staat ook vanalles in wat gewoon intens injuist is, maar elleen extremisten zouden die teksten tot uiting brengen.

Mensen die niet in de bijbel geloven moeten gruwelijk vermoord worden Leviticus 20:1
1 Gij zult ook tot de kinderen Israëls zeggen: Een ieder uit de kinderen Israëls, of uit de vreemdelingen, die in Israël als vreemdelingen verkeren, die van zijn zaad den Molech gegeven zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; het volk des lands zal hem met stenen stenigen.
En Ik zal Mijn aangezicht tegen dien man zetten, en zal hem uit het midden zijns volks uitroeien; want hij heeft van zijn zaad den Molech gegeven, opdat hij Mijn heiligdom ontreinigen, en Mijn heiligen Naam ontheiligen zou.

Dierenmishandeling is toegestaan Leviticus 1:4-6
4 En hij zal zijn hand op het hoofd des brandoffers leggen,9) opdat het voor hem aangenaam zij,10) om hem te verzoenen.11)
5 Daarna zal hij het jonge rund12) slachten voor het aangezicht des HEEREN;13) en de zonen van Aaron, de priesters, zullen het bloed offeren, en het bloed sprengen rondom dat altaar, hetwelk voor de deur van de tent der samenkomst is.
6 Dan zal hij het brandoffer de huid aftrekken,14) en het in zijn stukken delen.

Levend verbranden? Waarom ook niet Leviticus
9 Als nu de dochter van enigen priester zal beginnen te hoereren,14) zij ontheiligt haar vader;15) met vuur zal zij verbrand worden.

Gehandicapten-discriminatie
18 Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen, hij zij een blind man, of kreupel, of te kort,32) of te lang in leden;33)
19 Of een man, in wien een breuk des voets, of een breuk der hand zal zijn;
20 Of die bultachtig, of dwergachtig zal zijn,34) of een vel op zijn oog zal hebben,35) of droge schurftheid, of etterige schurftheid, of die gebroken zal zijn aan zijn gemacht.

Gabber-discriminatie Leviticus 21:5
5 Zij zullen op hun hoofd geen kaalheid maken,6) en zullen den hoek van hun baard niet afscheren, en in hun vlees zullen zij geen sneden snijden.

Discriminatie alto's en andere hasjrokers Leviticus 20:6
Wanneer er een ziel is, die zich tot de waarzeggers en tot de duivelskunstenaars zal gekeerd hebben, om die na te hoereren, zo zal Ik Mijn aangezicht tegen die ziel zetten, en zal ze uit het midden haars volks uitroeien.

Wie vloekt wordt vermoord
Als er iemand is, die zijn vader of zijn moeder zal gevloekt hebben, die zal zekerlijk gedood worden; hij heeft zijn vader of zijn moeder gevloekt; zijn bloed is op hem!

Homoseksuelen moeten dood! Leviticus 20:13
13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Dierenvrienden moeten dood! Leviticus 20:15-16
15 Daartoe als een man bij enig vee zal gelegen hebben, hij zal zekerlijk gedood worden; ook zult gijlieden het beest doden.
16 Alzo wanneer een vrouw tot enig beest genaderd zal zijn, om daarmede te doen te hebben, zo zult gij die vrouw en dat beest doden; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

En zo zijn er nog honderden!
Misschien moet jij je meer verdiepen in de Bijbel. In het oude testament zijn 3 soorten wetten afgegeven aan het volk israel: 1) ceremoniele wetten 2) burgerlijke wetten 3) de 10 geboden.

Punt 1 en 2 zijn al komen te vervallen. De wetten uit punt 1 bij het hangen van Jezus aan het kruis en de wetten uit punt 2 bij het uiteenvallen van de staat israel (toen het volk israel in ballingschap ging o.a.). De wetten die jij noemt vallen onder punt 2 namelijk de wetten voor het burgerlijk leven van Israel. Alleen de zedelijke wet, oftwel de 10 geboden gelden nu nog voor christenen. Dit is de reden waarom christenen, geen extreme gedachten er meer op na houden.
Laatst gewijzigd door John Rambo op 02 nov 2004, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Precies, het is dan ook een terroristische aanslag, omdat niet gewoon iemand is vermoord, maar onze democratie in gevaar komt. Wat dat betreft geef ik Van Aartsen gelijk.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Remarque schreef:
Jurryt schreef: In de groep zit misschien een enkeling die tot zoiets in staat is, een paar die met hun eens is en de rest die er op tegen is!
Als je met ze praat krijg je een andere indruk. Ze zullen je niet het achterste van huntong laten zien maar tonen verdacht veel begrip voor wandaden. Zo werd 9-11 ook goedgepraat.
Als ik geen moslims ken had ik ook niets gezegt. Ik ken een paar en wat ik van hun hoor is dat zij zwaar tegen zulke dingen zijn.
9-11 werd zeker niet goedgepraat, integendeel, er kwam een oorlog. Dus hoe kom je erbij dat 9-11 goed is gepraat?! En waarom zeg je ook, vertel mij eens wat er dan goed gepraat is en waarom?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

John Rambo schreef:Misschien moet jij je meer verdiepen in de Bijbel. In het oude testament zijn 3 soorten wetten afgegeven aan het volk israel: 1) ceremoniele wetten 2) burgerlijke wetten 3) de 10 geboden.

Punt 1 en 2 zijn al komen te vervallen. De wetten uit punt 1 bij het hangen van Jezus aan het kruis en de wetten uit punt 2 bij het uiteenvallen van de staat israel (toen het volk israel in ballingschap ging o.a.). Alleen de zedelijke wet, oftwel de 10 geboden gelden nu nog voor christenen. Dit is de reden waarom christenen, geen extreme gedachten er meer op na houden.
Nou, ik kom met voorbeelden, rechtstreeks uit de bijbel en dan ben jij nog van mening dat *ik* mij verder zou moeten verdiepen? Leviticus is een onderdeel van de Bijbel en wat ik wil onderstrepen is dat je het KUNT lezen, wat ook het probleem is met terroristen en extremisten. Zij lezen juist DIE delen en niet wat jij aangeeft. Dat is het probleem met de beleving van het geloof en niet het geloof zelf, omdat je een oud boek leest, waar veel te veel in staat.

Dat is wat ik probeer duidelijk te maken, met mijn voorbeelden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Uit solidariteit.
Laatst gewijzigd door KätheHelfrich op 05 nov 2004, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie