bewust kopie's in je verzameling, aanvaardbaar of niet !!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Of er nu op een duitse badge pre-1945 een makers code aanwezig is of niet maakt geen verschil uit.
Dus een originele badge hoeft niet code gestempeld te zijn om origineel te zijn.

Adrian
WOLF
Lid
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2003, 22:10

Bericht door WOLF »

Dat is ook mijn idee maar zoals ik al zei zijn er verzamelaars die op zeker gaan en alleen gestempeld spul kopen.Volgens mij doe je je verzameling dan goed tekort.Want er is ook heel veel tekoop zonder stempel dat orgineel is dit komt omdat van de Duitse overheid een ieder die een metaalfabriek had en het liefst voorraden aan metalen had voorwerpen liet maken zoals tinnies ,speldjes onderscheidingen en medailles die gewoonweg niet gestempeld werden.Alleen met parade-wapens zoals de dolken lieten ze bij gerenommeerde bedrijven maken (lees Eickhorn,Schuttelhofer,WKC enz) En van deze dolken zijn er ook genoeg bekend die geen 'Herstellercode' hebben,was maar net hoe dicht je bij het vuur .
Maar waar het nou eigenlijk allemaal om ging orgineel of copie in je verzameling dat is en blijft persoonlijk, heb zelf geen bezwaar om tijdelijk een copie toe tevoegen tot dat ik een redelijk betaalbaar orgineel vindt
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Maar waar het nou eigenlijk allemaal om ging orgineel of copie in je verzameling dat is en blijft persoonlijk, heb zelf geen bezwaar om tijdelijk een copie toe tevoegen tot dat ik een redelijk betaalbaar orgineel vindt
Wolf,
Is het dan nie gewoon beter geen copie te kopen en da geld die ge daar aan hangt al te sparen voor een origineel?

Mijn mening is dat copie volledig waardeloos is.
Sorry maar als je er geen geld voor hebt koop je het niet, en daarmee is de kous af.
Een militariastuk koop ik voor de waarde die erachter steekt. Welke waarde vind je achter een copie? NUL DE BOTTEN :!:
Dus als je het echt wil is -sparen de bootschap-
Wees gegroet :evil:
Fritz
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Straffe taal Fritz.
Maar t'is verdomme de waarheid... :P

Adrian
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Oei was ik te wild? :oops:
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Nee,ge waart gewoon uzelf. :lol:

Adrian.
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

LOL :full:
WOLF
Lid
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2003, 22:10

Bericht door WOLF »

Wat een lol met die Belgen begrijpen jullie geen Nederlands of zijn jullie zo stom schrijf toch dat het voor een ieder persoonlijk is of hij/zij een copie in zijn verzameling opneemt of niet ,lekker belangrijk wat meneer Aderiaan ervan vindt!!Heb op het hele forum alleen nog maar stomzinnige antwoorden van je gezien je hebt totaal nog niks nuttigs bijgedragen aan het forum volgens mijn ben je gewoon een dom intrigantje die alleen maar ter eigen glorie uit zijn nek zit te lullen
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

WOLF schreef:Wat een lol met die Belgen begrijpen jullie geen Nederlands of zijn jullie zo stom schrijf toch dat het voor een ieder persoonlijk is of hij/zij een copie in zijn verzameling opneemt of niet ,lekker belangrijk wat meneer Aderiaan ervan vindt!!Heb op het hele forum alleen nog maar stomzinnige antwoorden van je gezien je hebt totaal nog niks nuttigs bijgedragen aan het forum volgens mijn ben je gewoon een dom intrigantje die alleen maar ter eigen glorie uit zijn nek zit te lullen
:x :x LATEN WE HET HIER WEL VREDIG HOUDEN, WOLF!!!!
Want ik lees nu al zo een paar zinnen die echt niet worden gewaardeerd! :x
En als je het het hier niet bevalt flikker jezelf maar een eind op!!!! :x
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Indederdaad, laten we geen ruzie gaan lopen maken, omdat ergens de meningen over verschillen.
Laten we weer terugkeren naar het onderwerp, en niet op elkaar gaan lopen zeiken!
Persoonlijk vind ik juist dat reproducties het `verzamelvak` ENORM verpesten. Juist door de replica´s is het moeilijk om originele spullen te onderscheiden van de repro's.
Ik voel me namelijk wel genaaid als ik iets koop dat achteraf, nadat het door mensen met meer kennis dan ik bekeken wordt en afgedaan wordt met± het is repro.
Dit is me dus op de laatste beurs gebeurt en ik vond dat echt wel genaaid.
Ik dacht dat ik een originele Seitengewehrtasche kocht (ik weet het woord even niet in het NL :? ) en nadat ik het aan iemand liet zien, vertelde diegene dat hij repro was!
Daar gaat dan je zuurverdiende geld :x
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

BjornSpiN schreef: :x :x LATEN WE HET HIER WEL VREDIG HOUDEN, WOLF!!!!
Want ik lees nu al zo een paar zinnen die echt niet worden gewaardeerd! :x
En als je het het hier niet bevalt flikker jezelf maar een eind op!!!! :x
Gelijk heb je bjorn


Maar terug over repro's
Er is wel 1 voordeel aan reproducties verbonden: Het voortbestaan en de herinnering aan de militaire uitrustingstukken blijft wel gegarandeerd. Stel nu, het tankmuseum van Kubinka ontploft of brand volledig af. Dan kunnen we vervalsers maar wat dankbaar zijn dat zij een bv de unieke Maus hebben nagemaakt.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Wolf
Je zit op een forum waar iedereen vrij is om zijn mening te uiten (zolang het maar geen beledigingen zijn).
Als het u niet aanstaat of je kan er geen vrede mee nemen dat niet iedereen altijd jou visie deelt dan is dit niet de geschikte plaats voor je.


Mvg Adriaan.

ps: De beledigingen laat ik maar aan u over,daar sta ik persoonlijk boven.
Have a nice life...
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

:!: EN NU STOPPEN :!:

Maar wat tanks enzo betreft ligt dat anders, vind ik.
Niet iedereen kan een tank kopen, en als je het toch koop zal het wel geen repro zijn.
Ik vind repro's alleen tot zijn recht komen tijdens een film, want het lijkt me toch zonde als men daarvoor originele spullen gebruikt.
Verder zit er aan een repro geen verhaal en juist de verhalen die achter de spullen zitten zijn soms juist interessant.
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

LATEN WE HET HIER WEL VREDIG HOUDEN, WOLF!!!!
Miljaar,

Sorry stijn maar ik wil gewoon nog even iets rechtzetten hier.

Wolf, dit was gewoon goeie raad dat ik u wou meegeven.
Nu als jij repro's wil, mij geen probleem. Da was mijn mening.
Ge hebt totaal geen reden om op iemand zo te reageren en dan zeker nie op adrian die zeker 5x meer ervaring in onze hobby heeft dan u.
Heb op het hele forum alleen nog maar stomzinnige antwoorden van je gezien je hebt totaal nog niks nuttigs bijgedragen aan het forum volgens mijn ben je gewoon een dom intrigantje die alleen maar ter eigen glorie uit zijn nek zit te lullen

Ben aan het zoeken naar uw nuttige bijdragen op deze forum, ook nog niet gevonden.

Iedereen heeft een eigen mening en iedereen moet een ander zijn mening respecteren. In het begin ben ik enkele keren tegen de lamp gelopen wat betreft repro's, maar zo leer je vlug uit je fouten.

Ik sluit me aan bij stijn. repro's maken het moeilijk de echtheid te onderscheiden van de fakes. Wat dan ook de prijs van originele stukken de lucht injaagt.

Repro's zijn goed voor films en om zelf oorlogje te spelen. verder waardeloos (blijf ik bij).
Voila dit gezegd zijnde wil ik er niet meer op terugkomen en laat ik deze topic voor wat ze is. (weinig gevoel voor humor hier)

Mvg
Fritz :) :wink:
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Oke de volgende bericht waar in gesnauwt wordt of naar gepraat verwijder ik.


Of het zin heeft om een repro te hebben ligt geheel aan wat je wilt verzamelen. Wil je het verhaal achter een voorwerp hebben of een verhaal over het voorwerp hebben. Of alleen als hebben dingentje.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Plaats reactie