De partizanen

Films, series en documentaires over WOII
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

De partizanen

Bericht door Brianlinden »

Wie kan mij helpen aan banden of Dvd's van de sterke serie De partizanen

Internet levert niks op.

Of heeft iemand website's

Alvast bedankt,

Brian
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Bijna nergens meer te krijgen. Je bedoeld de Partizanen van Baarlo? Enkele daarvan hebben nog bij mijn oma in de kelder geschuild!
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ik weet niet ik weet dat het de Partizanen heet van die groep duitsers in de bossen in limburg dacht ik.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Als ik me niet vergeet heette zij de bospartizanen, een familielid van mijn vriendin zat daarbij. Deze mensen hebben heftig verzet gepleegd, tot het gijzelen van Duitse soldaten toe.

Michel.

(die overigens nu het topic verplaatst naar haar nieuwe onderdeel)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

mijn grootouders..

Bericht door Reca »

Mijn grootouders kwamen/komen uit Baarlo en waren ook goed bevriend met de partizanen. En mijn opa de wereldberoemde (huhum) kapper van Baarlo en omstreken knipte vaker de haren daar van de partizanen in het bos,vraag daar maar eens naar de naam Carré (met name de ouderen) kennen mijn grootouders

mvg
Rémy

ps wij hebben wel het boek van de partizanen en baarlo.
----
Hoefke
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2005, 18:27

Bospartizanen van Baarlo

Bericht door Hoefke »

Ik ben ook al lang op zoek naar deze serie (zie bericht op dit forum), maar krijg geen reacties.
Huub Stapel en Andre van den Heuvel speelden hierin mee. Dat weet ik nog wel en het is jaaaaren geleden op TV geweest.

Echt niemand die de serie aan kan komen??

Groetjes,
E
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Is deze serie fictie, of gebaseerd op waargebeurde verhalen (informatief)?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
stanley sobotik
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mei 2005, 17:50
Locatie: Melick

Bericht door stanley sobotik »

De videoband van de serie kun je lenen bij de bieb in Roermond

http://www.obroermond.nl
Gebruikersavatar
lethalronin
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2006, 15:21
Locatie: Hoeselt Belgie

De partizanen

Bericht door lethalronin »

Hallo,

Ik zag u vraag omtrent gegevens van de partizanen.Ik moest eerst lid worden jullie club eer ik kon antwoorden.

De 3 delige serie heb ik helaas niet meer in mijn bezit,nadat ik hem eenmaal uitleende zag ik hem nooit meer terug!
Maar alles andere heb ik wel en dat is heel wat! Hoe dat kan,ik heb me9maanden kapot gewerkt aan dit project,en als verdienste sta ik op de aftiteling,is toch ook mooi!Ik werkte toendertijd als setassistent en dan doe je bijna alles behalve de catering!In het beginstadium heete de serie De Bospartizanen deze werd later voor de voorpremiere veranderd in de Partizanen,wat makkelijker in de volksmond lag.
De serie is gemaakt door het produktiehuis Trust media toenmalig gevestigt aan de Weteringschans te Amsterdam.Hoofdrolspelers
waren o.a. H.Stapel,R.Launspach,D.Roothoofd.Regie was in handen van Thieu Boormans.Er werden zowat alle europese prijzen binnen gehaalt met deze serie!
Ik heb nog fotos,ook van die idioote dag op de brug waar er figuranten in een duits uniform werden gestoken en meenden die hitlergroet te moeten brengen,(wat een uniform zoal teweeg brengt)ik ben nog in het bezit van het originele draaiboek alsmede het produktieboek e.a........

Momenteel zit in een verhuizing en ben daarom pas bereikbaar vanaf 20februari(dan zal wel alles uitgepakt zijn)mocht iemand n kopie willen,zul je tot dan moeten wachten.

nog vragen??......

Groet Mick :wink:
Gebruikersavatar
lethalronin
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2006, 15:21
Locatie: Hoeselt Belgie

de Partizanen

Bericht door lethalronin »

Miesjel schreef:Is deze serie fictie, of gebaseerd op waargebeurde verhalen (informatief)?
Waar Gebeurt!

Groet Mick :wink:
Gebruikersavatar
Leidenwo2
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 nov 2005, 01:03

Re: De partizanen

Bericht door Leidenwo2 »

lethalronin schreef:Hallo,

Ik zag u vraag omtrent gegevens van de partizanen.Ik moest eerst lid worden jullie club eer ik kon antwoorden.

De 3 delige serie heb ik helaas niet meer in mijn bezit,nadat ik hem eenmaal uitleende zag ik hem nooit meer terug!
Maar alles andere heb ik wel en dat is heel wat! Hoe dat kan,ik heb me9maanden kapot gewerkt aan dit project,en als verdienste sta ik op de aftiteling,is toch ook mooi!Ik werkte toendertijd als setassistent en dan doe je bijna alles behalve de catering!In het beginstadium heete de serie De Bospartizanen deze werd later voor de voorpremiere veranderd in de Partizanen,wat makkelijker in de volksmond lag.
De serie is gemaakt door het produktiehuis Trust media toenmalig gevestigt aan de Weteringschans te Amsterdam.Hoofdrolspelers
waren o.a. H.Stapel,R.Launspach,D.Roothoofd.Regie was in handen van Thieu Boormans.Er werden zowat alle europese prijzen binnen gehaalt met deze serie!
Ik heb nog fotos,ook van die idioote dag op de brug waar er figuranten in een duits uniform werden gestoken en meenden die hitlergroet te moeten brengen,(wat een uniform zoal teweeg brengt)ik ben nog in het bezit van het originele draaiboek alsmede het produktieboek e.a........

Momenteel zit in een verhuizing en ben daarom pas bereikbaar vanaf 20februari(dan zal wel alles uitgepakt zijn)mocht iemand n kopie willen,zul je tot dan moeten wachten.

nog vragen??......

Groet Mick :wink:
Kopie;n altijd leuk
leiden wo2 spullen gezocht
jaccie
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2006, 19:24

Bericht door jaccie »

HAllo,

Als het goed is, is de DVD van de partizanen te bestellen op http://www.radiodrama.nl (DVD 164) 3 afleveringen op 1 dvd. Ben zelf bezig met de bestelling weet dus nog niet hoe dit zal verlopen, wanneer ik dit weet zal ik het jullie ook laten weten.

jacqueline
badraaf
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2006, 16:14

video

Bericht door badraaf »

Hallee daar...

bij deze mijn eerste post hier, en voor sommigen misschien wel net die éne....

ik heb hier thuis de dubbel-VHS box liggen, van de volledige serie.. de 4 delen dus. ondanks dat sommigen beweren dat het maar 3 delen zijn...

Voor degenen die een kopie willen valt uiteraard altijd wel iets te regelen. als je 2 blanco VHS tapes opstuurt, wil ik ze gerust kopieren en franco retour zenden. zo duur zal dat niet zijn, met 2 vhs tapes...
wo2film
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2008, 13:21

Re: De partizanen

Bericht door wo2film »

Hallo,

Voor mij ook de eerste post op dit forum, ik weet dat dit een oud topic is, sorry daarvoor.

Voor degene die deze serie nog willen hebben:
VideoFilmExpress brengt een dvd van de serie Partizanen uit. Deze dvd is nu al te bestellen, en wordt vanaf 25 maart 2008 te koop.

Meer informatie:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... tion=VIDEO
gignnl
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2008, 18:28

Re: De partizanen

Bericht door gignnl »

heb hem pas cadeau gekregen ging om een 3 cd set met erop ook de docus.puike serie voor mij volledig onbekend.
was gekocht bij de free record shop
Plaats reactie