Wo2 liederen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Wo2 liederen

Bericht door paulstolk »

Ik weet niet of dit onderwerp hier wel helemaal thuis hoort. Mocht dit niet zo zijn, dan mag het gerust verplaatst worden.

Ik ben op een zeer interessante site gestoten. Namelijk een site met allemaal liederen uit WO2 met tekst en bij sommige liederen zit ook een mp3.

http://ingeb.org/WWII.html
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

inderdaad een intressante site, hij werd overigens al eens genoemd in vragen geloof ik!.

toch appart om die liederen te horen!
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

grappig
Starting up again
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Interessante link. :)

Adrian.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Het liedje "Lebe wohl, du kleine Monika" heb ik in de klas laten horen... Toen ik mijn helm van de Flugschutz op deed gaf dat wel een raar beeld :?
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

paulstolk schreef:Het liedje "Lebe wohl, du kleine Monika" heb ik in de klas laten horen... Toen ik mijn helm van de Flugschutz op deed gaf dat wel een raar beeld :?
Waarom deed je dat? :lol: Spreekbeurt neem ik aan? Een tip; hou het bij politiek correcte onderwerpen. Kamerplanten, Afrika, stoomboten of bananen. Maar geen oorlog-gedoe, spaart je een hele hoop kwade blikken achteraf.

Flugschutz: je bedoelt Luftschutz?
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Eerlijk gezegd,ik vind het toch heeeeeeeeeeeeeeeeel raar wat jij nu uitspookt in je klas !!!! :shock:
Maarja,ieder zijn fetish hé. :o


Adrian.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Zie ook de liedjes die werden gezongen in het forumonderdeel Vragen

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Thomas schreef:
paulstolk schreef:Het liedje "Lebe wohl, du kleine Monika" heb ik in de klas laten horen... Toen ik mijn helm van de Flugschutz op deed gaf dat wel een raar beeld :?
Waarom deed je dat? :lol: Spreekbeurt neem ik aan? Een tip; hou het bij politiek correcte onderwerpen. Kamerplanten, Afrika, stoomboten of bananen. Maar geen oorlog-gedoe, spaart je een hele hoop kwade blikken achteraf.

Flugschutz: je bedoelt Luftschutz?
Ik bedoel natuurlijk Luftschutz. En ik heb zelf geen spreekbeurt gehouden :? Ik sta namelijk al een aantal jaartjes voor de klas... maar ach.. kon je niet weten natuurlijk. Ik heb het gedaan om de klas uit te leggen hoe effectief propaganda kan zijn. Een op zich onschuldig marsliedje als je de tekst niet kan verstaan. Toen heb ik samen met de klas de tekst proberen te vertalen en nog een keer laten horen. Ditmaal met helm.

Aanschouwelijk onderwijs noemen we dat.
"Stel je voor dat je duizenden en duizenden mensen met dit soort helmen op voorbij marcheren, ondertussen dit liedje zingend."
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Zie maar dat je met je lesmethode geen problemen krijgt.
Moest mijn zoon of dochter thuiskomen met het verhaal dat hun leerkracht Duitse liederen staat te brallen met een 'Duitse' helm op.
Ik denk dat ik van mijne stoel val,een dagje verlof neem en eens ga polsen bij u wat er gaande is.

Adrian.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Ik heb geen Duitse liederen staan brallen.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Nee maar zo gaat dat wel overkomen als zo'n ventje van x jaar thuis komt en 'zijn' verhaal verteld vrees ik.
Trouwens aan welke leeftijdsgroep geef je les?

Adrian.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Dit heb ik een klas van 14/15 jaar gedaan. Ik geef les van 12 tot 18 jaar
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Ok,als ouder (van 4 kids) zeg ik dat ik zoiets niet zou willen dat iemand op zo'n manier les geeft aan mijn kinderen.
Dat is mijn gevoel en ik zie daar echt het nut niet van in ,om zo iets op zo'n manier over te brengen.
Kan misschien onschuldig zijn,zal ook zo wel zijn maar ik heb daar een slecht gevoel bij.
Ik ben eerlijk hé...

Adrian.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Ik heb geen liederen staan brallen, zoals ik zonet al heb gezegd. We hebben het liedje geanalyseerd en ik heb ze gewezen op de betekenis van de woorden. Ik heb die helm tevoorschijn gehaald, even op gedaan om te laten zien hoe zoiets staat bij iemand en toen door de klas laten gaan.
Plaats reactie