Repro JA of NEE

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.

Repo JA of NEE

JA
18
27%
NEE
26
39%
anders...
22
33%
 
Totaal aantal stemmen: 66

Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Repro JA of NEE

Bericht door sobel »

omdat ik al heb gezien dat er velen niet zo blij zijn dat er reproducties van militaire dingen bestaan, heb ik maar een topic geopend met de vraag, Repo ja of nee.

onder nee verstaan we,

het zou niet meer gemaakt moeten worden, door repo is de halve verzamelwereld naar de knoppen.
je moet nu eerst conteroleren voordat je iets koopt Belachelijk!



onder ja verstaan we,


ja repo is iets waar ik voorstander van ben, voor mensen die het minder breed hebben is dit een goede vervanger.



dan bestaat er ook nog de eigen mening, Vul maar in..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Replica: Nee, of verplict een duidelijke stempel oid waaraan je ziet dat iets kopie is. Maarja er valt toch niks te veranderen meer eraan dus je moet maar vertrouwen op je kennis.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Anders

replica voor Re-enactment en voor items die te duur worden voor prive verzameling maar deze moeten dan ook niet verder verkocht gaan worden als origineel.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Heb voor "Anders" gekozen want:

Nee, geen replica in me verzameling. In me verzameling wil ik geen repro spullen.

Ja, wel voor re-enactment. Met re-enactment gebruik ik wel repro items. Want het is zonde om zeldzame dingen te gebruiken voor re-enactment.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik heb ook "Anders" gekozen.
Repro items zijn perfect voor re-enactment en voor vervangers van items voor mensen met een wat kleiner budget (tja, wie kan er nou een fallschirmjäger helm kopen op een middag).
Ze mogen natuurlijk niet als echt verkocht worden, dan kunnen we ze ook meteen onder de naam 'Fake' gooien. (iets oneerbiediger)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Ik sluit me geheel bij Nico aan. Ik zie alleen steeds meer handelaren repro verkopen als origineel. Dat vind ik een kwalijke zaak. Vooral beginners gaan de boot in, en soms ook een oude rot.
CAN DO
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Nee, ik verzamel alleen authentieke spullen, deels uit fascinatie voor de periode, deels om een stuk geschiedenis te bezitten. Repro heeft die geschiedenis niet, maar het is wel gebeurd dat ik "repro" als echt gekocht heb. Repro op zich is niet verkeerd, mensen die het als orgineel verkopen wel.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Anders:

Repro in de verzameling: Nee. Repro voor reenactment: Ja
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Anders gestemd

Bericht door asjemenou »

Tegen repro spullen heb ik niets. Zoals al eerder geschreven op deze topic is het voor de re-enactors mooi dat het er is.
Kwalijker is het als mensen opzettelijk repro's, kopieën verkopen als origineel zijnde. Ik schrijf opzettelijk want ook niet iedereen weet of wat ie verkoopt of dat het nu wel of niet origineel is.
Zaak blijft toch, je ogen goed open te houden. De beste raad blijft dan toch; vertrouw je het niet, niet kopen.
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Wel, als het gebruikt wordt voor reenacting e.d. geen probleem...
maar de verkoop van repro als origineel zorgt er wel voor dat de hele verzamelaarswereld soms op zijn kop staat... Liever niet dus...
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Naast het verzamelaspect moeten we ook met andere zaken rekening houden. Als een historicus conclusies moet trekken uit een onecht document, kan ook de geschiedschrijving op zijn kop staan.
Met onecht bedoel ik voor alle duidelijkheid bijvoorbeeld uit de lucht gegerepen namen in combinatie met naar willekeur ingevulde eenheden en onderscheidingen om een document te upgraden.
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Waarom niet ? Voor mezelf gaat het erom dat ik gewoon alle emblemen bij mekaar krijg.

Gaat bij mij niet om de echtheid om het idee, maar ja ik verzamel danook geen uniformern o.i.d
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

anders, ik heb niks tegen repro, zolang het maar niet als origineel wordt gepresenteerd.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik ook 'anders' gekozen, ik heb dus ook niks tegen repro, en voor reenactment heb ik liever dat ze daar in lopen dan in origineel spul, maar repro-spul mag inderdaad niet als origineel worden aangeboden en ik zou ook graag zien dat het op een niet direct opvallende plek toch gemerkt wordt zodat je kunt zien dat het repro is.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Ik heb dan zelf niks met re-enactment, maar i.d.d de mensen die hier graag repro spul voor willen hebben, die zouden spullen gestempeld moeten hebben.
Je wordt toch gewoon ziek als je die verhalen hoort, dat iemand weer de boot in is gegaan met een repro die voor origineel werd verkocht!
Ik snap sowiezo niet dat er lui zijn die plezier beleven aan het verzamelen van die repro shit!
Daar zit toch totaal geen waarde aan!!(geschiedkundig)
En we zouden die "mensen" die die zooi aanbieden, moeten bannen uit de verzamelwereld, en mensen koop die zooi niet, want hoe meer er wordt gekocht, hoe meer er wordt nagemaakt :(
Plaats reactie