Generaal Rommel

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Generaal Rommel

Bericht door symen »

Generaal Rommel was een generaal in dienst van hitler, Hij heeft een poos gezeten bij het afrikakorps en later bij de kustverdedeging.
Later is hij in zijn auto beschoten en is zwaargewond geraakt maar daavoor zat hij nog bij samenzweerders tegen Hitler om het Duitse volk te redden maar die samen zweerders werden opgepakt en ter dood gebracht genraal rommel moest toen zelfmoord plegen wel heeft hij nog een staatsbegrafenis gehad.
Laatst gewijzigd door symen op 03 okt 2005, 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

:? ik snap er niet echt veel van :P Miscchien handiger om punten te gebruiken en niet alles in 1 zin te zetten 8) :)
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Ik snap het doel van het topic ook niet helemaal.
Symen, wil je meer info over Rommel, wil je je mening over hem kwijt?

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ja het nut zie ik er niet helemaal van in! Ik ben wel moe van die zin te lezen, alles in 1 adem..

Wat wou je hier mee zeggen Symen?
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

ja idd, ik snap er ook weinig van :?
mvg
rémy
----
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Inderdaad een beetje vaag, als je meer informatie over Rommel wil, moet je het zeggen. Er zijn zat mensen waaronder ik die je aan informatie kunnen helpen. :P

Tip: Gebruik leestekens!
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Generaal Rommel

Bericht door Harro »

symen schreef:generaal rommel was een generaal in dienst van hitler
Klopt
symen schreef:hij heeft een poos gezeten bij het afrikakorps
Hij had zelfs van 1941 tot 1943 de leiding over het Afrika Korps, eerst als generaal, daarna als veldmaarschalk
symen schreef:en later bij de kustverdedeging
Hij was als bevelhebber van Heeresgruppe B verantwoordelijk voor de kustverdediging (Atlantikwall) in noordfrankrijk
symen schreef:later is hij in zijn auto beschoten en is wzwaargewond geraakt
Klopt, vlak na de geallieerde landing in Normandië
symen schreef:maar daavoor zat hij nog bij samenzweerders tegen hitler om het duitse volk te redden
Wat precies zijn rol was en of hij één van de samenzweerders was valt nog te bezien
symen schreef:maar die samen zweerders werden opgepakt en ter dood gebracht
De groep rond von Stauffenberg
symen schreef:genraal rommel moesty toen zelfmoord plegen
Klopt, hij moest kiezen tussen eervol zelfmoord of een oneervolle rechtzaak plus repressailles tegen zijn gezin
symen schreef:wel heeft hij nog een staats gevangenis gehad
Ik neem aan dat je staatsbegravenis wilde schrijven. Klopt, dit was onderdeel van de eervolle zelfmoord. Het Duitse volk kreeg tehoren dat hun held gevallen was aan het front.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Re: Generaal Rommel

Bericht door koos24 »

Harro schreef: Klopt, hij moest kiezen tussen eervol zelfmoord of een oneervolle rechtzaak plus repressailles tegen zijn gezin
Klopt................

Ook belangrijk voor Rommel was de belofte dat hij een staatsbegrafenis zou krijgen, dat is overigens ook gebeurd.
Verder zou zijn vrouw bij een "zelfmoord" een pensioen als oorlogsweduwe krijgen (ook gebeurd)
De officiele versie, die Hitler ook altijd tot aan zijn dood heeft volgehouden, is dat Rommel aan een beroerte is overleden.

Pas in 1946, tijdens de Neurenberger processen erkend maarschalk Keitel dat Hitler persoonlijk aan General der Infanterie Wilhelm Burgdorf opdracht heeft gegeven om Rommel uit de weg te ruimen.

http://www.afrika-korps.de/gallery/album02
Op deze pagina kan je recente foto's bekijken van de plaats waar Rommel "zelfmoord" pleegde in zijn auto.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Opgeheven account 1427

Re: Generaal Rommel

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Harro schreef: Hij had zelfs van 1941 tot 1943 de leiding over het Afrika Korps, eerst als generaal, daarna als veldmaarschalk
Luitenant-generaal :wink:
Ik neem aan dat je staatsbegravenis wilde schrijven. Klopt, dit was onderdeel van de eervolle zelfmoord. Het Duitse volk kreeg tehoren dat hun held gevallen was aan het front.
Begrafenis :wink:
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Voor iemand die een topic begint is Symen weinig spraakzaam.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

ja wat zal ik erover moeten zeggen
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat dacht je van: "bedankt voor de informatie"?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Harro schreef:Wat dacht je van: "bedankt voor de informatie"?

ja oke bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Re: Generaal Rommel

Bericht door symen »

symen schreef:maar daavoor zat hij nog bij samenzweerders tegen hitler om het duitse volk te redden
Wat precies zijn rol was en of hij één van de samenzweerders was valt nog te bezien
symen schreef:
Ik heb het gelezen in Grootboek van de tweede wereldoorlog
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Re: Generaal Rommel

Bericht door Roel R. »

koos24 schreef:
Harro schreef: Klopt, hij moest kiezen tussen eervol zelfmoord of een oneervolle rechtzaak plus repressailles tegen zijn gezin

Pas in 1946, tijdens de Neurenberger processen erkend maarschalk Keitel dat Hitler persoonlijk aan General der Infanterie Wilhelm Burgdorf opdracht heeft gegeven om Rommel uit de weg te ruimen.
Weet iemand wat de reactie van de media was op die onthulling? Zowel Duits als anders.
Plaats reactie