Vietnam

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken

Bij wie ligt jouw sympathie ten tijde van de Vietnam oorlog?

Peiling eindigde op 12 okt 2005, 15:08

America-Zuid Vietnam
3
20%
Noord Vietnam
1
7%
Blanco
11
73%
 
Totaal aantal stemmen: 15

E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

tja.. dat is iets uit westers oogpunt.

Mohammed B voelt dat zijn moslim broeders worden onderdrukt door de zionistische honden en de ongelovigen (moslim teksten)
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

FF een vraagje. Was Zuid-Vietnam bezet door de Amerikanen? Of viel Noord-Vietnam, wat een ander een ander land is Zuid-Vietnam binnen?
Als dat zo is, wie is dan de agressor? Moet je sympatie dan bij de agressor liggen?
Mijn sympatie gaat uit na de slachtoffers.
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

E.T schreef:tja.. dat is iets uit westers oogpunt.

Mohammed B voelt dat zijn moslim broeders worden onderdrukt door de zionistische honden en de ongelovigen (moslim teksten)
We leven hier ook in een westers land.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

en daarom moet ook iedereen westers denken natuurlijk..
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

noord vietnam was in conflict verwikkeld met zuid vietnam dat de steun in riep van amerika
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

:lol:

ok hier even een oogpuntskwestie. Zuid vietnam had namelijk een conflict met noord-vietnam veroorzaakt.

In GEHEEL vietnam zouden namelijk verkiezingen gehouden worden maar die werden afgelast door de toenmalige Zuid Vietnamese dictator Dien.
Noordvietnam liet daarop grote groepen infiltranten infiltreren. En zo ging de oorlog verder.

De vietnamezen hebben tientalle jaren achterelkaar gevochten, tegen de fransen tegen de jappen, wederom de fransen, toen tegen elkaar met de amerikanen als bondgenoot voor het zuiden
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

E.T schreef::lol:

ok hier even een oogpuntskwestie. Zuid vietnam had namelijk een conflict met noord-vietnam veroorzaakt.

In GEHEEL vietnam zouden namelijk verkiezingen gehouden worden maar die werden afgelast door de toenmalige Zuid Vietnamese dictator Dien.
Noordvietnam liet daarop grote groepen infiltranten infiltreren. En zo ging de oorlog verder.

De vietnamezen hebben tientalle jaren achterelkaar gevochten, tegen de fransen tegen de jappen, wederom de fransen, toen tegen elkaar met de amerikanen als bondgenoot voor het zuiden
Dus wat maakt de Noord-Vietnamezen beter dan de Zuid-Vietnamezen?
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

E.T schreef:klopt,

ik heb er geen moeite mee, er vallen slachtoffers bij het behalen van een ideaal, maar het resultaat is mooi.

zo is het altijd, en zo zal het blijven
Betekend dit dat als het ideaal in iemands ogen mooi is, het geen punt is dat er onschuldigge slachtoffers vallen?
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

tja..

geen idee eigenlijk. Hun eenheid denk ik. Hun extreem goede jungle oorlogsvoering met boobytraps en gangenstelsels.

ik geef toe dat de vietnam oorlog waarbij Amerika betrokken was, mede veroorzaakt werd door noord-vietnam. Ho Chi Minh wilde de verkiezingen winnen en had dat ook wel gedaan (noord vietnam was groter, meer inwoners, veel zuidvietnamezen ook pro ho chi minh omdat hij een oorlogsheld was in de oorlog tegen japan)

maar dien cancelde de verkiezingen. Hebben de noord vietnamezen dan recht op een reactie?? ik weet het niet..


PS: Dien was een kortzichtig militairistische katholiek in een boedistisch land. Door zijn toedoen staken boedisten zichzelf in brand (en stak dien boedisten in brand) deze foto's zijn de wereld over gegaan
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

siggel schreef:
E.T schreef:klopt,

ik heb er geen moeite mee, er vallen slachtoffers bij het behalen van een ideaal, maar het resultaat is mooi.

zo is het altijd, en zo zal het blijven
Betekend dit dat als het ideaal in iemands ogen mooi is, het geen punt is dat er onschuldigge slachtoffers vallen?
Iemands eigen ideaal is in zijn eigen ogen toch altijd mooi :?
Laatst gewijzigd door Boroskov op 03 okt 2005, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hic manebimus optime
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

siggel schreef:
E.T schreef:klopt,

ik heb er geen moeite mee, er vallen slachtoffers bij het behalen van een ideaal, maar het resultaat is mooi.

zo is het altijd, en zo zal het blijven
Betekend dit dat als het ideaal in iemands ogen mooi is, het geen punt is dat er onschuldigge slachtoffers vallen?

onschuldig staat niet in mijn reactie. maar in strijd vallen slachtoffers
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
harvester
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:43

Bericht door harvester »

Eigenlijk naar de amerikaanse dienstplichtigen. Opgeroepen worden om in een vreemd land te gaan vechten, gewoon omdat uw regering vind dat een ideaal zich niet verder mag uitbreiden.

Weten da ge alle momenten in het beste geval doodgaat, of op de meest verschrikkelijke manieren gemarteld zult worden, of als ge dan toch thuis geraakt, aanpassingsproblemen, hippies die op uw kap zitten een gebroken man zijn en op de koop toe beseffen dat het allemaal voor niets was.
Hell no, we don't die, We just go to hell to regroup
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Hoezo ben je voor de VC en het Noorden. Zij zijn begonnen met het vermoorden van (christelijke) Zuid Vietnamezen. Hoe kun je dan voor de VC zijn?
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

en daarom moet ook iedereen westers denken natuurlijk..

Als ik naar een land was gekomen waar ik elke dag baalde van al die eikels om me heen, die er compleet anders over alles denken als ik . Dan boekte ik vandaag nog een ticket naar een land waar geen eikels leefde. En alleen maar mensen woonde die er net zo over denken als ik.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Jelle H. schreef:Hoezo ben je voor de VC en het Noorden. Zij zijn begonnen met het vermoorden van (christelijke) Zuid Vietnamezen. Hoe kun je dan voor de VC zijn?
Wel heel bekrompen om het zo te zeggen, en waarom moest dat christelijke erbij? Volgens mij is de Vietcong begonnen met het uitschakelen van hooggeplaatste vietnamezen en zaaiden ze terreur om te zorgen dat niemand pro-USA zou zijn.

Het gaat om het hele idee, Guerilla leger verslaat machtigste land ter wereld. Great :wink: . Ik ben anti-USA, moet geen verrassing zijn.
Amerika denkt de hele wereld te kunnen regelen en daar moeten ze mee ophouden. Zolang Amerika politie-agent van de wereld is, zal er islamitisch terrorisme zijn tegen het westen. Amerika moet terug naar haar isolationistische politiek van voor 1914.

PS: Kom niet aanzetten met dat uitgekauwde verhaal van 'je moet blij zijn dat er een Amerika is anders spraken we nu nog duits' . Dikke bullshit is dat. Als Amerika er niet was, dan spraken we nu Russisch.
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Plaats reactie