Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Drs. S. schreef:Wat wordt er eigenlijk bedoeld met medelanders? Medelanders van de nederlanders, of medelanders van die gast die je (Cas) in elkaar sloeg?
Ik denk dat hij Marrokanen, Turken en Antillianen bedoeld.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

micky schreef:maar Harro dat zijn ze toch ook zelf schuld dat ze in de bak zitten???!!!
Dus? We houden ons in Nederland aan de mensenrechten en dat moet zo blijven.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

bertjan schreef: neem je wat mee uit een winkel zonder te betalen want dat ben je vergeten
ja hoooooooooooooooooooooooooooooooooor
je neemt wat mee uit een winkel omdat je vergeet te betalen.....
lekker argument!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bertjan schreef:
zoals Mickey al zei, het is hun eigen schuld dat ze in de bak zitten
1 naam : Kees b
Interessant: een autochtoon. Dat waren die beruchte stenengooiers trouwens ook
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Re: Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door wittmann »

Harro schreef:
Cas schreef:
Cas schreef:Mensen die hier "te gast"zijn en zich niet weten te gedragen, het land uit met die hap.....
Ben je een nazi? Deporteren hebben we hier nietmeer gedaan sinds 1945.
dat heet niet deporteren maar uitzetten en dan hoeft hij nog niet meteen nazi te zijn!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door Harro »

Skylighter schreef:
Harro schreef:
Cas schreef:Ik wil niet gaan generaliseren, maar het valt me wel op dat dit toch voor een groot deel medelanders zijn.
Gelul. Hoe valt je dat op dan? Er klopt namelijk geen bal van. De cijfers tonen je ongelijk.
Bron?
Verplichtte kost voor ieder die nog blijft volhouden dat het allemaal door de buitenlanders komt:

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... liteit-pub
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door Harro »

wittmann schreef:dat heet niet deporteren maar uitzetten en dan hoeft hij nog niet meteen nazi te zijn!!
En wat is het verschil tussen deporteren en uitzetten? Tegen hun zin inwoners van Nederland naar het buitenland brengen is deportatie. Deporteren = wegvoeren, als straf of maatregel naar een verbanningsoord of strafkamp brengen. In dit geval is het verbanningsoord het land van herkomst (of herkomst van voorouders).
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Skylighter schreef:
Drs. S. schreef:Wat wordt er eigenlijk bedoeld met medelanders? Medelanders van de nederlanders, of medelanders van die gast die je (Cas) in elkaar sloeg?
Ik denk dat hij Marrokanen, Turken en Antillianen bedoeld.

Antillianen, zijn rijksgenoten.
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Cas, ik kan een klein beetje begrijpen hoe je je voelt.

Ben een paar maanden geleden bijna in elkaar geslagen.
Een 'medelander' stond met zijn auto op het fietspad en ik fietste daar. Ik zei niets, keek alleen maar wat geërgerd en fietste door. Al snel hoor ik hoe een auto met gierende banden optrekt (ondanks dat het wat fantasierijk klinkt, was het echt waar), achter me aan komt en me begint af te snijden. Ik kon nog ontkomen, 'vluchtte' verder maar hij haalde me opnieuw in. Hij stopte, stapte uit en kwam af me af. Als een bezetende keerde ik me met fiets en al om en vluchtte straat in straat uit tot ik me moest verschuilen in een steegje. Gelukkig ken ik de weg hier in Haarlem goed en hij wat minder, anders was ik er niet zo heel vanaf gekomen!

Er waren nog twee andere mensen bij mij op dat moment en een moeder van een van die twee was advocate. We hadden geen kenteken of duidelijk signalement, maar ze adviseerde ons toch aangifte te doen. Dat deden we, maar werden door de politie totaal niet serieus genomen. In plaats van enig gerustgesteld te zijn, verliet ik het bureau alleen maar meer verontwaardigd.

Het mag een vooroordeel zijn dat de politie niets doet Harro, maar ik heb al meerdere malen meegemaakt dat de politie tegenwoordig verre van 'je beste vriend' is.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Re: Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door Dean- »

Harro schreef:
wittmann schreef:dat heet niet deporteren maar uitzetten en dan hoeft hij nog niet meteen nazi te zijn!!
En wat is het verschil tussen deporteren en uitzetten? Tegen hun zin inwoners van Nederland naar het buitenland brengen is deportatie. Deporteren = wegvoeren, als straf of maatregel naar een verbanningsoord of strafkamp brengen. In dit geval is het verbanningsoord het land van herkomst (of herkomst van voorouders).
Dus iedereen die in Nederland komt om wat voor een reden dan ook moeten we maar toelaten :roll:
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Het voorstel van Verdonk juich ik van harte toe. Het argument van bertjan dat je 'iets uit de winkel meeneeemt en vergeet te betalen' is te belachelijk voor woorden. Mensen die zulke kleine criminelen feiten plegen zullen ook sneller neigen naar wat grotere criminialiteit. En dat moet vroegtijdig de kop in worden gedrukt.

Dit voorstel geldt niet alleen voor 'gekleurde' asielzoekers (voordat daar weer mensen over vallen).
En ook geldt dit plan niet voor erkende vluchtelingen.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Re: Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door siggel »

Dean- schreef:
Harro schreef:
wittmann schreef:dat heet niet deporteren maar uitzetten en dan hoeft hij nog niet meteen nazi te zijn!!
En wat is het verschil tussen deporteren en uitzetten? Tegen hun zin inwoners van Nederland naar het buitenland brengen is deportatie. Deporteren = wegvoeren, als straf of maatregel naar een verbanningsoord of strafkamp brengen. In dit geval is het verbanningsoord het land van herkomst (of herkomst van voorouders).
Dus iedereen die in Nederland komt om wat voor een reden dan ook moeten we maar toelaten :roll:
Dat is volgens mij nooit beweerd.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Mich schreef:Het voorstel van Verdonk juich ik van harte toe. Het argument van bertjan dat je 'iets uit de winkel meeneeemt en vergeet te betalen' is te belachelijk voor woorden. Mensen die zulke kleine criminelen feiten plegen zullen ook sneller neigen naar wat grotere criminialiteit. En dat moet vroegtijdig de kop in worden gedrukt.

Dit voorstel geldt niet alleen voor 'gekleurde' asielzoekers (voordat daar weer mensen over vallen).
En ook geldt dit plan niet voor erkende vluchtelingen.
Daarbij, word het nog eens extra beoordeelt. Naar gelang situatie ed. het is echt niet zo als iemand geen eten kan betalen en iets steelt meteen terug moet (voorbeeldje ;))
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Re: Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door Dean- »

siggel schreef:
Dean- schreef:
Harro schreef: En wat is het verschil tussen deporteren en uitzetten? Tegen hun zin inwoners van Nederland naar het buitenland brengen is deportatie. Deporteren = wegvoeren, als straf of maatregel naar een verbanningsoord of strafkamp brengen. In dit geval is het verbanningsoord het land van herkomst (of herkomst van voorouders).
Dus iedereen die in Nederland komt om wat voor een reden dan ook moeten we maar toelaten :roll:
Dat is volgens mij nooit beweerd.
Dat beweer ik ook niet.
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Harro,

Je hebt wat mij betreft op alle door jou genoemde punten gelijk. Je moet wel voorzichtig zijn met je opmerking over het beheersen van de taal, want ook in jouw bijdragen heb ik spelfouten ontdekt.

Je vergeet volgens mij dat Cas in doodsangst heeft gezeten toen hij door deze man werd aangevallen. In zo'n situatie gaat iedereen minder genuanceerd denken. Cas gaf dan ook direct aan dat we hem niet op zijn woorden moesten pakken.

Verder vergeet je volgens mij dat velen van ons, waaronder ikzelf, negatieve ervaringen hebben voor wat betreft het in actie komen van de politie.

Daarnaast is er sowieso een negatief sentiment jegens buitenlanders. Dáár heb je een goed punt.

Een oproep aan iedereen : ALSJEBLIEFT PROBEER GENUANCEERD NA TE DENKEN, MET NAME OVER DE OMGANG MET MENSEN VAN BUITENLANDSE KOMAF !

Het is erg eenvoudig de schuld van veel onrecht neer te leggen bij een specifieke bevolkingsgroep. Het 'zondebok' principe.
We weten allemaal waar dit toe kan leiden......
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie