Betalen met Ebay en Paypal

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Betalen met Ebay en Paypal

Bericht door Michiel M. »

Hey,

Aangezien er veel onduidelijkheid is bij sommige verzamelaars over Ebay en Paypal, heb ik dus even een topicje gemaakt.

Stap 1: Het aanmelden

Voordat je actief kunt zijn op Ebay moet je jezelf aanmelden. Dit spreekt voorzich.
Afbeelding

Het aanmelden bij Paypal spreekt ook voor zich. Ga naar http://www.paypal.com en klik op 'Sign in'
Afbeelding

Als jezelf bij Paypal hebt aangemeld krijg je een internet account op Paypal.
Je krijgt een ID, waar je je geld op kan overmaken.
Dit doe je zo:

-Meld je aan
-Klik op 'add funds'
-Klik op de link 'Transfer Funds From a Bank Account in the Netherlands'
-Vul op je overschrijvings forumlier (of internet) in bij:
Persoon (Van): Bank of America, N.A.
Te: Amsterdam
Rek.nummer: 266566472
Omschrijving: Je eigen ID, bijv: jdyhnnldio

Als Paypal het geld heeft ontvangen en op je rekening heeft gezet, ben je klaar om het te gaan betalen.
Als het geld op je Paypal rekening staat, ontvang je een mail van Paypal ter bevestiging.

Stap 2: Het bieden

Het bieden spreek ook voorzich, ga naar de advertentie en klik op 'Bieden'. LET OP! Bij eBay geldt de regel: Bieden = kopen.
Bied dus alleen als je zeker weet dat je het geld ervoor hebt, en dat je het ook echt wilt hebben.
Afbeelding

Stap 3: Het betalen

Als je het object gewonnen hebt, moet je het natuurlijk betalen. Klik op 'Nu betalen'.
Je kan het natuurlijk alleen betalen als het geld op je Paypal rekening staat.
Afbeelding

Dan kom je in dit scherm, check altijd of je adres nog klopt!!
Afbeelding

Daarna kom je hier, check of het bedrag klopt, zo niet. Verander het!
Afbeelding

Daarna kies je de betaal methode. Klik paypal aan, en klik op Continue.

Afbeelding

Stap 4: Wachten en inlichten

Daarna is het makkelijk om de verkoper even in te lichten dat je het object betaalt hebt. En dan is het enigste wat je kan doen, WACHTEN! Het ergste van allemaal :wink: . Meestal gebruiken de verkopers de snelste verzending. Deze duurt ong 2 weken.

Hopelijk is het nu wel duidelijk!

Groeten,

Michiel
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Goed topic Michiel !
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Dankje Roel!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Ik zal wel als een leek overkomen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Is het nu noodzakelijk een credit-card te hebben voor PayPal-betalingen of niet?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dat is niet nodig, je kan ook via een bankrekening geld overschrijven naar je paypalrekening, dit doe je volgens mij door op het knopje geld toevoegen te klikken :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

@ Michiel M.: Bedankt voor de toelichting! Nu kan ik eens wat verder kopen dan op ebay.be-fr-de, ect.

@Auke: bedankt voor uw vraag :wink: Ik zat namelijk met dezelfde vraag. Nu kan ik ook in landen kopen die geen euro hanteren! Want als simpele werkmens heb ik geen creditcard...
For King & Country
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

leieboordbewoner schreef:@ Michiel M.: Bedankt voor de toelichting! Nu kan ik eens wat verder kopen dan op ebay.be-fr-de, ect.

@Auke: bedankt voor uw vraag :wink: Ik zat namelijk met dezelfde vraag. Nu kan ik ook in landen kopen die geen euro hanteren! Want als simpele werkmens heb ik geen creditcard...
Jij als inwoner van Belgie is verplicht een Credit Card te hebben voor PayPal. Bankrekening is alleen voor Nederlanders....

779
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

sobel schreef:dat is niet nodig, je kan ook via een bankrekening geld overschrijven naar je paypalrekening, dit doe je volgens mij door op het knopje geld toevoegen te klikken :)
Niet helemaal waar, althans een jaar terug niet. Ik heb toen ook een topic geopend voor Paypal.

Je kan tot 750 euro (of iets dergelijks) besteden en daarna moet je een creditcard registreren. Zo was het althans een tijd geleden. Vandaar dat ik nog geen Paypal account heb....Maar tot 750 eur (zoiets) is het niet nodig nee :).

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

779 schreef:Jij als inwoner van Belgie is verplicht een Credit Card te hebben voor PayPal. Bankrekening is alleen voor Nederlanders....
779
:x meen je dat nu?! Tja, binnenkort zal het wel vereenvoudigen zeker...?
For King & Country
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Bedankt Sobel! Ik geloof dat ik het eindelijk begin te begrijpen.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

VAAG,, toen wij laatst Paypal hebben aangemaakt, hebben we nog gebeld of je het ook met een bankrekening kon doen, ze zeiden toen nee, je moet dan een Creditcard hebben...
SignalH
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:10

Bericht door SignalH »

Voor (ons) Belgen is het met creditcard.

Een Visa kost (als ik me niet vergis) 20 Euro op jaarbasis *, maar je kunt er dan ook véél meer mee doen dan enkel PayPal.

Voor de rest is PayPal wreed gemakkelijk en dat ook buiten Ebay om.

Vriendelijke groeten,


* als je soms het verschil in prijzen ziet tussen Ebay.be & Ebay.com (leve de lage $ :) ) of Ebay.uk heb je er je 20 Euro zo uit, zelfs ondanks de verzendingskosten.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Goed, na mijn eerste betaling via PayPal te hebben gedaan, zit ik toch nog met een vraag.

Ik neem aan dat PayPal op de één of andere manier ook wat wil verdienen. Nu moet ik als koper evenveel betalen als ik via PayPal betaal, via overschrijving betaal, of cash stuur. Moet de verkoper dan de PayPal-kosten ophoesten? Maar als dat zo is, waarom zien verkopers dan over het algemeen liever betalingen via PayPal zonder daar meer voor te rekenen?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

De ontvanger van het geld betaalt de Paypal kosten...

De verkoper wordt wel ogenblikkelijk betaald en meestal zijn de Paypal-fees al in de verkoopsprijs verrekend...

JOhan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Bedankt! Heeft iedereen hier verder goede ervaringen met PayPal? Er zijn tenslotte ook sites als http://www.paypalwarning.com , http://www.fuckpaypal.net en http://www.paypalsucks.com ...
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Plaats reactie