Wat is de 'trots' van je verzameling?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Hier twee jasjes uit mijn collectie op het gebied van de Duitse Polizei van 1933-1945

links: Major der Schutzpolizei. Zilverdraad handgestikte insignes. als nieuw
rechts: Zugwachtmeister der Schutzpolizei uit Dortmund.

Beide jasjes 100% origineel en correct. Insignes zijn nooit verwijderd geweest.

Afbeelding
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Mooie uniformen Ernst.

Adrian.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

wow moooooooooi
Starting up again
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

prachtig, heb je ook polizei sjako's? als ik het goed schrijf?
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Roel,
nee ik heb op dit moment geen Tschako's in mijn verzameling. Vanwege krappe kas beperk ik mijn aankopen nu tot papier (Voorschriften, tijdschriften, foto's, fotoalbums etc allemaal van de Duitse Polizei)

Wanneer de kas weer gevuld is komen op een gegeven moment vanzelf die Tschako's wel binnenwandelen. 8)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Die krappe kas kennen we allemaal,

ik had al mijn hoop gezet op de oudejaars loterij, maar helaas :)
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

krappe kas? krappe kamer zal je bedoelen... :) ik kan het echt NERGENS meer fatsoenlijk kwijt... ik denk dat ik de zolder maar is ga opruimen ofzo...
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Guido,
als ik praat over Tschako's heb ik het over prijzen van 500Euro voor een manschappen Tschako tot minstens 1200Euro voor een Officiers Tschako.

Bij dat soort bedragen is het geld eerder op dan dat de ruimte vol raakt. :)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Mooie uniformen, Ernst!!!

Echt heel erg mooi.
Schitterende armadelaars!

Ik hoop ooit ook eens een paar mooie Polizei-uniformen te bemachtigen!

Bjorn.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

En die zijn van jouw :shock: Damn, mijn god, hoe lang verzamel je al, Ernst?
Kan je wat meer vertellen over de achtergronden van de uniformen?
Wat heb je nog meer?
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Stijn,
die twee jasjes zijn inderdaad van mij :D

Ik verzamel spul van de Duitse Polizei. Hierbij ga ik voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Voor zeldzame spullen ben ik bereid best wat neer te tellen.

Ik ben begonnen met verzamelen in 1995. Langzaam uitgebouwd totdat ik een Wehrmacht uitrusting compleet had, een K98(met zf41 vizier), een Lee Enfield en her en der noch wat spulletjes.

Toen is het een tijdje still geweest, heb op een gegeven moment de hele meuk verkocht en ben opnieuw gestart (juni 2001)

Toen nog met polizei EN Hitlerjugend. In die tijd heb ik de waarde van kwaliteitsspullen leren kennen. Het HJ jasje dat ik had was incompleet. Dat heeft me toen een hoop moeite, tijd en geld gekost om compleet te krijgen. Toen ik het eenmaal verkopen wilde koste ook dat heel veel moeite. Afgelopen juni heb ik die hele set uiteindelijk verkocht en al dat geld (ca 900E) in mijn Polizei verzameling gestopt.

In juni 2002 ben ik begonnen met mn website en heb ik mij toegelgd op het verzamelen van regelementen van de Duitse Polizei. Even daarvoor had ik ook mn eerste fotoalbumje gekocht.

In de korte tijd sinds is mn collectie aardig gegroeid en heb ik een paar mooie en zeldzame items aan mijn collectie kunnen toevoegen.
Zo heb ik de volledige set gebonden kledingvoorschriften voor de Duitse polizei van ca 1938.

grootste vondst was echter toch wel een herdenkingsfotoalbum dat in 1935 is uitgereikt aan de Kommandeur d. Schutzpolizei in Hamburg toen hij vertrok bij de Polizei. Ik heb via archieven een krantenartikel weten te achterhalen van december 1935 waarin dat album (dat dus nu bij mij in huis is) wordt genoemd. Leuk voor hun die handtekeningen verzamelen: In dat album staat 68 originele handtekeningen oa. van mensen die later SS-generaal worden en andere hoge functies bekleden.

dit was even een kleine samenvatting
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Hier een afbeelding van het HJ jasje met toebehoren dat ik in mijn vorige post noemde. Het is tegenwoordig bij een verzamelaar in St. Petersburg, Rusland.
Het is een jasje van de Flieger-HJ, de afdeling waar jongens dmv oa zweefvliegen werden voorbereid op de Luftwaffe.
Afbeelding
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Heeft het niet lange tijd te koop gestaan op QOOP voor 800 of iets dergelijks? Ik meen het te herkennen.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Het heeft inderdaad een tijd te koop gestaan op Qoop ja.
Het heeft ook eens een dagje in Huizen op de Beurs gestaan op de tafel van een vriend.
Het is uiteindelijk dus naar Rusland verhuisd.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

mooie jas.. vraag me alleen af waarom zou je zoiets weg willen doen!
Plaats reactie