Situatie in Frankrijk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Situatie in Frankrijk

Bericht door Robin V »

Wat vinden jullie van de hudige situatie in Frankrijk? Ik was eigenlijk verbaasd dat er nog geen topic geopend was hierover.

Wat mij vooral opvalt is dat er ontzettend weinig repliek is uit linkse hoek. De (linkse) media schijven de 'incidentjes' af door het feit dat dit zogezegde kansarmen zijn.

Mijn mening:
Kansarm? De meeste van die allochtonen (en het zijn ECHT wel allochtonen) zijn uit vrije wil gestopt met school en weigeren jobs omdat ze toch kunnen leven van hun uitkering en rondhangen op straat. Dat ze worden gediscrimineerd is rasechte bullshit. Werknemers nemen aan op basis van motivatie, verleden, en beroepservaring. De rellen (toekomstige burgeroorlog?) zijn het gevolg van jarenlange struisvogelpolitiek. "Laat maar komen, die vreemdelingen. Wij staan open voor alle culturen."

Ik verwacht binnenkort (hoewel er al enkele opstootjes zijn die doodgezwegen worden) ook rellen in de probleemwijken in Brussel (Molenbeek, Schaarbeek, Sint-Gillis, Anderlecht,...) en Antwerpen (Borgerhout,...). Deze problematiek bestaat al langer dan vandaag. Ooit moest het er eens van komen...
Hoe ik weet dat er rellen in België zullen volgen? Een voorbeeldje :
in Vilvoorde (mijn woonplaats...) rijden opvallend veel auto's rond met allochtone inzittenden en Franse nummerplaten, locale tennisclub is beschadigd en graffitislogans verschenen op de muren ("On a des amis à Paris-Wij hebben vrienden in Parijs"; "Vive Al-Qaeda-Leve Al-Quaeda";enz...)

Er moet door de regering voorzorgsmaatregelen getroffen worden. Zoniet dreigen de geïntegreerde allochtonen hier het slachtoffer van te worden.

Grote overwinnaar in deze periode is alweer het Vlaams Belang. En terecht.

EDIT : Past misschien beter in 'Discussiëren'...
Laatst gewijzigd door Robin V op 10 nov 2005, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Re: Situatie in Frankrijk

Bericht door PPL »

Robin Vercammen schreef:EDIT : Past misschien beter in 'Discussiëren'...
Klopt, bij deze...

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Situatie in Frankrijk

Bericht door Peter M »

In Antwerpen zijn er al wat auto's in brand gestoken. Niets in vergelijking met vorig jaar, toen een geestesziek man iemand van Marokkaanse afkomst had neergeschoten.

Zaken als deze rellen zijn gedroomde gebeurtenissen voor verschillende partijen, één 'winnaar' uitkiezen lijkt mij nogal moeilijk. De één kan het aanbrengen als onvermijdelijk gevolg van de multiculturele samenleving, de ander als drukkingsmiddel om het beleid te veranderen.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Dit stond al heel lang te gebeuren. Het is een tijdbom die op ontploffen staat, en met nog maar erg weinig tijd op de klok. Het is nu aan Europa om te laten zien hoe ze deze crisis op kunnen lossen. In hoeverre dit zal escaleren is wat mij betreft de maatstaaf voor de efficientie van onze moderne samenleving en Europa als geheel.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Kansarm??? Je moet eens kijken hoe ze gekleed gaan, kansarmen kopen geen merkkledij.
In vele wijken in grootsteden voel je je als vlaming "een vreemdeling". Binnen enkele 10 tallen jaren blijft niks meer over van waar Jan Breydel en Pieter De Koninck voor streden en , vaarwel vlaamse eigenheid.
Buitenlanders /moslims die zich aanpassen, daar heb ik geen probleem bij. Zolang ze bvb met niet tevelen in een wijk of straat of gebied wonen. Zijn ze dan met meerderen en zullen dan mettertijd "foert" zeggen tegen het aanpassen, dan bouwen ze hun eigen wereldje op en dan krijg je altijd problemen;sorry maar ik geloof niet in rustige multi culturele samenleving.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
pingwin
Lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 okt 2005, 11:04

Bericht door pingwin »

Wat mij vooral opvalt is dat er ontzettend weinig repliek is uit linkse hoek. De (linkse) media schijven de 'incidentjes' af door het feit dat dit zogezegde kansarmen zijn.
Als ie bedoeld was als uitlokker, gelukt! :)

Valt wel mee dacht ik zo, links houdt zich zeker niet stil. De Franse regering kiest ook duidelijk voor een rechts-links beleid als oplossing. Korte termijn repressie (de rechtse benadering) en dan een programma om de oorzaak van het probleem weg te nemen (de linkse benadering).
Dat worden gediscrimineerd is rasechte bullshit.
Prachtig taalkundig hoogstandje! :)
(heb je ook onrasechte bullshit?)

Maar wat je doet is de situatie van die islamitische allochtonen bagataliseren. Je stelt dat ze er zelf verantwoordelijk voor zijn en dat het hun eigen schuld is. Je stelt ook dat het zo is omdat ze het zo wel prima vinden. Waarom lopen ze dan te rellen?
Buitenlanders /moslims die zich aanpassen, daar heb ik geen probleem bij. Zolang ze bvb met niet tevelen in een wijk of straat of gebied wonen. Zijn ze dan met meerderen en zullen dan mettertijd "foert" zeggen tegen het aanpassen, dan bouwen ze hun eigen wereldje op en dan krijg je altijd problemen;sorry maar ik geloof niet in rustige multi culturele samenleving.
Multiculturele samenleving, dat is iets anders dan een Nederlandse/Belgische samenleving met een zooi volledig aangepaste allochtonen. Dat betekend dat wij ook concessies zullen doen, iets waar we helemaal niet op zitten te wachten. Maar wat wel gaat gebeuren :)
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Ik weet niet precies wat ik ervan moet vinden...

ten eerste, er word nu al veel geld uitgetrokken door de EC voor kansarme gebieden bij grote steden (extra geld, bovenop de rest)

en gaat de Franse regering ook problemen aanpakken....maar daar tegenover staat dat er wel duizende auto`s zijn uitgefikt, en gebouwen ook...

Beetje dilemma, aan de ene kant is het goed, andere kant niet...
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
DoD - source
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:25

Bericht door DoD - source »

ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden. ik weet namelijk niet wat precies de OORZAKEN zijn. 1 ding weet ik wel: met geweld los je niks op....

ik vind het goed van rankrijk dat ze die mensen het land uitgooien, als ze toch geen toekomst hebben en alleen de samenleven verzieken fl*kker dan lekker op. en zoek in je iegen land een baantje :!:

ik heb echt helemaal niks tegen buitenlanders zo lang ze zich maar normaal gedragen. en nogmaals met geweld los je niks op maar maak je de zaak alleen maar erger. tuurlijk zat het eraan te komen maar wat moet je er aan doen.....
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Jullie zouden de film "la heine" eens moeten kijken.
Dat laat de spriraal van negativiteit en geweld goed zien.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

DoD - source schreef:ik vind het goed van rankrijk dat ze die mensen het land uitgooien, als ze toch geen toekomst hebben en alleen de samenleven verzieken fl*kker dan lekker op. en zoek in je iegen land een baantje :!:
Dus ze moeten uit Frankrijk, maar wel in Frankrijk een job zoeken? Of spreek je over de minderheid zonder Franse nationaliteit?
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Arjen schreef:Jullie zouden de film "la heine" eens moeten kijken.
Dat laat de spriraal van negativiteit en geweld goed zien.
'La heine' mag in België niet uitgezonden worden.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
-Sniper-
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 jun 2005, 21:46
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Bericht door -Sniper- »

Ik volg het niet helemaal wat er daar aan de hand is zolang het volgende week maar rusig is want dan moet ik richting parijs om een potje te gaan laser schieten.

Maar die buitenlanders die niks doen zijn er overal, gistere nog bij ons op het werk was er weer eentje die nog nooit gewerkt had en zijn vrouw ook niet maar wel on comanderen en af zitten kankeren ZOUT TOCH FF LEKKER OP.

Ik ken eigelijk maar weinig buitenlanders die zich maar goed aan passen.

En zijn er in Duitsland ook al niet wat auto's aangestoken?
Greetzzz -Sniper
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

-Sniper- schreef:Ik volg het niet helemaal wat er daar aan de hand is zolang het volgende week maar rusig is want dan moet ik richting parijs om een potje te gaan laser schieten.

Maar die buitenlanders die niks doen zijn er overal, gistere nog bij ons op het werk was er weer eentje die nog nooit gewerkt had en zijn vrouw ook niet maar wel on comanderen en af zitten kankeren ZOUT TOCH FF LEKKER OP.

Ik ken eigelijk maar weinig buitenlanders die zich maar goed aan passen.

En zijn er in Duitsland ook al niet wat auto's aangestoken?
Wil je even dimmen, beste, dit soort taalgebruik siert je bepaald niet.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zero tolerance beleid nu, en proberen de problemen op zo'n kort mogelijke termijn op te lossen.
Dat lijkt mij het beste.

Overigens is er wel zo'n "tocht" voorbereid in Brussel. Aanstaande zaterdag zou het losbranden. [Bron: Internation.be]

Zie net dat de post is verwijderd.
Geenstijl.nl staat ook wat.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

-Sniper- schreef:Ik volg het niet helemaal wat er daar aan de hand is zolang het volgende week maar rusig is want dan moet ik richting parijs om een potje te gaan laser schieten.

Maar die buitenlanders die niks doen zijn er overal, gistere nog bij ons op het werk was er weer eentje die nog nooit gewerkt had en zijn vrouw ook niet maar wel on comanderen en af zitten kankeren ZOUT TOCH FF LEKKER OP.

Ik ken eigelijk maar weinig buitenlanders die zich maar goed aan passen.

En zijn er in Duitsland ook al niet wat auto's aangestoken?
Er zijn wel buitenlanders die zich goed aanpassen in Nederland. Denk eens aan Amerikanen, Engelsen, Iitalianen, Spanjaarden en Chinezen.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gesloten