junior Re-enactment groep voor de jongere mensen

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Captain da Costa
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 nov 2005, 23:50
Locatie: Lisserbroek
Contacteer:

junior Re-enactment groep voor de jongere mensen

Bericht door Captain da Costa »

Hallo allemaal,

Op 5 mei heb ik met enkele vrienden een re-enactment groepje opgericht voor kinderen van 10-18 jaar. Momenteel is de webmaster bezig met het maken van een website die http://www.let-airborne-live.tk gaat heten.
We spelen de 2nd Battalion, 506th PIR, 101st airborne na. Ja inderdaad, die ene uit de Band of Brothers serie. De meesten van ons beschikken al over M42 jumpsuits en we zijn ook van plan om M43's te gaan kopen. Het is niet noodzakelijk dat je een M42 hebt, maar het zou wel erg prettig zijn. Daarnaast kan je ook gewoon je vader's plunjebaal uniform aantrekken en er airborne insignia's op naaien. De "echte" re-enactment groepen zouden dit nooit toestaan, maar aangezien wij nog niet zoveel geld hebben doen wij daar niet zo moeilijk over.
We hebben al aan enige evenementen meegedaan zoals de airbornewandeltocht en de Red Ball Express IV. In december gaan we ook de Bastogne Historic Walk lopen in Bastogne. Mocht je interesse hebben, dan kan je mij mailen dan geef ik je wat meer info.

Groetjes,

Captain da Costa
CO junior Easy Company, 506th PIR, 101st airborne
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

no offence,

maar ik haat die site, gewoonweg te irritante achtergrond.
Gebruikersavatar
Captain da Costa
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 nov 2005, 23:50
Locatie: Lisserbroek
Contacteer:

Bericht door Captain da Costa »

Ja, daar word ook wat aan gedaan. Ik heb de webmaster er al op aangewezen. Ik vond het ook zeer irritant.
-Sniper-
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 jun 2005, 21:46
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Bericht door -Sniper- »

welkom op dit forum :wink:
Greetzzz -Sniper
Gebruikersavatar
Captain da Costa
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 nov 2005, 23:50
Locatie: Lisserbroek
Contacteer:

Bericht door Captain da Costa »

thnx :)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Stoppen met roken hé..
Ga je van kuchen!


*kuch
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

:|

Tsja, ik weet niet...

Ik zou zeggen: wacht nog een paar jaar en ga dan re-enacten met echt goede spullen.

Tot die tijd kunnen jullie wel met KTR meerijden (zelfde "uniformen")...

:wink:

Om nou tussen de mensen te gaan lopen die wel duizenden euro's spenderen aan goede en correcte uniformen is een beetje jammer.
Gebruikersavatar
Captain da Costa
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 nov 2005, 23:50
Locatie: Lisserbroek
Contacteer:

Bericht door Captain da Costa »

Mijn clubje is ook meer bedoeld voor de mensen die te jong worden gevonden door de "echte" re-enactmentgroepen en die ook geen authentieke uniformen hebben. Zie het meer als een soort voorbereiding voor de "real thing". Ze kunnen dan wat ervaring opdoen en zich tenminste niet down voelen zoals ik dat eerst deed omdat ik niet mee kon doen met de re-enactors. Dus kids, mochten jullie zin hebben, aarzel vooral niet om lid te worden.
By the way, Duitsers zijn ook welkom. Dan hebben we tenminste iemand om tegen te vechten. En dat roken, ach, das life re-enactment ;). Ik doe het ook alleen maar op evenementen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah...

een partysmoker




hihi

sorry voor de a's
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Mag mijn broertje van bijna 8 ook meedoen?
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Mag mijn broertje van bijna 8 ook meedoen?

_/-\o-
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

het is opzich wel een leuk idee, maar ik zou het dan wat beter aanpakken.

ik zie een foto met iemand met kaplaarsjes...

van alles door elkaar het ziet er gewoon niet mooi uit.

is bij sommigen wel iets over de achtergrond van de oorlog bekend?
over hoe het is gegaan enz..

en gewoon een patch erop naaien... dan ben je dus iemand van de nederlanse genie ofzo met een ander embleempje en kisten die er niet bij horen..

mischien is het beter om het wat ''echter'' te houden...

het het soldaatje spelen wat meer weg te laten.




sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

sobel schreef:
mischien is het beter om het wat ''echter'' te houden...

het het soldaatje spelen wat meer weg te laten.
Jah hallo! Iemand van 11 die zich als paratrooper verkleed kan alleen maar soldaatje spelen vind ik!
Gebruikersavatar
Captain da Costa
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 nov 2005, 23:50
Locatie: Lisserbroek
Contacteer:

Bericht door Captain da Costa »

Mijn groepje is juist voor degenen die nog te jong zijn voor dat soort dingen. We eisen heus niet dat iedereen in authentiek uniform rond moet lopen alhoewel ik daar wel de voorkeur aan geef. Het is trouwens ook veel leuker om in "the real thing" rond te lopen.

De hoge eisen die jij stelt aan zo'n groepje worden vooral in de echte re-enactment groepen voor de volwassenen gesteld. Je moet toch niet verwachten dat een stelletje kids in compleet authentieke uniformen rondlopen? Dat zou overigens ook geldverspilling zijn aangezien ze hoogst waarschijnlijk uit hun uniformen zullen groeien.

Er zijn zoveel kinderen die echte re-enactors hebben gezien en dan denken "Wauw, kon ik dat ook maar doen". Dat heb ik vier jaar geleden ook gehad en ik vond het altijd jammer dat de echte re-enactment groepjes tegen mij zeiden "wacht maar tot je 18 bent". Dat stelde mij enorm teleur en liet mij de moed een beetje in de schoenen zakken. Dat wil je toch ook niet doen met die kids die nu staan te springen om toch mee te kunnen doen? Je moet niet al teveel van kinderen verwachten.

Over de kennis hoef je je ook geen zorgen te maken, want ik heb al vier jaar onderzoek gedaan naar hoe de paratroopers leefden. Zelfs de muziek uit de oorlogstijd ken ik uit mijn hoofd en kan ik op mijn klarinet spelen (niet alles natuurlijk :P ).

Daarnaast moet je mijn groepje ook maar zien als een soort "boot camp" waar de kinderen alles al weten zullen krijgen van hoe de para's hebben geleefd, hoe je je "webgear" in elkaar moet zetten enzovoort. Als ze dan 18 zijn geworden zijn ze helemaal op en top "getraind" en kunnen ze gelijk aan de slag bij de echte re-enactment groepjes.

Ook als je die kinderen al van jongs af aan zelf laat ervaren hoe die "angels from the sky" hebben geploeterd voor onze vrijheid zullen ze ook wat meer waardering tonen voor die soldaten. Want ik vertel je, ik heb al veel meegemaakt als het gaat om re-enactment en ik heb enorm veel bewondering voor die para's gekregen doordat ik hetzelfde heb ervaren als hun. Dus neem het alsjeblieft niet kwalijk als er een paar niet in M42's rondlopen maar in zoals jij zegt "iemand van de nederlanse genie ofzo met een ander embleempje en kisten die er niet bij horen". En hoe moet het anders "echter"? Die kinderen voelen zich geweldig als ze zoiets kunnen doen als wat er in mijn groepje gedaan wordt. Dat kan je toch niet van ze afnemen?

Trouwens, er worden ook eisen gesteld in mijn groepje. Je moet wel een fatsoenlijk uniform bij je hebben en om eerlijk te zijn, die "NATO" jassen van je vader's plunjebaal lijken wel erg veel op M43's en die helmen zien er al helemaal uit als M1 helmen (op de kurkschilfers in de verf na dan). Dus we zijn niet alleen maar een "oorlogje spelen" clubje. We hebben wel degelijk historisch besef. Ik ben namelijk ook van plan om uitjes naar musea te gaan maken zodat die kids juist meer te weten krijgen over wat er allemaal in de oorlogstijd gebeurde.

Ow ja, skylighter, tuurlijk mag je broertje meedoen. Iedereen mag meedoen zolang hij er lichamelijk tegen kan.
Gebruikersavatar
lee enfield
Lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 02 jan 2005, 23:51

Bericht door lee enfield »

een kind van 8 hoort niet in een pak 8)
oja julie waren dat van mag ik op de foto met de thomson

greetzz
kevin
Gesloten