Geloof

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Wat is jouw geloof

Moslim
3
6%
Christelijk
13
26%
Boedistisch
0
Geen stemmen
Joods
0
Geen stemmen
Anders
3
6%
Geen geloof
24
48%
Atheïst
4
8%
Agnost
1
2%
Protestants
2
4%
Hindoeïst
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 50

Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

tjah pech dan voor mij :D
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik heb gestemt op anders. Ik heb vaak gedacht: is dit dan iets maar niets was het.
Ik geloof in ieder geval zeker en vast.
Ik geloof in energie en dat iedereen van oorsprong goed is en hier komt om te bestaan en zo te groeien. Ik geloof dat we onze energie alles kunnen laten doen maar dit onszelf beletten doordat we onze slechte kanten kennen en onszelf dus tegenhouden. Ik geloof dat er een energie overal heerst die ons beïnvloedt op manieren die we niet snappen. Ik geloof niet in een wezen die god is. Wel in energie die god genoemt wordt.

Ik ben vast niet duidelijk genoeg nu...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Ik heb ook anders gestemd

Vind het een grote dikke onzin dat geloof

En heb ook een hekel aan die schijnheilige op zondag mogen ze niks maar wel moeten trouwen op hun 15de


Nee, ik heb er niks mee heb me er wel in verdiept
Paar keer naar de kerk geweest 1,5 jaar naar catechisatie geweest (trouw iedere week)

Maar als je dan hoort als iemand van 4 jaar onder de auto komt dat Gods wil is

Nee, dan hoeft dat van mij niet
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Veel mensen putten moed en hoop uit hun geloof en om geloven dan als onzin te bestempelen gaat mij veel te ver. Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wil en dat maakt geloof ook wel weer mooi. Al ben ik het wel eens met de bewering dat geloof vaak (mede) oorzaak is van oorlogen.

Ben zelf christen, mede doordat ik zo ben opgevoed, maar nog belangrijker nog omdat ik dat zelf ook wil. Ik ga niet naar de kerk, want dat hoeft van mij niet samen te gaan.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
zero
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 jul 2005, 13:15
Locatie: noordbergum

Bericht door zero »

Ik ben niet gelovig , Maar ik laat iedereen in zijn waarde als de andere mij dan ook maar in mijn waarde laat
Lieve mensen ga ook eens naar de site van onze engeltje
http://www.bieuwkjemaaike.vlindersite.nl
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

bertjan schreef:
En heb ook een hekel aan die schijnheilige op zondag mogen ze niks maar wel moeten trouwen op hun 15de
Als ze dat moeten dan hebben ze dat toch zelf gedaan.
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

alex schreef:Geen geloof, behalve het geloof in mezelf :P 8)
;) haha ben het helemaal met je eens Alex ;)!
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

Mich schreef:Veel mensen putten moed en hoop uit hun geloof en om geloven dan als onzin te bestempelen gaat mij veel te ver. Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wil en dat maakt geloof ook wel weer mooi. Al ben ik het wel eens met de bewering dat geloof vaak (mede) oorzaak is van oorlogen.

Ben zelf christen, mede doordat ik zo ben opgevoed, maar nog belangrijker nog omdat ik dat zelf ook wil. Ik ga niet naar de kerk, want dat hoeft van mij niet samen te gaan.
dit is toch een vrij land? en als je het geloof onzin vind dan mag je dat vinden... misschien niet zo passelijk om dat hier tegen iedereen te zeggen maargoed... als iemand dat vind verander je er niet veel aan...
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Ik dacht dat ik vroeger ook in niets geloofde. Dat God en alles er rond helemaal niet bestond.
Maar daar denk ik anders over sinds mijn vader een paar jaar geleden gestorven is. Ik kan niet bedenken dat na de dood er helemaal niets meer is. Ik wil (en doe dat nun ook echt)- geloven dat wanneer iemand sterft hij op een of andere manier ergens anders verder leeft. Je kan dit dan de hemel noemen..

Ik denk ook dat sommige mensen alleen maar geloven wanneer ze het nodig hebben.
Een geloof is helemaal geen onzin dus.. zoals Stravers het zo mooi formuleerde.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ik vind geloof anders ook voor mij onzin. Ik geloof er niet in en wat andere mensen doen... prima! Als iemand daarin gelooft is mij dat egaal.

Onzin of niet... iedereen zijn eigen mening dus...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Mike Hazeleger schreef:als je het geloof onzin vind dan mag je dat vinden...
Als jij dat ook vindt, kan je dan aangeven wat je onzin vindt aan geloof? Is er verschil in het onzingehalte van verschillende geloven?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

dit is toch een vrij land? en als je het geloof onzin vind dan mag je dat vinden...
Jeemig Mike, je doet net alsof ik de mensen die geloof onzin vinden beschuldig van landverraad of iets dergerlijks. Ik ben het simpleweg met Okke eens dat mensen zeggen: 'geloof is onzin', maar dat niet met duidelijke argumenten onderbouwen.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik heb een groot respect voor mensen die echt geloven en ook volgens de regels van dat geloof leven.

Ikzelf ben echter 100% Atheïst.

Het zou goed zijn als het geloof hier niet als "dikke" onzin werd bestempeld. Ieder zijn waarheid.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

het woord zecht het al GELOOF je gelooft het of je gelooft het niet

maar wat mij altijd wel op valt is dat iedereen die gelooft het van huis heeft meegekregen

en een kind kun je natuurlijk van alles wijs maken
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

bertjan schreef:het woord zecht het al GELOOF je gelooft het of je gelooft het niet

maar wat mij altijd wel op valt is dat iedereen die gelooft het van huis heeft meegekregen

en een kind kun je natuurlijk van alles wijs maken
Als we nu voor 2 generaties niet aan de kinderen vertellen dat Sinterklaas niet bestaat, dan gelooft iedereen over 50 jaar in Sinterklaas.
Geloof is geen onzin. Het geeft juist zin aan het leven, voor de mensen die dat nodig hebben.
Ikzelf ben ongelovig.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Plaats reactie