Is het waar dat Hitler na de oorlog nog leefde....

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren

Hitler Dood Of Levend

Peiling eindigde op 01 feb 2006, 20:43

Hitler is gevlucht.
5
11%
Hitler heeft zelfmoord gepleegd.
41
89%
Hitler is vermoord.
0
Geen stemmen
Hitler is gevangen genomen door de sovjets.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 46

vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

het gebit is zeker van Hitler, over de schedel valt te discussiëren, volgens Hitlers lijfwacht heeft Hitler op dezelfde manier zelfmoord gepleegd als dat de kogel is gegaan, de Russen willen echter geen DNA-onderzoek voor logische redenen. :wink:
Neuh, Hitler heeft zelfmoord gepleegd in zijn bunker. lijkt me sterk dta hij kaakloos door het leven is gegaan. :evil:
Ik heb er geen kracht meer voor
b2-t2
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 29 dec 2005, 21:09
Locatie: Oegstgeest

Bericht door b2-t2 »

Waarom is het zeker dat het gebit van Hitler is? Is er DNA bewijs?
En wat die schedel betreft: dat zou natuurlijk ook gewoon een stuk schedel van een willekeurige Duitse soldaat kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

b2-t2, ik heb je deze vraag al eerder gesteld, maar aangezien je nog niet geantwoord hebt, stel ik 'm nog maar eens. Je bent (terecht) skeptisch, maar wanneer ben jij dan bereid bent het verhaal van de Russen te geloven? En wat is dan wel jouw mening over dit onderwerp? Is Hitler ontsnapt?
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Ik denk dat Hitler zelfmoord gepleegd heeft, een meerderheid van de bronnen geeft dat aan en slechts een paar in mijn mening "conspiracy theorists" zegt dat ie nog leeft, sommigen zeggen zelfs dat ie naar Antartica is vertrokken of naar het centrum van de aarde. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

b2-t2 schreef:Waarom is het zeker dat het gebit van Hitler is? Is er DNA bewijs?
En wat die schedel betreft: dat zou natuurlijk ook gewoon een stuk schedel van een willekeurige Duitse soldaat kunnen zijn.
Ze hebben het onderzocht.
Hitler had de zelfde vullingen, zelfde vorm van de kaak.
Ik denk niet dat er nog iemand was met det zelfde vullingen.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Eric schreef:
b2-t2 schreef:Waarom is het zeker dat het gebit van Hitler is? Is er DNA bewijs?
En wat die schedel betreft: dat zou natuurlijk ook gewoon een stuk schedel van een willekeurige Duitse soldaat kunnen zijn.
Ze hebben het onderzocht.
Hitler had de zelfde vullingen, zelfde vorm van de kaak.
Ik denk niet dat er nog iemand was met det zelfde vullingen.
;) misschien had hij wel een dubbelganger?...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
b2-t2
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 29 dec 2005, 21:09
Locatie: Oegstgeest

Bericht door b2-t2 »

Mich schreef:b2-t2, ik heb je deze vraag al eerder gesteld, maar aangezien je nog niet geantwoord hebt, stel ik 'm nog maar eens. Je bent (terecht) skeptisch, maar wanneer ben jij dan bereid bent het verhaal van de Russen te geloven? En wat is dan wel jouw mening over dit onderwerp? Is Hitler ontsnapt?
Sorry, heb niet gezien dat je een vraag aan mij hebt gesteld. Dus bij deze mijn antwoord:
Ik heb de documantaire niet gezien, dus weet niet alle achtergronden.
Hitler heeft zelfmoord gepleegd, daar ben ik van overtuigd.

Maar ik vind het een beetje makkelijk van de Russen om te zeggen: Dit is de schedel van Hitler. Hoe weten ze dat? Waarschijnlijk zeiden ze dat om de triomf van het Rode Leger te benadrukken, een willekeurige schedel voor propaganda doeleinden. Dat Stalin kon zeggen: zie je nou wel, het Rode Leger is onoverwinnelijk.
Als ze komen met DNA bewijs, ben ik overtuigd. Net als in de rechtspraak is het niet zo totdat het tegendeel bewezen is. Maar Vincent zei al dat de Russen geen DNA onderzoek wilden. Waarom niet?

In de film Der Untergang wordt het lichaam van Hitler verbrandt. Als dat in werkelijkheid ook zo was en ze hebben dat grote stuk schedel en dat gebit gevonden, dan zouden er logischerwijs meerdere restanten moeten zijn. En waar zijn die dan?
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Waarom is het zeker dat het gebit van Hitler is? Is er DNA bewijs?
En wat die schedel betreft: dat zou natuurlijk ook gewoon een stuk schedel van een willekeurige Duitse soldaat kunnen zijn.
Zoals Eric al zei, de onderkaak van "Hitler" is vergeleken met Hitler tijdens een toespraak op een Leni Riefenstahl film en een röntgenfoto van Hitler gedurende de oorlog. De vullingen en kaaklijn en beugel klopten.
Als ze komen met DNA bewijs, ben ik overtuigd. Net als in de rechtspraak is het niet zo totdat het tegendeel bewezen is. Maar Vincent zei al dat de Russen geen DNA onderzoek wilden. Waarom niet?
Rusland is een erg politiek instabiel land, de lichaamsstukken van Hitler zouden als een heilig relikwie door neo's worden gezien.
In de film Der Untergang wordt het lichaam van Hitler verbrandt. Als dat in werkelijkheid ook zo was en ze hebben dat grote stuk schedel en dat gebit gevonden, dan zouden er logischerwijs meerdere restanten moeten zijn. En waar zijn die dan?
Het lijk van Hitler is door de Russen na de oorlog vernietigd, waarom ze deze "onderdelen" van zijn lichaam juist hebben bewaard is mij onbekend.

De schedel is inderdaad nog een twijfelgeval. Maar het feit dat én Hitler's personeel beweert dat de Hitler dood is, geen bewijs is dat Hitler de oorlog heeft overleefd en de Russen met dit bewijs aankomen is voor mij genoeg om te zeggen dat Hitler dood is.
Ik heb er geen kracht meer voor
b2-t2
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 29 dec 2005, 21:09
Locatie: Oegstgeest

Bericht door b2-t2 »

vincent schreef:Het lijk van Hitler is door de Russen na de oorlog vernietigd
Lijkt me sterk, waarom zouden zij dat doen?
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Omdat hij de oorzaak was van de vele doden in de russische bevolking.
Gebruiker2092
Lid
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jan 2006, 17:45

Bericht door Gebruiker2092 »

Misschien leeft hij nu nog.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

b2-t2 schreef:
vincent schreef:Het lijk van Hitler is door de Russen na de oorlog vernietigd
Lijkt me sterk, waarom zouden zij dat doen?
Om, zoals Vincent al heeft aangegeven, te voorkomen dat het lijk als relikwie zou worden vereerd. Bovendien is het lijk van Hitler compleet nutteloos voor de Russen, een normaal lijk begraaf je, dat van je vijand vernietig je; simpel as that.

De Sovjets hebben destijds de schedel en de kaak bewaard omdat hiermee kan worden vastgesteld dat het Hitler is, en dat hij (mede) is overleden aan een schotwond door het hoofd.
Maar ik vind het een beetje makkelijk van de Russen om te zeggen: Dit is de schedel van Hitler. Hoe weten ze dat? Waarschijnlijk zeiden ze dat om de triomf van het Rode Leger te benadrukken, een willekeurige schedel voor propaganda doeleinden. Dat Stalin kon zeggen: zie je nou wel, het Rode Leger is onoverwinnelijk.
Laten we even duidelijk stellen dat de schedel van Hitler nooit voor propaganda-doeleinden is gebruikt. Tot na de val van de Muur was er onbekend of er zowieso nog iets van Hitler over was gebleven.

Wanneer ze Hitler als propaganda hadden willen gebruiken hadden ze hem wel á la Mussolini aan een tankstation opgehangen zodat iedereen hem kon zien.
Вместе мы непобедимы
Gebruiker2092
Lid
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jan 2006, 17:45

Bericht door Gebruiker2092 »

Bestaat er geen getuigenis van Traudl Junge over de zelfmoord???
Dat zou toch voldoende moeten zijn.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Hitler69 schreef:Bestaat er geen getuigenis van Traudl Junge over de zelfmoord???
Dat zou toch voldoende moeten zijn.
Veteranen verwarren soms dingen, en één iemand die zich een getuige noemt is geen ster bewijs te noemen. Er zijn immers ook al mensen die beweren hitler in Argentinië hebben gezien.

Wat de Russen nu hebben is écht tastbaar bewijs.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruiker2092
Lid
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jan 2006, 17:45

Bericht door Gebruiker2092 »

Als Hitler nu nog leefde zou dat 61 jaar na 1945 zijn.
S.L.A.Y.E.R of souls
Plaats reactie