Bezoek aan Normandie

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

peyke schreef:
Michiel schreef:Ben zelf een aantal jaar geleden door de streek gereden, op weg naar Bretagne. Ben toen bij de Pegasus Bridge geweest, en heb met de oude eigenaresse van het café aldaar gepraat (toch makkelijk als je Frans spreekt ;)). Wel bijzonder, aangezien zij (als jong meisje zijnde) één van de allereerste burgers in West-europa waren die werden bevrijd.
Deze plek is inderdaad zeek zeker de moeite waard om te bezichtigen, spreek alleen niet vloeiend frans...hhaa.

Maar weet iemand een leuk hotelletje aan het strand ????
Het hoef toch niet een mooi holletje te zijn aan het strand :) De keren dat ik in Normandie was was ik van 9 uur 's ochthends tot s' avonds 6 bezienswaardigheden aan het bezoeken..... De rest van de uren at en sliep ik
Ervaringen met Polen en Auschwitz? Bezoek het topic: op weg naar ... Auschwitz
Gebruikersavatar
peyke
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:41
Locatie: Sittard

Bericht door peyke »

een simpel hotel is ok, maar zeezicht is natuurlijk leuk,en moet de wederhelft tevreden houde..... :P
Marlibica
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2006, 18:10
Locatie: Zeewolde

Bericht door Marlibica »

De meeste staan hier al, maar toen ik in Normandië ben geweest heb ik heel veel aan deze site gehad.
Gebruikersavatar
peyke
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:41
Locatie: Sittard

Bericht door peyke »

Marlibica schreef:De meeste staan hier al, maar toen ik in Normandië ben geweest heb ik heel veel aan deze site gehad.

Dat is inderdaad een handige site, moet alleen ergens internet zien te vinden want de info is zo enorm als je alles zou uitprinten heb je een hele enceclopedie.
Marlibica
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2006, 18:10
Locatie: Zeewolde

Bericht door Marlibica »

Er is dan ook heel veel te zien natuurlijk. Ik had maar 3 dagen, heb daarom voor mezelf beloten dat ik alleen musea en bunkers ging bekijken. Daarna diegene geschrapt die me het minst interessant leken en daarna een redelijk strakke planning gemaakt. Dit samen met een routeplanner vormde een uitstekende combinatie. Ik heb naar mijn gevoel precies datgene gezien dat ik wilde.

Hoogtepunten voor mijn gevoel waren Crisbecq, Azzeville en Longeville. Erg indrukwekkend.
Gebruikersavatar
peyke
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:41
Locatie: Sittard

Bericht door peyke »

Marlibica schreef:Er is dan ook heel veel te zien natuurlijk. Ik had maar 3 dagen, heb daarom voor mezelf beloten dat ik alleen musea en bunkers ging bekijken. Daarna diegene geschrapt die me het minst interessant leken en daarna een redelijk strakke planning gemaakt. Dit samen met een routeplanner vormde een uitstekende combinatie. Ik heb naar mijn gevoel precies datgene gezien dat ik wilde.

Hoogtepunten voor mijn gevoel waren Crisbecq, Azzeville en Longeville. Erg indrukwekkend.
Ik ga nu de eerste keer, ben al veel aan het verzamelen, heb 4 dagen de tijd.
heb jij de route nog die je hebt gedaan? deze kan je me ook eventueel mailen.... Dennisvanpey@home.nl

zal zeker de hoogtepunten van jou op mijn lijste zetten, thnx
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

Marlibica schreef:Er is dan ook heel veel te zien natuurlijk. Ik had maar 3 dagen, heb daarom voor mezelf beloten dat ik alleen musea en bunkers ging bekijken. Daarna diegene geschrapt die me het minst interessant leken en daarna een redelijk strakke planning gemaakt. Dit samen met een routeplanner vormde een uitstekende combinatie. Ik heb naar mijn gevoel precies datgene gezien dat ik wilde.

Hoogtepunten voor mijn gevoel waren Crisbecq, Azzeville en Longeville. Erg indrukwekkend.
3 dagen Normandie. Veel succes!
Ervaringen met Polen en Auschwitz? Bezoek het topic: op weg naar ... Auschwitz
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Er staat had, dat is verleden tijd dat houd dus in dat hij in verleden tijd praat en er dus al is geweest. :wink: :)

Ik ga overigens dit jaar naar Normadie voor 8 dagen en dan 1 dag "even" omrijden naar Oradour-Sur-Glane. :P
Gebruikersavatar
Geuf
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 dec 2005, 19:46
Locatie: Eindhoven

Bericht door Geuf »

Ik ga met de carnavals vakantie naar normandie.
weet iemand nog een mooie plek waar je je vriendinnetje mee kan nemen om te overnachten?
hotels, gites of bungalows zoeken op internet is een chaos.
alle suggesties zijn welkom!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

29th Let's Go!!!!!
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

Leroy schreef:Er staat had, dat is verleden tijd dat houd dus in dat hij in verleden tijd praat en er dus al is geweest. :wink: :)

Ik ga overigens dit jaar naar Normadie voor 8 dagen en dan 1 dag "even" omrijden naar Oradour-Sur-Glane. :P
Altijd fijn als mensen opletten....
Ervaringen met Polen en Auschwitz? Bezoek het topic: op weg naar ... Auschwitz
Gebruikersavatar
peyke
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:41
Locatie: Sittard

Bericht door peyke »

Dat lijkt mee een leuk hoteletje, hier ga ik vast en zeker heen.
Bedankt.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ik zat ik Houlgate, met het 60 jarig jubileum van D-Day.
Op alle stranden geweest, behalve Utah... Dat is toch wel iets te ver. Ook op Pointe-du-hoc geweest, maar dat was nog te doen, 2 uur rijden of zo. We zaten wel op 10 minuten van Ranville (Pegasus Bridge). http://www.ville-houlgate.fr/f_index.html
Gebruikersavatar
peyke
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:41
Locatie: Sittard

Bericht door peyke »

nou ik ben afgelopen week in Normandie geweest, heel erg indrukwekkend kan het iedereen aanraden.
Jammer alleen dat het zo koud was, daardoor kon je gewoon niet lang buiten blijven, met de wind aan zee voelde het aan als -20. Dus van het voorjaar ga ik er zeker eens terug, er zijn dan ook wat meer bezienswaardigheden open.

ben ook bij de vergeten batterij in grandchamp-maisy geweest, heb er foto's van die ik vanavond online zet. Het terrein was hermetisch afgezet en nog lang niet klaar voor bezoekers, ben er toch weten te komen en heb in de binkers kunnen wandelen, heb zelfs een bunkerslot gevonden.
Plaats reactie