[1/35 Italeri Ostwind - Completed]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

[1/35 Italeri Ostwind - Completed]

Bericht door Jurrie »

Hallo allen,

Ik ben nog bezig met een 1/35 Ostwind van Italeri. Een geinige kit die bijna niets kost :). Toch steekt het leuk in elkaar, ding heeft zelfs een interieur...wel lachen dus.

Dit topic staat ook op andere fora, dus als het je bekend voorkomt: dat kan. Overigens ben ik alweer een stukje verder dan op de foto's staat, en heb enkele schoonheidsfoutjes al weggewerkt die hier nog wel op de pics staan :oops: .

Inmiddels is het ding bijna klaar, dus zal over een week of wat wel nieuwe pics posten, voorlopig moeten jullie het met dit doen :D

Greetz!

Jurrie
Laatst gewijzigd door Jurrie op 11 feb 2006, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Ding heeft zowaar een "interieur" :shock: :
Afbeelding

Afbeelding

Beetje camo erbij:
Afbeelding

Beetje stof hier en daar:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Zo was eerst de zijkant...zonder tracks al geverd enz...
Afbeelding

De andere kant, wielen geschilderd, tracks hebben een kleur, al wat detail geschilderd :
Afbeelding

Turret:
Afbeelding

Nog wat detail. De MG moet ik nog metalizen ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Ziet er goed uit! Dat je daar het geduld voor op kan brengen wat dat verven en dergelijke betreft!
LEST WE FORGET !
Gebruikersavatar
glen666benton
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 03 aug 2005, 19:31
Locatie: belgië

Bericht door glen666benton »

Zeer mooi en gedetailleerd :) , bedankt voor het pb 8)
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Bedankt voor de mooie woorden.

Ik hoop dit weekend nog wat fotos te kunnen plaatsen, en hopelijk hebben jullie dan ook weer commentaar/kritiek (of lovende woorden ;):))

Jurrie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Weer ff een update.

Heb filters gedaan, washes en een beetje chipping. Tja, ik weet eigenlijk niet wat ik van het resultaat tot nu toe moet denken...Overigens, de filters gingen natuurlijk lekker mis. Ik had het via de TWENOT manier gedaan (zoals het op hun site staat) en de eerste keren had ik echt geen effect (ook niet, laten drogen...en dan resultaat zien en het was BIJNA net zo dik als een wash) en 1x had ik een te dik filter, oranje (dat is nog wel een beetje te zien), maar dat lijkt door alle washes erachteraan nog wat "bruiniger", dus dat is geen ramp :).

Chipping...mwoamwoa....ook wat minder :(

Overigens, aan 1 kant was een wiel afgebroken, dus de hele track ligt er nog af. Dat moet ik nog even fixen :). Vandaar dat ik ook maar ff een paar fotos (en van 1 kant heb ;))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Greetz

Jurrie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Het schilderwerk ziet er goed uit, je bent hier en daar op de wielen wel met het zwart uitgeschoven, maar dat is snel weggewerkt. Heb je al een idee voor een diorama, of blijft deze zo?
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Jurrie, die zand kleur, is deze van de bouwdoos zelf of heb je hem eerst een onderlaag gegeven?

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

@peter,

Dat was op een ander forum ook al opgemerkt haha! Heb je goed gezien. Dat ga ik uiteraard nog even fixen ;). Ik heb nog geen id voor een diorama, ben nl nu nog met wat anders bezig. Dit is een model die eerst even op de plank gaat, totdat ik er een leuk dio-idee voor heb :)

@Veltro,

(Uiteraard) heb ik de kit een basislaag gegeven, dit is geloof ik Tamiya XF-59 of 60...weet het niet maar precies :)...Hoezo?

Greetz!

Jurrie
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Jurrie, omdat die wagen erachter al in elkaar zit zonder dat ik verf bespeur en omdat ik delen (bijv. het achterwieltje van de ophang) van de Ostwind er plastic-achtig uit vond zien. Zelf verf ik details en onderdelen welke in het echt erop werden gezet welke een andere kleur hadden dan de later opgebrachte camo eerst. Het viel me gewoon op...

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Heb weer nieuwe pics :). De componenten op de foto's zitten overigens nog los, dwz: onderstel, middenstuk en toren. Wat heb ik gedaan? Paar details geverfd, washje over schop, washes over onderstel (vrij fors), uitlaat enorm verroest (iets teveel, en ietsje gemorst...*zucht...*) en een subtiele stof-spray langs de zijkant....

Moet detail van de luikjes nog ff wat verouderen (heb die net zilver geverfd) & de binnenkant nog wat beter wit spuiten en dan het interior ff vastlijmen.

En nu zit ik ff met wat ik moet doen. Kan hier en daar nog wat pigmentpoederen, maar vind em zo ook wel mooi. Ook omdat ik net ff gekeken heb bij mn poedertjes (klinkt heel fout :P) en ik niet echt een geschikte kleur zag...Iemand ideeen?

Graag weer constructieve opmerkingen & tips :)

Pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Greetz!

Jurrie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Helemaal geen kritieken :?

Is dat goed of slecht 8)

Greetz

Jurrie
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Goed natuurlijk ;)


Het ziet er echt goed uit, zou niks voor mij zijn denk ik ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik vind die rupsbanden altijd zo'n gepriegel... Hoe heb je die zo mooi gekregen? Het ziet er echt gelikt uit moet ik zeggen!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie