Amerikaanse oorlogsmisdadigers

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Amerikaanse oorlogsmisdadigers

Bericht door Harro »

Hauptman Raymond schreef:Waarom zijn Amerikaanse oorlogsmisdadigers nooit vervolgd? Als een Amerikaan een misdaad pleegde tijdens de W.O 2 kregen ze alleen een medaille.
Jouw bewering is onjuist en makkelijk te weerleggen: zoek op dit forum maar naar de discussies over de Amerikaanse "Thunderbird" divisie. Ze begingen meerdere oorlogsmisdaden in Italië en de verantwoordelijken zijn berecht en gestraft.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Tsja, blijkbaar moeten de geallieerden roomser dan de Paus zijn. Door kleine misstappen worden ze onmiddelijk neergezet als even misdadig als het nazi regime. Mij dunkt dat er toch een duidelijk verband is tussen de daden van de Thunderbird divisie in Dachau en dat wat zij daar aantroffen toen ze die dag in het kamp arriveerden.

De link van Luc staat boodevol leugens en onjuistheden. Lees HIER meer over de bevrijding van Dachau en wat er werkelijk gebeurde.

Het getal van 346 gedode SS'ers kan op geen enkele manier bewezen worden. Het waren er minder dan 100...
1) During the liberation of the Dachau KZ, troops of the 45th and 42nd infantry divisions did engage in several unpremeditated, spontaneous shootings of SS troops during the liberation.

2) There are 3 main documented incidents
– the death train (5 SS men killed)
– the coal yard (17 SS men killed)
– Tower B (10-17 SS men killed)

3) In addition, there are several unconfirmed incidents in which single SS men were killed by US troops and KZ inmates BUT the total number of SS men killed during that day that I can determine, cross checking with multiple sources, is probably no more than 100. Note that my estimate is greater than Herbert Marcuse ("Legacies of Dachau" p52, estimates 40-50 SS killed) but is much less that Buechner’s specious 560.
Dat zijn er ook veel en het is tegen het oorlogsrecht. Maar dat was wat de Duitsers in Dachau deden ook. Die Amerikanen deden iets dat een oorlogsmisdaad was. Het was echter een natuurlijke menselijke reactie op wat ze vlak daarvoor naast het kamp hadden aangetroffen:
Alongside the concentration camp (Dachau), 50 box cars sat with over 1500 prisoners who were shipped by train without food from Buchenwald to Dachau. American soldiers find one lone and thankful survivor in a train on the siding outside the Dachau concentration camp. All of the others had perished.
Photo credit: 42nd "Rainbow" Infantry Division : A Combat history of World War II, Lt. Hugh C. Daly, editor, 1946
Afbeelding
Het boek zit er naast. In werkelijkheid werden ruim 2300 lichamen in de wagons aangetroffen.

Dan het fabeltje dat de gedode SS'ers onschuldige Waffen-SS'ers waren die niets met het Kamp te maken hadden...
6) The REAL SS officer who surrendered the camp was a guy named Wicker. Wicker (note: some English-language accounts spell the name as "Wickert") has often been described as a "Waffen-SS" officer who arrived from the "Eastern Front" on April 27th. In reality, Lt. Heinrich Wicker was a 24-year-old former member of SS-Totenkopf Standarte 1 (SSTK) who served with the SS-WVHA at KZ's Natzweiler-Struthof, Cochem, Mannheim-Sandhofen camps as well as Dachau. He also briefly attended the Bad Tölz officer's school in late 1944/early 1945. We’ve researched this guy’s bio, and have photos of him with General Linden’s party taken during the surrender.
Het neerschieten van ongeveer honderd SS-bewakers was dus een reactie op het vinden van 2300 dode gevangenen in 50 afgesloten goederenwagons naast het kamp. Moorden is nooit goed maar ik kan mij wel voorstellen wat er door de hoofden van die Amerikanen ging. Toch hoor ik de revisionisten als ze het over Dachau hebben nooit over die trein en altijd over 346 of zelfs 560 dode, onschuldige SS'ers.

En ook in dit geval was er een onderzoek. De US 7th Army Inspector General opende binnen 24 uur na het incident een onderzoek naar de moorden. Na een onderzoek dat meerdere weken duurde en waarin alle betrokkenen werden gehoord, besloot de IG aan te bevelen dat meerdere betrokken Amerikaanse GI's voor de krijgsraad moesten verschijnen. Patton besloot de aanklacht te verwerpen en de zaak werd gesloten. Waarom? Omdat hij het belachelijk vond dat ze terecht moesten staan. Dit in het licht van al de nazi misdaden in kamp Dachau, zoals de vijftienhonderd doden in de trein 250 meter van het in de link van Luc genoemde SS hospitaal, of bijvoorbeeld de 200 lichamen van gevangenen die op een stapel ontdekt werden door de GI's toen ze bij het crematorium van het kamp kwamen. Of de ruim vierentwintighonderd gevangenen die tussen 29 april en 16 juni 1945 alsnog bezweken door uitputting, verhongering en de gevolgen van mishandeling door de SS-bewakers, ondanks pogingen van de US 116th Evacuation Hospital om ze te redden. In de voorgaande jaren had de SS helemaal niets gedaan om gevangenen in leven te houden. De Amerikanen schoten 100 SS-bewakers dood op een moment dat ze ruim 32 duizend gevangenen bevrijdden. Daarover hoor ik jullie niet. Wat de SS allemaal in dat kamp heeft gedaan en hoeveel duizenden doden hierbij vielen doet blijkbaar niet terzake. Dat de Amerikanen 32 duizend gevangenen bevrijd hebben uit dit kamp en in de maanden daarna er alles aan gedaan hebben om de slachtoffers van het kamp in leven te houden doet blijkbaar ook niet terzake. Nee, dat ze honderd SS'ers doodschoten toen ze de verschrikkingen in het kamp ontdekten, daar moeten we ons op richten want dat is een oorlogsmisdaad en daardoor waren de Duitsers opeens lang zo erg niet of de Amerikanen toch tenminste net zo erg :roll:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Oorlogsmisdaden

Bericht door asjemenou »

Harro beschrijft het al in z'n laatste reactie. Hoe zou een mens reageren bij het zien van zoveel (levende) doden in een concentratiekamp. Het lijkt me logisch dat de SS bewakers dus op geen enkele genade behoefde te rekenen, van wie dan ook. Ik vraag mij eigenlijk af of deze SS bewakers zelf voor deze functie kozen.
Eigenlijk is de gehele 2e wereldoorlog (en niet alleen deze oorlog) een misdaad tegen de mensheid. Over en weer hebben alle strijdende partijen in WOII zich schuldig gemaakt aan kleine en grotere oorlogsmisdaden. Zo is oorlog nu eenmaal.
Veel oorlogsfilms romantiseren deze periode vaak maar in werkelijkheid was het echt niet zo'n pretje. Gelukkig heb ik nooit een oorlog meegemaakt.
Terugkomend op mijn eerdere reactie, wellicht wisten de Amerikanen die mijn bekende en z'n kameraden gevangen namen al af van de rol die de SS'ers speelden in concentratiekampen. Het gebeuren in mijn reactie speelt zich dus ook af aan de vooravond van de Duitse capitulatie. De grotere concentratiekampen zoals Auschwitz waren toen al bevrijd. Als gevangen genomen Wehrmachtangehörige had je toen misschien nog enige kans op een humane behandeling, als SS'er kon je dat volgens mij wel vergeten. Erg wrang zoals mijn bekende, als je wordt gedwongen toe te treden tot de SS.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik zie dat Hauptman Raymond mijn pb, waarin ik hem om een reactie in dit topic vraag, gelezen heeft. Ondanks dat hij inmiddels twaalf nieuwe berichten op dit forum postte zit daar geen reactie in dit topic of via pb bij. Moet ik concluderen dat Brisy een fabeltje is?

asjemenou: interessante reactie. Dank daarvoor. Ik ben het op enkele punten wel met je eens.
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Harro schreef:Ik zie dat Hauptman Raymond mijn pb, waarin ik hem om een reactie in dit topic vraag, gelezen heeft. Ondanks dat hij inmiddels twaalf nieuwe berichten op dit forum postte zit daar geen reactie in dit topic of via pb bij. Moet ik concluderen dat Brisy een fabeltje is?

asjemenou: interessante reactie. Dank daarvoor. Ik ben het op enkele punten wel met je eens.
Nee,maar dat Raymond niet de tijd heeft om meteen te reageren :wink: en brisy is geen fabeltje
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dan heb je toch een bron en weet je toch welke Duitse en Amerikaanse eenheden daarbij betrokken waren? Zo lastig kan dat niet zijn.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Ik heb het van een ooggetuige, die in dat dorpje woonde, ik zit nu ook te twijfelen of het wel voor of na 17 dec. was
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ah, de eerste twijfels. De eerste gevechtshandelingen in Brisy tussen Amerikanen en Volksgrenadiere waren op 20 december 1944 en de echt zware gevechten vonden plaats tijdens het tegenoffensief in januari 1945. Voor 17 december lijkt mij dus lastig. Wie is "een ooggetuige"?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

een burger die daar woonde
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Lekker controleerbaar. Die heb jij gesproken?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Ja inderdaad.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Sorry, maar ik geloof er geen barst van. Verplaats je in mijn situatie: hoe groot acht jij de kans dat een jongetje van 15 in Brisy in een vreemde taal een bejaarde spreekt die hem spontaan begint te vertellen over Amerikaanse oorlogsmisdaden? Dan moet je toch echt met overtuigender bewijzen komen hoor.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

CRIBA
Under an overcast and foggy sky, with very limited visibility, the G.Is are digging a few foxholes, emplacing each gun in firing position towards several directions and are awaiting the events of this troubled period. These start to materialize shortly before dawn of 20 December when enemy patrols of the 560th Volksgrenadiers Division, coming from the north of Great Duchy of Luxembourg and having crossed the Ourthe River at the Brisy bridge, are probing the defense of the crossroads, losing six men and fourteen prisoners in the course of those morning skirmishes. The strength of the defense at the crossroads inclines the attackers to skirt the crossroads and slip to the west whereas Major Parker receives a reinforcement of tanks (two platoons of Sherman tanks from Task-Force Kane) belonging to the 3rd Armored Division whose dispersed elements left Bomal early afternoon to move up to the villages of Manhay and Malempre. An artillery liaison is also secured with the rear (Battery "A" of 54th Field Artillery Battalion) and a thin contact is kept to the north but the continuous German infiltrations into the thick forests are interfering with the lines of communications that will soon be cut to Salmchateau and to Samree by enemy roadblocks; only the road to Manhay is somewhat free. So each antagonist remains in expectation during the day of 21 December while growing progressively stronger. Even if Major Parker's soldiers (who on this days is wounded and replaced by Major Goldstein) are receiving a reinforcement of Airborne Infantry during the morning of 22 (Company "F" under Captain R. Woodruff Junior belonging to the 82nd Airborne Division), the adversary brings up considerable strength as the 2nd SS Panzer Division "Das Reich", after many difficulties due to the shortage of fuel and traffic jams has finally moved slowly into the Houffalize area and starts regrouping its regiments of Panzergrenadiers on the Plateau des Tailles and under cover of the forests. It is a very strong unit composed of young soldiers made fanatical and provided with heavy tanks. They should thus have at their disposal an appropriate road net and the Baraque de Fraiture crossroads is essential to them in order to start a breakthrough to the Ourthe valley while their Reconnaissance Battalion is exploring the ridges of Ottre and Provedroux. Therefore, the extent of skirmishes is growing in volume around Parker's position during the day of 23 December to develop at dusk into a fierce battle.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Zou ook eens willen weten wat dat gedoe met Brisy wel is ..... ik hoor hier tal van verhaaltjes niet gestaafd met bronvermeldingen of verwijzingen naar bewijzen.

Er zijn door beide partijen afgrijselijke dingen gebeurd, maar wil je ofwel zulke feiten dan deftig bewijzen of nu eindelijk eens ophouden met die verzinsels uit jullie mouw te halen!!!!!!!! :shock:

Ik dacht dat dit een deftig forum was ....... moet blijkbaar mijn mening herzien :!:

Wie is die burger ALS hij al bestaat?
Is dat de enige ooggetuige?
Officiële (Duitse) bronnen?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dus een nieuwe oproep aan Raymond om meer informatie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie