Crossroads-Heteren

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Crossroads-Heteren

Bericht door Tim Y. »

Ik hoorde gisteren dat een klant van mijn vader, de trotse onderhouder is van het graf van William H. Dukeman, 101st AB/506th PIR/E-company. Na wat research kwam hij erachter dat Dukeman was omgekomen bij het de befaamde kruispunt bij Heteren, wel bekend door de aflevering Crossroads in Band of Brothers, waarin de dood van Dukeman ook te zien is.

Met een aantal andere personen heeft hij over dit punt een site opgericht, en ook een monument op dit kruispunt. Hierop staat wat interessante informatie over het kruispunt te Heteren, over een aantal personen in E-company, en over het monument.

Hier de site, ik vind het wel een interessante site daarom dat ik hem hier even vermeld:

http://www.freewebs.com/crossroads-heteren/index.htm
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Never Forget Them
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2005, 22:39
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

ik ken die adoptant ook en de maker van het monument ook :) op die site van de maker staan ook een aantal foto's die ik heb gemaakt. :P
5 Oktober is er trouwens waarschijnlijk weer een herdenking. Beetje vroeg om aan te kondigen maarvorig jaar bij de eerste herdenking ooit daar stonden we er met 9 man :P . hopelijk wordt dat dit jaar iets meer en misschien ook met familie van Dukeman :)
Gebruikersavatar
Linda C.
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 mar 2006, 09:45
Locatie: Aalst (België)
Contacteer:

Bericht door Linda C. »

Kleine wereld... ik ken Peter, de adoptant van Dukeman's graf en Bernie, de webmaster ook :wink:
En ook van mij staan er fotos op de site (die van Bill Guarnere...)

Op 28 mei is het weer Memorial Day in Margraten, dan ga ik ook een bezoekje brengen aan Dukeman's graf.
Hang Tough!
Never Forget Them
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2005, 22:39
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Linda C. schreef:Kleine wereld... ik ken Peter, de adoptant van Dukeman's graf en Bernie, de webmaster ook :wink:
En ook van mij staan er fotos op de site (die van Bill Guarnere...)

Op 28 mei is het weer Memorial Day in Margraten, dan ga ik ook een bezoekje brengen aan Dukeman's graf.
Er is kans dat familie van Dukeman dan ook naar Nederland komt :) Zie het gastenboek van Bernie. Alle bob foto's en achtergronden heeft Bernie van mij :lol:
Hij komt nog regelmatig met de vraag of ik nog een foto van een bepaald deel van bob heb. En die heb ik dan meestal :) Ik heb er meer dan 1000 zelf gemaakt uit bob :wink:
Gebruikersavatar
Linda C.
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 mar 2006, 09:45
Locatie: Aalst (België)
Contacteer:

Bericht door Linda C. »

Bedankt voor de info, je hebt trouwens ook een goeie site :)
Hang Tough!
Never Forget Them
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2005, 22:39
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Dankje, wordt nog uitgebreid maar eerst even mijn examens afronden en daarna naar Normandie (herdenkingen) en dan ga ik weer verder met typen :p
Never Forget Them
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2005, 22:39
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

5 oktober 2006 vind er een herdenking plaats om 18.00 bij het "crossroads" monument.
http://www.freewebs.com/kruispunt

Afbeelding
foto copyright martin veggelers
Plaats reactie