Dodenherdenking

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

48th Highlanders

Bericht door asjemenou »

48th Highlanders of Holland. Ik heb jullie weleens gezien. Speel je backpipe? Dit lijkt me een moeilijk instrument om te bespelen. Ik lees op jullie site ( http://www.48th-highlanders.nl/herdenking.html ) dat jullie naar de 90e herdenking van de Somme gaan. Ga je dan ook mee met de band?
Gebruikersavatar
maple leaf angel
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 mei 2006, 12:08
Locatie: achterveld
Contacteer:

Bericht door maple leaf angel »

ik ben aan het leren om snare drum te spelen en dat valt ook nog niet mee :P ik geloof dat de pipes nog erger is maar dat zou je aan een van de pipers moeten vragen lol.
ik ga idd mee naar de somme maar dan als wat bij ons in de band bekend staat als "bandcamel" (houd in dat je alle reserve zooi water en eten en zo mee neemt).
dileas gu brath
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Memorial day 2006

Bericht door asjemenou »

Aanvullend aan de topic van de Nederlandse dodenherdenking, de Amerikaanse Memorial Day.

Afbeelding

Reactie's van de bezoekers

Afbeelding

De namen van de vermisten

Afbeelding

Eén van de velen maar één van de weinigen met de Medal of honour.

Afbeelding

Standard bearers

Afbeelding

Fly by of the missing man formation
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Was dit speciaal voor de Amerikaanse doden die vielen in Nederland asjemenou?

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Memorial day

Bericht door asjemenou »

De Amerikaanse Memorial day is dus de Amerikaanse variant van onze dodenherdenking op 4 mei. De Memorial day is op de laatste zondag van de maand mei en wordt op alle Amerikaanse militaire begraafplaatsen over de gehele wereld gehouden. Dus ook op de Amerikaanse militaire begraafplaats in Nederland.

Afbeelding

Misschien wel een aardig detail om te vertellen. De twee Garands die de vaandeldragers bij zich hebben tijdens de ceremonie zijn imitatie Garands. Ze zijn geheel van plastic.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Mooie foto's, mag ik ze opslaan? Heb er zelf geen kunnen maken aangezien ik in het publiek zat en niet graag steeds wou opstaan voor foto's enzo tijdens de ceremonie.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Foto's opslaan

Bericht door asjemenou »

Roel R. schreef:Mooie foto's, mag ik ze opslaan? Heb er zelf geen kunnen maken aangezien ik in het publiek zat en niet graag steeds wou opstaan voor foto's enzo tijdens de ceremonie.
Bedankt voor het compliment. Je mag de foto's opslaan hoor, daar heb ik geen enkel probleem mee. Leuk om te horen dat je in het publiek zat. De tribune is toch alleen voor genodigden?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik geloof dat de tribune vrij toegankelijk is. Het midden gedeelte waar ik zat was op uitnodiging. We krijgen ieder jaar een uitnodiging omdat de Amerikaanse Ambassade ook altijd te gast is op de herdenking die wij organiseren.

http://www.leudalmonument.nl
Plaats reactie