M1 Helm "35Gr"

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Vaagheid. :|

Hoe is hij daar dan achter gekomen?
En waarom doet hij hem niet weg omdat het van die eenheid is?
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

C. Works schreef:Zegt hij nu zelf...
Heeft research gedaan en ze zouden in Italië gevochten hebben.
Hij houdt hem nu zelf, maar ik heb eigenlijk een "Ebay tussenpersoon" nodig...
tja verkopers kunnen van alles zeggen...

had je de ebay link nog?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Zelfde dat de verkoper zegt dat "35Gr" niets voorsteld :roll:
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Beste C.Works

Niet alleen ik maar vele andere ergeren zich enorm aan je gedrag! Je bent een beginnend verzamelaar, dit is geen probleem, iedereen is zo begonnen! Maar jij doet je voor alsof je alle boeken uit je hoofd kent, alsof je al alles weet, enz..

Je hebt '1544' berichten en je bent geregistreerd op 11-2-2006 :shock:

Je hebt geen geld voor een GI Guide, je krijgt het zelfs voor elkaar daar een topic van 4 pagina's over vol te lullen. De eerste aankoop die je als US verzamelaar maakt is de GI Guide, als je dan al moeilijk gaat doen over de prijs (een paar euro'tjes verschil?) dan moet je jezelf afvragen of je wel verder wilt met deze hobby.

Door dit gedrag, en dan doel ik op 'oh dat weet ik al, oh ik weet het beter, enz..' maak je nooit vrienden in de 'verzamelaars-wereld', en dit is toch wel de manier om de mooiste items te vinden! Wat je dus zou kunnen doen is geduld hebben, de GI Guide kopen en niet mekkeren om die ene euro verschil, luisteren naar andere verzamelaars die meer ervaring hebben als jou, laten zien dat je wilt leren, en niet elke crap helm posten om advies maar zelf is op onderzoek gaan, er zijn genoeg site's waar al flink wat basis informatie te vinden is. Wat betreft markeringen, deze zou ik alleen van andere bekende verzamelaars kopen daar deze tegenwoordig zo goed worden na gemaakt dat het steeds moeilijker word deze te onderscheiden. Andere verzamelaars hebben een naam opgebouwd en die willen ze graag positief houden dus verkopen ze geen rommel, maar op deze manier kom je nooit in contact met de ervaren verzamelaas.

Het is misschien een zwam verhaal maar het is goed bedoeld, hopelijk leer je hier wat van. Succes met verzamelen en mijn advies is; koop de GI Guide, ga je op een enkel project/onderdeel richten (wat heb je tenslotte aan 3 M-1923 belts en 6 canteens? koop liever 1 mooie gave set!), en ga zelf veel research doen, dan kom je er wel, succes.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

niets meer aan toe te voegen, compleet waar.

ik weet nog toen ik hier voor het eerst kwam, ik heb me eerst lopen orieteren.. ik ben nu nog een beginnend verzamelaar (je bent niet opeens een grote verzamelaar) en leer elke dag bij... en ja mijn eerste aankoop was de GI guide.. nogmaals goed gezegt stravers!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

100% met LT Stravers eens!

Sbas
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

R-E-S-P-E-C-T to Mr. Stravers :)

Lol 1500 spam posts in 3 maanden... WW2-ETO had het al na 50 'gezien'...

779
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Stravers schreef:Beste C.Works

Niet alleen ik maar vele andere ergeren zich enorm aan je gedrag! Je bent een beginnend verzamelaar, dit is geen probleem, iedereen is zo begonnen! Maar jij doet je voor alsof je alle boeken uit je hoofd kent, alsof je al alles weet, enz..

Je hebt '1544' berichten en je bent geregistreerd op 11-2-2006 :shock:

Je hebt geen geld voor een GI Guide, je krijgt het zelfs voor elkaar daar een topic van 4 pagina's over vol te lullen. De eerste aankoop die je als US verzamelaar maakt is de GI Guide, als je dan al moeilijk gaat doen over de prijs (een paar euro'tjes verschil?) dan moet je jezelf afvragen of je wel verder wilt met deze hobby.

Door dit gedrag, en dan doel ik op 'oh dat weet ik al, oh ik weet het beter, enz..' maak je nooit vrienden in de 'verzamelaars-wereld', en dit is toch wel de manier om de mooiste items te vinden! Wat je dus zou kunnen doen is geduld hebben, de GI Guide kopen en niet mekkeren om die ene euro verschil, luisteren naar andere verzamelaars die meer ervaring hebben als jou, laten zien dat je wilt leren, en niet elke crap helm posten om advies maar zelf is op onderzoek gaan, er zijn genoeg site's waar al flink wat basis informatie te vinden is. Wat betreft markeringen, deze zou ik alleen van andere bekende verzamelaars kopen daar deze tegenwoordig zo goed worden na gemaakt dat het steeds moeilijker word deze te onderscheiden. Andere verzamelaars hebben een naam opgebouwd en die willen ze graag positief houden dus verkopen ze geen rommel, maar op deze manier kom je nooit in contact met de ervaren verzamelaas.

Het is misschien een zwam verhaal maar het is goed bedoeld, hopelijk leer je hier wat van. Succes met verzamelen en mijn advies is; koop de GI Guide, ga je op een enkel project/onderdeel richten (wat heb je tenslotte aan 3 M-1923 belts en 6 canteens? koop liever 1 mooie gave set!), en ga zelf veel research doen, dan kom je er wel, succes.
Ik wil niet lullig doen ofzo,
maar ik heb dit topic nog niet eens zelf gemaakt :roll:
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

C. Works schreef:
Stravers schreef:Beste C.Works

Niet alleen ik maar vele andere ergeren zich enorm aan je gedrag! Je bent een beginnend verzamelaar, dit is geen probleem, iedereen is zo begonnen! Maar jij doet je voor alsof je alle boeken uit je hoofd kent, alsof je al alles weet, enz..

Je hebt '1544' berichten en je bent geregistreerd op 11-2-2006 :shock:

Je hebt geen geld voor een GI Guide, je krijgt het zelfs voor elkaar daar een topic van 4 pagina's over vol te lullen. De eerste aankoop die je als US verzamelaar maakt is de GI Guide, als je dan al moeilijk gaat doen over de prijs (een paar euro'tjes verschil?) dan moet je jezelf afvragen of je wel verder wilt met deze hobby.

Door dit gedrag, en dan doel ik op 'oh dat weet ik al, oh ik weet het beter, enz..' maak je nooit vrienden in de 'verzamelaars-wereld', en dit is toch wel de manier om de mooiste items te vinden! Wat je dus zou kunnen doen is geduld hebben, de GI Guide kopen en niet mekkeren om die ene euro verschil, luisteren naar andere verzamelaars die meer ervaring hebben als jou, laten zien dat je wilt leren, en niet elke crap helm posten om advies maar zelf is op onderzoek gaan, er zijn genoeg site's waar al flink wat basis informatie te vinden is. Wat betreft markeringen, deze zou ik alleen van andere bekende verzamelaars kopen daar deze tegenwoordig zo goed worden na gemaakt dat het steeds moeilijker word deze te onderscheiden. Andere verzamelaars hebben een naam opgebouwd en die willen ze graag positief houden dus verkopen ze geen rommel, maar op deze manier kom je nooit in contact met de ervaren verzamelaas.

Het is misschien een zwam verhaal maar het is goed bedoeld, hopelijk leer je hier wat van. Succes met verzamelen en mijn advies is; koop de GI Guide, ga je op een enkel project/onderdeel richten (wat heb je tenslotte aan 3 M-1923 belts en 6 canteens? koop liever 1 mooie gave set!), en ga zelf veel research doen, dan kom je er wel, succes.
Ik wil niet lullig doen ofzo,
maar ik heb dit topic nog niet eens zelf gemaakt :roll:
Volgens mij heb jij dit topic toch echt zelf gemaakt hoor :') :h
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Peter Moelans schreef:Enkele berichten afgesplitst naar M1 Helm "35Gr". Voor verdere informatie over originaliteit e.d. van reeds bekende objecten kan je nog steeds terecht in 'Geallieerd' of 'As-mogendheden'.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

BTW,,

Doe iets met die reactie van Stravers ipv een (jawel) lullige (domme) opmerking te plaatsen :)
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Nou, als je ziet wat ik voor een reacties krijg...
Daarmee "motiveer" je ook niemand.
Ik snap wel wat Stravers bedoelt, maar dat iedereen hier nog
zo iets moet plaatsen van "Helemaal mee eens" snap ik niet helemaal :roll:
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

C. Works schreef:
Peter Moelans schreef:Enkele berichten afgesplitst naar M1 Helm "35Gr". Voor verdere informatie over originaliteit e.d. van reeds bekende objecten kan je nog steeds terecht in 'Geallieerd' of 'As-mogendheden'.
Tja, dat zie ik niet als ik naar het begin van dit topic kijk...
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

C. Works schreef:Nou, als je ziet wat ik voor een reacties krijg...
Daarmee "motiveer" je ook niemand.
Ik snap wel wat Stravers bedoelt, maar dat iedereen hier nog
zo iets moet plaatsen van "Helemaal mee eens" snap ik niet helemaal :roll:
Omdat Stravers er waarschijnlijk wel wat van durft te zeggen en de rest denk krijg jij ff het heen en weer...
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie