Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik moet me ook enigzins bij roel aansluiten, verdonk heeft immers die regels niet gemaakt, dat ze overeenkomen met de 'gedachtengang' van mevrouw verdonk, oke
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Easycompany506th
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 sep 2005, 11:17
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

HEEEL diep triest wat er gebeurt is, zoiets mag nooit gebeuren, dan denk ik toch wel, waar is het medeleven met de (oudere)medemens ik kan er voor mijzelf toch niet aan denken dat ik zoiets kan flikken bij een man van 80 jaar (ongeacht veteraan of niet) waarbij de ouderdom ook toe is geslagen.
sobel schreef:verdonk heeft immers die regels niet gemaakt, dat ze overeenkomen met de 'gedachtengang' van mevrouw verdonk, oke
Nee, hoewel Verdonk deze regels niet heeft gemaakt heeft zij toch een voorbeeldfunctie, en haar manier van 'regels zijn regels en daar wijk ik geen milimeter van af' word daarmee ook uitgedragen naar de rest van de maatschappij... Balkenende had het ooit over de verharding van de maatschappij vind je het gek; als men geen enkel medeleven meer (kan) tonen voor de medemens krijg je ook van dit soort tafarelen... waar gaat dit land toch heen?!
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Re: Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Bericht door wittmann »

Harro schreef:Hoorde ik gisteren bij "Buitenhof". Een Engelstalige, bejaarde veteraan uit de tweede wereldoorlog stapte na de herdenking in Amersfoort op de verkeerde trein. Hij moest naar Arnhem maar ging naar Haarlem. Dik in de tachtig, in een vreemd land en emotioneel na de herdenking was hij het spoor helemaal bijster.

Dus wat doen de Nederlandse Spoorwegen? Je zou verwachten dat ze begrip tonen, hem bij het volgende station helpen met uitstappen en een treintaxi naar Arnhem regelen. Nee, want dit is Nederland nieuwe stijl. De Nederlandse Spoorwegen gaven de man een boete van 35 euro wegens het niet bezitten van een geldig plaatsbewijs en lieten hem op het volgende station aan zijn lot over. Gevochten voor onze vrijheid maar dit is het "regels zijn regels" land van minister Verdonk. En in die geest werkt de conducteur: geen uitzonderingen want geen geldig plaatsbewijs is geen geldig plaatsbewijs. Want regels moet je rigide toepassen, zo doen wij dat in Nederland.
Stel je eens niet zo aan!!
Natuurlijk erg spijtig wat er gebeurt is maar denk je nou werkelijk
dat dit iets met verdonk te maken heeft???
Omdat het de fout van een conducteur (niet eens fout maar niet echt humanitair) is heeft het meteen met verdonk te maken(eerder jouw persoonlijke mening maar oke) jah die mensen van de spoorwegen zijn vast grootte aanhangers van verdonk en waarschijnlijk hebbe ze ook nog iets tegen buitenlanders dat ze deze arme man zo hard naaien....
Dt jij iets tegen verdonk hebt wil nog niet zeggen dat iedereen die
zich in dit land aan de regels houd een trouwe volgeling van verdonk is..
ik vind dit een zeer lage opmerking van je waar ik mij echt aan kan storen. Het nieuwsbericht op zich is erg vervelend en natuurlijk ben ik het
met iedereen eens dat dit anders had moeten gaan, maar om er dan zoiets belachelijks bij te zetten!!! Valt me erg tegen van je.

Ruud
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Misschien een hele domme vraag. Maar waarom was er geen begleiding bij die beste man ? Of was hij op eigen gelegenheid naar Nederland gekomen ?

Het feit dat de conducteur een boete heeft uitgeschreven heeft te maken met de regels die de NS heeft opgesteld en waar de conducteurs zich aan te behoren te houden. Dit was pas nog in het nieuws.

De verglijking met Verdonk vind ik een beetje makkelijk scoren als je iets tegen de minister hebt.

Eigenlijk haal ik dus uit sommige posten hiervoor: "tja er zijn wel regels maar het is niet de bedoeling dat er zo strak naar gekeken wordt." ??
Met andere woorden: bepaal zelf maar wat juist is... ????
Is dit een correcte conclusie van mij ??
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Re: Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Bericht door THOR »

Harro schreef:Hoorde ik gisteren bij "Buitenhof". Een Engelstalige, bejaarde veteraan uit de tweede wereldoorlog stapte na de herdenking in Amersfoort op de verkeerde trein. Hij moest naar Arnhem maar ging naar Haarlem. Dik in de tachtig, in een vreemd land en emotioneel na de herdenking was hij het spoor helemaal bijster.

Dus wat doen de Nederlandse Spoorwegen? Je zou verwachten dat ze begrip tonen, hem bij het volgende station helpen met uitstappen en een treintaxi naar Arnhem regelen. Nee, want dit is Nederland nieuwe stijl. De Nederlandse Spoorwegen gaven de man een boete van 35 euro wegens het niet bezitten van een geldig plaatsbewijs en lieten hem op het volgende station aan zijn lot over. Gevochten voor onze vrijheid maar dit is het "regels zijn regels" land van minister Verdonk. En in die geest werkt de conducteur: geen uitzonderingen want geen geldig plaatsbewijs is geen geldig plaatsbewijs. Want regels moet je rigide toepassen, zo doen wij dat in Nederland.
Nou harro had gehoort,maar niet goed geluisterd.
Die bewuste veteraan was een canadees!

Trouwens over nederland nieuwe stijl............hoorde ( jawel ) op ned2, een advocaat al net zulke onzin uitkramen als harro het hier doet!
Die zit net als harro in het complot tegen de regel is regel beleid :mrgreen:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Bericht door Zhukov »

THOR schreef:Nou harro had gehoort,maar niet goed geluisterd.
Die bewuste veteraan was een canadees!
Harro heeft het over een Engelstalige veteraan, niet over een Engelsman of een Brit. Een Canadees kan ook Engels spreken, dus ik zie niet in waarom Harro niet goed heeft geluisterd.
Trouwens over nederland nieuwe stijl............hoorde ( jawel ) op ned2, een advocaat al net zulke onzin uitkramen als harro het hier doet!
Die zit net als harro in het complot tegen de regel is regel beleid :mrgreen:
Dát is ook op de man spelen, beste Thor. Precies hetzelfde als waar je in het Verdonk-topic zo over loopt te roepen. Je stoot je hier precies aan dezelfde steen en toont je geen haar beter. Jammer, gemiste kans.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Bericht door Harro »

Harro schreef:Hoorde ik gisteren bij "Buitenhof". Een Engelstalige, bejaarde veteraan uit de tweede wereldoorlog stapte na de herdenking in Amersfoort op de verkeerde trein.
Is een Canadees dan geen Engelstalige veteraan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Spreken ze in Canada ook geen Frans ?? :wink:

Maar wat doet het er toe waar die beste man vandaan kwam ? Het had netter gekunnen dunkt me !

of: (Betere) begleiding
of: wat meer begrip van de NS
of: beide :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik stel voor dat hier niet langer op de man gespeeld wordt.

Het toont enige beschaving als elke mening tenminste met respect wordt behandeld.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Op de man spelen? Of op de minister ?
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Van ministers met zo'n ruggegraat moesten wij er nog een aantal meer hebben gehad en dan al twintig jaar eerder.
Het had ons miljarden kunnen besparen.
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Ik ben het helemaal eens met Charly. Respect voor deze man. Maar de NS moet gewoon de regels volgen. Als het niet gedaan word lopen we ook allemaal te zeiken.

Ik weet verder niets van deze herdenking. Maar normaal gesproken zal er toch begeleiding bij zijn, of familie of vrienden?

Echter had de NS hem daarna wel verder kunne helpen met de juiste trein.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Nederland gaat nu eenmaal zo net met zijn eigen soldaten om als met oorlogsveteranen van een ander land! Op het moment dat ze nodig zijn worden ze de hemel in geprezen en daarna kunnen ze weer doodvallen.
Dit heeft niets met Verdonk te maken; dit is altijd al zo geweest.
Naar mijn mening zouden ze alle oorlogsveteranen gratis een OV jaarkaart ter beschikking moeten stellen en een behoorlijk pensioen erbij. De slappe klootviolen die wij hier als minister van defensie hebben gehad, hadden zich dáár nou eens sterk voor moeten maken!

Maar wat een makkelijke naam he: R-i-t-a-V-e-r-d-o-n-k !
Jullie zouden toch beter moeten weten, dunkt mij, of hebben jullie nooit iets vernomen over de plotselinge ommezwaai van het Gebroken Geweertje naar de populariteit van Jan Soldaat na 3 september 1939?
Er is niets nieuws onder de zon; let maar op als het in Afghanistan uit de klauwen giert, dan zijn onze jongens opeens wel goed genoeg.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Mijn opa zei altijd ik vecht niet voor mijn land maar voor mijn eigen hachje (oftewel om zichzelf te redden)
Maar terug on-topic:
Ik vind het belachelijk dat ze die man zo behandeld hebben!
Als die verdonk zo emotioneel was en de weg kwijt dan flikkerden ze haar ook geen bon onder de neus,
en lieten ze haar ook niet op het station zitten, (al is dit wel een goed idee)
Nee, de "NS" mag zijn excuses wel aanbieden voor de bon misschien niet, maar ze hadden de man wel wat beter kunnen behandelen of ander vervoer of dergelijke voor de man kunnen regelen. :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Beste mensen,

Volgens mij valt de Nederlandsche Spoorwegen onder het bewind van minister Karla Peijs en hebben jullie al enkele dagen op Rita liggen te kankeren, die met deze trein weinig van doen heeft.
Plaats reactie