Jeffie`s collectie + nieuw aanwinsten ( Update page 8. ).
- Luc J.
- Lid
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
- Locatie: Limburg!
- Contacteer:
-
- Lid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
- Locatie: 0031 - 010
Een aantal foto’s uit mijn foto collectie.
Om te openen met Rotterdam.
13 mei 1946.
Van Rotterdam gaan we richting Dordrecht.
Duitsers in plaats van Britten. Bedankt Sinister.
Om te openen met Rotterdam.
13 mei 1946.
Van Rotterdam gaan we richting Dordrecht.
Duitsers in plaats van Britten. Bedankt Sinister.
Laatst gewijzigd door jeffie op 09 mar 2007, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mauserwerke
- Lid
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27
- Jonhy Frost
- Lid
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
- Locatie: Schimmert (Z-Limburg)
- Dodo
- Lid
- Berichten: 6247
- Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
- Locatie: Den Haag
-
- Lid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
- Locatie: 0031 - 010
- Luc J.
- Lid
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
- Locatie: Limburg!
- Contacteer:
- SiNiStEr
- Lid
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
- Locatie: Groenlo
Heel mooi spul hoor! Ziet er allemaal goed uit en de foto's zijn ook erg mooi genomen!
Ga zo door!
En de Britten bij de Moerdijkbruggen zijn geen Britten maar Duitsers!
Je kunt dit zien aan de scheerlijnen van de parachute. De parachutes waar de Britten en Amerikanen mee sprongen hadden 2 punten waar de scheerlijnen samen kwamen waardoor je, door aan de linker of rechterkabel te trekken(waar de scheerlijnen dus aan vast zaten) de parachute enigszins kon sturen. De Duitsers daarin tegen hadden slechts een punt vlak boven het hoofd van de parachutist(of Fallschirmjager) waar de scheerlijnen samen kwamen. Duite parachutisten hadden dus absoluut geen mogelijkheid om hun parachute te sturen. Ze kwamen dus neer waar de wind ze mee naartoe nam. Dit was natuurlijk een erg slechte zaak en hierdoor werden droppingen over het algemeen dus ook heel onnaukeurig. Toch hebben de Duitsers dit tot het eind van de oorlog niet meer aangepast.
Op de foto is in ieder geval te zien bij een aantal dat de scheerlijnen duidelijk in één bundel net boven de parachutist bij mekaar komen. Dit zijn dus Duitse parachutisten.
Ter illustratie heb ik hieronder even twee fototjes geplaatsd van de USAAF parachute-kabel(uit eigen collectie) welke uit het parachute pack kwam als de parachute geopend werd. Deze zorgde ervoor dat je parachute wel aan jou vast bleef zitten zodat je niet te pletter viel. Vrij handig dus.
Je kunt hier in ieder geval duidelijk 2 punten zien waar de scheerlijnen samen kwamen(bij deze zijn ze afgesneden na gebruik). Door aan dat linker of rechter deel van de kabel te trekken kon je dus sturen.
Ga zo door!
En de Britten bij de Moerdijkbruggen zijn geen Britten maar Duitsers!
Je kunt dit zien aan de scheerlijnen van de parachute. De parachutes waar de Britten en Amerikanen mee sprongen hadden 2 punten waar de scheerlijnen samen kwamen waardoor je, door aan de linker of rechterkabel te trekken(waar de scheerlijnen dus aan vast zaten) de parachute enigszins kon sturen. De Duitsers daarin tegen hadden slechts een punt vlak boven het hoofd van de parachutist(of Fallschirmjager) waar de scheerlijnen samen kwamen. Duite parachutisten hadden dus absoluut geen mogelijkheid om hun parachute te sturen. Ze kwamen dus neer waar de wind ze mee naartoe nam. Dit was natuurlijk een erg slechte zaak en hierdoor werden droppingen over het algemeen dus ook heel onnaukeurig. Toch hebben de Duitsers dit tot het eind van de oorlog niet meer aangepast.
Op de foto is in ieder geval te zien bij een aantal dat de scheerlijnen duidelijk in één bundel net boven de parachutist bij mekaar komen. Dit zijn dus Duitse parachutisten.
Ter illustratie heb ik hieronder even twee fototjes geplaatsd van de USAAF parachute-kabel(uit eigen collectie) welke uit het parachute pack kwam als de parachute geopend werd. Deze zorgde ervoor dat je parachute wel aan jou vast bleef zitten zodat je niet te pletter viel. Vrij handig dus.
Je kunt hier in ieder geval duidelijk 2 punten zien waar de scheerlijnen samen kwamen(bij deze zijn ze afgesneden na gebruik). Door aan dat linker of rechter deel van de kabel te trekken kon je dus sturen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
-
- Lid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
- Locatie: 0031 - 010
SiNiStEr erg bedankt echt top. Zeer goede informatie en uitgelegd. Weer wat geleerd, bedankt.
Eerlijk gezegd had ik het vermoede al. Maar omdat het zo beschreven stond aan de achterkant ( wat zeker niet altijd waarheid is natuurlijk). Maar omdat het in een lot foto’s zat waar ook de Duitsers lande bij Waalhaven dacht ik eigenlijk wel dat dit ook Duitsers waren. Op beide foto’s zou het dus om 7e Flieger Division gaan?
Bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_aan ... _Waalhaven
En weer bedankt voor de leuke reacties allemaal.
Eerlijk gezegd had ik het vermoede al. Maar omdat het zo beschreven stond aan de achterkant ( wat zeker niet altijd waarheid is natuurlijk). Maar omdat het in een lot foto’s zat waar ook de Duitsers lande bij Waalhaven dacht ik eigenlijk wel dat dit ook Duitsers waren. Op beide foto’s zou het dus om 7e Flieger Division gaan?
Bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_aan ... _Waalhaven
En weer bedankt voor de leuke reacties allemaal.
- SiNiStEr
- Lid
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
- Locatie: Groenlo