Wanneer komt de 3e wereld oorlog?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie

Wanneer komt de 3e wereld oorlog?

2010/2050
74
56%
2050/2100
21
16%
2100/2200
7
5%
Niet.
31
23%
 
Totaal aantal stemmen: 133

Timothy
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 jul 2006, 20:49
Locatie: Nederland

Wanneer komt de 3e wereld oorlog?

Bericht door Timothy »

Hai,

Ik vroeg me af wanneer de 3e wereld oorlog zou komen..?
En waardoor komt ie dan?

Mvg,
Timothy!
''De mens wordt niet groot door eerzucht,
Maar door wat hij ontdekt.''
Gebruikersavatar
Stephan.h
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 23 jul 2006, 13:57
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door Stephan.h »

Als het zo door gaat met al die aanslagen etc. Zal er wel een keer en land kwaad worden op al die groepen en dat land aanvallen.

Ik denk dat er na de derde wereld oorlog de complete mensheid is uitgeroeid omdat misschien Amerika en Rusland zich ermee gaan bemoeien en dan krijg je een kernoorlog, en ik denk dat het niet meer zo lang zal gaan duren.
Maar misschien zit ik er helemaal naast. :P
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Kun je eigenlijk niet stellen dat na de 2e de 3e al begonnen is ? Na het eind van de 2e is er nooit een jaar geweest waarin de wereld een volledige vrede kende volgens mij.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Stephan.h
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 23 jul 2006, 13:57
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door Stephan.h »

Daar heb je een punt :wink:
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Mijn leraar geschiedenis beweerde altijd dat het Midden-Oosten 1 groot kruidvat is, Iran, Syrië, Libanon, Israel,.... en dan zitten de Amerikanen en Russen (in mindere mate) daar nog ook achter de schermen.
Als ze nu 1 terrorist kunnen oppakakken komen er 10 in de plaats.
De 3e WO is mijn inziens begonnen met de aanslagen op de WTC gebouwen
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Ja eigenlijk ook met aanslagen op WTC...
Kun je eigenlijk niet stellen dat na de 2e de 3e al begonnen is ? Na het eind van de 2e is er nooit een jaar geweest waarin de wereld een volledige vrede kende volgens mij.
Dat is er nog NOOIT geweest in de mensheid. Er is altijd wel ergens een (burger)oorlog of provocatie, in ieder geval jaarlijks wel. Dus zo kan je niet spreken over het wel/niet hebben van een wereldoorlog.
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

ivm terrorisme kan je wel zeggen dat het de ganse wereld aangaat.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

E.T schreef:Ja eigenlijk ook met aanslagen op WTC...
Kun je eigenlijk niet stellen dat na de 2e de 3e al begonnen is ? Na het eind van de 2e is er nooit een jaar geweest waarin de wereld een volledige vrede kende volgens mij.
Dat is er nog NOOIT geweest in de mensheid. Er is altijd wel ergens een (burger)oorlog of provocatie, in ieder geval jaarlijks wel. Dus zo kan je niet spreken over het wel/niet hebben van een wereldoorlog.
We zijn pas gaan spreken over Wereldoorlogen na de 1e WO...dus ik denk dat we beiden gelijk hebben. :wink: Of we zijn nog steeds met de 1e WO bezig......maar dan vanaf het jaar 0
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Caesar
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 16:43

Bericht door Caesar »

Vindt ook dat het al bezig is.

nog iets? 3e wereldoorlog? ik denk eerder 1ste godsdienstoorlog
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Hmm misschien, maar een wereldoorlog is : we·reld·oor·log (de ~ (m.))
1 oorlog tussen vele naties, gevoerd over een groot deel van de wereld => wereldbrand

Voor de WO1 kon je denk ik niet spreken van echte wereldoorlogen, tussen vele naties en over de hele wereld. Al komen de Engels-Nederlandsoorlogen / Spanje-Portugaloorlogen wel in de buurt(niet veel naties maar wel over de hele wereld bevochten). Meer opties kan ik niet bedenken....
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ik denk dat Afghanistan de inleiding is en dus 9-11.. en naja er ontstaat nu al een grotere kloof tussen 'de westerse wereld' en de 'moslim wereld' die word ook steeds groter denk ik..

mvg, mike
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

2012
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

pure gok /staat het in de sterren/ andere verklaring?
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

In het boek opebaring staan een aantal profetiën over de eindtijd. Hierin wordt gezegd dat de kinderen van Abraham omringd zullen zijn door vijanden en dat op de locatie Harmageddon (het dal bij de berg van Megiddo in Israël) iets zal gebeuren. Ik geloof dat er melding gemaakt wordt van iets of iemand waarvan iedreen had aangenomen dat het een goede macht was nu zijn ware aard liet zien.

Anyway, deze plaats ligt zo'n beetje tussen Libanon en Syrië in ligt. (net ten zuiden van deze twee landen gelkoof ik, maar ik heb wat moeite om een kaart te vinden). Uiteraard is een profetie niet iets waaraan je al te veel aarde mag hechten; de profetie zou namelijk niet waar kunnen zijn. Het is helaas wel jammer dat zoveel van de problemen van de wereld zich nu wel ongeveer op deze plaats aan het cantraliseren zijn.

Hier komt bij dat de aarde op het punt staat om een cyclus van 5200 jaar, een cyclus van26.000 jaar en een cyclus van 144000 jaar af te sluiten. Volgens de maya's is het zo dat de aarde zo rond 2012 in een nieuw tijdperk zal komen. Namelijk het tijdperk van spirit. Het grappige is natuurlijk dat wij mensen om spirit te worden eerst het lichaam af moeten werpen. Wanneer we dit als ras met zijn alleen tegelijk gaan doen dan moet dit wel gewelddadig gaan.

Hierbij kmt het feit dat er her en der gedreigd is met het werpen va massavernietigings wapens als deze strijd zichzelf voort zou slepen.

Komt nog bij dat in openbaringen meldingen staan over de eindstrijd waarin degenen die hun olie al verbrand hadden de strijd zouden verliezen. Dit is natuurlijk een van de redenen dat Amerika zo met die olie in de weer is. Het grappige hieraan is dat ik geloof jezus later gequote wordt in de bijbel en uitlegt dat wanneer Hij het heeft over olie die al verbrand is het gaat om het licht dat in iemand schijnt dat uit is gegaan omdat hij zijn olie al erbrand heeft (de hoop is verloren en toen slechte dingen gedaan)., wat feitelijk betekend dat Amerika zijn olie al verbrand heeft.

Uiteindelijk klopt dit met mijn levens visie. Dit gezien wanneer je je hoop laat varen je je angst vrij spel geeft en je dan vrij snel tot preventieve aanvallen overgaat. Zo dwing je de ander ook de wapens op te nemen en daarmee schep je de eindstijd om het maar zo te noemen.

Ik zet mijn geld op 2012.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

ah ik snap het, op discoverychannel hadden ze hierover ook en programma -of was het ngc?- Verrassend dat zoveel dingen klopten, we zullen afwachten hoe het verder gaat.
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Plaats reactie