Het gevoel op straat.. (Uit: Actueel/Neo Nazi's)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Mike schreef:1.) dat is nou eenmaal wat ik ervan zie en dat veranderd niet als ---> punt 2 ; zij ook eens met óns rekening houden.. ik bedoel ik kan wel elke keer aardig tegen ze doen, maar dan gebeurd er gewoon precies hetzelfde.. ik vind dat het van 2 kanten moet komen en dat komt het nu echt niet hoor..
Daarin heb je helemaal gelijk, maar zo verbeterd er dus uiteindelijk niks. Als we blijven klagen, maken we het eigenlijk alleen maar erger.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Je hebt gelijk dat er eindelijk eens een goede oplossing moet komen, want
ik ben in principe zelf ook tegen generalisatie en geloof nog steeds dat 90% van de Marrokanen aardige mensen zijn, alleen ik erger me gewoon een ongeluk op die resterende 10% zeker omdat ik er zo'n last van heb....
En ik ben een persoon van praten, maar als me tot twee keer toe zonder reden zoiets wordt aangedaan als bij mij is gebeurd verlies ik gewoon het vertrouwen in ze. En juist dus omdat ik nooit van sjabben last heb gehad ben ik zo fel tegen Marrokanen....

En je zegt dat een goede opvoeding helaas niet meer vanzelfsprekend is, maar als de Marrokanen van hun negatieve naam afwillen moeten ze toch ook bereid zijn genoeg aan een goede opvoeding te besteden.
Want hoe kan het immers dat juist over allochtonen een zo negatief beeld heerst terwijl echt ook niet alle autochtonen een goede opvoeding meekrijgen???
maja het nu vinden van een goede oplossing is het belanrijkst,
rémy
----
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

KevinP schreef:
Mike schreef:1.) dat is nou eenmaal wat ik ervan zie en dat veranderd niet als ---> punt 2 ; zij ook eens met óns rekening houden.. ik bedoel ik kan wel elke keer aardig tegen ze doen, maar dan gebeurd er gewoon precies hetzelfde.. ik vind dat het van 2 kanten moet komen en dat komt het nu echt niet hoor..
Daarin heb je helemaal gelijk, maar zo verbeterd er dus uiteindelijk niks. Als we blijven klagen, maken we het eigenlijk alleen maar erger.
Precies.. Alleen ik heb de laatste tijd de doelstelling gehanteerd; gewoon normaal aardig doen tegen vervelende allochtonen of gewoon negeren, maar dan zitten ze aan m'n vriendin ofzo en dan komt er alsnog een knokpartij dusja net als wat ik net zeg het moet echt van 2 kanten komen..

en ik wil ook wel zoeken naar verbeteringen enzo.. misschien moet de overheid gewoon een jeugcentrum oprichten in de stad waar autochtone en allochtone jongeren elkaar onder 'normale' omstandigheden kunnen treffen enzo.. maja dat is mijn idee maar ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Een prima idee hoor Mike. Er wordt door politici heel veel gekletst over dit probleem, maar zeker degenen die het hardst hierover klagen, hebben eigenlijk nauwelijks uitvoerbare oplossingen voor handen. Als er meer geïnvesteerd wordt in de jeugd, zowel allochtoon als autochtoon, valt er volgens mij al een heleboel te bereiken. Maar daarbij is vooral belangrijk dat alle partijen zelf ook initiatief nemen.

Natuurlijk zul je altijd nog rotte appels houden, maar door toenadering tot elkaar te zoeken voorkom je dat de rotte appels de meerderheid gaan vormen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Even een opmerking tussendoor. De begrippen "Marokkaan" en "Allochtoon" worden hier door elkaar gebruikt.

Ik ben sowieso tegen het stigmatiseren van bepaalde groepen en dus helemaal tegen het feit dat hier de overlast door één of meerdere groepen jongeren van Marokkaanse komaf te projecteren op iedereen van allochtone herkomst.

Verder:
Remy Carré schreef:En juist dus omdat ik nooit van sjabben last heb gehad ben ik zo fel tegen Marrokanen....
Ja - luister eens; Omdat ik nooit last van Limburgers heb ben ik zo fel tegen Groningers.... :?:

Ik begrijp je gevoel wel Remy, maar alsjeblieft probeer het een beetje te nuanceren....
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

dvaupell schreef:Even een opmerking tussendoor.
Ook even een van mij tussendoor....
dvaupell schreef:Verder:
Remy Carré schreef:En juist dus omdat ik nooit van sjabben last heb gehad ben ik zo fel tegen Marrokanen....
Ja - luister eens; Omdat ik nooit last van Limburgers heb ben ik zo fel tegen Groningers.... :?:
Ik snap wel wat Remy hier schrijft....je moet wel even z'n overige teksten ook lezen dan wordt deze (op het eerste gezicht) kromme verglijking je duidelijk. :wink:

Maar ik geef dvaupell ook wel gelijk dat het wel erg krom is wat er staat op de manier zoals het er staat.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Charly1975 schreef:
dvaupell schreef:Even een opmerking tussendoor.
Ook even een van mij tussendoor....
dvaupell schreef:Verder:
Remy Carré schreef:En juist dus omdat ik nooit van sjabben last heb gehad ben ik zo fel tegen Marrokanen....
Ja - luister eens; Omdat ik nooit last van Limburgers heb ben ik zo fel tegen Groningers.... :?:
Ik snap wel wat Remy hier schrijft....je moet wel even z'n overige teksten ook lezen dan wordt deze (op het eerste gezicht) kromme verglijking je duidelijk. :wink:



Maar ik geef dvaupell ook wel gelijk dat het wel erg krom is wat er staat op de manier zoals het er staat.
Bedankt charly,
Ik vind het zelf ook wat stom staan, sterker nog ik vind het geheel van wat ik in dit topic heb geschreven maar rommelig, maar het probleem is dat ik de ernst wil omschrijven van die gebeurtenissen zonder open en bloot in details te treden....
Maar omdat ik denk dat ik met mijn ''persoonlijke'' verhalen hier weinig kan bijdragen, dus ik zal me hier terugtrekken...
met vriendelijke groet,
Rémy

(al zou ik nog wel antwoord van Harro willen op wat ik als eerste typte in dit topic :wink: )
----
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat is lastig. Het topic stond eerst in "actueel" maar ik heb mij voorgenomen geen enkele moeite meer te steken in "discussiëren"
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Aangezien je nu toch een reactie geeft kun je net zo goed toch terugkeren in het discussie gedeelte van dit forum.

De manier waarop je afscheid hebt genomen van het discussie gedeelte vind ik niet helemaal passen bij iemand die zeer goed is in het discussie voeren. Op het moment dat een discussie niet gaat zoals jij wenst is het jammer om te lezen dat je de discussie stopt omdat je (overigens wel begrijpelijk) niet opnieuw en opnieuw je standpunten wil duidelijk maken aan mensen die je standpunt maar niet willen begrijpen. Echter blijven er meestal ook mensen op het forum achter die je standpunten wel begrijpen en respecteren en daarover verder met je willen discuseren. Indien je je dus beperkt tot de laatste groep mensen (en dus de overigen negeert) blijft het dus ook voor jou een leuke discussie over lijkt me.

Zal ik je voorzichtig een 'welkom terug Harro' toewensen ?????
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja, precies. Ik weet dat ik eigenwijs ben, maar dat betekend niet dat ik helemaal nooit zal leren hoor.
;)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Charly1975 schreef:Aangezien je nu toch een reactie geeft kun je net zo goed toch terugkeren in het discussie gedeelte van dit forum.
Omdat ik de moeite neem om aan te geven dat ik niet meer deelneem aan de discussie kan ik net zo goed weer deelnemen aan de discussies? Sorry, maar hier ontbreekt echt alle logica. "Goed zijn in discussiëren" is een vriendelijk compliment, maar ik praat in dit forum meestal tegen muren, tegen het oostindisch dove gelijk van een groep rabiate xenofoben. Ik ben simpelweg tot de conclusie gekomen dat ik het discussie forum zat ben, zowel qua schandalige denkbeelden van een flink aantal bezoekers als qua tijd die de discussies hier kosten. Daar ga ik verder geen enkele energie meer in steken maar daarom post ik wel in enkele andere fora van WO2.nl
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Wat ik met mijn eerste zin wilde aangeven is dat je toch de moeite neemt om te reageren. Als je niet wil discuseren dan is er ook geen noodzaak om publieklijk te reageren. De reactie had je via een pb kunnen posten bij de desbetreffende vragensteller.

Ik ga ervan uit dat mensen die niet (over een bepaald onderwerp) willen discuseren geen post plaatsen in het discussie gedeelte. Indien men een post plaatst geeft men m.i. aan dat men bereid is om zich in een discussie te mengen daar men een mening heeft. Maar dit is misschien ook weer onlogisch denken van mijn zijde. Tja logica is niet mijn sterkste kant dat blijkt dus nu wel weer.

Maar je denkbeelden omtrent het discuseren is nu (nog) duidelijker geworden dus mijn voorzichtige 'welkom terug Harro' moet worden gecorrigeerd tot een 'het ga je goed Harro !'
Echter alleen voor het discussie gedeelte dan....voor de rest zullen we je vast nog wel zien op het forum....

Volgens mij ben ik weer vreselijk off-topic gegaan, en dat terwijl ik niet eens de naam heb van het serieus off-topic gaan.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Je hebt niet voor niets een goede 2e plaats.
:)
Ik moet nog uitkijken trouwens; anders steek je me volgend jaar naar de kroon!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Arjen schreef:Ik denk dat we nu zo ondertussen allemaal wel gehoord hebben wat de probleemstelling ongeveer inhoudt. Misschien is het ook goed om de situatie eens anders te belichten om dan op een punt te komen waar er weer verandering mogelijk is.

In mijn ogen bestaat de situatie uit een minderheid in de samenleving die zichzelf aangesproken voelt op hun (arabische) afkomst en gewoonten. Ook het uiterlijk speelt hierin een rol. Deze mensen willen graag gezien worden voor wie ze zijn en in een samenleving waarin de persoonlijke identiteit minder belangrij is dan de regels die de overheid opstelt geeft dit een conflict situatie.
Mensen gaan in zulke omstandigheden wat te koop lopen met wie ze zijn namelijk. (Harde muziek, sprekende kapsels en uitgesproken gedrag)

Door dit gedrag zien we dat ook een andere groep zichzelf wat verdrongen is gaan voelen (autochtonen) ; dit omdat het straatbeeld blijkbaar bepaald wordt door een minderheid.
We zien dat deze groep daardoor ook wat meer op wil vallen en kiest hier zelfs dezelfde soort uitingen voor.

We zien dus dat door zo om te gaan met de situatie het allen maar erger wordt. Wat is de kern van de situatie dan vraag ik me wel eens af?
Mijn persoonlijke antwoord is dat ieder mens gewoon gezien wil worden voor wie hij is. Zolang dat niet gebeurt, maar we uitgaan van vooroordelen of iemand beoordelen op de gedachte dat hij bij een groep hoort zie je dat mensen zichzelf steeds meer af gaan zonderen van de rest en juist die groep zoeken die hem of haar wel accepteerd zoals hij of zij is en daardoor dat vooroordeel bevestigd en juist zo wordt.

We zien dus dat die persoon die acceptatie zoekt. Net als elk ander mens. Wanneer we dus acceptatie geven aan elkaar en elkaar zien voor wie we zijn vallen die vooroordelen weg. Hierdoor is die groepsdrang niet meer nodig,

Misschien dat het een idee is eens echt met elkaar te praten?
Ik wilde hier eigenlijk eventjes op voortborduren en zeggen dat feitelijk beide "groepen" in de samenleving hetzelfde willen; namelijk dat er maar 1 groep bestaat en dat alles altijd gezellig en tof is. Dat is the common ground en de "oplossing".
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dit bericht kreeg ik zojuist binnen via de mail. Een beetje tekenend voor het multiculti probleem, denk ik....

Op internet neemt het aantal gevallen van racisme en discriminatie toe, meldde Het Parool vorige week. Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) registreerde in 2003 vijftig meldingen van racistische scheldpartijen door allochtonen. In 2004 waren dat er 266. Volgens onderzoeksbureau Motivaction vindt 60% van de Nederlanders Marokkanen racistisch. Yassine ging de straat op om te kijken of ze dat echt zijn
Zohair (16)
Wat vind jij van Nederlanders?
‘De Nederlanders maken iedereen zwart, behalve zichzelf. Bijvoorbeeld op televisie: als een Nederlandse jongen iemand vermoordt komt er te staan '”jongen pleegt moord”, maar als een jongen van Marokkaanse afkomst dat doet, komt er te staan “Marokkaanse jongen pleegt moord”. De meeste jongeren van Marokkaanse afkomst zijn hier geboren en opgegroeid dus er moet geen onderscheid gemaakt worden tussen ons en Nederlanders.'
Wat vind jij van Turken?
'De Turken zijn rustig. Ze discrimineren niet, zoeken geen ruzie met ons of andere mensen. Wat ik wel jammer vind is dat ze veel banen inpikken, waardoor er minder voor ons overblijft.'
Wat vind jij van Surinamers?
'De Surinamers zijn oké.. Ze zijn erg fatoe. Ze worden altijd net als ons gediscrimineerd.’
Vind je dat je discrimineert?
'Nee.’


Hamza (17)
Wat vind jij van Nederlanders?
'Die Tatta's (Nederlanders) zijn allemaal Sharons. Ze praten alleen maar slecht over ons en andere mensen. Ze denken dat ze Tony Montana zijn; dat ze de baas zijn over ons en alles aankunnen. Ik leef hier ook, dus wil ik net als iedereen behandeld worden. Dat moeten mensen zoals Ayaan Hirsi Ali, Geert Wilders of Rita Verdonk niet verpesten. Ik wil niet de hele tijd te horen krijgen dat ik een allochtoon ben of dat m'n afkomst Marokkaans is. Deze dingen weet ik allemaal al en ik hoef het zeker niet te horen te krijgen van een kaaskop.'
Wat vind jij van Turken?
'Het is echt een raar volk. Ze zijn wel chill enzo, maar ze hebben een rare lichaamsontwikkeling ofzo. Meisjes van twaalf hebben meestal al een snor, en veel Turken hebben een uni-brown (doorlopende wenkbrauw), een plat achterhoofd, te veel borsthaar, en een bochelneus met veel snot erin.'
Wat vind jij van Surinamers?
'Die Surinamers met wie ik omga zijn wel rustig. Omdat die ook met ons omgaan. Je hebt van die negers die alleen maar met negers omgaan en dan stoer doen tegen mensen van andere afkomsten. Dat zijn apen die bananen eten.’
Vind je dat je discrimineert?
'Ik discrimeer nooit, wij worden hier gediscrimineerd.’


Zakaria (15)
Wat vind jij van Nederlanders?
'Ze zijn altijd bang. Ze geven je een grote bek, maar als je dan naar ze toe loopt zijn ze stil en durven ze niks. Het zijn allemaal praatjesmakers.'
Wat vind jij van Turken?
'Turken zijn wel chille gozers. Je kan rustig met ze praten en chillen enzo. Het enige wat fockt-op is, is dat ze stinken, helemaal behaard zijn, een plat achterhoofd hebben, en als ze fittie (gevecht) hebben komen ze nooit in hun eentje maar altijd met hele groep Turken.'
Wat vind jij van Surinamers?
'Die negers zijn raar. Ze lopen altijd raar, zogenaamd gangster. Ze denken dat ze lijp zijn, maar het zijn gewoon apen. Als ze ruzie hebben met iemand komen ze altijd met wapens, wat zielig is.’
Vind je dat je discrimineert?
'Nee, want ik zeg niets racistisch over ze.’


Fatima (16)
Wat vind jij van Nederlanders?
'Nederlanders zijn echt kinderachtig. Ze hebben van die rare regels zoals om zes uur eten. Ze zijn ook gierig; als er iemand onverwachts langskomt rond etenstijd dan wordt diegene altijd weggestuurd, terwijl wij altijd iedereen als gast ontvangen en graag delen.'
Wat vind jij van Turken?
'Turken werken altijd heel hard zonder te zeuren. Ze zijn aardig, zoeken bijna nooit ruzie en proberen met iedereen vrienden te worden. Wat wel jammer is is dat ze bijna nooit worden geaccepteerd, omdat het algemeen bekend is dat ze stinken enzo.'
Wat vind jij van Surinamers?
'De Surinamer zijn kapsoneslijders. Ze moeten altijd showen (patsen), terwijl ze eigenlijk weinig hebben. Ze doen stoer met hun gouden tand, ringen en kettingen, terwijl dat het enige waardevolle bezit is van hun.’
Vind je dat je discrimineert?
'Ik ben nooit aan het discrimineren.’


Yasmine (16)
Wat vind jij van Nederlanders?
'Sommige zijn aardig, maar er zijn er ook veel die discrimineren. De meeste Nederlanders die ik ken zijn aardig maar er zijn er veel die onderscheid maken. Bijvoorbeeld als een Marokkaan ergens wil werken, wordt hij of zij minder snel aangenomen dan een Nederlander. Dit aspect noemen ze nou toevallig 'DISCRIMINATIE'!'
Wat vind jij van Turken?
'Er worden altijd van die vernederende grappen gemaakt over ze. Bijvoorbeeld de opvatting dat alleen Turken vijf cent oprapen van de grond, dus als je dat doet ben je ook een Turk. De Turkse bevolking wordt gebruikt als een vernederend scheldwoord. Als je Turk tegen een Marokkaan zegt, kan de Marokkaan flippen. Het is zeer vernederend voor diegene omdat de Turken als minderwaardig worden gezien. Een Nederlander reageert precies hetzelfde op zo'n 'scheldwoord'. Je hebt ook nog dat er wordt gezegd dat Turken een plat achterhoofd hebben. Over het algemeen is dat ook zo, maar het is ontoelaatbaar om te accepteren dat hiermee wordt gepest want ze kunnen er ook niks aan doen dat ze zo zijn.’
Wat vind jij van Surinamers?
‘Er worden over Surinamers vernederende grappen gemaakt. Er wordt bijvoorbeeld gezegd dat ze hun apenfamilie in de dierentuin moeten gaan begroeten, en dat je ze niet ziet in het donker. Dit is discriminatie. De Surinamer kunnen er ook niks aan doen dat ze donker zijn. Allah heeft ze zo gemaakt dus wij moeten dat accepteren. Maar ze moeten aan de andere kant zelf niet discrimineren, want dat doen ze heel vaak bij blanken.’
Vind je dat je discrimineert?
'Iedereen discrimineert wel eens. Soms gaat het onbewust maar de een discrimineert meer dan de andere en sommige gaan te ver hierin.’


Samira (17)
Wat vind jij van Nederlanders?
'Als ik een supermarkt binnenga word ik bijna altijd in de gaten gehouden door de bewaker of de mensen die er werken. Dat valt gelijk op, maar ik kan niet tegen de bewaker vragen waarom hij mij volgt, want dan antwoordt hij dat zijn werk de winkel in de gaten houden is. Er zijn altijd wel vooroordelen. Als ik blond was geweest werd er niet eens op me gelet, maar toevallig ben ik dat niet. Ik ben heel blij op de manier waarop Allah mij geschapen heeft op deze wereld en wie mij niet wil accepteren (dus discrimineert) kan opdonderen.'
Wat vind jij van Turken?
'De meeste Turken vormen een groep. Ze hebben een aparte manier van integreren; ze blijven Turks praten en alleen met Turken omgaan, maar ze starten wel bedrijven met Turkse producten waar elke bevolkingsgroep hier in Nederland komt. Ze pakken het heel slim aan, daarom gaat het goed met ze en hoor je niks over ze.'
Wat vind jij van Surinamers?
'Als je kijkt naar de Bijlmer, dan zie je dat iedereen daar zogenaamd van de ghetto is. Dat is wel jammer. Ze moeten wat verspreid worden, zodat ze ook met mensen van andere culturen leren omgaan. Nu is het zo in bepaalde gebieden dat de Surinamers (niet alleen de Surinamers, maar ook andere bevolkingsgroepen) hun eigen land van maken, dus niet integreren.’
Vind je dat je discrimineert?
'Nee. Ik zeg gewoon wat waar is.’
Gesloten