Foto's van Amerikaanse troopers tijdens market garden!

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Foto's van Amerikaanse troopers tijdens market garden!

Bericht door Loek D. »

Ik ben op zoek naar Foto's van Amerikaanse troopers tijdens market garden! Michiel M. plaatste al verschillende foto's die ik hier ook wel zal posten! Heel erg bedankt in ieder geval Michiel!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Hier de foto's die ik al heb (als u dezelfde heeft maar dan in hogere resolutie zijn ze zéér welkom :yes:):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Update 1

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Loek D. op 05 sep 2006, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Hoger resolutiefoto's

Bericht door asjemenou »

Loek D. schreef:Hier de foto's die ik al heb (als u dezelfde heeft maar dan in hogere resolutie zijn ze zéér welkom :yes:)
Zo te zien zijn de meeste afbeeldingen die je hebt scans van foto's uit boeken. Dit is o.a. te zien aan de stijle gradatie en aan de moiré vorming(rasterpunten).
Waarom scan je de foto's uit je boeken dan niet groter in en op een resolutie van 300 DPI? Dan heb je een hoge resolutieafbeelding.
Als je échte foto's wil hebben dan is er nog wel een manier. Het Britse Imperial War Museum verkoopt o.a. ook foto's en geluidsopnamen van WOII. Hier moet je uiteraard wel voor betalen. Je betaald een eenmalige licentie voor de foto. Dat houdt in dat jij de foto mag hebben om thuis op de muur te hangen maar niet meer dan dat. Niet uitlenen aan één of ander persoon die een zoveelste boek over de oorlog wil uitgeven want dan hebben deze persoon en jij een probleem. Maar deze foto's mogen er wel zijn. Ik heb er zelf ooit ook eens een aantal gekocht.
Wellicht een goede tip voor je?!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Al bedankt voor alle reacties! Nee, ik heb alle bovenstaande foto's gewoon van internetsites etc. Ik ben toevallig eens geweest in het Britse Imperial War Museum. Ik zal eens proberen om met hen in contact te komen!

(Boven nog wat meer foto's geplaatst.)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

IWM

Bericht door asjemenou »

British Imperial War Museum is sowieso een mooi museum met een mooie collectie. Leuk detail van de collectie vind ik de "snuffeldozen" bij de WOI collectie. Deze "snuffeldozen" simuleren de geur van Mosterdgas e.d. Niet echt aan te raden om dit gas echt eens te gaan ruiken. Verder hebben ze ook een mooie winkel waar ze o.a. veel oorlogsboeken verkopen.
De website van dit museum is; http://www.iwm.org.uk . Ze verkopen via de website ook gifts online maar zover ik het kan bekijken geen foto's. Misschien is het raadzaam om ze dan eens een mailtje te sturen; iwmshop@iwm.org.uk
Wat ik destijds voor de foto's heb betaald zou ik niet meer weten. Ze zullen vast wel één of ander tarief hanteren. Hun collectie foto- en filmmateriaal is écht groot. Kijk maar eens in oorlogsboeken, hoe vaak er Copyright IWM onder de foto's staat.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

OK, héél erg bedankt voor je hulp! Ik stuur ze eens een mailtje.

(Oja, ik heb de foto's van de site die Shifty me gaf opgeslagen, maar ze hebben liever niet dat ik ze verder ga verspreiden. Ik zal ze dus niet in dit topic plaatsen. In ieder geval echt mooie foto's, Ik had 99% nog nooit gezien... Veel door burgers genomen foto's! een aanrader!)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Copyright

Bericht door asjemenou »

Het is inderdaad een mooie site waarvan Shifty een link heeft gegeven. Ik neem aan dit de site is van een particulier iemand (Lycos). Hij vermeld wel heel wijzelijk dat de copyright van verscheidene foto's o.a. van de US Army is en dat er foto's uit het public domain komen.

Misschien wel aardig om dat hier eens in deze topic te vermelden. Ik zie heel vaak op dit forum dat er foto's worden geplaatst die gekocht zijn van bijvoorbeeld andere verzamelaars. Meestal zijn dit dan foto's die uit particulier bezit afkomstig zijn. De trotse eigenaar zet er dan meestal het woord "copyright" op tegen het kopiëren maar ook al bezit je dan de foto (al zijn het 100 afdrukken) het copyright heb je er niet van. Zolang je het copyright ervan niet officieel hebt geregistreerd kan je het ook niet claimen. In de meeste gevallen heb je er nog niet eens het negatief van. Stel dat er iemand is die toevallig wél dit negatief heeft en ook nog het copyright ervan dan heb je de foto maar van het Internet te verwijderen als die persoon dat wil.
Net als wat voor de bovengenoemde site geldt, wees wel heel voorzichtig met wat je op je zelfgemaakte website aan officiele foto's plaatst. We doen het tenslotte allemaal maar officieel mag je nog niet eens een ingescande foto uit een boek hier op het forum plaatsen.
Mocht je nu eens een foto van iemand hier op het forum willen kopiëren dan is het wel zo netjes om dat even van te voren te vragen. Niemand zal daar echt moeite mee hebben. Ik tenminste niet.

Afbeelding

Deze foto van sergeant Milton D. Schlesener uit Arkansas , USA is trouwens te koop in het Bevrijdingsmuseum van Groesbeek.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Die foto zou ik wel héél graag hebben! Kan ik misschien in contact komen met de verkoper?
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Loek D. schreef:Die foto zou ik wel héél graag hebben! Kan ik misschien in contact komen met de verkoper?
Mailtje sturen naar het museum misschien? Foto is alleen wel een ansichtkaart hè..

Het boek 'Vanguard of the Crusade' van Mark Bando is ook een leuk boek met heel veel foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Waar gebruik je de foto's eigenlijk voor?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
JoostV
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2005, 15:47
Locatie: Amsterdam

Re: IWM

Bericht door JoostV »

asjemenou schreef:Ze verkopen via de website ook gifts online maar zover ik het kan bekijken geen foto's.
Gevonden!

http://www.iwmcollections.org.uk/qryPhotoImg.asp

Erg mooie en vooral erg volle database :) Je kan de foto's meteen bestellen.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Michiel M. schreef:Waar gebruik je de foto's eigenlijk voor?
Ik ben zelf bezig met een Market Garden trooper :D
De westinghouse jump liner komt al het goed is morgen al!
Ik probeer me dus een beetje een voorstelling te maken over hoe hij eruit moet komen te zien.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Heb je een foto van je liner?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Michiel M. schreef:Heb je een foto van je liner?
Ja, maar ik maak wel zelf foto's van hem en plaats ze in mijn collectietopic. (A-straps uitgesneden, geen "beauty" meer dus :wink: )
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Loek D. schreef:Die foto zou ik wel héél graag hebben! Kan ik misschien in contact komen met de verkoper?
Milton leeft nog... Ik heb contact met hem...

Dat ding voor zijn borst (ben de naam even kwijt) draagt hij ter bescherming en versteviging van een eerder opgelopen verwonding...
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Plaats reactie