[Stormfront] Ontkenning

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
-Twilight
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:50

Bericht door -Twilight »

LoD schreef: Een voorbeeldje is zijn bewering dat rijdende Gasvrachtwagens ondanks getuigenissen een fabeltje zouden zijn, want Diesel is een gas wat teveel zuurstof en te weinig voor de mens giftig CO en CO2 zou bevatten ( oh, en op de foto staat een auto uit 1912... ) .
Gemakshalve gaat Arthur maar aan het feit voorbij ( moedwil of onwetendheid, dat weet ik niet ) dat in die jaren er diverse alternatieve brandstoffen wijdverspreid werden gebruikt, waarvan de uitlaatgassen WEL die gifgassen bevatten om snel een Koolmonoxidevergiftiging op te lopen en ook het feit dat je die ombouw van buiten af niet hoefde te kunnen zien zegt natuurlijk helemaal niets over het al dan niet bestaan van die wagens.


Nu heb ik even mijn boek "Scheikunde voor dummies" erbij gepakt, en eens gekeken naar de verschillende reakties van brandstoffen (bij volledige verbranding):

Benzine: C7H16 + 11 O2 --> 8 H2O + 7 CO2
Diesel : 2 C8H18 + 25 O2 --> 18 H2O +16 CO2

Dus diesel verbruikt meer zuurstof bij verbranding, en levert na de reaktie meer CO2. Om nog maar te zwijgen van de CO die vrijkomt bij onvoledige verbranding, toch ook niet geheel ondenkbaar voor dieselmotoren uit die tijd.

Maar goed, ben dan geen scheikundige, maar met deze getallen wil ik geen proefkonijn zijn om het uit te proberen. Als KA overtuigd is van zijn gelijk staat het hem natuurlijk ten allen tijde vrij om zijn theorie met een proefopstelling te bewijzen.
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

Nou,

KA heeft op SF op mijn beide posts gereageerd en ik zal de komende paar dagen kort op een paar van die reacties hier ingaan.
Een discussie zal er echter niet van komen, omdat ik dat niet interforaal doe en ik me uit principe NIET op SF ga registreren.

Ik heb me de afgelopen weken wat meer in revisionistische lectuur en artikelen verdiept en het is af en toe tenenkrommend wat men beweert, tenenkrommend op het gebied van onvolledige informatie, foutieve vergelijkingen en kortweg LEUGENS.

Ik pleit derhalve ervoor dat we hier op dit forum een stikkie gaan krijgen waarin we revisionistische beweringen met feiten en bronnen onderuit halen om een zo correct en objectief beeld mogelijk te verkrijgen, daarmee geschiedvervuiling/vervalsing tegengaan met alle mogelijk gevolgen van dien.
Niet iedereen is namelijk tot goed lezen en onderzoek in staat en onwetendheid kun je slechts bestrijden middels kenis en argumenten.

Om toch alvast mijn belofte gestand te doen en een voorbeeld van zo'n leugen/weerlegging te geven heb ik de volgende bewering van KA eens bekeken:

Punt 8: Revisionisten hebben gedocumenteerd aannemelijk gemaakt dat het aantal omgekomen joden in werkelijkheid "miljoenen" minder moet zijn geweest.
( Een punt wat onder andere ook al naar voren komt in punt 6,7 en op wel meer plaatsen. Immers, de hele ontkenning bestaat voornamelijk uit de Heilige Drie Eenheid " geen vergassingen - geen 6 miljoen - geen Holocaust " ).

Arthur - en anderen - verklaren dat als volgt ( het hele verhaal kun je bij de uitwerking van punt 8 op SF lezen ):

" De World Almanac schreef in 1940 ( blz 129 ) met als Bron het American Jewish Comitteedat het aantal joden in de wereld 15.319.359 bedroeg. Vier jaar na de oorlog, in 1949 , waren dat er 15.713. 638 ( blz 289 ). Een toename van 400.000 etc. etc..."

Elders op SF toont KA een afbeelding waar die cijfers nog eens duidelijk in een grafiek zijn verwerkt. So far, so good, en geen weldenkend mens zou beweren dat een populatie van 9.000.000 binnen een tijdsspanne van 4 jaar zichzelf zou hebben kunnen uitbreiden met 6.400.000.

Echter, kijken we nu die cijfers eens nader, dan komen we tot de volgende ontdekking:
De cijfers van 1948 ( die gebruikt worden voor de 1949 Almanac - de bewuste hierboven aangehaalde pagina 289 ) zijn gebaseerd op de vooroorlogse - 1938 - consensus en dus van VOOR de Holocaust. Dit wordt ook duidelijk VOORIN die Almanac vermeld.
Wanneer we de cijfers van het jaar 1949 bekijken ( naoorlogs ) zien we dat deze aanzienlijk gedaald zijn tot 11.266.600. Tevens wordt in die editie de Joodse wereldpopulatie in 1939 op 16.643.120 gesteld , waardoor we dus het sommetje kunnen maken dat er in 1949 5.376.520 Joodse mensen minder waren dan in 1939...

@Twilight: ik zou met die cijfers de gok ook niet aangaan...

@Jaap van der Laan: KA heeft die punten slechts vertaald, dit zijn bekende revisionistische stokpaardjes die al meerdere keren op meerdere sites door meerdere mensen overtuigend weerlegd zijn.
Desalniettemin kost het beantwoorden van vragen, het napluizen van gegevens, bronnen en weblinks inderdaad de nodige tijd en moeite wil je het nauwkeurig doen.
Pluspunt is echter dat het hele proces bijzonder leerzaam is en je je kennis en begrip van WOII enorm vergroot, en dat is naar mijn mening een enorme bonus, al is de directe aanleiding ( Holocaustontkenning ) natuurlijk gewoon triest.

Meer volgt van de week , zowel als korte reactie op Arthur als ook een nadere beschouwing van het product Zyklon, met name het beruchte Zyklon-B.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Even voor de duidelijkheid: Veel members van dit forum die mijn posts gelezen hebben weten dat ik op sommige punten redelijk rechts ben.

Maar de holocaust ontkennen vind ik gewoon echt veel te ver gaan.

Wat ik ook niet begrijp is dat KA alleen maar wat stellingen naar voren brengt zonder deze op enige wijze fatsoenlijk te onderbouwen.
Als iemand mij enige argumenten kan geven: GRAAG!

Wat ik me ook afvraag is: Hoe kunnen holocaustontkenners de rest van de inhoud van de geschiedenisboeken dan nog wel geloven? Zodra er iets instaat wat, naar hun mening, niet waar is...

Als iemand mij hier duidelijkheid over kan verschaffen...
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

Waarom is de post van Gerd onder de mijne verdwenen?
Hij was toch niet in strijd met een forumregel en ook niet OffTopic?
Een antwoord mag via een PB om het topic verder niet te vervuilen.

@Mannerheim:

"Wat ik me ook afvraag is: Hoe kunnen holocaustontkenners de rest van de inhoud van de geschiedenisboeken dan nog wel geloven? Zodra er iets instaat wat, naar hun mening, niet waar is... "

De vraag stellen is hem beantwoorden...
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

LOD...kan jij mij soms antwoord geven?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

Ja hoor,

ik heb daar wel een idee over.
Ik begrijp alleen niet waar je met die vraag heenwilt.
Daarom eerst een tegenvraag,
wat is volgens jou de motivatie van de gemiddelde Holocaustontkenner?
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

LoD schreef:Ja hoor,

ik heb daar wel een idee over.
Ik begrijp alleen niet waar je met die vraag heenwilt.
Daarom eerst een tegenvraag,
wat is volgens jou de motivatie van de gemiddelde Holocaustontkenner?
De vraag is niet aan mij gesteld, maar ik wil in elk geval wel mijn aangeven wat volgens mij de motivatie van de gemiddelde Holocaustontkenner is.... "Erbij horen!". Heel veel van deze figuren zijn een beetje zonderling en door de hele omgeving verstoten.

De "aanvoerders" van zo'n clubje Holocaust-ontkenners zijn mijns inziens ook al een beetje zieligefiguren die zich door primitieve, anti-semitische gevoelens laten leiden. Ze verzinnen hun eigen werkelijkheid.

Maar dat is mijn mening natuurlijk.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

LoD,

De net door mij gestelde vragen zou ik heel graag beantwoord zien.
Maar op jouw vraag zou ik het antwoordecht niet weten.
Maar ik ben dan ook geen holocaust ontkenner.

Dus vraag ik heel vriendelijk antwoord (van jou?) op de door mij gestelde vragen, en misschien kan jij ook wel antwoord geven op de vraag die door jouzelf net naar voren is gebracht.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

Mannerheim,

het antwoord op deze vraag

"Wat ik ook niet begrijp is dat KA alleen maar wat stellingen naar voren brengt zonder deze op enige wijze fatsoenlijk te onderbouwen.
Als iemand mij enige argumenten kan geven: GRAAG!"

zul je toch echt aan Arthur zelf moeten stellen. Ik vermoed dat hij zelf van mening is dat hij zijn stellingen afdoende onderbouwt maar evenals jij ben ik daar minder van onder de indruk.
Zoals in mijn voorbeeld hierboven ( de "6 miljoen" ) blijkt duidelijk dat zijn stelling onvolledig en onjuist is, door al dan niet moedwillig het weglaten van de uitleg achter die cijfertjes.

Wat betreft je tweede vraag

"Wat ik me ook afvraag is: Hoe kunnen holocaustontkenners de rest van de inhoud van de geschiedenisboeken dan nog wel geloven? Zodra er iets instaat wat, naar hun mening, niet waar is... "

, ook dit zou je het best aan Holocaustontkenners zelf kunnen vragen.
Van mijn kant is het slechts speculatief, maar ik zal toch een poging wagen.

Allereerst krijg je natuurlijk veel mediaandacht ( Faurisson, Irving, Verbeke ) waardoor je publicaties onder de aandacht van een groot publiek komen, aandacht en financieel gewin dus.

Daarnaast, niet alles wat in de geschiedenisboekjes staat is onomstotelijk waar, en vaak veranderen met de loop van de tijd inzichten, data, nieuwe ontdekkingen weerleggen oude veronderstellingen etc. etc. Hierdoor hebben we anno 2007 een veel correcter en nauwkeuriger beeld van de totale Holocaust en haar omvang en impact dan dat we vlak na de oorlog hadden.

Tenslotte , met de ondergang van het Derde Rijk is het antisemitisme natuurlijk niet uitgeroeid, integendeel.
Kijk maar om je heen wat er in Duitsland met de NPD aan de hand is, bij ons de Kaalkopjes op SF en de NVU - zitten er trouwens ook een paar van op dit forum - , de Holocaustconferentie in Iran en je zult begrijpen dat er toehoorders zijn die elke vorm van ontkenning van de Holocaust gretig aangrijpen om hun haat tegen Joden nieuw leven in te blazen.

Maar, nogmaals, ik kan niet in de hoofden van revisionisten kijken, het blijft een analyse van hun beweringen en gedragingen dus wanneer een ontkenner aanvullingen/correcties heeft, volgaarne.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Beste LoD,

Hartelijk dank voor je uitleg :)
Maar om nog even duidelijkheid te scheppen over mijn tweede vraag.

Als ik een (geschiedenis)boek lees waarin bijvoorbeeld staat dat Martin Luther King blank was of dat JFK zelfmoord gepleegd zou hebben, dan zou ik de rest van het boek ook niet meer serieus nemen.

Maar Holocaustontkenners zullen dus ook de holocaust niet geloven...
Snap je wat ik bedoel?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

LoD schreef: Kijk maar om je heen wat er in Duitsland met de NPD aan de hand is, bij ons de Kaalkopjes op SF en de NVU - zitten er trouwens ook een paar van op dit forum - ,
Dat vermoeden heb ik ook ja :?
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ik heb ook wel eens op dat forum gekeken (voor info over de Nederlanders bij de Waffen SS), er stond wel wat nuttigs, maar het meeste is gewoon domme nageprate onzin (je kent het wel). Ook wordt ik er niet goed van hoe ze elkaar aanspreken.
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

mannerheim schreef: Maar om nog even duidelijkheid te scheppen over mijn tweede vraag.

Als ik een (geschiedenis)boek lees waarin bijvoorbeeld staat dat Martin Luther King blank was of dat JFK zelfmoord gepleegd zou hebben, dan zou ik de rest van het boek ook niet meer serieus nemen.

Maar Holocaustontkenners zullen dus ook de holocaust niet geloven...
Snap je wat ik bedoel?
Ehm,
om eerlijk te zijn niet helemaal.

Bedoel je te zeggen dat ontkenners een gegeven als de Holocaust niet erkennen en ze dus alle boeken die daarover gaan als zijnde "fictie en bedrog" naast zich neerleggen?

In mijn ervaring gaan Holocaustontkenners uit van het gegeven dat er nooit een Holocaust - zoals wij die kennen - geweest is, en van daaruit redeneren ze terug.
Geen Holocaust DUS geen zes miljoen vermoorde Joden DUS geen forensische bewijzen DUS geen gaskamers DUS getuigen liegen.
Daarnaast is het niet zo heel ingewikkeld om uit de diverse boekwerken nou juist die gegevens te halen - volledig/onvolledig/andere context - die dat terugredeneren onderbouwen. Alles wat daar niet mee strookt wordt afgedaan als verzinsel/complot/leugen/demonisering etc. etc.

Daarom is het ook juist van belang ZELF de door revisionisten aangehaalde boeken/bronnen erop na te slaan en zo een volledig beeld te krijgen van wat de auteur werkelijk schreef.

Om een voorbeeldje te geven, heb je gelezen dat ontkenners ( in deze opnieuw in de persoon van onze vriend King Arthur ) beweren dat Zyklon-B als gaskamergif totaal absurd en ongeschikt is en dat onderbouwt met een 8(?) tal punten?
Klinkt heel overtuigend, ware het niet dat zijn punten ALLEMAAL in tegenspraak zijn met wat de producent van Zyklon-B zelf over zijn product zegt.
Ik kom hier in een volgend stukje op terug, maar vooralsnog volstaat het te melden dat een korrel Zyklon-B ( het ontluizingsmiddel ) schadelijker is voor een mens dan voor luizen ( waarvoor een sterkere variant bestond, te weten Zyklon-D ).
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Hoe is de holocaust te ontkennen. In de oorlog zijn miljoenen joden vanuit heel Europa weggevoerd naar concentatiekampen. De nazi's hebben hier notabene zelf een zeer nauwkeurige administratie van bijgehouden. Van al die miljoenen zijn er maar enkele duizenden met de bevrijding aangetroffen in die kampen. Waar is de rest dan gebleven? Zomaar van de aardbodem verdwenen? King Arthur komt misschien bij een stel kaalkopjes met het IQ van een bol wol heel overtuigend over, maar het is inderdaad allemaal pure onzin, lees neonazi-propaganda.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Hoe zou nonkel Adolf het eigenlijk vinden dat zijn volgelingen proberen zijn levenswerk te ontkennen ;)

*Disclamer: dit is een grap*
Plaats reactie