[Stormfront] Ontkenning

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

Harro schreef:In de praktijk gaan holocaust ontkenning en antisemitisme altijd samen. Nooit kom je iemand tegen die zegt: "kijk die Joden zijn heel aardige, sympathieke mensen maar dat van die Shoa dat is natuurlijk verzonnen". De ontkenners richten hun pijlen altijd op de Joden die in hun ogen de wereldpolitiek, de wereldeconomie en de wereldmedia in handen hebben en controleren en die macht en de verzonnen Holocaust misbruik om Israël in stand te houden en alle kritiek te smoren. We hebben de voorbeelden ook op dit forum voorbij zien komen in de vorm van leden die gelukkig gebanned zijn. Leden die de Holocaust een Joodse leugen noemen maar ondertussen Heydrich als een icoon vereren.
Maar Harro de holocaust was toch ook een ticket naar Israel? Er is zeker weten misbruik gemaakt van de holocaust om een Joodse staat te creëren. Maar dat wilt niet zeggen dat dat anti-semitisme is toch?
Ik ben tegen Zionisme, tegen Israel, maar niet tegen joden. Als er dan mensen zijn die punten discutabel vinden zonder het te ontkennen is dat al anders.

Het politieke Zionisme is inderdaad een groot gevaar in de wereld. Het Zion-Amerikaanse oorlogsfront in de Midden-oosten genaamd Israel is alleen gebouwd voor terroristische doeleinden, want er werd gezegd dat er na WW2 een land voor de joden moest komen waar ze in Vrede konden leven. In Palestina konden ze dat dus niet, dat wisten ze allemaal al.

Ja, ik ben tegen de Zionistische politiek.

Maar dan ben je toch niet meteen anti-semiet? Judaisme is tenslotte het wortel van de monotheistische godsdiensten zoals Christendom en Islam, heel veel geliefde profeten zijn Joods.

Zionisme en Judaisme moet je gescheiden kunnen houden, zolang men steeds Zionisme en Judaisme als gelijk zijn komen er problemen en word je voor anti-semiet uitgemaakt.

Trouwens om even de feiten op te noemen, Joden hebben behoorlijk veel macht in deze wereld, dat valt bijna niet te ontkennen.

Meer dan 40% van de Amerikaanse regering heeft een Joodse achtergrond, meer dan 30% heeft zelfs een Isrealisch paspoort.

Beetje off-topic, beetje vaag. Hopelijk wel duidelijk genoeg.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Pauli, je gaat helemaal voorbij aan wat ik feitelijk zeg over het gedachtengoed van de ontkenners. Want, ja, de Holocaust was een "ticket naar Israël". Maar vind jij dat de Holocaust door de Joden is verzonnen om dat ticket te krijgen? Dat is namelijk de antisemitische link die de ontkenners leggen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Pauli schreef: Maar Harro de holocaust was toch ook een ticket naar Israel? Er is zeker weten misbruik gemaakt van de holocaust om een Joodse staat te creëren. Maar dat wilt niet zeggen dat dat anti-semitisme is toch?
Dit is op zijn minst geschiedvervalsing.. Wil je je a.u.b. eens verdiepen in het zionisme van het eind van de 19e eeuw? Wel eens iets van Theodor Herzl gelezen? Ken je de Dreyfuss-affaire? etc.
Ik ben tegen Zionisme, tegen Israel, maar niet tegen joden. Als er dan mensen zijn die punten discutabel vinden zonder het te ontkennen is dat al anders.

Het politieke Zionisme is inderdaad een groot gevaar in de wereld. Het Zion-Amerikaanse oorlogsfront in de Midden-oosten genaamd Israel is alleen gebouwd voor terroristische doeleinden, want er werd gezegd dat er na WW2 een land voor de joden moest komen waar ze in Vrede konden leven. In Palestina konden ze dat dus niet, dat wisten ze allemaal al.
Ja, ik ben tegen de Zionistische politiek.
Sjonge - Dat is nogal wat; Je beweert hier zomaar dat Israëls uitsuitend voor terroristische doeleinden is ontstaan... Het is de enige democratie in het gebied. Het is ontstaan als een tehuis voor joden, die al 2000 jaar in diaspora verkeerden en in grote delen van de wereld alleen om hun joods zijn werden vervolgd (ook al 2000 jaar lang) en jij beweert dit - zonder enige onderbouwing?
Maar dan ben je toch niet meteen anti-semiet? Judaisme is tenslotte het wortel van de monotheistische godsdiensten zoals Christendom en Islam, heel veel geliefde profeten zijn Joods.
Dit is volstrekt irrelevant. In mijn optiek zijn al deze godsdiensten heel vaak de bron gebleken van oorlog en geweld. Zelfs nu nog - In de conflicten tussen de Arabische wereld en Israël is de religie een hele grote factor.
Zionisme en Judaisme moet je gescheiden kunnen houden, zolang men steeds Zionisme en Judaisme als gelijk zijn komen er problemen en word je voor anti-semiet uitgemaakt.

Trouwens om even de feiten op te noemen, Joden hebben behoorlijk veel macht in deze wereld, dat valt bijna niet te ontkennen.
Bronnen??
Meer dan 40% van de Amerikaanse regering heeft een Joodse achtergrond, meer dan 30% heeft zelfs een Isrealisch paspoort.
1 - Bronnen??
2 - Vrij veel joden zijn naar Amerika vertrokken omdat ze elders werden vervolgt. Nu nog wonen er meer joden in de VS dan in Israël. Verder zijn in Europa de joden massaal vermoord (ook al vóór WO2).
Dus; Als je cijfers al zouden kloppen, wat ik zeer betwijfel, wat zou je daar dan mee willen zeggen?
Beetje off-topic, beetje vaag. Hopelijk wel duidelijk genoeg.
Wat mij betreft ben je duidelijk genoeg.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Pauli, je gaat helemaal voorbij aan wat ik feitelijk zeg over het gedachtengoed van de ontkenners. Want, ja, de Holocaust was een "ticket naar Israël". Maar vind jij dat de Holocaust door de Joden is verzonnen om dat ticket te krijgen? Dat is namelijk de antisemitische link die de ontkenners leggen.
Een veel gehoord misverstand en onder meer het officiele standpunt van de Iraanse President. Zionisme en Israel hebben bijna niets met de Holocaust te maken omdat dit twee verschillende geschiedkundige stromen zijn.
Trouwens om even de feiten op te noemen, Joden hebben behoorlijk veel macht in deze wereld, dat valt bijna niet te ontkennen.

Meer dan 40% van de Amerikaanse regering heeft een Joodse achtergrond, meer dan 30% heeft zelfs een Isrealisch paspoort.

Beetje off-topic, beetje vaag. Hopelijk wel duidelijk genoeg
Oh, zo een. Zoals Dvaupell al schreef zegt dit al meer dan genoeg. Nog UFO's gezien de laatste tijd?
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Pauli: heb je niet door dat diezelfde complottheorie die je nu noemt over de zogenaamde grote macht van de Joden op de wereld één van de belangrijkste motoren was achter de Holocaust?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies, wat Pauli nu feitelijk zegt is: wat de nazi's over de Joden zeiden was waar maar ze hadden ze niet mogen vermoorden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

Ongelofelijk bedankt jongens. Wat ik postte was meer een samenvatting van wat ik had opgevangen van vele kanten. Mijn mening er buiten gelaten (geloof het of niet).
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Sorry Pauli maar dat is door je posten niet echt duidelijk naar voren gekomen dat het jouw meningen niet zijn. Zoals ik het lees zie ik nergens dat je andermans mening weergeeft, wat je her en der hebt opgevangen. Misschien een tip als je dat nog eens gaat doen: vermeld het er even bij dat het niet je eigen mening is. En het liefst ook waar je datgene hebt opgevangen.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Pauli, nu ben ik het spoor helemaal bijster...
Pauli schreef:Maar Harro de holocaust was toch ook een ticket naar Israel? Er is zeker weten misbruik gemaakt van de holocaust om een Joodse staat te creëren. Maar dat wilt niet zeggen dat dat anti-semitisme is toch?
Ik ben tegen Zionisme, tegen Israel, maar niet tegen joden. Als er dan mensen zijn die punten discutabel vinden zonder het te ontkennen is dat al anders.

Het politieke Zionisme is inderdaad een groot gevaar in de wereld. Het Zion-Amerikaanse oorlogsfront in de Midden-oosten genaamd Israel is alleen gebouwd voor terroristische doeleinden, want er werd gezegd dat er na WW2 een land voor de joden moest komen waar ze in Vrede konden leven. In Palestina konden ze dat dus niet, dat wisten ze allemaal al.

Ja, ik ben tegen de Zionistische politiek.

Maar dan ben je toch niet meteen anti-semiet? Judaisme is tenslotte het wortel van de monotheistische godsdiensten zoals Christendom en Islam, heel veel geliefde profeten zijn Joods.

Zionisme en Judaisme moet je gescheiden kunnen houden, zolang men steeds Zionisme en Judaisme als gelijk zijn komen er problemen en word je voor anti-semiet uitgemaakt.

Trouwens om even de feiten op te noemen, Joden hebben behoorlijk veel macht in deze wereld, dat valt bijna niet te ontkennen.

Meer dan 40% van de Amerikaanse regering heeft een Joodse achtergrond, meer dan 30% heeft zelfs een Isrealisch paspoort.

Beetje off-topic, beetje vaag. Hopelijk wel duidelijk genoeg.
Daaruit kan ik geen moment afleiden dat het niet om je eigen mening gaat. Je betoog is helemaal geschreven vanuit de "ik vorm". :?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Motorway schreef: Stormfront kun je NIET zeggen wat je wilt. Door het stellen van kritische vragen wordt je uitgemaakt voor 'tegenstander die hier niet thuis hoort', je krijgt te horen 'het is off topic', of nog erger. Alleen op Rodoh kun je zeggen wat je wilt.
Goh, daar vertel je me helaas niks nieuws...
Ik heb het wel eens geprobeerd om daar te zeggen wat ik wilde. Op een gegeven moment werd zelfs mijn post aangepast waardoor iets ontstond wat ik niet had gezegd... (kijk zo krik je het aantal mensen dat zuivere, Arische taal spreekt wel op ja :lol: )

rémy
----
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Mijn uitnodiging richting King Arthur op Rodoh staat nog steeds overigens.
Misschien dat hij onderwijl even kan reageren op dit artikel op HC:

http://holocaustcontroversies.blogspot. ... lesie.html
Russian demographers have worked out that 26 million Soviet citizens died between 1941 and 1945. A cautious calculation of the number of Jews murdered in the Soviet Union indicates that 10% of this number, 2.6 million, were killed in the Holocaust. Of these, 144,000 were killed in Russia, at least 250,000 in pre-war Belorussian SSR, 656,000 in the Ukrainian SSR, 100,000 in present-day Moldova, 218,000 in the Baltic States of Lithuania, Latvia and Estonia; and 1.2 million on the territory of eastern Poland annexed to the Soviet Union as western Belorussia and western Ukraine in 1939.

Deniers would have us believe there is no evidence for this litany of horror. Yet the evidence exists in abundance: in German documents, in eyewitness accounts from perpetrators, victims and bystanders, and in exhumation protocols repeated from the Caucasus to the Polish border with monotonous consistency. The fact that Belarusian school students can take Soviet investigative reports from 60+ years ago and today relocate mass graves only proves what deniers cannot cope with: that mass murder took place, and took place repeatedly.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

Harro schreef:Pauli, nu ben ik het spoor helemaal bijster...
Pauli schreef:Maar Harro de holocaust was toch ook een ticket naar Israel? Er is zeker weten misbruik gemaakt van de holocaust om een Joodse staat te creëren. Maar dat wilt niet zeggen dat dat anti-semitisme is toch?
Ik ben tegen Zionisme, tegen Israel, maar niet tegen joden. Als er dan mensen zijn die punten discutabel vinden zonder het te ontkennen is dat al anders.

Het politieke Zionisme is inderdaad een groot gevaar in de wereld. Het Zion-Amerikaanse oorlogsfront in de Midden-oosten genaamd Israel is alleen gebouwd voor terroristische doeleinden, want er werd gezegd dat er na WW2 een land voor de joden moest komen waar ze in Vrede konden leven. In Palestina konden ze dat dus niet, dat wisten ze allemaal al.

Ja, ik ben tegen de Zionistische politiek.

Maar dan ben je toch niet meteen anti-semiet? Judaisme is tenslotte het wortel van de monotheistische godsdiensten zoals Christendom en Islam, heel veel geliefde profeten zijn Joods.

Zionisme en Judaisme moet je gescheiden kunnen houden, zolang men steeds Zionisme en Judaisme als gelijk zijn komen er problemen en word je voor anti-semiet uitgemaakt.

Trouwens om even de feiten op te noemen, Joden hebben behoorlijk veel macht in deze wereld, dat valt bijna niet te ontkennen.

Meer dan 40% van de Amerikaanse regering heeft een Joodse achtergrond, meer dan 30% heeft zelfs een Isrealisch paspoort.

Beetje off-topic, beetje vaag. Hopelijk wel duidelijk genoeg.
Daaruit kan ik geen moment afleiden dat het niet om je eigen mening gaat. Je betoog is helemaal geschreven vanuit de "ik vorm". :?
Nou en? Ik was op een ander forum een discussie aan gegaan met de persoon die die teksten had geschreven, logischerwijs in een ik vorm. Ik heb deze teksten overgenomen. Ik had dezelfde argumenten als jullie beschreven maar het wou nog niet doordringen. Ik hoopte om vanuit hier, aangezien ik menig persoon hier ook zie als mensen die een normale discussie kunnen voeren, nieuwe argumenten zou kunnen vinden.
Misschien een tip als je dat nog eens gaat doen: vermeld het er even bij dat het niet je eigen mening is. En het liefst ook waar je datgene hebt opgevangen.
Juist niet gedaan omdat ik hoopte dat jullie dit hoog op zouden nemen.

Ik ben overigens nu gebanned op de site waar de discussie gaande was. De jongeman in kwestie begon over dat wij Mohammed beledigden dus dat hij dan ook de "holohoax" mocht beledigen en meer van zulk soort argumenten. Later met de argumenten van King Arthur dus. Toen ik hierin een vergelijking maakte met Ahmadinejad werd dit daar niet gewaardeerd.

Twee Citaten naast elkaar, die van Ahmadinejad en die van de jongen Ilias (die overigens erg veel weet van de Islam. Dat dan weer wel.)
En er waren nauwelijks verschillen in.

Nu krijg ik daarvoor een ban, maar ja, ze zullen me er niet terug vinden.

Het was op een random jongeren forum. Met onwetende admins.

Ik snap dat het zo niet is overgekomen, en dit was mijn bedoeling ook. Als je het nog niet gelooft hoeft dat ook niet. 25 Oktober ben ik unbanned en kan ik het aantonen.

Groetjes.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Dan zijn bij deze mijn opmerkingen aan de andere 'ik' gericht. :)

Welk forum was dat dan overigens?
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Je kopieert een tekst van een ander forum van iemand die logischerwijs in de 'ik vorm' schrijf aangezien het zijn tekst is. Vervolgens plak je zijn tekst onder jouw naam in dit forum en daarna vind je het raar dat de conclusie wordt getrokken dat jij die tekst hebt geschreven omdat er overal 'ik' staat zonder dat het jouw mening is. Nee....da's helemaal duidelijk :? Ik heb deze tekst ook niet geschreven maar iemand anders, voordat jij denkt dat ik jou niet begrijp.....want dat doe ik wel (nou ja die ander weet wat jij bedoelt want ik ben niet degene die dit schrijft en het geeft mijn mening dus ook niet weer....ook al staat er overal 'ik'.............) :roll:

Ik (Charly) snap dus niet waarom er niet even bij vermeld kon worden (door Pauli) in de tekst van Pauli (waar Harro duidelijk de 'ik vormen' heeft aangegeven) dat het niet de mening van Pauli betreft maar van een ander. Of ben ik (Charly) echt te dom voor dit soort beredeneringen ????
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Is de ontkenning van de Holocaust niet voorzichtig te vergelijken met de ontkenning van de schepping?

Wij vinden het vreemd dat mensen de Holocaust ontkennen, er is genoeg bewijsmateriaal voor handen om te bewijzen dat de Holocaust heeft plaatsgevonden. Als men op grond van dit bewijsmateriaal blijft ontkennen vinden wij dit vreemd. Terwijl de Bijbel als bewijsmateriaal vaak als een lachertje wordt afgedaan.

Er zijn hier vast users die denken: "tsjonge heb je hem ook weer met zijn geloof". Dat mogen ze van mij dan denken, in dat geval is deze post niet aan die users gericht. :)
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Plaats reactie