[Stormfront] Ontkenning

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Bigshot de holocaust heeft naast geschreven stukken ook zichtbare bewijzen.

Voor mensen die niet in het Scheppingsverhaal geloven (het zogenaamde Revolutietheorie als ik m'n godsdienstlessen goed heb onthouden) zijn er geen tastbare bewijzen. De mens is d.m.v. de oerknal ontstaan en niet door God geschapen is de mening van hen....

Gelovigen kunnen heel moeilijk iets aanrijken als tastbaar bewijs van de Schepping dat niet weerlegt kan worden door een wetenschap.

Er is 1 ding echter die door wetenschap nog niet weerlegt/'bewezen'/nagemaakt kan worden..... ( * )

En om op je vraag antwoord te geven: nee het is m.i. niet te verglijken.


( * ) Voor het antwoord kun je me een PB sturen
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Uhm... geen zichtbaren bewijzen? :?

Als de aarde geschapen is, is alles toch een zichtbaar bewijs? :wink:
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

En welk bewijs is er dat god die heeft gemaakt :)?.

Sacrale werkelijkheid noem je dat volgens mij?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Mike H. ik snap je vraag, en het is ook niet mijn bedoeling om die bewust te ontwijken omdat deze te moeilijk zou zijn, maar ik wil dit topic schoon houden van een discussie over het geloof.

Ik vroeg me hier alleen "hardop" af of dat niet een beetje hetzelfde was, ontkenning en zelfs revisionisme (evolutie). Het leuke is dat iemand mij per mail al gelijk gegeven heeft :-)

Dus, ik ontwijk niet met opzet je vraag.
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maar daar ik niet geloof in de schepping zet dat de holocaust op losse schroeven? Dat lijkt mij toch niet.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

Charly1975 schreef:Je kopieert een tekst van een ander forum van iemand die logischerwijs in de 'ik vorm' schrijf aangezien het zijn tekst is. Vervolgens plak je zijn tekst onder jouw naam in dit forum en daarna vind je het raar dat de conclusie wordt getrokken dat jij die tekst hebt geschreven omdat er overal 'ik' staat zonder dat het jouw mening is. Nee....da's helemaal duidelijk :? Ik heb deze tekst ook niet geschreven maar iemand anders, voordat jij denkt dat ik jou niet begrijp.....want dat doe ik wel (nou ja die ander weet wat jij bedoelt want ik ben niet degene die dit schrijft en het geeft mijn mening dus ook niet weer....ook al staat er overal 'ik'.............) :roll:

Ik (Charly) snap dus niet waarom er niet even bij vermeld kon worden (door Pauli) in de tekst van Pauli (waar Harro duidelijk de 'ik vormen' heeft aangegeven) dat het niet de mening van Pauli betreft maar van een ander. Of ben ik (Charly) echt te dom voor dit soort beredeneringen ????
Het was de bedoeling om dit te doen. Waarom? Dat legde ik al uit bij mn vorige reactie.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Dat had ik gelezen ja. Maar ik snap 't dus gewoon niet. Geeft niets, misschien denk ik wel te simpel. Verdere reactie overbodig.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik snap het ook niet Charly, maar volgens mij valt er ook niet zoveel aan te snappen. Het is namelijk een idiote manier van discussie voeren. Op deze manier kun je hier werkelijk elke uitspraak plaatsen en je dan achteraf verschuilen achter de smoes dat het eigenlijk helemaal niet jouw mening was. Als je de mening van iemand anders citeert, hoor je dat er gewoon bij te vermelden of hoor je te quoten. Gewoon een stukje forumetiquette.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Harro schreef:Maar daar ik niet geloof in de schepping zet dat de holocaust op losse schroeven? Dat lijkt mij toch niet.
Nee, dat absoluut niet Harro. Zo bedoel ik mijn opmerking ook niet.

Het gaat mij om de vergelijking. Jij kiest er (bewust?) voor om niet in de Schepping te geloven. Daarmee ontken je de schepping. Als iemand anders er bewust voor kiest om niet in de Holocaust te geloven, dan ontkent hij de Holocaust.

Daarom zie ik de evolutie als een soort "revisionisme". :)
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Bigshot

Zoals je je stelling nu op schrijft vind ik 'm beter te begrijpen en kan ik me je vraag beter voorstellen.

Of ik het er mee eens ben of niet.....daar moet ik nog ff over denken.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Egbert, het verschil is dat er een wetenschappelijk breed geaccepteerd alternatief is voor het Christelijke scheppingsverhaal en zijn varianten uit andere religies. De alternatieven voor de Holocaust hebben geen breed draagvlak en geen geaccepteerde wetenschappelijke basis.

"Revisionisme" is typisch zo'n term die wij tegenwoordig enkel nog met Holocaustontkenning in verband brengen, zoals ook het begrip "collaboreren" door de oorlog een negatieve associatie oproept. Er is daarom niets mis met revisionisme maar wel met Holocaustrevisionisme.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Er zijn veel alternatieven voor het Christelijke scheppingsverhaal. Dat weet ik ook wel. Maar de evolutie is wel iets heel bijzonders, echt waar, ik heb me er een tijd in verdiept, maar kreeg juist alleen maar meer vragen. Ik heb ooit eens aan een professor gevraagd die geloofde in de evolutie:

"Hoe is bij de evolutie een levende cel ontstaan."

Ik kreeg een heel leuk antwoord :-)

Maar even zonder dol, ik liet even mijn gedachten gaan op het forum over "ontkenning".
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Student
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:11

Bericht door Student »

Ik heb de Complete Feiten ook eens doorgenomen. Is het misschien een idee om eens in debat te gaan met die King Arthur? Hijzelf liet op SF al uitschijnen dat hij akkoord gaat.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Student schreef:Ik heb de Complete Feiten ook eens doorgenomen. Is het misschien een idee om eens in debat te gaan met die King Arthur? Hijzelf liet op SF al uitschijnen dat hij akkoord gaat.
Je zou de discussie kunnen aangaan, maar verwacht er niet te veel van. Onze ervaring is dat men daar fantastische complottheorieën heeft weten te verzinnen en daar zo vast in geloven dat je ze met alle feiten kunt overtuigen.

Ook deze club is een religieuze organisatie; Zij geloven slechts hun eigen verhaal. Als als dit stijdig blijkt te zijn met aantoonbare feiten, verzinnen ze een nieuw verhaal.
Ze weten het echter best overtuigend te brengen daar, zeker die King Arthur.

P.S. Dit onderwerp ligt overigens wel stil sinds oktober vorig jaar..
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Mensen zijn scheppers. Daarom is het niet verwonderlijk dat ze hun opperwezen voorstellen als schepper.
Volgens mij is het een dwaling om godsdienst en wetenschap tegenover elkaar te stellen. Beide disciplines bestuderen totaal verschillende aspecten van het menselijk leven. De wetenschap houdt zich bezig met de vraag hoe het leven en alle materie in elkaar steekt. De godsdienst houdt zich bezig met de vraag wat de zin ervan is.
Als je die zaken door elkaar haalt krijg je eindeloze en uitzichtloze discussies, omdat de partijen het over verschillende benaderingen hebben.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Plaats reactie