Sobel's historische zaterdagen topic, update 1 Apr 2007

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Robert-Jan schreef::shock:

Oke, het is er stoffig. Maar ik vind dit 1 van de mooiste musea van Nederland (afgezien wat er buiten stond)

Bij ons kwam er direct een medewerker aan die vanalles verteld over de oorlog en de item die daar aanwezig zijn.

Het museum is betrekkelijk groot.
Heel veel duits te zien (wat wel mijn voorkeur heeft)
Veel poppen en geweren etc

Ze hebben er zelfs een schilderij die hitler zelf gemaakt heeft en de bank hebben ze daar ook staan.


Echt de moeite waard.


*en van dat repro is niet waar




Museum: 8,5
:? En waar hebben we het dan over?
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Een museum die Sobel eerder bezocht heeft, 40-45 museum in Schaarsbergen als ik het goed begrijp ;)


Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Robert-Jan schreef::shock:

Oke, het is er stoffig. Maar ik vind dit 1 van de mooiste musea van Nederland (afgezien wat er buiten stond)

Bij ons kwam er direct een medewerker aan die vanalles verteld over de oorlog en de item die daar aanwezig zijn.

Het museum is betrekkelijk groot.
Heel veel duits te zien (wat wel mijn voorkeur heeft)
Veel poppen en geweren etc

Ze hebben er zelfs een schilderij die hitler zelf gemaakt heeft en de bank hebben ze daar ook staan.


Echt de moeite waard.


*en van dat repro is niet waar




Museum: 8,5
Een medewerker heeft zelf toegegeven dat een groot deel van de uniformen replica is, niet alles uiteraard maar wel een groot deel, daarnaast is een groot gedeelte van de bodemvondsten niet in de omgeving arnhem gevonden zoals staat aangegeven maar in duitsland.

Het schilderij is trouwens niet door hitler gemaakt maar heeft enkel gehangen in een van zijn verblijven.

ik blijf dus bij mijn cijfer
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

8,5? Wat krijgt een top museum dan? Een 15+?
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

pionier schreef:8,5? Wat krijgt een top museum dan? Een 15+?
Ik ben er pas nog geweest en De museumbeheerder zei dat alle orgineel was.

Dit lieg ik niet.
Maar dat kan veranderd zijn.

Toen ik er was was het een top museum.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

een top museum?

DMC is een top museum, een museum met stof is sowiso al geen top museum, of een museum waar voertuigen buiten staan te rotten..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Topmuseum is Hartenstein!
Dat is mooi netjes onderhouden en origineel.

Schaarsbergen is echt troep :/
Ben er op dezelfde dag als Sobel geweest, elkaar waarschijnlijk net misgelopen...

Koppel van Seyss, jas van Dietrich, bank en schilderij uit één van Hitlers verblijven...
Wie geeft je dat zwart op wit dat het zo is? Is niet te bewijzen...
Deas Gu Cath
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Haha schaarsbergen. :lol:
Werd ik daar rondgeleid door iemand die er zeer weinig van af wist, maar hij liet wel trots de foto in zijn portemonnee zien waar hij samen met de zoon van Dietrich opstaat incl. ss jas. Onder het mom van: moet je eens kijken hier ben ik echt trots op!


Trouwens Ben, het Betuws oorlogsmuseum in Heteren is een aanrader en niet ver weg!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

bedankt voor de tip! zal eens kijken :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Robert-Jan schreef:Museum: 8,5
Haha een 8,5 voor het museum in Schaarsbergen!! Sorry, maar vind het echt een waardeloos museum. Oke ze hebben wel mooie dingen in de collectie. Maar even wat punten die het voor mij een waardeloos museum maakt:
1: Dikke laag stof.
2: Slechte belichting.
3: Slechte presentatie.
4: Geschilderde bouwhekken op die zolder om dingen "veilig" af te zetten.
5: Wat moet je met een bank waar Adolf op heeft gezeten en een schilderij waar hij naar heeft gekeken in het Arnhems oorlogsmuseum? Besteed het geld maar aan de presenatie van de spullen.
6: Winkel waar ze belachelijk hoge prijzen durven te vragen voor spullen.

En zo zijn er nog wel meer punten. Ben er enkele maanden geleden nog geweest nadat ik er jaren niet meer geweest ben. Maar had beter niet kunnen gaan.

Skylighter schreef:Trouwens Ben, het Betuws oorlogsmuseum in Heteren is een aanrader en niet ver weg!
Dit is pas een leuk museum om te bezoeken. Dit wordt allemaal wel goed onderhouden, zit niet onder een dikke laag stof en wordt ondanks de kleine ruimte erg leuk gepresenteerd. Je krijgt uitleg van iemand met verstand van zaken en het museum is nog gratis ook nog.

Ik ken de eigenaar toevallig erg goed en kom zelfs al bij hem thuis voordat het museum bestond. Ben dan ook regelmatig bij hem in het museum.
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Skylighter schreef:Haha schaarsbergen. :lol:
Werd ik daar rondgeleid door iemand die er zeer weinig van af wist, maar hij liet wel trots de foto in zijn portemonnee zien waar hij samen met de zoon van Dietrich opstaat incl. ss jas. Onder het mom van: moet je eens kijken hier ben ik echt trots op!


Trouwens Ben, het Betuws oorlogsmuseum in Heteren is een aanrader en niet ver weg!
Haha, die liet ie mij ook zien :P
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Nico Roelofs schreef:
Robert-Jan schreef:Museum: 8,5
Haha een 8,5 voor het museum in Schaarsbergen!! Sorry, maar vind het echt een waardeloos museum. Oke ze hebben wel mooie dingen in de collectie. Maar even wat punten die het voor mij een waardeloos museum maakt:
1: Dikke laag stof.
2: Slechte belichting.
3: Slechte presentatie.
4: Geschilderde bouwhekken op die zolder om dingen "veilig" af te zetten.
5: Wat moet je met een bank waar Adolf op heeft gezeten en een schilderij waar hij naar heeft gekeken in het Arnhems oorlogsmuseum? Besteed het geld maar aan de presenatie van de spullen.
6: Winkel waar ze belachelijk hoge prijzen durven te vragen voor spullen.

En zo zijn er nog wel meer punten. Ben er enkele maanden geleden nog geweest nadat ik er jaren niet meer geweest ben. Maar had beter niet kunnen gaan.

Skylighter schreef:Trouwens Ben, het Betuws oorlogsmuseum in Heteren is een aanrader en niet ver weg!
Dit is pas een leuk museum om te bezoeken. Dit wordt allemaal wel goed onderhouden, zit niet onder een dikke laag stof en wordt ondanks de kleine ruimte erg leuk gepresenteerd. Je krijgt uitleg van iemand met verstand van zaken en het museum is nog gratis ook nog.

Ik ken de eigenaar toevallig erg goed en kom zelfs al bij hem thuis voordat het museum bestond. Ben dan ook regelmatig bij hem in het museum.

Jongens, stoffer gezocht!
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik zou liever een andere reactie zien, bijvoorbeeld wat je vind van de mening van anderen..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

sobel schreef:ik zou liever een andere reactie zien, bijvoorbeeld wat je vind van de mening van anderen..
Hij moet toch iets terug doen voor dit te mogen... :roll: >
http://www.our-ww2-collection.tk/
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

In het museum 40-45 in Dordrecht heb ik stage gelopen :wink:
Ze hebben af en toe we hulp nodig dus ik leid ook soms mensen rond :wink:
Pas geleden nog mensen uit Amerika.
Plaats reactie