Sobel's historische zaterdagen topic, update 1 Apr 2007

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

moet eerlijk toegeven dat er deze zaterdag niets in zit/zat, aangezien ik al redelijk krap zat met tijd en geld, daarnaast was het weer ook niet super hier, mijn exuses en ik maak het volgende week goed :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

You'd better ... :P
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Dodo schreef:Imperial War Museum London, daar zou je eens heen moeten gaan op een zaterdag. :P
Count me in! Dan ga ik zeker mee!
For King & Country
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Jammer
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
pedulla
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 okt 2006, 12:59
Locatie: Over de IJssel

Bericht door pedulla »

Mede forummers,

We genieten allemaal van de avonturen van Sobel, is het een idee om een fonds op te richten ?

Nu even serieus, wel doorgaan met je tripjes Sobel, ik zou willen dat ik er wat meer tijd voor heb om er wekelijks op uit te trekken...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Bedankt voor de leuke reactie, ik probeer inderdaad echt wekelijks ergens naartoe te gaan, enkel zit ik natuurlijk ook met school/werk/geld dus het valt niet allemaal mee :P toch doe ik het met grote plezier, leren gaat immers het makkelijkst door dingen zelf te zien!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Hallo forummembers, ik las een korte winterstop in, dit vanwege het koude weer dat nadert en de feestdagen die ook geld kosten.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Dat vind ik een hele goeie reden ! Helaas maar begrijpelijk !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Dat moet je wel goed gaan maken;)
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Cas schreef:Dat vind ik een hele goeie reden ! Helaas maar begrijpelijk !

Inderdaad!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

sobel schreef:Hallo forummembers, ik las een korte winterstop in, dit vanwege het koude weer dat nadert en de feestdagen die ook geld kosten.
Beste Sobel,

Als de Geallieerden een winterstop hadden ingelast omdat het zo koud was dan waren we niet bevrijd geweest.....watje :wink:

Kosten feestdagen geld ? Dan doe je iets verkeerd JIJ bent degene die uitgenodigd dient te worden en kado's moet krijgen....waarom zou het jou dan geld kosten ? :wink:

Groet,

Charly

Nee hoor Sobel je snapt best dat bovenstaande onzin is; groot gelijk dat je even stopt je doet alles vrijwillig en op de fiets of OV dan is het inderdaad geen pretje om door het gure weer heen te moeten. Overwinter ze en ik zie je verhalen naar de winterstop weer met veel plezier tegemoet. Kun je wel een indicatie geven hoelang de winterstop gaat duren ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
pedulla
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 okt 2006, 12:59
Locatie: Over de IJssel

Bericht door pedulla »

Sobel, Zoals je leest hebben wij medeforummers er geen begrip voor dat jij stopt met je ò zo belangrijke verkenningswerk. Als iedereen zich zo opstelt... :)

Geniet van je vrije weekeinden...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

het word uiterlijk eind januarie dat ik stop, ik probeer al eerder weer te beginnen, maar dat is maar net of mijn financien ed het toelaten :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

sobel schreef:het word uiterlijk eind januarie dat ik stop, ik probeer al eerder weer te beginnen, maar dat is maar net of mijn financien ed het toelaten :)
Sponsors nodig? :P
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

:shock:

Oke, het is er stoffig. Maar ik vind dit 1 van de mooiste musea van Nederland (afgezien wat er buiten stond)

Bij ons kwam er direct een medewerker aan die vanalles verteld over de oorlog en de item die daar aanwezig zijn.

Het museum is betrekkelijk groot.
Heel veel duits te zien (wat wel mijn voorkeur heeft)
Veel poppen en geweren etc

Ze hebben er zelfs een schilderij die hitler zelf gemaakt heeft en de bank hebben ze daar ook staan.


Echt de moeite waard.


*en van dat repro is niet waar




Museum: 8,5
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Plaats reactie