Complete Poll Verkiezingen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie

Ik (zou) stem(-men) op:

Peiling eindigde op 22 nov 2006, 20:17

1) CDA - Balkenende
11
26%
2) PvdA - Bos
2
5%
3) VVD - Rutte
6
14%
4) SP - Marijnissen
5
12%
5) Fortuyn - Stuger
0
Geen stemmen
6) GroenLinks - Halsema
1
2%
7) D66 - Pechtold
0
Geen stemmen
8) ChristenUnie - Rouvoet
1
2%
9) SGP - van der Vlies
0
Geen stemmen
10) Nederland Transparant - de Wit
0
Geen stemmen
11) Partij voor de Dieren - Thieme
1
2%
12) EenNL - Pastors
1
2%
13) Groep Wilders - Wilders
12
29%
14) - Poortman
0
Geen stemmen
15) PVN - Nawijn
0
Geen stemmen
18) Verenigde Senioren Partij - Troost
0
Geen stemmen
19) Ad Bos Collectief - Bos
0
Geen stemmen
-) Anders
0
Geen stemmen
-) Blanco
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Complete Poll Verkiezingen

Bericht door Jonhy Frost »

Omdat ik het toch erg intresant vind wat er gestemd wordt door verzamelaars en de vorige poll oncompleet was, maak ik nu een COMPLETE.
De kandidatenlijst die ik hier heb gaat van lijst 15 naar lijst 18...ik heb dus maar 'anders' erbij gezet.

(Blanco stemmen, kan dat eigenlijk nog wel??)
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik stem VVD, je kan inderdaad blanco stemmen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Of het Rutte gaat worden valt nog te bezien, maar ik ga waarschijnlijk wel weer VVD stemmen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Johnny mijn opmerking in het vorige topic was niet al te persoonlijk bedoeld overigens :wink:

Ik weet het nog niet helemaal zeker....ik denk dat ik maar een keuze maak vanuit m'n christelijke achtergrond en afga op wat erbij het kieskompas.nl als 'beste' uitkwam.....de Christenunie.

Daar heb ik nu mijn vinkje bij gezet...het kan zijn dat ik woensdag toch weer CDA stem :wink: Maar voorlopig toch maar voor de Christenunie, en dan puur uit mijn christelijke oogpunt.

Ik geloof niet echt meer in verkiezingcampagnes...het is altijd hetzelfde liedje: veel beloven en weinig presteren of heel veel compenseren in het regeeraccoord. Dan maar een kamerzetel extra voor het CU. :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Sjoerd schreef:Of het Rutte gaat worden valt nog te bezien, maar ik ga waarschijnlijk wel weer VVD stemmen.
dat is waarschijnlijk de grootste fout geweest van de VVD, denk dat Verdonk meer kiezers had getrokken..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik denk dat ik eerder op Henk Kamp zal gaan stemmen, hangt een beetje af van die nieuwe Irak rel.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

@Charly1975: ok, ik had het ook niet persoonlijk opgevat... :)

@Mike: daar heb je gelijk in, Verdonk is inderdaad meer een sterke VVD'er.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik stem SP. Het asociale beleid met betrekking tot de privatisering van onder meer de zorg heeft in het recente verleden geleid tot prijsstijgingen en zelfverrijking van de top. Niets op tegen om bakken met geld te verdienen, maar dan moeten de prestaties ook goed tot uitmuntend zijn! Wat men nu ziet is dat er teveel incompetentelingen met te veel geld worden weggebonjourd. Ik ben van mening dat de mens centraal moet staan als mens, en niet als kosten- en baten post. Nederland moet niet op de VS gaan lijken waar je geen sociaal vangnet hebt, en waar het leger der werkende armen groeit ( over de werkelozen nog maar te zwijgen ).
Ik vind het logisch dat een hersenchirurg meer salaris verdiend dan een putjesschepper, echter vind ik het volkomen belachelijk dat lager geschoolden 40 uur per week werken en nóg hun rekeningen niet kunnen betalen terwijl het topmanagement voor wanprestaties wordt beloond! Het credo was: eigen verantwoordelijkheid... jaja... als het op betalen aankomt, verder heeft het asociale kabinet Balkenende ( waar de VVD de Scepter zwaait, Zalm de Grijze Eminentie ) de sociale verdeeldheid alleen maar vergroot. Waarom denk je dat de zogenaamde Hofstadgroep kon werven? Omdat er grote groepen jongeren zijn die aan de sociale zijlijn staan. Het gevolg is een ronduit racistische symptoombestrijding en een anti-Islam hetze vanuit Den Haag en de Media. Nederland is nog een vrij land, maar ik vrees voor de toekomst.. de elite die nu ontstaat offert graag de vrijheid van de gewone man op om haar eigen belangen veilig te stellen.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Onder VVD-stemmers blijkt de nummer 2 op de lijst Rita Verdonk (40 procent) populairder dan lijsttrekker Mark Rutte (30 procent). Als Verdonk lijsttrekker zou zijn geweest, dan zou de VVD vier à vijf zetels meer hebben gehad. Veel van de huidige VVD-stemmers zouden dan weliswaar weglopen (20 procent), maar dat verlies zou worden goedgemaakt door de toestroom van andere partijen. Dat zou het CDA bijvoorbeeld twee zetels in de peiling kosten.

bron; pijlingen Maurice de hond
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

SP hier (Agnes Kant)

Er hangt ook ouderwets zo'n mooi postertje voor mijn raam, dat zie je tegenwoordig nog maar weinig trouwens, "vroeger" zag je bij veel huizen van die postertjesvan hun partij voor het raam. (ben ik de enige hier die dat doet?)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Kleine Feldmaus schreef:SP hier (Agnes Kant)

Er hangt ook ouderwets zo'n mooi postertje voor mijn raam, dat zie je tegenwoordig nog maar weinig trouwens, "vroeger" zag je bij veel huizen van die postertjesvan hun partij voor het raam. (ben ik de enige hier die dat doet?)
Als ik naar school fiets zie ik er genoeg hangen.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Van mij hoeft zon gare poster met Balkie of een andere sjap ook niet op mn raam eigenlijk :)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Peter schreef:Ik stem SP. Het asociale beleid met betrekking tot de privatisering van onder meer de zorg heeft in het recente verleden geleid tot prijsstijgingen en zelfverrijking van de top. Niets op tegen om bakken met geld te verdienen, maar dan moeten de prestaties ook goed tot uitmuntend zijn! Wat men nu ziet is dat er teveel incompetentelingen met te veel geld worden weggebonjourd. Ik ben van mening dat de mens centraal moet staan als mens, en niet als kosten- en baten post. Nederland moet niet op de VS gaan lijken waar je geen sociaal vangnet hebt, en waar het leger der werkende armen groeit ( over de werkelozen nog maar te zwijgen ).
Ik vind het logisch dat een hersenchirurg meer salaris verdiend dan een putjesschepper, echter vind ik het volkomen belachelijk dat lager geschoolden 40 uur per week werken en nóg hun rekeningen niet kunnen betalen terwijl het topmanagement voor wanprestaties wordt beloond! Het credo was: eigen verantwoordelijkheid... jaja... als het op betalen aankomt, verder heeft het asociale kabinet Balkenende ( waar de VVD de Scepter zwaait, Zalm de Grijze Eminentie ) de sociale verdeeldheid alleen maar vergroot. Waarom denk je dat de zogenaamde Hofstadgroep kon werven? Omdat er grote groepen jongeren zijn die aan de sociale zijlijn staan. Het gevolg is een ronduit racistische symptoombestrijding en een anti-Islam hetze vanuit Den Haag en de Media. Nederland is nog een vrij land, maar ik vrees voor de toekomst.. de elite die nu ontstaat offert graag de vrijheid van de gewone man op om haar eigen belangen veilig te stellen.
Ik wil graag met je in discussie Peter... hahah :lol:

1. Je zorgmening is wel erg extreem. Of je nou 10 miljard of 200 miljard extra investeert in de zorg, de directieleden en directeuren zuigen dat geld op. En dan heb ik het nog niet eens over de prijzen per bed per dag, de prijs van een verbandje etc. etc.

2. Jij bent hoogopgeleid en je vriendin ook, DE SP wil dat de salarissen gelijker worden. Dus de hogeropgeleiden krijgen minder geld zodat, volgens Marijnissen, de uitkeringstrekkers er 10% bij kunnen krijgen. Na verloop van tijd gaat de inkomstenbelasting voor werkenden omhoog, en/of de staatsschuld loopt weer op.
De SP heeft zeker goede plannen, maar haald overal geld vandaan, dat geld moet ook wee terugbetaald worden. Als 20 jarige wil ik daar over 10 jaar niet op afgerekend worden.

Laten we dan nog maar niet spreken over dat het koningshuis weg moet...

Kortom: Als het allemaal kon zoals de SP voorstelt, dan is dat GOED voor op de korte termijn (4 jaar), maar FUNEST voor de langere termijn. De staatsschuld is op dit moment de laagste in 25 jaar. Laten we dat zo houden aub.


779
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Bob, de staatsschuld blijft ook laag, men haalt het geld niet uit staatsleningen maar bij de rijken, omdat die meer geld moeten betalen, gaat dat geld naar de armeren, die op hun beurt weer minder moeten betalen, om het even simpel te zeggen!

Trouwens hoe bekijkt de SP het punt qua Buitenlanders, hiermee bedoel ik niks discriminerend, maar dat punt heb ik van de SP nog niet gehoord, iemand die hier wat meer over weet ?

:)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ach zo, de rijkeren (lees hogeropgeleiden) moeten dus de 75% van de Nederlanders gaan voeden? Zeker motiverend om een HBO of Universitaire opleiding te gaan volgen....

779
Plaats reactie