Bekroonde serie Band of Brothers op NET 5

Films, series en documentaires over WOII
Opgeheven account 3090

Bericht door Opgeheven account 3090 »

Hey,

Johan, sorry dat ik het zeg maar ik vind dat je onzin praat.
Je vind bob niet intersant eigenlijk zeg je een slechte serie en alles wat er mee te maken heeft, waarom geef je dan hier antwoord :?
Zal wel aan mij liggen.

Ik denk dat Ambrose wel een stuk voor hemzelf Band Of Brothers schreef maar ik denk dat jullie nog een belangrijk idee vergeten.
INTERESSEN
Denk je niet dat het kan zijn dat hij er ook gewoon interessen in heeft anders had die ook wel iets anders dan oorlogsboeken kunnen schrijven of is dat soms dom gedacht :roll:

Ik Denk dat er een hoop meer mensen na BOB geintereseerd zijn geraakt in de oorlog, ik ook als voorbeeld.
Maar ik ben niet alleen geintereseerd in BOB en ik heb het boek eerste gelezen voordat ik de serie hebt gezien en het is al een tijdje geleden geweest.
Ik geloof best dat sommige mensen een andere mening hebben over mensen die de oorlog kennen door BOB'S ogen en zo was ik eerst ook, daarna ging ik proberen in contact te komen met veteranen want ik wilde wel heel graag weten welke fouten er nou in zitten.
Nu heb ik niet alleen contact met BOB veteranen maar ook met mensen uit andere Company's en eenheden.

Gr
Nick
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Nick Verbakel schreef:Je vind bob niet intersant eigenlijk zeg je een slechte serie en alles wat er mee te maken heeft, waarom geef je dan hier antwoord :?
Jij hebt mij nergens horen vertellen dat ik BoB een slechte serie vind...., wel integendeel...Ik vind het een SUPER TV-serie, maar meer ook niet....... :!:
Het enige voordeel dat uit SPR en BoB voortkwam is dat de verkoops-waarde van mijn collectie jaarlijks met 1000% stijgt.... :lol:
Nick Verbakel schreef:daarna ging ik proberen in contact te komen met veteranen want ik wilde wel heel graag weten welke fouten er nou in zitten.
Ik vind het leuk dat je contact zoekt met de BoB-veteranen, maar ik vraag me af wat je hen dan zegt....: "Hi, I noticed you got shot in the leg in France.... Are you sure it was your left leg? Were you hit by a K98 or MG42 bullet?" :roll:
Nick Verbakel schreef:Ik Denk dat er een hoop meer mensen na BOB geinteresSeerd zijn geraakt in de oorlog, .....
En ik merk dat van die hoop mensen de meerderheid niet verder kan of wil kijken dan hun BoB neus lang is.... Als jij daar de uitzondering op bent, good for you!

Ik heb Dick Winters gezien in PA een aantal jaren voor BoB, en dan..?...
Ik kocht het boek in een boekhandel in NYC in 1994, en dan...?....

Jij mag gerust vinden dat ik onzin uitkraam.... net zoals ik de hele BoB hype onzin mag vinden.....

Ik hoop dat jouw interesse blijft binnen 2 tot 5 jaar, want dan zijn je idolen op....

Heb je wel al eens met een veteraan in je eigen straat of wijk gepraat?
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Wil hier toch ook ff mijn mening kwijt :P
Ik vind Band of Brother zelf een hele goede serie, maar mede door Band of Brothers lijkt het wel of veel mensen denken dat 90% van US E.T.O 101st Airborne is...
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Misschien is dit wel even leuk.
Kijk deel 1: Currahee

Staat er tijdens de training in het leslokaal.
1943, maar wat dan wel leuk is dat je dan aan de muur allemaal wapens ziet. Daartussen hangt de STG44... in 1943... Right...

Ze waren er dus wel vroeg mee of ontwikkelde de airborne de STG?
haha, leuke fout.

Maar ja, vergissen is menselijk.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jij bent diegene die je vergist RJ. De STG 44 werd vanaf oktober 1943 aan het front gebruikt.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Edgar schreef:Jij bent diegene die je vergist RJ. De STG 44 werd vanaf oktober 1943 aan het front gebruikt.
Is dat zo? ik dacht altijd dat ze pas in 1944 gebruikt werd. Ik dacht dat 44 voor 1944 stond?

Maargoed, was dus niet zo.
Foutje, bedankt Edgar.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Eerst heette het wapen ook de MP43, maar of de Amerikanen het wapen al kende in die tijd weet ik niet.

BoB was een erg leuke serie, maar hierdoor denken de meeste mensen dat de 101th ongeveer heel europa heeft gered.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Het is 101ste heeft goed dingen gedaan, maar dat hebben alle geallieerden wel gedaan.
Allemaal gevochten voor de vrijheid.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

Het enige voordeel dat uit SPR en BoB voortkwam is dat de verkoops-waarde van mijn collectie jaarlijks met 1000% stijgt.... :D
en dan noem je Ambrose commercieel?!?!?!?!?!?!
En wat de fouten in BoB betreft..... het is tenslotte maar een commercieel TV-programma, gebaseerd op een commercieel boek van een niet onbesproken auteur , gebaseerd op een aantal interviews.....

Het boek BoB is geschreven vanuit commercieel oogpunt. Ambrose schreef en verkocht boeken als inkomensbron......
De verfilming ervan kwam pas later....
Opgeheven account 3090

Bericht door Opgeheven account 3090 »

Hey,
Ik vind het leuk dat je contact zoekt met de BoB-veteranen, maar ik vraag me af wat je hen dan zegt....: "Hi, I noticed you got shot in the leg in France.... Are you sure it was your left leg? Were you hit by a K98 or MG42 bullet?"
Ik weet dat het mischien raar is maar het zijn ook gewoon normale mensen, en ik denk dat je zelf ook wel snapt dat dat egt niet hetgene is dat ik vraag.
Ik hoop dat jouw interesse blijft binnen 2 tot 5 jaar, want dan zijn je idolen op....
Waar slaat dat op :? ik zeg toch dat ik na Bob ook in de rest van de oorlog geintereseerd geraakt bent.
En ik heb niet alleen contact met BOB veteranen maar ook met andere mensen heb ook nog een heletijd contact gehad met Bert Pulles, hij hielp in Eindhoven een 88 uit te schakelen.
En ik heb ook al lang contact gehad met andere mensen.

Ik weet alleen waarom je zo vaag erover doet, volgens mij denk jij dat als mensen de serie BOB leuk vinden en geintereseerd erin zijn helemaal niet verder kijken dan BOB :roll:

Gr
Nick
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

ik denk dat we het er maar op moeten houden dat ieder zijn ding heeft!

Johan is denk ik een doorgewinterde WO2-kenner, lijkt mij tenminste aan het zien van zijn posts (ook op andere fora), zijn site, status van dienst enz. en vergeleken met hem zijn wij maar leken (ondanks dat wij, of in ieder geval ik, ook al jaren VOOR BOB bezig zijn met wo2). Ik snap dat je ons dan een beetje als wanabees ziet...maar jij bent toch ook ooit begonnen?het meot etoch ergens beginnen?

stel dat wij nu allemaal zouden stoppen, dan zou er deze generaties niemand meer iets over wo2 weten! alles zou worden vergeten, geen respect meer voor de mensen die in de WO2 leefden. misschien worden dna weer dezelfde fouten gemaakt als toen en komt er weer oorlog(ok nu draaf ik door...maar stel dat....)
Brian
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:35
Locatie: Deventer

Bericht door Brian »

Nick Verbakel schreef:Ik weet dat het mischien raar is maar het zijn ook gewoon normale mensen, en ik denk dat je zelf ook wel snapt dat dat egt niet hetgene is dat ik vraag.
Maar je doet wel zo'n ontzettende grote moeite om die normale mensen dan te bereiken, als het toch maar normale mensen zijn... ik begrijp dat je graag hun verhaal persoonlijk wil horen, ik heb zelf ook zo'n 'periode' gehad vlak nadat ik BoB zag, maar zo heb ik gemerkt, deze mensen hebben de behoefte van hun oude dag te genieten, niet achternagezeten te worden door 'fans' en zijn zeker niet te beroerd om zo nu en dan een vraagje te beantwoorden, en zo heb ik contact met vet's...
Nick Verbakel schreef:Waar slaat dat op :? ik zeg toch dat ik na Bob ook in de rest van de oorlog geintereseerd geraakt bent.
En ik heb niet alleen contact met BOB veteranen maar ook met andere mensen heb ook nog een heletijd contact gehad met Bert Pulles, hij hielp in Eindhoven een 88 uit te schakelen.
En ik heb ook al lang contact gehad met andere mensen.
Johan verwoordt hier perfect mijn gedachten, Nick, je zit zó ontzettend te pronken met jou vele contacten met E506 vet's, dat je dit soort opmerkingen kunt verwachten, ooit houd die generatie veteranen op te bestaan, en dat moment is zeer nabij... ik mag het ook hopen dat je je interesse ook naar de rest van de oorlog kunt verplaatsen... dan gaat dit ook niet op voor jou...

Mvg
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Nick Verbakel schreef:Ik weet alleen waarom je zo vaag erover doet, volgens mij denk jij dat als mensen de serie BOB leuk vinden en geintereSseerd erin zijn helemaal niet verder kijken dan BOB
Ik denk inderdaad dat dit voor 95% van die mensen geldt....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Zoals ik reeds eerder op een ander forum postte:
Egbert schreef:(Misschien) Interessant: laatst belde ik een veteraan van de 505th Parachute Infantry Regiment op en die vertelde mij vrijwel direct dat ik verkeerd verbonden was omdat hij niet bij 506th E Co. had gediend. Ik proefde een zeker verwondering in zijn reactie toen ik heb vertelde dat ik HEM moest hebben en niet iemand van de Band of Brothers. Het verwonderde hem dat er iemand was die telefonisch contact zocht met een 'onbekende parachutist'...
Denk daar maar eens over na. Walgelijk die hele hype rond BoB! :r
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Opgeheven account 3090

Bericht door Opgeheven account 3090 »

Hey,

Bigshot: Overdrijven is ook een vak.
BOB is al 6 jaar geleden uit gekomen op Dvd, ik denk neit dat je het op dit moment geen hype kan noemen.
Al was het nou 6 jaar geleden en toen kwamen er een hoop mensen bij die over BOB praten dan kan je het een hype noemen.

Johan: ik denk dat jullie soms niet verder kijken dan dat, ik denk dat Karell gelijk heeft en jullie hebben ook ineens interessen gehad, mischien wel na a Bridge Too Far of The Longest Day.

Brian: Jij weet nieteens hoeveel moeite ik ervoor hebt gedaan dus dan kan je dat niet zeggen.
Als deze mensen gewoon van hun oude dag willen genieten kunnen ze dat altijd melden, want mensen zoals bill Guarnere die willen heel graag schrijven, hij vind het juist leuk als mensen hem schrijven.

Volgens mij valt het wel mee dat ik daarmee loop te pronken, jullie weten toch niet met hoeveel mensen ik contact mee heb en met welke mensen ik contact mee heb, als ik aan iedereen ga vertellen met wie ik contact heb en wat ze allemaal vertellen, dan loop ik ermee te pronken.

Karell: Je hebt helemaal gelijk!

Ik snap dat jullie allemaal al heel lang voordat BOB uitwas al geintereseerd waren in ww2, en zoals ik al eerder hebt gezegd heb ik de boek eerder gelezen dan dat ik de serie hebt gezien en heb ik ook andere boeken gelezen dan Band Of Brothers of iets wat in conectie tot BOB komt
Ik ben wel geintereseerd in de Airborne algemeen dus ook andere eenheden.

Gr
Nick
Plaats reactie