Kiezer tegen dubbele nationaliteit.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

THOR schreef:
okke schreef:Een stukje van het artikel 'De Wereld volgens Koster + Jojanneke' uit De Pers van 8 maart waarin Huub Oosterhuis wordt geïnterviewd:

Rita Verdonk diende eind 2006 een
aanklacht tegen u in, nadat u het
Nederlandse uitzetbeleid had ver-
geleken met het oppakken van jo-
den dor de Nederlandse politie.
Die zaak loopt nog steeds.

'Het OM heeft de klacht doorge-
stuurd naar het Landelijk Exertise
Centrum Discriminitatie. Ik hoop dat
er een zaak van komt. Ik, en ik niet
alleen, denk te kunnen aantonen dat
in de acties van de IND allerlei nazis-
tische en facistische aspecten na-
ijlen. Ook de motie van wantrouwen
van Geert Wilders tegen de staatsse-
cretarissen Aboutaleb en Albayrak
doet mij denken aan de discussie of er
Joodse wethouders mochten zijn in
de jaren dertig.'

Vanwaar uw nimmer tanende affini-
teit met de Joodse gemeenschap?

'Ik woonde als kleine jongen in Am-
sterdam-Zuid. Op zondag 20 juni
1943 werden er voor onze deur grote
razzia's gehouden. Dat raak je nooit
meer kwijt.'


Zet me toch even aan het denken...
Mij niet okke.
Die huub oosterhuis,is dat niet de vader van trijntje oosterhuis?? (zangeres)
Yes? nou hoor liever trijntje dan der vader :)
Toch jammer Thor. Het kan namelijk helemaal geen kwaad als je zo nu en dan nadenkt. Het feit dat Huub Oosterhuis hier iets noemt waar jij je duidelijk niet in kunt verplaatsen zou juist een reden moeten zijn eens na te denken hierover.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Meneer Oosterhuis zou zich eens onder behandeling moeten stellen.
Nog even en dan stikt het, volgens een dergelijke gedachtengang bij de IND van de Gestapoagenten, worden illegalen de grens over gezet door Schalkhaarders, moet iedereen verplicht zijn Ausweis bij zich dragen en predikt Geert Wilders de annexatie bij Duitsland! :| :| :|
De maatregelen van de voormalige Minister van Vreemdelingenzaken, welke door de IND en andere organen werden uitgevoerd, vloeien voort uit onze democratische rechtsstaat en dat is toch wel iets anders dan de razzia's tijdens de Duitse bezetting.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

dvaupell schreef:
THOR schreef:
okke schreef:Een stukje van het artikel 'De Wereld volgens Koster + Jojanneke' uit De Pers van 8 maart waarin Huub Oosterhuis wordt geïnterviewd:

Rita Verdonk diende eind 2006 een
aanklacht tegen u in, nadat u het
Nederlandse uitzetbeleid had ver-
geleken met het oppakken van jo-
den dor de Nederlandse politie.
Die zaak loopt nog steeds.

'Het OM heeft de klacht doorge-
stuurd naar het Landelijk Exertise
Centrum Discriminitatie. Ik hoop dat
er een zaak van komt. Ik, en ik niet
alleen, denk te kunnen aantonen dat
in de acties van de IND allerlei nazis-
tische en facistische aspecten na-
ijlen. Ook de motie van wantrouwen
van Geert Wilders tegen de staatsse-
cretarissen Aboutaleb en Albayrak
doet mij denken aan de discussie of er
Joodse wethouders mochten zijn in
de jaren dertig.'

Vanwaar uw nimmer tanende affini-
teit met de Joodse gemeenschap?

'Ik woonde als kleine jongen in Am-
sterdam-Zuid. Op zondag 20 juni
1943 werden er voor onze deur grote
razzia's gehouden. Dat raak je nooit
meer kwijt.'


Zet me toch even aan het denken...
Mij niet okke.
Die huub oosterhuis,is dat niet de vader van trijntje oosterhuis?? (zangeres)
Yes? nou hoor liever trijntje dan der vader :)
Toch jammer Thor. Het kan namelijk helemaal geen kwaad als je zo nu en dan nadenkt. Het feit dat Huub Oosterhuis hier iets noemt waar jij je duidelijk niet in kunt verplaatsen zou juist een reden moeten zijn eens na te denken hierover.

Nou dvaupell,heb deze oosterhuis al enkele keren kunnen aanschouwen op mijn big screen,en ik vindt dat die oosterhuis nogal wat onzin uitkraamt!
Vandaar dat ik berichte dat ik zijn dochter trijntje dus,liever hoor.
Maar die uitspraken over mij THOR,is dat nou op de man spelen?
Dvaupell berichte:
Toch jammer Thor. Het kan namelijk helemaal geen kwaad als je zo nu en dan nadenkt. Het feit dat Huub Oosterhuis hier iets noemt waar jij je duidelijk niet in kunt verplaatsen zou juist een reden moeten zijn eens na te denken hierover.

Nou vindt dat nog al wat verwijten in dat bericht van je staan.
Het kan helemaal geen kwaad als je zo nu en dan nadenkt.
Tjongejonge hoe durf je dat te roepen.
Dit is duidelijk op de man spelen dvaupell!
Wie heeft mij in het verleden op de vingers getikt om dat ik op de man zou spelen?..............juist jij dvaupell.
Dat wat toen met ene harro,weet je nog wel?
En nou doe je het zelf,...........
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

THOR schreef:
dvaupell schreef:
THOR schreef:Mij niet okke.
Toch jammer Thor. Het kan namelijk helemaal geen kwaad als je zo nu en dan nadenkt. Het feit dat Huub Oosterhuis hier iets noemt waar jij je duidelijk niet in kunt verplaatsen zou juist een reden moeten zijn eens na te denken hierover.
Nou vindt dat nog al wat verwijten in dat bericht van je staan.
Het kan helemaal geen kwaad als je zo nu en dan nadenkt.
Tjongejonge hoe durf je dat te roepen.
Dit is duidelijk op de man spelen dvaupell!
Op de man spelen? Je zegt zelf dat het je niet aan het denken zet en Dvaupell zegt dat hij dat jammer vindt.

Ik vind de vergelijking met het vermeende risico dat gezien werd in wethouders van Joodse afkomst en het vermeende risico dat nu gezien wordt in volksvertegenwoordigers met Moslim-nationaliteiten schrijnend. Ik weet dat het niet gaat om Moslim-nationaliteiten, maar om twee volksvertegenwoordigers met respectievelijk de Turkse en de Marokkaanse nationaliteit, maar dat doet aan de boodschap dat de Tsunami bestreden moet worden niets af.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Enige reacties op twee verschillende discussies die hier door elkaar lopen.

Ten eerste:

Een bewindspersoon doet een eed op de grondwet. Houdt hij/zij zich daar niet aan, dan kan hij/zij daarvoor ter verantwoording worden geroepen door de 2e Kamer. Besluiten door betreffende bewindspersoon genomen welke tegen de grondwet ingaan zullen door de Kamer worden gecorrigeerd. (Als ze niet zit te slapen).

Mocht zo'n besluit voortkomen uit een vorm van belangenverstrengeling, en het besluit gaat niet in tegen de grondwet, dan is de 2e kamer gehouden haar controlerende taak uit te voeren en zo'n besluit af te keuren. Vervolgens ligt het in lijn dat bewuste bewindspersoon of aftreed of wordt weggestemd middels een motie van wantrouwen.

Zo werkt een democratie.

Dit staat los van de (on)wenselijkheid van het hebben van twee paspoorten als bewindspersoon. Indien een meerderheid van de Nederlandse bevolking dit onwenselijk vindt dan zal dit middels een wetswijziging doorgevoerd moeten worden. Op dit moment staat de wet het hebben van twee nationaliteiten toe en de privileges die horen bij de Nederlandse nationaliteit.

Bovendien kennen wij in Nederland gelukkig nog steeds het beginsel dat iemand eerst schuldig verklaard moet worden alvorens hij/zij veroordeeld wordt.

Wilders heeft met zijn motie beide laatste princips geschonden. Daarom noemde Rouvoet zijn uitspraken parlementair onfatsoenlijk. Zo ga je als mensen niet met elkaar om en zeker niet op een podium als de 2e Kamer welke een voorbeeldfunctie heeft.

Daarnaast denk ik dat Wilders bezig is met stemmingmakerij. Hadden beide bewindspersonen een andere nationaliteit gehad dan die van een overwegend islamitisch land had hij het op de normale manier aan de orde gesteld. Zijnde een voorstel tot wetswijziging. Wat mij betreft balanceert hij op een bruin randje.

Ten tweede:

Ik verbaas mij meer en meer over de ongelooflijke verharding die er in de Nederlandse samenleving is opgetreden sinds de dood van Fortuyn.

Blijkens allerhande onderzoeken behoren wij Nederlanders als persoon tot de gelukkigste mensen op aarde, zijn onze kinderen het meest tevreden, zijn wij één van de rijkste landen ter wereld en zijn onze pensioenen na die van Zwitserland het beste verzekerd.

Onbegrijpelijk gezien bovenstaand is dat wij in zo'n korte periode zo'n onverdraaglijk, egocentrisch, xenofoob/islamofoob, intollerant land zijn geworden. We gunnen elkaar het licht in de ogen nog niet.

Bovendien meten wij ons aan dat wij over alles maar botweg onze ongefundeerde mening uit kunnen bleren. Ik weet niet meer wie het gezegd heeft, maar artikel 1 van de grondwet houdt niet in 'het recht van beledigen'. Elke vorm van zelfbeheersing is weg.

Wij zijn een land van lompe botterikken geworden. Geen wonder dat men binnen Europa geen rekening meer met ons houdt. Een jengelend kind geef je ook geen aandacht. We vergeten hierbij gemakshalve dat als er niet naar ons geluisterd wordt wij ook geen richting aan de discussie kunnen geven.

(Reacties als, wij zitten niet op Europa te wachten zijn redelijk obligaat, Europa is een realiteit waar we mee moeten leven (graag of niet)).
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Okke en Dvaupell,

Het enige waar jullie het de hele tijd over hebben is 'aan het denken zetten'.
Wat zijn jullie een stelletje waardloos slappe MOD's dat jullie dit soort teksten van Oosterheuis op dit tolereren en zelf toevoegen!
Dit is juist een forum wat zich bezighuidt met de gruwelen uit de oorlog en nu trekken jullie zo een vergelijk!

Ik had nooit echt een hoge pet op van de MOD's (met name jullie twee), maar nu is mijn laatste beetje respect tegenover jullie volledig op.

En ik ben niet de enige op dit forum...dus in plaats van de leden meteen dingen te gaan verwijten kunnen jullie beter even naar jullie zelf kijken!

En nou weer on-topic!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

@ Mannerheim.

Wat Oosterhuis doet is een parallel trekken, tussen de jodenvervolging en de heksenjacht op twee staatsecretarissen met een dubbele nationaliteit.
Deze vergelijking is misschien wat ver gezocht maar is wel gebaseerd op Oosterhuis' eigen ervaring. Dat zo'n man met kennis van zaken meent overeenkomsten te zien zou je aan het denken moeten zetten. Dat is wat Okke en Dvaupell proberen te zeggen. We weten allemaal wat er in de oorlog is gebeurd.

Ook de jodenvervolging begon met het stigmatiseren (in een kwaad adglicht zetten) van een bepaalde bevolkingsgroep, zonder onderscheid te maken tussen de bepaalde personen in deze groep.

Ik ga er maar even van uit dat bovenstaande uitspraken voortkomen uit een gebrek aan kennis over de aanloop naar de oorlog.

Edit: reactie verduidelijkt.
Laatst gewijzigd door monmax op 10 mar 2007, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

monmax schreef: op eigen ervaring.
Leg uit...
monmax schreef:Ik ga er maar even van uit dat bovenstaande uitspraken voortkomen uit een gebrek aan kennis over de aanloop naar de oorlog.
JIJ hebt niet goed gelezen, Oosterheuis deed deze uitspraken naar aanleiding van wat de IND doet. En mensen het land niet toelaten is iets heel anders dan een complete bevolkingsgroep uitroeien.

Maar deze discussie gaat echt de verkeerde kant op. Hier worden (door de staff zelf!) vergelijkingen getrokken tussen de Nazi-praktijken en het werk van de IND!

Dan neem je de oorlog niet meer serieus en beledig je alle slachtoffers van de nazi-terreur.

Valt mee tegen, dat zelfs de staff hieraan begonnen is... :(
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

mannerheim schreef:
monmax schreef: op eigen ervaring.
Leg uit...
monmax schreef:Ik ga er maar even van uit dat bovenstaande uitspraken voortkomen uit een gebrek aan kennis over de aanloop naar de oorlog.
JIJ hebt niet goed gelezen, Oosterheuis deed deze uitspraken naar aanleiding van wat de IND doet. En mensen het land niet toelaten is iets heel anders dan een complete bevolkingsgroep uitroeien.

Maar deze discussie gaat echt de verkeerde kant op. Hier worden (door de staff zelf!) vergelijkingen getrokken tussen de Nazi-praktijken en het werk van de IND!

Dan neem je de oorlog niet meer serieus en beledig je alle slachtoffers van de nazi-terreur.

Valt mee tegen, dat zelfs de staff hieraan begonnen is... :(
Met 'eigen ervaring' bedoelde ik die van de heer Oosterhuis, ik zal mijn reactie aanpassen.

Zonder mee te gaan in de argumentatie van Oosterhuis, welke inderdaad wat ver gaat, zijn parallelen inderdaad te trekken.

Door de Nederlandse regering werden in de jaren voor de oorlog Joodse vluchtelingen uit Duitsland niet toegelaten of opgeborgen op de hei in een plaats genaamd Westerbork.

Er zijn meer overeenkomsten, maar daarvoor ontbreekt mij op dit moment de tijd. Later kom ik hier op terug.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Goede analyse, Monmax.

Mannerheim, mijn persoonlijke reacties kunnen jouw beeld van mij als moderator beïnvloeden. Het is jammer als je niet ziet wanneer ik een reactie geef op een onderwerp, of wanneer ik een onderwerp modereer. Verder wil ik geen woorden vuil maken over jouw opvattingen over de moderators, want daar gaat dit onderwerp niet over.

Ik ben het niet eens en vind het niet terecht dat je me beticht dat ik de oorlog niet serieus zou nemen en de slachtoffers van de nazi's zou beledigen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Okke,

Jij als mod mag van mij best wel een eigen mening heben, we leven tenslotte in een vrij land, dus als jij het immigratiebeleid van Verdonk niet eerlijk vind is dat jouw goed recht.

Maar het feit dat jij haar beleid(welliswaar in een quote, maar toch) durft te vergelijken met wat er met de Joden in WO2 gebeurde vind ik ronduit schandelijk.

De mensen die tegenwoordig het land niet worden toegelaten worden netjes, en met een vergoeding teruggestuurd.
En nou vergelijk jij dit met wat er met de Joden gebeurd is in de tweede wereldoorlog!
Dat is onwaardig tegen de slachtoffers van he nazi-regime!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Aboutaleb Marokkaan-af: het kán

Lees het hier:
http://www.fortuynpolitiek.nl/topic.asp?TOPIC_ID=17729
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Kijk eens aan! Da's duidelijke taal :)
Helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest om alle debatten en vraaggesprekken te volgen, maar misschien is er iemand die kan vertellen wat betrokken bewindslieden in de media voor motivatie hebben aangevoerd om hun oorspronkelijke nationaliteit niet op te hoeven geven?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

mannerheim schreef:Okke,

Jij als mod mag van mij best wel een eigen mening heben, we leven tenslotte in een vrij land, dus als jij het immigratiebeleid van Verdonk niet eerlijk vind is dat jouw goed recht.

Maar het feit dat jij haar beleid(welliswaar in een quote, maar toch) durft te vergelijken met wat er met de Joden in WO2 gebeurde vind ik ronduit schandelijk.

De mensen die tegenwoordig het land niet worden toegelaten worden netjes, en met een vergoeding teruggestuurd.
En nou vergelijk jij dit met wat er met de Joden gebeurd is in de tweede wereldoorlog!
Dat is onwaardig tegen de slachtoffers van he nazi-regime!
Ik ben van mening dat jij ECHT op de man speelt Mannerheim. Doe daar iets aan.
Er zijn parallellen te trekken tussen de wijze waarop onder het bewind van Mevr. Verdonk "gejaagd" werd op asielzoekers en op de wijze waaron sommige asielzoekers werden uitgezet en de jacht op Joden tijdens het Nazi-regime. Ik zeg niet dat het allemaal een op een hetzelfde is - Verdonk was namelijk niet uit op de vernietiging van deze mensen.

Verder is het een achterhoedegevecht daar mevr. Verdonk inmiddels als enige tijd geen minister van immigratie meer is.
Ik denk overigens als een van de weinige deelnemers aan dit forum enigzins te kunnen spreken namens nabestaanden van joodse vervolgden tijdens WO2.

Verder, niet zozeer als forumdeelnemer, maar als Moderator: De wijze waarop jij richting Okke en Mij van leer trekt is onacceptabel. Zie deze opmerking als een officiële waarschuwing!.

Ik denk overigens dat je van goede wil bent, Mannerheim.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Van NOS Teletekst:
12 Maart 2007
Loyaliteitdebat speelt ook in leger
Moslims in het Nederlandse leger zijn niet gelukkig met de discussie over dubbele nationaliteit. De militaire vakbond ACOM zegt dat moslims het vooral pijnlijk vinden dat hun loyaliteit in twijfel wordt getrokken.

Veel islamitische militairen hebben gesproken met vertrouwenspersonen in het leger. De ACOM zegt dat de top van Defensie al heeft laten weten dat de loyaliteit van islamitisch personeel niet ter discussie staat.

De Raad van Hoofdcommissarissen zei afgelopen weekend al niet blij te zijn met de discussie, omdat agenten in hun gevoel van eigenwaarde worden geraakt.
Link: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/03 ... 9D6A4.html

Volgens het Radio1 journaal betreft dit (ook) militairen (Speciale eenheden) die in Uruzgan hebben geopereerd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie