Partij van de Vrijheid gedemoniseerd

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

dvaupell schreef: - De meeste moslims in Nederland spreken uitstekend Nederlands en werken hard.
Haha grapjas!
Komt misschien omdat jij juist met de goede moslims in aanraking komt.. de jongeren die op de Middelbare School zitten ervaren dit toch héééél anders...
Daar zitten die moslims allemaal bij elkaar, en 24/7 lekker te kankeren op Nederland.
Als je er eens wat van zegt heb je opeens al die moslims op je dak.
Hun mogen jou wel uitschelden en zomaar gaan trappen, maar doe je iets terug schreeuwen ze van discriminatie en trappen ze je helemaal in elkaar. Weliswaar met zijn tienen want alleen durven zij niet...
Daarnaast is 'Walla walla ik klap jou gek' niet bepaald uitstekend Nederlands..
Deas Gu Cath
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Wouter schreef:
dvaupell schreef: - De meeste moslims in Nederland spreken uitstekend Nederlands en werken hard.
Haha grapjas!
Komt misschien omdat jij juist met de goede moslims in aanraking komt.. de jongeren die op de Middelbare School zitten ervaren dit toch héééél anders...
Daar zitten die moslims allemaal bij elkaar, en 24/7 lekker te kankeren op Nederland.
Als je er eens wat van zegt heb je opeens al die moslims op je dak.
Hun mogen jou wel uitschelden en zomaar gaan trappen, maar doe je iets terug schreeuwen ze van discriminatie en trappen ze je helemaal in elkaar. Weliswaar met zijn tienen want alleen durven zij niet...
Daarnaast is 'Walla walla ik klap jou gek' niet bepaald uitstekend Nederlands..
"Hun mogen jou..." is ook fout Nederlands HAHAHAHAHA

779
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Het is wel erg duidelijk dat er een anti-moslim trend zich aan het ontwikkelen is op het forum...
En dat is een erg spijtige zaak. Ik kan perfect begrijpen dat je problemen hebt met bepaalde Marokkaanse jongeren, zeker als ze jou bijeen hebben geslagen. Maar zo van die spijtige voorvallen gebeuren nu eenmaal ook bij Nederlandse en Belgische jongeren....
Dus dat vind ik dan niet direct een reden om discriminerend te doen over Moslims.

Trouwens, naar mijn mening is er geen enkele reden onderbouwd genoeg om discriminatie goed te praten, in eender welke situatie...
Racisme op welk vlak ook, is altijd verkeerd...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Is allemaal waar, maar genocide is ook niet goed te praten...
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Hoezo onzin? Ik berust me op feiten. Het maakt niet of het in Amsterdam is. Het feit is dat 7,5% van de Antillianen crimineel actief is. Of er nou 10 Antillianen in Nederland wonen of 5 miljard: 7,5% = en blijft 7,5%. Ik dacht dat het 6% van de Marokkanen was. Dat zijn er belachelijk veel. Meer dan het percentage van 1 komma nog wat van de autochtone Nederlanders. Geeft dit niet de PVV de ruimte om de die groep te bekritiseren? Ik dacht het wel, maar je kan mijn posts wel als onzin beschrijven, maar het zijn posts berust op feiten. En begrijp me niet verkeerd, ik ben een fel tegenstander van Geert Wilders....

779
Je geeft terecht aan dat percentages eigenlijk heel weinig zeggen.

Mark Twain sprak: Figures don't lie, but liars figure. - Samuel Clemens (alias Mark Twain). If your experiment needs statistics, you ought to have done a better experiment ...

Even een klein voobeeld: Bij mijn werkgever is het afgelopen jaar de omzet enorm gestegen, maar (o.a. door de veranderende arbeidsmarkt) het aantal medewerkers afgenomen.

Als je nu naar de percentuele stijging van omzet per medewerker kijkt.... Hebben we een enorme prestatie geleverd.

Het levert misleidende getallen op!

Van de website van het RIVM: Op 1 januari 2005 telde Nederland 3,1 miljoen allochtonen oftewel 19,2% van de bevolking was van allochtone afkomst. Iets minder dan de helft (45,6%) zijn westerse allochtonen, de anderen (54,4%) zijn niet-westerse allochtonen. Onder ‘allochtonen’ worden personen verstaan van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.

Stel, Nederland heeft 16,5 miljoen inwoners, waarvan 19,2 % allochtonen, waarvan de helft van Niet-westerse afkomst. Dat wil zeggen 9,6% (*16,5 miljoen = 1,58 miljoen).

De niet-westerse allochtonen zijn afkomstig uit: Turkije, Afrika, Latijns-Amerika en Azië met uitzondering van Japan en Indonesië. De grootste groep niet-westerse allochtonen wordt gevormd door Turken (21,1%), op de voet gevolgd door Surinamers (19,3%) en Marokkanen (18,6%). Na de Nederlandse Antillen en Aruba (7,7%) neemt de omvang van de andere herkomstlanden snel af.

Stel, we nemen de groep die uit Marokko afkomstig is: 18,6% van 1,58 miljoen = 294.624.

Stel: We nemen een groep van 10.000 criminelen.
Als dit allemaal autochtonen zouden zijn, betreft het op het totale bestand van (81,8% van 16,5 miljoen) 13,5 miljoen autochtonen een percentage van 0,07%. Als het allemaal criminelen van Marokkaanse komaf waren betreft het meteen 3,4%.

Verder zie ik je - in je bijdrage al - twijfelen aan je eigen cijfers. Het lijkt gewoon een poging om een bepaalde bevlokingsgroep te typeren, zonder enige onderbouwing.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

En dat word nog steeds ontkend door de Turken...
Overigens ben ik nooit in elkaar geslagen door dat soort jongeren, maar heb er wel meer dan eens mot mee gehad.
Deas Gu Cath
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dvaupell: Reken ook even uit hoeveel Antillianen er in Nederland zijn. Want 7,5% wordt binnenkort dan uitgezet hahahahaha Ik ben eindelijk blij dat de regering het spuugzat is om geld uit te geven aan mensen die te DOM zijn om regels te handhaven en die zelfs onder dwang niet willen studeren of werken.

779
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Het is wel erg duidelijk dat er een anti-moslim trend zich aan het ontwikkelen is op het forum...
En dat is een erg spijtige zaak. Ik kan perfect begrijpen dat je problemen hebt met bepaalde Marokkaanse jongeren, zeker als ze jou bijeen hebben geslagen. Maar zo van die spijtige voorvallen gebeuren nu eenmaal ook bij Nederlandse en Belgische jongeren....
Dus dat vind ik dan niet direct een reden om discriminerend te doen over Moslims.

Trouwens, naar mijn mening is er geen enkele reden onderbouwd genoeg om discriminatie goed te praten, in eender welke situatie...
Racisme op welk vlak ook, is altijd verkeerd...
Tsja, hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Trouwens de opmerking van Bob over genocide - en dat dat ook niet zo best is - is een waarheid als een koe.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Wouter schreef:
dvaupell schreef: - De meeste moslims in Nederland spreken uitstekend Nederlands en werken hard.
Haha grapjas!
Komt misschien omdat jij juist met de goede moslims in aanraking komt.. de jongeren die op de Middelbare School zitten ervaren dit toch héééél anders...
Daar zitten die moslims allemaal bij elkaar, en 24/7 lekker te kankeren op Nederland.
Als je er eens wat van zegt heb je opeens al die moslims op je dak.
Hun mogen jou wel uitschelden en zomaar gaan trappen, maar doe je iets terug schreeuwen ze van discriminatie en trappen ze je helemaal in elkaar. Weliswaar met zijn tienen want alleen durven zij niet...
Daarnaast is 'Walla walla ik klap jou gek' niet bepaald uitstekend Nederlands..
en dan dit:
Overigens ben ik nooit in elkaar geslagen door dat soort jongeren, maar heb er wel meer dan eens mot mee gehad.
Wat MOETEN we met zoiets?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

779 schreef:Is allemaal waar, maar genocide is ook niet goed te praten...
En dat word nog steeds ontkend door de Turken...


Natuurlijk is genocide niet goed te praten ( alhoewel ik de link tussen genocide en racisme in de Benelux niet meteen begrijp...) maar niet alleen de Turkse overheid ontkend een genocide, in Europa alleen al zijn er, spijtig genoeg, nog steeds mensen die de Holocaust verwerpen...(wellicht de grootste volkerenmoord aller tijden)...
Dus ik zou de ontkenning van een volkerenmoord niet zomaar in de schoenen van Turken of eender welke moslim steken...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Dvaupell: Reken ook even uit hoeveel Antillianen er in Nederland zijn. Want 7,5% wordt binnenkort dan uitgezet hahahahaha Ik ben eindelijk blij dat de regering het spuugzat is om geld uit te geven aan mensen die te DOM zijn om regels te handhaven en die zelfs onder dwang niet willen studeren of werken.

779
My pleasure:
Dat betreft dan
7,5% van 7,7% van 19,2% van 16,5 miljoen = 0,075 * 0,077 * 0,192 * 16500000 = 1.774 mensen die worden uitgezet.... Tsjonge, dat zet zoden aan de dijk....

Mensen die te dom zijn om regels te handhaven werken m.i. bij de politie (maar functioneren dus niet zo best). Verder werk/studeer jij blijkbaar wel graag onder dwang? Als iemand te dom is om de regels te volgen (want dàt is vermoedelijk wat jij bedoelt) dan loopt ie vanzelf tegen die regels aan, lijkt me. Dat geldt namelijk ook voor jou en mij.

- spelfoutje verbetert -
Laatst gewijzigd door dvaupell op 20 feb 2007, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Is het niet:

16.500.000 = 100%
1.270.500 = 7,7% totaal aantal Antillianen. Daarvan 7,5% =
95287,5 lui die dus het land uitgaan...

Jij rekent die 19,2% ergens bij, die niets ermee te maken heeft?

779
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Een discussie over de pvv gaat automatisch over moslims. Dat ligt niet zozeer aan de forumbezoeker, maar meer aan Geert Wilders aangezien hij geen twee zinnen kan zeggen waarin hij geen moslims demoniseert. Dit om zijn eigen worden maar eens te gebruiken.

Ik denk trouwens dat er wel zinnige dingen in het topic gezegd worden, als er maar iets meer over wordt doorgedacht. Dat er zoveel allochtonen in de criminaliteit zitten, hebben we toch mede aan ons zelf te danken? Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het slap beleid van Nederland wordt afgestraft. Dus de harde maatregelen die sommigen hier willen, zouden dus moeten gelden voor heel de bevolking. Het maakt niet uit welke kleur iemand heeft. Als je het daar mee eens bent, kunnen we het woord moslim helemaal buiten beschouwing laten. Er zijn genoeg misstanden bij de autochtone bevolking die ook aangepakt dient te worden namelijk.

Het is wel erg duidelijk dat er een anti-moslim trend zich aan het ontwikkelen is op het forum...
Dit is geen probleem van dit forum. Dit is merkbaar in de maatschappij. En de media doet er alles aan om deze tegenstelling te vergroten.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Is het niet:

16.500.000 = 100%
1.270.500 = 7,7% totaal aantal Antillianen. Daarvan 7,5% =
95287,5 lui die dus het land uitgaan...

Jij rekent die 19,2% ergens bij, die niets ermee te maken heeft?

779
En nogmaals uit hetzelfde tukje van het RIVM:
De niet-westerse allochtonen zijn afkomstig uit: Turkije, Afrika, Latijns-Amerika en Azië met uitzondering van Japan en Indonesië. De grootste groep niet-westerse allochtonen wordt gevormd door Turken (21,1%), op de voet gevolgd door Surinamers (19,3%) en Marokkanen (18,6%). Na de Nederlandse Antillen en Aruba (7,7%) neemt de omvang van de andere herkomstlanden snel af.

21,1 + 19,3 + 18,6 + 7,7 = 66,7. Volgens jouw calculatie bestaat 66,7% van de Nederlanders al uit Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen..... 33,3% zou dan nog bestaan uit Afrikanen, Latijnsamerikanen, Aziaten (zonder Japanners en Indonesiers), Japanners, Indonesiers, oh ja... Ook nog wat autochtone Nederlanders....

Je hebt er niet veel van begrepen, zou ik zeggen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Wouter schreef:En dat word nog steeds ontkend door de Turken...
Overigens ben ik nooit in elkaar geslagen door dat soort jongeren, maar heb er wel meer dan eens mot mee gehad.
Bijzonder nuttige informatie, wat moeten we ermee?

Ik vraag mij af waar de discussie eigenlijk heen gaat, maar ik ga maar gewoon mee met de tendens die ontstaan is.

Als we het gaan hebben over de moslimgemeenschap dan kunnen we een eindeloze discussie gaan voeren. Politiek komt dan ook vaak even om het hoekje kijken.

Tot nu toe heb ik enkele dingen gelezen over de "aanpassingsbehoefte" van moslims. Vele op dit forum stellen dat misschien wel alle, maar in ieder geval een groot deel van de Nederlandse moslimgemeenschap zich niet wil aanpassen, integreren dus. Al 40 jaar zegt Bob. Opzich komisch, want in 1967 was er nog niet eens sprake van een Marokkaanse gemeenschap. De eerste Marokkaanse gastarbeiders kwamen in 1969... Ik onderstreep gastarbeiders, dit omdat ik even wil benadrukken dat de meeste migraten (van immigranten kunnen we nog niet spreken) maar tijdelijk naar Nederland kwamen. De verblijfsperiode van Turkse gastarbeiders was in de beginjaren (1964, -65, -66) nèt een half jaar! Iedere gastarbeider meende dat hij maar een tijdelijke periode in Nederland zou blijven. Even wat geld verdienen, een vak leren en weer in het herkomstland een bestaan opbouwen.

Ja mensen, een vak leren. Daarvoor kwamen die moslimmigranten hierheen. De helft van de Marokkaanse gastarbeiders was analfabeet, 73% procent van de Turkse migranten misten een vaktechnische opleiding. En de opleiding die ze eventueel hadden, was van laag niveau en geleerd in militaire dienst. En dan stellen dat ze meteen Nederlands moeten leren? Belachelijk. Dit vond de Nederlandse overheid ook. De Nederlandse overheid ging er ondertussen vanuit dat de gastarbeiders terug zouden keren. Onwillendheid, blindheid, en heel misschien (lijkt mij sterk) onwetendheid van de Nederlandse kant heeft er voor gezorgd dat de meeste gastarbeiders in Nederland verbleven zonder onderwijs, behalve de vaktechnische opleiding die ze kregen in de mijnen en de fabrieken. Híer heeft het integratieproces al gefaald. Pas rond 1985 (20 jaar nadat de eerste moslims Nederland binnen kwamen) werd het duidelijk dat de moslims in Nederland zouden blijven.

Het besluit tot permanent verblijf had verschillende oorzaken. De eerste, en belangrijkste, is natuurlijk gezinshereniging. De Nederlandse overheid had het voor de moslims mogelijk gemaakt om de gezinnen over te laten komen. Een jolige sociale gedachte, die ze naar mijn mening beter een gedachte hadden kunnen houden. De tweede oorzaak was de financiële ellende waar de immigranten (geen migranten meer dus.. ;) ) zich in bevonden. Hier heeft ook de Nederlandse bevolking een goed handje in gehad. Zeker voor de vastgoedhouders. De huizen in vroeg 19e eeuwse wijken hadden eigenlijk een opknapbeurt nodig, maar die werden verkocht, vaak voor veel te hoge prijzen, aan de onwetende migranten. Ja, Nederlanders, hier hebben we ook een blunder gemaakt. Op jacht naar het eenvoudige geld hebben we ervoor gezorgd dat veel moslims in de vroeg 19e eeuwse wijken terecht kwamen. Iedereen die tegenwoordig zeikt dat moslims allemaal op een hoopje leven en nooit buiten de eigen wijk komen, moet beseffen dat dit de schuld is van de Nederlanders... Is dat even een tegenvaller hè, rechts..?

Nu men besefte dat de gastarbeiders omgevormd waren naar immigranten, werd er geprobeerd een integratieproces op te zetten. Dit gebeurde rond 1985... 1985 is eigenlijk wel verdomd laat, toch? 20 jaar nadat de eerste mannen aankwamen. Deze mannen hadden ondertussen een leeftijd bereikt van 50 à 60 jaar. Het is algemeen bekend dat het bij het ouder worden steeds moeilijker is om een nieuwe taal te leren. Iemand al eens geprobeerd de opa Spaans te leren? Dat lukt jullie niet...
Dan voor de overgekomen gezinnen. Om van de vrouw te verwachten dat zij (direct) Nederlands gaat leren, is ronduit naïef. De vrouw had vooral een huishoudelijke taak, en hoefde niet per se buitenshuis te komen. In de wijken waarin de gezinnen woonden waren er genoeg landgenoten. Er waren zat Turkse bakkers, en veel verder dan de eigen wijk kwamen de vrouwen toch niet. Logisch dat het dan in hen opzicht niet van groot belang was om Nederlands te leren. Het was overbodig en kostte tijd.

De jonge kinderen werden gewoon op Nederlandse scholen geplaatst. Daar leerden zij de Nederlandse taal en kregen zij inzicht in de Nederlandse cultuur. Ze zouden later een Nederlandse vervolgopleiding volgen, studeren of werken. Deze jongeren zijn nu zo'n 30 à 35.. Horen we er ooit wat over? Nope...

Ik ben van mening dat de huidige jongeren uit de moslimgemeenschap vooral uit puberig gedrag weigeren te mengen met de autochtone Nederlanders. Dit groeit uiteindelijk wel weg...

Och ja, hier wat leuke bronnetjes voor jullie:

Aksoycan-de Bever, I., Mediterrane Nederlanders; positie, problemen beleid, 1e druk, Nijmegen, Uitgeverij SUN, pagina's 12-14, 23-26, 74-80, 85-88, 97, 98, 119-122

Hoeven, W. van der, Gastarbeid,[uit: De vreemdeling in uwe poorten, islamitische gastarbeiders in Nederland (1981)], 1e Druk, Rotterdam, Uitgeverij van den Berg, pagina's 77-127

Nijhof, Dr. E., Thomeer, E.S.M., De maatschappelijke positie van Turken en Marokkanen in de Utrechtse wijk Kanaleneiland in 1980, 1e Druk, Utrecht, Universiteit Utrecht, paragraaf 1.3.1 (Migratiemotieven)

Obdeijn, H.L.M, Van internationale forens tot immigrant, Marokkanse en Turkse migranten in Nederland, 1e Druk, Tijdschrift voor Geschiedenis 100 (1987), pagina's 460-474


Mijn conclusie:
De Nederlandse samenleving heeft gefaald in het integratieproces. Wij krijgen hiervan de gevolgen voorgeschoteld, en beweren nu dat het allemaal de schuld is van de moslimgemeenschap. Er word heel kinderachtig met een vingertje gewezen: "Die!! Hij wil zich niet aanpassen". Veel Nederlanders negeren de werkelijke oorzaken. Nemen niet de moeite zich te verdiepen in de kwestie waarin wij ons nu bevinden. Plaatsen ongefundeerde berichten... Mijn beste Nederlanders, het komt misschien als een schok, het is onze eigen schuld. Bizar he? Maar het is waar...

Als wijze raad: sla eens een boek open...

Als ik het goed heb, heb ik de meeste berichten in dit topic wel weerlegd.

Groeten...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie