Krant: Neonazi weer op vrije voeten

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Krant: Neonazi weer op vrije voeten

Bericht door Proos »

Krantenknipsel: Dagblad De Limburger, 22 feb 2002

AMSTERDAM - De Rotterdamse rechtbank heeft de voorlopige hechtenis van de Duitse neonazi Michael K. geschorst. De marechaussee hield de rechtsextremist vorige maand aan in Hoek van Holland toen hij de boot wilde nemen naar Engeland. Hij was op de vlucht voor de Duitse justitie.

Meteen na zijn aanhouding vroeg Duitsland om zijn uitlevering. Daar speelt Michael K. een belangrijke rol in radicale extreemrechtse kringen. De Duitse justitie wil hem vervolgen voor het ontkennen van de holocaust. De rechtbank vindt dat K. buiten de gevangenis de procedure kan afwachten, omdat zij meent dat hij ondanks dat hij zijn land eerder is ontvlucht, in Nederland niet de benen neemt. De Duitser leefde ruim een jaar ondergedoken in Nederland.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Piro
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2002, 16:58
Locatie: Amsterdam

Bericht door Piro »

De holocaust ontkennen strafbaar stellen is gelul, hiermee wordt gewoon de vrijheid van meningsuiting over deze bladzijde in de geschiedenis in de kiem gesmoord.
Dat ie extreem rechts is is een heel ander verhaal, daar mag vervolging voor, mits hij fysieke schade heeft berokkend aan turken ofzo, maar anders niet, het is gewoon een overtuiging en dat moet kunnen.
Gebruikersavatar
Audie Murphy
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jun 2005, 22:41
Locatie: Heemskerk

Bericht door Audie Murphy »

Die gozer zat zeker op een Iraanse school _/-\o-
Don't yet rejoice in his defeat,you men,Although the world stood up and stopped the bastard,
The bitch that bore him is in heat again.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Piro schreef:De holocaust ontkennen strafbaar stellen is gelul, hiermee wordt gewoon de vrijheid van meningsuiting over deze bladzijde in de geschiedenis in de kiem gesmoord.
Dat ie extreem rechts is is een heel ander verhaal, daar mag vervolging voor, mits hij fysieke schade heeft berokkend aan turken ofzo, maar anders niet, het is gewoon een overtuiging en dat moet kunnen.
Haal meningen en feiten niet door elkaar, ik waarschuw je.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Dodo schreef:
Piro schreef:De holocaust ontkennen strafbaar stellen is gelul, hiermee wordt gewoon de vrijheid van meningsuiting over deze bladzijde in de geschiedenis in de kiem gesmoord.
Dat ie extreem rechts is is een heel ander verhaal, daar mag vervolging voor, mits hij fysieke schade heeft berokkend aan turken ofzo, maar anders niet, het is gewoon een overtuiging en dat moet kunnen.
Haal meningen en feiten niet door elkaar, ik waarschuw je.
Ik snap de waarschuwing niet DODO

Iemand mag toch van mening zijn dat de Holocaust feiten / cijfers niet kloppen.

Zelf heb ik geen enkele reden om aan de holocaust te twijfelen maar mochten mensen dat wel doen is dat volgens mij hun volste recht
(zie mijn onderschrift)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Piro schreef:De holocaust ontkennen strafbaar stellen is gelul, hiermee wordt gewoon de vrijheid van meningsuiting over deze bladzijde in de geschiedenis in de kiem gesmoord.
Je zit er compleet naast, het heeft namelijk niets met vrijheid van meningsuiting te maken.
De Holocaust is door een groot aantal landen geaccepteerd als een vaststaand feit, niet als een mening.

Bovendien heeft het ontkennen van de Holocaust weinig nut, behalve dat je jezelf openlijk te kijk zet als neo-Nazi.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Zhukov schreef:
Piro schreef:De holocaust ontkennen strafbaar stellen is gelul, hiermee wordt gewoon de vrijheid van meningsuiting over deze bladzijde in de geschiedenis in de kiem gesmoord.
Je zit er compleet naast, het heeft namelijk niets met vrijheid van meningsuiting te maken.
De Holocaust is door een groot aantal landen geaccepteerd als een vaststaand feit, niet als een mening.

Bovendien heeft het ontkennen van de Holocaust weinig nut, behalve dat je jezelf openlijk te kijk zet als neo-Nazi.
De vrijheid bestaat er uit dat je er aan MAG twijfelen!! Dat is een groot goed.
Dat je daarna in de hoek Neo-Nazi wordt geplaatst is ook waar.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Naief die rechtbank :roll:
Daar zal Duitsland blij mee zijn.
Natuurlijk gaat die vent dat niet zitten afwachten maar neemt gewoon de benen, of hij nu al een jaar in Nederland zat ondergedoken of niet.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Zhukov schreef:
Piro schreef:De holocaust ontkennen strafbaar stellen is gelul, hiermee wordt gewoon de vrijheid van meningsuiting over deze bladzijde in de geschiedenis in de kiem gesmoord.
Je zit er compleet naast, het heeft namelijk niets met vrijheid van meningsuiting te maken.
De Holocaust is door een groot aantal landen geaccepteerd als een vaststaand feit, niet als een mening.

Bovendien heeft het ontkennen van de Holocaust weinig nut, behalve dat je jezelf openlijk te kijk zet als neo-Nazi.
Mag ik je er op wijzen dat de betreffende post uit 2002 komt en de gebruiker sinds 2002 niet meer op het forum is geweest? Verwacht dus geen reactie :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

koos24 schreef:
Dodo schreef:
Piro schreef:De holocaust ontkennen strafbaar stellen is gelul, hiermee wordt gewoon de vrijheid van meningsuiting over deze bladzijde in de geschiedenis in de kiem gesmoord.
Dat ie extreem rechts is is een heel ander verhaal, daar mag vervolging voor, mits hij fysieke schade heeft berokkend aan turken ofzo, maar anders niet, het is gewoon een overtuiging en dat moet kunnen.
Haal meningen en feiten niet door elkaar, ik waarschuw je.
Ik snap de waarschuwing niet DODO

Iemand mag toch van mening zijn dat de Holocaust feiten / cijfers niet kloppen.

Zelf heb ik geen enkele reden om aan de holocaust te twijfelen maar mochten mensen dat wel doen is dat volgens mij hun volste recht
(zie mijn onderschrift)
Geen zin in twijfelaars aan de holocaust die dan met een partij simpel te weerleggen argumenten aan komen zetten waarvan de bronnen veelal revisionistische sites zijn. Daar hebben wij op dit forum geen trek in.

Dit topic komt uit 2002, dus we hoeven geen antwoord te verwachten van Piro. Hij is de laatste jaren niet actief geweest op dit forum.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

:-O
Wat stom, daar had ik helemaal niet naar gekeken.
Weet iemand trouwens wel de afloop van dit verhaal?
Is hij inderdaad weer gaan lopen of is hij uiteindelijk uitgeleverd.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Sjoerd schreef:Mag ik je er op wijzen dat de betreffende post uit 2002 komt en de gebruiker sinds 2002 niet meer op het forum is geweest? Verwacht dus geen reactie :wink:
:oops: :+

Om toch nog enig nut aan het topic te geven dan;
Koos24 schreef:De vrijheid bestaat er uit dat je er aan MAG twijfelen!! Dat is een groot goed.
Twijfelen of het (1) sowieso heeft plaatsgevonden, of (2) over de hoogte van het aantal slachtoffers??

Over 2 kun je wat mij betreft discussiëren, over 1 absoluut niet, zelfs niet onder het mom 'vrijheid van meningsuiting'.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ondanks het feit dat ik het met Michael K. en de zijnen niet eens ben en dus niet de Holocaust ontken, vind ik de gebruikelijke benaderingswijze waarop met revisionisme e.d. wordt omgegaan van een uitermate bedenkelijk niveau. Ik zal proberen uit te leggen waarom.

Op het moment dat iemand zegt dat hij aan de Holocaust twijfelt (om wat voor reden dan ook), dan is zo iemand per definitie afgeschreven en deugt niet, omdat men niet geacht wordt daaraan te twijfelen. Je mag kennelijk aan álles op de wereld twijfelen, of het nu de evolutietheorie betreft of het feit dat de aarde rond is, maar aan de Holocaust niet. Maar wie bepaalt wie waaraan mag twijfelen? Ik vind dat een vorm van iemand te vuur en te zwaard een mening opdringen, iets dat mij doet denken aan ouderwetse DDR-achtige indoctrinatie of aan de zwaar Gereformeerde Leer, onder het motto; zó is het en eenieder die daaraan twijfelt is een gek of een misdadiger (of allebei) en dient gestraft cq. opgesloten te worden.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Seyffardt schreef:Op het moment dat iemand zegt dat hij aan de Holocaust twijfelt (om wat voor reden dan ook), dan is zo iemand per definitie afgeschreven en deugt niet, omdat men niet geacht wordt daaraan te twijfelen. Je mag kennelijk aan álles op de wereld twijfelen, of het nu de evolutietheorie betreft of het feit dat de aarde rond is, maar aan de Holocaust niet. Maar wie bepaalt wie waaraan mag twijfelen? Ik vind dat een vorm van iemand te vuur en te zwaard een mening opdringen, iets dat mij doet denken aan ouderwetse DDR-achtige indoctrinatie of aan de zwaar Gereformeerde Leer, onder het motto; zó is het en eenieder die daaraan twijfelt is een gek of een misdadiger (of allebei) en dient gestraft cq. opgesloten te worden.
Tsja, wat mij persoonlijk betreft; Ik kan me, gezien de bewijzen die er zijn, alsmede de getuigenissen van overlevenden bijna niet voorstellen dat iemand aan de holocaust kan twijfelen.... De enige redenen om de holocaust te ontkennen (of de gevolgen ervan af te zwakken) die ik kan bedenken zijn van Neo-nazistische of Anti-semitische aard.

Natuurlijk mag je aan vanalles twijfelen, maar als men twijfelt aan bewezen feiten....
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dat zijn conclusies die er uiteraard aan verbonden zouden kunnen worden, maar het feit dat er gewoonweg bepaald wordt dat er niet aan getwijfeld mág worden, is toch raar, als je er goed over nadenkt.
Plaats reactie