Filmplannen deel 2

Films, series en documentaires over WOII
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Hallo,

Ik neem hier absoluut de leiding niet over,
Deze last wil ik ook niet dragen ( :roll: )
Von Pratt heeft de leiding, ik geef alleen maar aan waar er gefilmd kan worden, ik zoek locaties en voertuigen.


En Clements zn reactie:
hallo Robert-jan
het ziet er allemaal leuk uit ,maar voor dit soort films moet je gebruik maken van hobbisten
van KTR of Re-ectment verenigen ik kan je hier niet verder mee helpen .
gr
Michel


Hobbisten hier? :P


@ shifty:
Erg kinderachtige reactie al zeg ik het zelf, laat ik hier volwassen op reageren:

Er zijn geen shermans nodig aangezien ze niet bij de 1e aanval voorkwamen.
Wat we nodig hebben zijn stuk of 2 jeeps en een brencarrier.
ik heb zowieso al 2 jeeps, de brencarrier kan lastig worden.
Als de film daadwerkelijk grote vormen aan gaat nemen en draaidata/locaties heeft kan ik de brencarrier regelen.

Ga erwel vanuit dat de jeeps niet op PIB gestempeld zijn!!!
Ieder voertuig heeft stempels en divisie shit enzo.( die witte letters)
Er zijn miereneukers die daar op letten....
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ieder voertuig heeft stempels en divisie shit enzo.( die witte letters)
Er zijn miereneukers die daar op letten....
Gewoon niet teveel erop inzoomen, meer kan je ook niet doen.

We kunnen trouwens ipv de brencarrier ook een Dingo scoutcar gebruiken (wat misschien nog wel beter is?)

Ik ga trouwens ook nog het laatste stuk (gevecht in Hedel) wat beter uitwerken, morgen komt dat.

EDIT: Pratt: betekent dit dat je bv de kosten van uniformen grotendeels terug krijg? En moet je het later weer terug betalen?

EDIT2: We moeten ook nog ff die reenactmentgroep benaderen, dat doen we wel als het volledig is uitgeschreven:

http://www.livinghistory.nl/content/view/15/6/

En een stukje over hun:

http://www.fuseliers.net/Prinses.html
Gebruikersavatar
O'Neal
Lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 11 aug 2005, 23:05
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Rednas schreef:DIT: Pratt: betekent dit dat je bv de kosten van uniformen grotendeels terug krijg? En moet je het later weer terug betalen?
De bedoel is, dat je zelf alles betaalt, deze kosten (de rekeningen enzo) bijhoudt en ze dan (voor een deel) kan terugkrijgen dmv de subsidie..

Zo heb ik het toch altijd begrepen als ze het uitlegden... :wink:

O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ik heb het stuk in Hedel ff wat interesanter gemaakt, wat vinden jullie ervan? Ik kwam nl een stuk tegen over een Vickers mitrailleur die Duitsers afschoot die over de akker Hedel probeerde te bereiken, maar hij werd even later neergeschoten door een sniper.

Hedel, 23 april 1945

Als ze eenmaal in Hedel komen horen ze al dat er een gevecht bezig is. (en je ziet al wat rookpluimen boven de stad).

Je ziet een ander groepje voor de groep van “onze helden” vooruit lopen. Ze rennen een weiland/akkerveld over (Jan en de rest volgt hun), maar een PIB Vickers mitrailleur schiet de soldaten van het eerste groepje allemaal neer. Jan en de rest springen gelijk omlaag (in greppels oid). Hein kruipt wat omhoog en kijkt door zijn verrekijker naar de Vickers. (je ziet dan het beeld van de verrekijker) Terwijl je door de verrekijker kijk zie je dat de soldaat achter de mitrailleur neergeschoten wordt.

Hein: Waar kwam dat vandaan?
Derk: Het schot kwam van de kerk, er is een scherpschutter bovenin.

Hein kijkt door de verrekijker en je ziet dan dat er inderdaad een scherpschutter boven in de kerk zit (die kerk komt later weer terug). Omdat er geen andere mogelijkheid is rennen ze zo snel mogelijk verder naar Hedel.
Als ze in Hedel zijn hoor je dat de gevechten al bezig zijn. Overal wordt geschoten en hoor je mortier explosies. Een feldgendarme komt aanrijden/aanlopen:

(in het Duits)

Feldgendarme: Waarom zijn jullie niet in de frontlinie?
Hein: We komen net aanrijden, maar waar is die frontlinie dan?
Feldgendarme: Neem je mij in de maling? Je hoort die schoten toch! Je bent er al. Ga direct die kant op of je krijgt met mij problemen.

Even verderop zie ze je dat er een straatgevecht bezig is. Een sMG (MG42 op driepoot) weet op een straat de PIB soldaten op afstand te houden, maar wordt door een granaat uitgeschakeld. Weer zie je tussen die soldaten Gerrit in een slowmotion moment. Terwijl ze schieten zegt Johan tegen Jan

Johan: Zullen we er nu tussenuit knijpen Jan?
Jan: Lijkt me een goed plan, maar dan moeten we wel uitkijken. Ze zullen ons niet met open armen ontvangen.

Ze sluipen weg van de rest en proberen richting de geallieerde kant te lopen. Op de weg ernaartoe wordt Johan door een verdwaalde kogel neergeschoten. Jan duikt naar hem.

Johan: Wacht maar niet op mij Jan, anders grijpen ze jou ook.

Een MG42 vuurt vanuit een huis op PIB soldaten die over straat lopen, een PIB soldaat gooit dan een handgranaat in dat huis en de MG stopt met vuren.

Ondertussen gaat de camera weer terug naar de rest. Ook Pieter probeert te ontsnappen. Hij rent weg van de rest (ze schreeuwen hem nog na). In een steeg komt hij een PIB soldaat tegen.

Pieter: Niet schieten, niet schieten! Ik ben een Hollander
PIB soldaat: Dan moet ik jou net hebben…

De PIB soldaat schiet Pieter neer, en hij valt neer.

Een groepje Landstormers komen aanlopen met een Pak 36* en zetten die strategisch op. Dan vuren ze ermee op een stel PIB soldaten (die bv met een brengun op Landstorm soldaten schieten).

De camera gaat weer terug naar de overgebleven Landstormers. Zij worden steeds meer terug gedrongen en vluchten richting de kerk. Terwijl Derk en 2 anderen de kerk ingaan vuurt Hein (staand in de deuropening) nog met zijn Stg44/MP40 een paar salvo’s en gaat dan ook de kerk in. Een groep PIB soldaten (met Luitenant de Roos voorop, met pistool in de hand) gaat erachteraan. In de kerk komt een man op man gevecht (met bajonetten ed) (waar de rest sterft).

Dan gaat de camera weer terug naar Jan. Hij rent om de hoek van een huis en botst tegen zijn Gerrit op. Gerrit vuurt automatisch zijn wapen en raakt Jan vol in zijn buik. Het beeld vertroebeld en het geluid wordt steeds minder (je ziet nog wel hoe Gerrit naar Jan toespringt om hem te helpen).

*een Pak 36? Ja, zo’n antitank geschut is heel makkelijk te maken en voegt echt wat moois toe aan het gevecht. Zoek maar ff via google.

Voor de locaties dacht ik zoiets:

- Bosscène bij Hasselt – opnemen in het bos van Hasselt (authentieker en je hebt Hasselt in de achtergrond, als er te weinig animo is voor die locatie zoeken we een andere)
- Scène op de dijk – opnemen op een dijk in de betuwe (pittoresk boerderijtje in achtergrond)
- Oversteek maas – opnemen ergens aan de maas waar er nog geen nieuwerwetse dingen zijn
- Overval van een boerderij – opnemen in een museumboerderij/openluchtmuseum
- Buiten Hedel – opnemen in Hedel
- Hedel-straatgevechten – opnemen in Woudrichem
- Scène in de Kerk – opnemen in de Ned. Hervormde kerk in Hedel
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

ik had al eerder gezegt dat ik me ook wel met de uniformen bezig wou houden. dat is tot nu toe niet erg gelukt wordt iedere keer doorverwezen en de PIB groep (ongeveer 3 week geleden) heb ik ook geprobeerd contact mee te krijgen. nog steeds geen bericht terug. misschien iemand met contacten binnen zo'n verening? zoals RJ ?
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Rednas schreef:
Ieder voertuig heeft stempels en divisie shit enzo.( die witte letters)
Er zijn miereneukers die daar op letten....
Gewoon niet teveel erop inzoomen, meer kan je ook niet doen.

We kunnen trouwens ipv de brencarrier ook een Dingo scoutcar gebruiken (wat misschien nog wel beter is?)

Ik ga trouwens ook nog het laatste stuk (gevecht in Hedel) wat beter uitwerken, morgen komt dat.

EDIT: Pratt: betekent dit dat je bv de kosten van uniformen grotendeels terug krijg? En moet je het later weer terug betalen?

EDIT2: We moeten ook nog ff die reenactmentgroep benaderen, dat doen we wel als het volledig is uitgeschreven:

http://www.livinghistory.nl/content/view/15/6/

En een stukje over hun:

http://www.fuseliers.net/Prinses.html

Daar vraag je me wat!
Een dingo scoutcar..
Daar rijden er nog maar 4 van in Nederland.
Maar ik zou geen RJ heten als ik 2 exemplaren heb getraceerd.
En ja hoor, die kunnen we voor 75% lenen.
Ik ken namelijk bijde heren erg goed.
Deze word makkelijker als een Brencarrier.

Wat wil je?

Er staat namelijk een dingo in Nijverdal (lees 5 km hier vandaan)
en in Vriezenveen (lees 20 km hier vandaan)
De Nijverdaller, daar is de versnellingsbak van kapot.
Ik weet niet of deze al gerepareerd is,
De vriezenvener: Die staat bij het museum (en ja die vent ken ik goed)
Ik weet alleen niet of hij nog rijd, volgens mij wel.

Als we ze nodig hebben,
Geef maar een seintje...
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Robert-Jan schreef:Hallo,

Ik neem hier absoluut de leiding niet over,
Deze last wil ik ook niet dragen ( :roll: )
Von Pratt heeft de leiding, ik geef alleen maar aan waar er gefilmd kan worden, ik zoek locaties en voertuigen.


En Clements zn reactie:
hallo Robert-jan
het ziet er allemaal leuk uit ,maar voor dit soort films moet je gebruik maken van hobbisten
van KTR of Re-ectment verenigen ik kan je hier niet verder mee helpen .
gr
Michel


Hobbisten hier? :P


@ shifty:
Erg kinderachtige reactie al zeg ik het zelf, laat ik hier volwassen op reageren:

Er zijn geen shermans nodig aangezien ze niet bij de 1e aanval voorkwamen.
Wat we nodig hebben zijn stuk of 2 jeeps en een brencarrier.
ik heb zowieso al 2 jeeps, de brencarrier kan lastig worden.
Als de film daadwerkelijk grote vormen aan gaat nemen en draaidata/locaties heeft kan ik de brencarrier regelen.

Ga erwel vanuit dat de jeeps niet op PIB gestempeld zijn!!!
Ieder voertuig heeft stempels en divisie shit enzo.( die witte letters)
Er zijn miereneukers die daar op letten....
Wie van jullie heeft een rijbewijs dan? Of ga je nu zeggen dat een soldaat werd rondgereden. Tot nu toe is iedereen onder 18 die ik hier heb zien posten. Misschien een praktisch detail? :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Dodo schreef:
Robert-Jan schreef:Hallo,

Ik neem hier absoluut de leiding niet over,
Deze last wil ik ook niet dragen ( :roll: )
Von Pratt heeft de leiding, ik geef alleen maar aan waar er gefilmd kan worden, ik zoek locaties en voertuigen.


En Clements zn reactie:
hallo Robert-jan
het ziet er allemaal leuk uit ,maar voor dit soort films moet je gebruik maken van hobbisten
van KTR of Re-ectment verenigen ik kan je hier niet verder mee helpen .
gr
Michel


Hobbisten hier? :P


@ shifty:
Erg kinderachtige reactie al zeg ik het zelf, laat ik hier volwassen op reageren:

Er zijn geen shermans nodig aangezien ze niet bij de 1e aanval voorkwamen.
Wat we nodig hebben zijn stuk of 2 jeeps en een brencarrier.
ik heb zowieso al 2 jeeps, de brencarrier kan lastig worden.
Als de film daadwerkelijk grote vormen aan gaat nemen en draaidata/locaties heeft kan ik de brencarrier regelen.

Ga erwel vanuit dat de jeeps niet op PIB gestempeld zijn!!!
Ieder voertuig heeft stempels en divisie shit enzo.( die witte letters)
Er zijn miereneukers die daar op letten....
Wie van jullie heeft een rijbewijs dan? Of ga je nu zeggen dat een soldaat werd rondgereden. Tot nu toe is iedereen onder 18 die ik hier heb zien posten. Misschien een praktisch detail? :)
Wat dacht je van de eigenaar?
Die kunnen we ook in een apenpakje hijssen..
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Wie van jullie heeft een rijbewijs dan? Of ga je nu zeggen dat een soldaat werd rondgereden. Tot nu toe is iedereen onder 18 die ik hier heb zien posten. Misschien een praktisch detail?
Morgen word ik 18, en Pratt is ook 18/19 dacht ik.

Maar zijn wij de enigsten die erin meespelen? Als de PIB reenactmentgroep mee wil doen hebben we genoeg mogelijke bestuurders lijkt me.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Dodo schreef: Wie van jullie heeft een rijbewijs dan? Of ga je nu zeggen dat een soldaat werd rondgereden. Tot nu toe is iedereen onder 18 die ik hier heb zien posten. Misschien een praktisch detail? :)
Een voertuigverzamelaar leent zijn jeep nooit uit een iemand die er nog geen ervaring mee heeft. Dus dat kan je al wel vergeten.

@RJ : Ik meende dat jij in het vorige topic een hele lijst met voertuigen had geplaatst die jij wel kon regelen ? Trouwens als jij zulk arrogant toontje gaat blijven gebruiken tegen de PIB re-enactors en begint te spreken over 'apenpakkies' dan kan je je koffers wel vlug pakken en verder doen met 'Tiger Productions'. Laat de leiding maar over aan Von Pratt en/of mensen die ervaring hebben en er een opleiding voor volgen.
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Bericht door wessel »

Zoals ik al eerder zei sta ik klaar om jullie te helpen .
Dat kan figureren zijn ,maar ik kan ook helpen met filmen. Ik volg een filmopleiding. Maar dan zou ik eerst moeten weten met welke camera men gaat filmen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Shifty schreef:
Dodo schreef: Wie van jullie heeft een rijbewijs dan? Of ga je nu zeggen dat een soldaat werd rondgereden. Tot nu toe is iedereen onder 18 die ik hier heb zien posten. Misschien een praktisch detail? :)
Een voertuigverzamelaar leent zijn jeep nooit uit een iemand die er nog geen ervaring mee heeft. Dus dat kan je al wel vergeten.

@RJ : Ik meende dat jij in het vorige topic een hele lijst met voertuigen had geplaatst die jij wel kon regelen ? Trouwens als jij zulk arrogant toontje gaat blijven gebruiken tegen de PIB re-enactors en begint te spreken over 'apenpakkies' dan kan je je koffers wel vlug pakken en verder doen met 'Tiger Productions'. Laat de leiding maar over aan Von Pratt en/of mensen die ervaring hebben en er een opleiding voor volgen.
Oke, zit inderdaad wel aardig wat in ja.

@RJ
Shifty heeft opzich wel een punt. Zou het niet een idee zijn om iets van een kerncommissie te maken waarin er enkele ervaren leden zitten. Zorg ervoor dat in ieder geval de helft 18+ is, want dat zal je later nodig hebben als je afspraken (evt. op papier en misschien wel met een gemeente) wilt maken. Alles in je eentje gaan doen red je niet, en de meeste mensen hebben een godschuwelijke hekel aan een bazig manneke dat alles zelf wil doen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Hij kan dus aan die dingen komen aangezien hij daar contacten heeft, en mogen mensen geen grapjes meer maken (apenpakkie)?
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Daar vraag je me wat!
Een dingo scoutcar..
Daar rijden er nog maar 4 van in Nederland.
Maar ik zou geen RJ heten als ik 2 exemplaren heb getraceerd.
En ja hoor, die kunnen we voor 75% lenen.
Ik ken namelijk bijde heren erg goed.
Deze word makkelijker als een Brencarrier.


1. Je zou geen RJ heten als je die niet had getraceerd, wat inhoud dat je jezelf supergeweldig vind eigenlijk, niet geheel mee eens.

2. Je zegt dat je het voor 75% mag lenen... krijg je dan alleen het chassis en de koepel, maar geen wielen? Ik snap hem niet... :roll: Verder schrijf je beide met ei.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Wouter schreef:Daar vraag je me wat!
Een dingo scoutcar..
Daar rijden er nog maar 4 van in Nederland.
Maar ik zou geen RJ heten als ik 2 exemplaren heb getraceerd.
En ja hoor, die kunnen we voor 75% lenen.
Ik ken namelijk bijde heren erg goed.
Deze word makkelijker als een Brencarrier.


1. Je zou geen RJ heten als je die niet had getraceerd, wat inhoud dat je jezelf supergeweldig vind eigenlijk, niet geheel mee eens.

2. Je zegt dat je het voor 75% mag lenen... krijg je dan alleen het chassis en de koepel, maar geen wielen? Ik snap hem niet... :roll: Verder schrijf je beide met ei.

Jonge doe niet zo Fucking kinderachtig!!!
Mag je al niet eens meer dingen doen hier ofzo,
alles zo letterlijk te nemen altijd!

Doe is normaal en ga nuttige dingen posten!!!!!!!
Vraag aan mensen wie mij kennen hoe ik ben, voor eerst te oordelen.
In plaats dat je zegt: RJ fijn dat je je zo inzet voor de film, maar nee hoor.
Direct weer afblaffers, sorry hoor...

Ik vind het vooral leuk dat dingen die je hier zegt zo geweldig positief worden benaderd, nee zo krijg je meer leden..
Trek toch is niet altijd zelf conclusies!


En over die 75%
Dat betekend:
-ik ken hem goed
-hij heeft er 1
-rij wel is mee met hem
-maar moet nog bellen.

Dat is 75%...


Ik bel trouwens pas als we zeker weten waar/hoe/wanneer enzovoorts.


Je praat trouwens over een koepel, weet je wel eens wat een dingo is?
Blijkbaar niet... http://www.google.nl...
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Plaats reactie